+6
Sniperace
Infra
redalert
Secrist
DMustaine
RedCloud
10 posters
Fjollträsk visar vägen....
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 1
Fjollträsk visar vägen....
DMustaine- Antal inlägg : 3914
- Inlägg 2
Sv: Fjollträsk visar vägen....
M är störst så det är ju aldrig fel!
Förresten är jag oroad över antalet permissioner du får lr frigång lr vad ni kallar det i kriminella kretsar!
Nästa gång ska jag specifikt rösta på det parti som gömmer undan sådana som dig under lååång tid!
Förresten är jag oroad över antalet permissioner du får lr frigång lr vad ni kallar det i kriminella kretsar!
Nästa gång ska jag specifikt rösta på det parti som gömmer undan sådana som dig under lååång tid!
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 3
Tja, det som blir det blir. Svenska folket bestämmer.
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 4
Svenska folket eller rättare sagt skattebetalarna är uppdragsgivare men politikerna bestämmer!Secrist skrev:Tja, det som blir det blir. Svenska folket bestämmer.
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 5
Varför ens käfta emot? Herr Cloud har rätt!DMustaine skrev:M är störst så det är ju aldrig fel!
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 6
och?
fjollträsk är ju fjollträsk?
- Inlägg 7
Just det.Sniperace skrev:och?
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
- Inlägg 8
Vore skrämmande om Sveriges hjärta går på sosseriets lögner & bidragslinje! I Stockholm sliter vi och håller Sverige på fötter.Infra skrev:Just det.Sniperace skrev:och?
- Inlägg 9
Ni har sålt ut allmännyttan era svin. Alla Stockholmares gemensamma egendom har reatsSossar ee lata skrev:Vore skrämmande om Sveriges hjärta går på sosseriets lögner & bidragslinje! I Stockholm sliter vi och håller Sverige på fötter.Infra skrev:Just det.Sniperace skrev:och?
ut till giriga. En hyresrätt i Fjollträsk är i dag guld värd ty den går inte att få tag på.
Blev det bra så? Även ombildningskonsulterna sliter sitt hår i förtvivlan, berövade sin
försörjning, ty det finns inga lägenheter kvar att ombilda.
Stöld från samhället är vad det är. Borgarrådet Sten Nordin skäms och folkpartisten
Joakim Larsson gör avbön i tv. Skräp.
- Inlägg 10
Skylt utanför Vänsterpartiets högkvarterInfra skrev:Ni har sålt ut allmännyttan era svin. Alla Stockholmares gemensamma egendom har reatsSossar ee lata skrev:Vore skrämmande om Sveriges hjärta går på sosseriets lögner & bidragslinje! I Stockholm sliter vi och håller Sverige på fötter.Infra skrev:Just det.Sniperace skrev:och?
ut till giriga. En hyresrätt i Fjollträsk är i dag guld värd ty den går inte att få tag på.
Blev det bra så? Även ombildningskonsulterna sliter sitt hår i förtvivlan, berövade sin
Stöld från samhället är vad det är. Borgarrådet Sten Nordin skäms och folkpartisten
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
- Inlägg 11
Pssst, Infra. Hyresrätter har det handlats svart med sen 80-talet.
- Inlägg 13
Men snälla söta knäppgök. Efter sju år med Alliansen har vi fortfarande bland de högsta skatterna i världen. Kanske dags för knäppvänstern att uppdatera sig en aning. Förslagsvis verkligheten som skiljer sig markant från vänsterextrema webplatser.
- Inlägg 14
Lite fakta:ericTheDog skrev:Men snälla söta knäppgök. Efter sju år med Alliansen har vi fortfarande bland de högsta skatterna i världen. Kanske dags för knäppvänstern att uppdatera sig en aning. Förslagsvis verkligheten som skiljer sig markant från vänsterextrema webplatser.
Att Sverige har högre skatter än jämförbara länder är ett faktum som upprepats ofta. Historiskt har det emellertid inte varit så. Under de så kallade rekordåren på 1950- och 1960-talen hade Sverige fortfarande ett skattetryck som var lägre än genomsnittet för OECD-länderna. Först i början av 1970-talet blev skattenivån signifikant högre än i jämförbara länder.
I och med expansionen av den offentliga sektorn i början på 1970-talet ökade skattetrycket. Ökningen skedde främst genom att arbetsgivaravgiften höjdes kraftigt.
Skattetrycket beräknas som kvoten mellan de totala skatteintäkterna och BNP. Ett skatteuttag på 400 miljarder och en BNP på 1 000 miljarder ger till exempel ett skattetryck på 40 procent.
Sedan 2005 har skattetrycket sjunkit med 4,5 procentenheter i Sverige. År 2012 uppgick skattetrycket till 44,4 procent.
- Inlägg 15
Den intreassanta frågan blir då hur mycket BNP utvecklats med under samma tid.
- Inlägg 16
Här....ericTheDog skrev:Den intreassanta frågan blir då hur mycket BNP utvecklats med under samma tid.
http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Ekonomi/Tillvaxt/BNP-per-capita/
DMustaine- Antal inlägg : 3914
- Inlägg 17
ekonomifakta.se är en guldgruva när man ska slå sönder vänstermyter!Secrist skrev:Här....ericTheDog skrev:Den intreassanta frågan blir då hur mycket BNP utvecklats med under samma tid.
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 18
Tänker du på den allmännyttan som blivit så vandaliserad att de ursprungliga ägarna blivit tvungna att sälja dem? Alby är väl den sista i raden just nu och ingen begriper varför det kommunala bostadsföretaget inte har råd att behålla hyreshusen?Infra skrev:Ni har sålt ut allmännyttan era svin.Sossar ee lata skrev:Vore skrämmande om Sveriges hjärta går på sosseriets lögner & bidragslinje! I Stockholm sliter vi och håller Sverige på fötter.Infra skrev:Just det.Sniperace skrev