Men lilla vän! Jag köpte mitt hus för ett antal år sedan för 4miljoner, lånade 2,5. Kolla 296m2 & 2080 m2 tomt i Djursholm, inte på toppadressen men rätt centralt i Djursholm...jag är väldigt nöjd och kommer inte behöva jobba en dag längre än till jag blir 55år, men bo i hyresrätt du....Infra skrev:Vill äga sitt boende? Man äger borätten men inte boendet. SjälvSossar ee lata skrev:Svensken vill äga sitt boende, när åldern kommer så är det det bästa pensionsparandet man kan ha! Det är bara avunsjuka puckon som du som inte förstår det. Sitt du med garantipension när du blir gammal, blir väl parkbänken för dig ändå, själv ska jag bosätta mig i Frigiliana i syd Spanien.Infra skrev:Ni har sålt ut allmännyttan era svin. Alla Stockholmares gemensamma egendom har reatsSossar ee lata skrev:Vore skrämmande om Sveriges hjärta går på sosseriets lögner & bidragslinje! I Stockholm sliter vi och håller Sverige på fötter.Infra skrev:Just det.Sniperace skrev:och?
fjollträsk är ju fjollträsk?
ut till giriga. En hyresrätt i Fjollträsk är i dag guld värd ty den går inte att få tag på.
Blev det bra så? Även ombildningskonsulterna sliter sitt hår i förtvivlan, berövade sin
försörjning, ty det finns inga lägenheter kvar att ombilda.
Stöld från samhället är vad det är. Borgarrådet Sten Nordin skäms och folkpartisten
Joakim Larsson gör avbön i tv. Skräp.
är du ägd av banken. Tror du inte att nåt går att äga gemensamt?
Är du blind på vänster öga?
Frigiliana? Ja det blir bra. När åker du?
Avundsjuka? Jag köper väl när jag vill. Men vitsen? Jag måste ju köpa ny
borätt på samma marknad som jag säljer på, så var är vinsten om priserna
går upp på både köp- och säljmarknaderna lika mycket?
+6
Sniperace
Infra
redalert
Secrist
DMustaine
RedCloud
10 posters
Fjollträsk visar vägen....
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
- Inlägg 51
Sv: Fjollträsk visar vägen....
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 52
Tillsammans med de andra högdjuren, fjärran från en verklighet ni har massorSossar ee lata skrev:Men lilla vän! Jag köpte mitt hus för ett antal år sedan för 4miljoner, lånade 2,5. Kolla 296m2 & 2080 m2 tomt i Djursholm, inte på toppadressen men rätt centralt i Djursholm...jag är väldigt nöjd och kommer inte behöva jobba en dag längre än till jag blir 55år, men bo i hyresrätt du....Infra skrev:Vill äga sitt boende? Man äger borätten men inte boendet. SjälvSossar ee lata skrev:Svensken vill äga sitt boende, när åldern kommer så är det det bästa pensionsparandet man kan ha! Det är bara avunsjuka puckon som du som inte förstår det. Sitt du med garantipension när du blir gammal, blir väl parkbänken för dig ändå, själv ska jag bosätta mig i Frigiliana i syd Spanien.Infra skrev:Ni har sålt ut allmännyttan era svin. Alla Stockholmares gemensamma egendom har reatsSossar ee lata skrev:Vore skrämmande om Sveriges hjärta går på sosseriets lögner & bidragslinje! I Stockholm sliter vi och håller Sverige på fötter.Infra skrev:Just det.Sniperace skrev:och?
fjollträsk är ju fjollträsk?
ut till giriga. En hyresrätt i Fjollträsk är i dag guld värd ty den går inte att få tag på.
Blev det bra så? Även ombildningskonsulterna sliter sitt hår i förtvivlan, berövade sin
försörjning, ty det finns inga lägenheter kvar att ombilda.
Stöld från samhället är vad det är. Borgarrådet Sten Nordin skäms och folkpartisten
Joakim Larsson gör avbön i tv. Skräp.
är du ägd av banken. Tror du inte att nåt går att äga gemensamt?
Är du blind på vänster öga?
Frigiliana? Ja det blir bra. När åker du?
Avundsjuka? Jag köper väl när jag vill. Men vitsen? Jag måste ju köpa ny
borätt på samma marknad som jag säljer på, så var är vinsten om priserna
går upp på både köp- och säljmarknaderna lika mycket?
med åsikter om, förskansar ni er räddhågat i Djursholm. I er skyddade lilla bubbla känner ni
rädsla för en invandring som ni aldrig behöver se, men som ni tror hotar ert artificiella
drömslott. Inbilla inte mig att du är lycklig i a f. Du tillhör lik förbannat de gnälligaste härinne.
http://www.dn.se/debatt/bostadspolitiken-omfordelar-tusen-miljarder-till-de-rikaste/
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 53
När en person kommer med en åsikt som du inte gillar så ber du honom flytta för han inte är välkommen i sverige. Är det ett tecken på att man respekterar yttrandefriheten tycker du?Dao skrev:Du svarade inte på frågan... igen...Secrist skrev:När du säger åt folk att de inte är välkomna i detta landet?Dao skrev:Vad har mitt inlägg med åsiktsfrihet att göra?Secrist skrev:Hoppas du flyttar tll Spanien snart! Parasiter som du vill vi inte ha i vårt land!
Hur var det nu med åsiktsfriheten? Vilka åsikter som helst var ju välkomna häromdagen.
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 54
vilka länder med kommuniststyre har haft full åsiktsfrihet opch demokrati, INGET, och den läran har du fullt ut acepteratDao skrev:Frågan var mer hur det hade med saken att göra...Sniperace skrev:lolskyltar och fantasier?Dao skrev:Så sakfrågan blev för krånglig för dig igen, eller för svår att hålla vid, så det blev "lol"-skyltar och fria fantasier om "kommunistländer" istället?Sniperace skrev:genom er politiska ståndpunkt, och den följer dub tydligen väldigt noga, bort med åsiktmotståndareDao skrev:"Kommunistiska länder"?Sniperace skrev:yupp, de som har fel åsikter ska bort enligt vänstern, och det har ju alltid nyttjats i de olika kommuniststyrda länderna
Hur kom du DIT?
är det fantasier vad gäller hur kommunistdiktaturerna var?
och det utan undantag
Men jag gissar att det är ditt sätt att smita ut bakvägen när det blir obekvämt...
Börjar bli van nu...
- Inlägg 55
du visade ju detta tydligt genom att tala om att du ville han skulle försvinna från sverige för "ni" vuille inte ha sådana som honom här.....Dao skrev:Nu har du flummat ut helt...Sniperace skrev:genom er politiska ståndpunkt, och den följer dub tydligen väldigt noga, bort med åsiktmotståndareDao skrev:"Kommunistiska länder"?Sniperace skrev:yupp, de som har fel åsikter ska bort enligt vänstern, och det har ju alltid nyttjats i de olika kommuniststyrda länderna
Hur kom du DIT?
tala om att vara hycklare
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 56
1 - Var skrev jag att det var på grund av dennes åsikt?Secrist skrev:När en person kommer med en åsikt som du inte gillar så ber du honom flytta för han inte är välkommen i sverige. Är det ett tecken på att man respekterar yttrandefriheten tycker du?Dao skrev:Du svarade inte på frågan... igen...Secrist skrev:När du säger åt folk att de inte är välkomna i detta landet?Dao skrev:Vad har mitt inlägg med åsiktsfrihet att göra?Secrist skrev:Hoppas du flyttar tll Spanien snart! Parasiter som du vill vi inte ha i vårt land!
Hur var det nu med åsiktsfriheten? Vilka åsikter som helst var ju välkomna häromdagen.
2 - Hört talas om SARKASM? Baserad på Seels egna eviga trådar om "dumma invandrare"?
3 - Nej, ni har sannerligen inte visat att ni respekterar yttrandefriheten!
- Inlägg 57
Sniperace skrev:vilka länder med kommuniststyre har haft full åsiktsfrihet opch demokrati, INGET, och den läran har du fullt ut acepterat
Eran Hitler och Moussolini var ju knappast bättre, liksom ett flertal andra högerdiktaturer...
- Inlägg 58
Dumt
Hört talas om SARKASM
Jaha! Så när du inte respekterar yttrandefriheten så är det "sarkasm"?
- Inlägg 59
Ja, du kan säkert få det till vad du vill...Secrist skrev:Hört talas om SARKASM
Men ser du sambandet till min kommentar, så borde det inte vara svårt att se sarkasmen i det jag skrev. Vilket också borde vara extra tydligt då min kommentar var så långt ifrån vad jag normalt annars brukar skriva.
Tidigare har jag i samma inlägg jag är sarkastisk skrivit inom parantes (OBS! Sarkasm!), då jag vet hur fula ni är i era debattmetoder. denna gången glömde jag att göra detta.
Så givetvis kommer du att göra som du alltid brukar göra...
- Inlägg 60
Som jag brukar göra? Du menar notera hur du som vanligt inte står för vad du skriver?Dao skrev:Ja, du kan säkert få det till vad du vill...Secrist skrev:Hört talas om SARKASM
Men ser du sambandet till min kommentar, så borde det inte vara svårt att se sarkasmen i det jag skrev. Vilket också borde vara extra tydligt då min kommentar var så långt ifrån vad jag normalt annars brukar skriva.
Tidigare har jag i samma inlägg jag är sarkastisk skrivit inom parantes (OBS! Sarkasm!), då jag vet hur fula ni är i era debattmetoder. denna gången glömde jag att göra detta.
- Inlägg 61
Som sagt...Secrist skrev:Som jag brukar göra? Du menar notera hur du som vanligt inte står för vad du skriver?Dao skrev:Ja, du kan säkert få det till vad du vill...Secrist skrev:Hört talas om SARKASM
Som när du i ena tråden hävdar att de "är emot allt våld", och i andra trådar hycklar de som tror på icke-våld!?
- Inlägg 62
Politiskt våld. Inte självförsvar. Varje människa har rätt att värja sig.Dao skrev:Som sagt...Secrist skrev:Som jag brukar göra? Du menar notera hur du som vanligt inte står för vad du skriver?Dao skrev:Ja, du kan säkert få det till vad du vill...Secrist skrev:Hört talas om SARKASM
Som när du i ena tråden hävdar att de "är emot allt våld", och i andra trådar hycklar de som tror på icke-våld!?
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 63
Vete fan om ett spån i Dao's kaliber ens fattar nu?Secrist skrev:När en person kommer med en åsikt som du inte gillar så ber du honom flytta för han inte är välkommen i sverige. Är det ett tecken på att man respekterar yttrandefriheten tycker du?Dao skrev:Du svarade inte på frågan... igen...Secrist skrev:När du säger åt folk att de inte är välkomna i detta landet?Dao skrev:Vad har mitt inlägg med åsiktsfrihet att göra?Secrist skrev:Hoppas du flyttar tll Spanien snart! Parasiter som du vill vi inte ha i vårt land!
Beror det på att han vill inte eller kan inte?
- Inlägg 64
Alltså ljög du när du skrev att de HELT var emot våld!Secrist skrev:Politiskt våld. Inte självförsvar. Varje människa har rätt att värja sig.
OK!
- Inlägg 65
fniss fniss jovisst ja, säger du det? *:Dao skrev:1 - Var skrev jag att det var på grund av dennes åsikt?Secrist skrev:När en person kommer med en åsikt som du inte gillar så ber du honom flytta för han inte är välkommen i sverige. Är det ett tecken på att man respekterar yttrandefriheten tycker du?Dao skrev:Du svarade inte på frågan... igen...Secrist skrev:När du säger åt folk att de inte är välkomna i detta landet?Dao skrev:Vad har mitt inlägg med åsiktsfrihet att göra?Secrist skrev:Hoppas du flyttar tll Spanien snart! Parasiter som du vill vi inte ha i vårt land!
2 - Hört talas om SARKASM? Baserad på Seels egna eviga trådar om "dumma invandrare"?
3 - Nej, ni har sannerligen inte visat att ni respekterar yttrandefriheten!
- Inlägg 66
Mmmm.....moget.Dao skrev:Alltså ljög du när du skrev att de HELT var emot våld!Secrist skrev:Politiskt våld. Inte självförsvar. Varje människa har rätt att värja sig.
OK!
- Inlägg 67
Så du bestämmer vilka av mina åsikter som är de "rätta"?Sniperace skrev:fniss fniss jovisst ja, säger du det? *:
Var det "demokrat" du kallade dig för?
- Inlägg 68
Du SKREV att du var emot ALL FORM AV VÅLD!!!Secrist skrev:Mmmm.....moget.Dao skrev:Alltså ljög du när du skrev att de HELT var emot våld!Secrist skrev:Politiskt våld. Inte självförsvar. Varje människa har rätt att värja sig.
OK!
Men nu gillar du helt plötsligt VISS våld!?!?
Är det "omoget" att inte förstå vad du menar???
- Inlägg 69
Ska vi verkligen behöva gräva ner oss i sånt här trams?Dao skrev:Du SKREV att du var emot ALL FORM AV VÅLD!!!Secrist skrev:Mmmm.....moget.Dao skrev:Alltså ljög du när du skrev att de HELT var emot våld!Secrist skrev:Politiskt våld. Inte självförsvar. Varje människa har rätt att värja sig.
OK!
- Inlägg 70
Kommer från personen som bestämmer vad jag tycker, gång efter gång...Secrist skrev:Ska vi verkligen behöva gräva ner oss i sånt här trams?Dao skrev:Du SKREV att du var emot ALL FORM AV VÅLD!!!Secrist skrev:Mmmm.....moget.Dao skrev:Alltså ljög du när du skrev att de HELT var emot våld!Secrist skrev:Politiskt våld. Inte självförsvar. Varje människa har rätt att värja sig.
OK!
Men jag tackar för att du åtminstone indirekt erkänner att du ljög i den tråden, där du skrev att du var emot all våld!
Du har hävdat att gentemot utländska makter som vill invadera Sverige och mot mobbare, är våld alltså OK!
- Inlägg 71
javisst, men du verkar inte anse att andra har rätten till åsikterDao skrev:Så du bestämmer vilka av mina åsikter som är de "rätta"?Sniperace skrev:fniss fniss jovisst ja, säger du det? *:
- Inlägg 72
Det verkar mest vara DITT problem...Sniperace skrev:javisst, men du verkar inte anse att andra har rätten till åsikterDao skrev:Så du bestämmer vilka av mina åsikter som är de "rätta"?Sniperace skrev:fniss fniss jovisst ja, säger du det? *:
- Inlägg 73
Knappast, dao visar de vanliga kommunistmetoderna....Dao skrev:Det verkar mest vara DITT problem...Sniperace skrev:javisst, men du verkar inte anse att andra har rätten till åsikterDao skrev:Så du bestämmer vilka av mina åsikter som är de "rätta"?Sniperace skrev:fniss fniss jovisst ja, säger du det? *:
- Inlägg 74
Det är alltid ok med våld om det är enda lösningen för att värja sig. Tramsat färdigt nu då?Dao skrev:Kommer från personen som bestämmer vad jag tycker, gång efter gång...Secrist skrev:Ska vi verkligen behöva gräva ner oss i sånt här trams?Dao skrev:Du SKREV att du var emot ALL FORM AV VÅLD!!!Secrist skrev:Mmmm.....moget.Dao skrev:Alltså ljög du när du skrev att de HELT var emot våld!Secrist skrev:Politiskt våld. Inte självförsvar. Varje människa har rätt att värja sig.
OK!
Men jag tackar för att du åtminstone indirekt erkänner att du ljög i den tråden, där du skrev att du var emot all våld!
Du har hävdat att gentemot utländska makter som vill invadera Sverige och mot mobbare, är våld alltså OK!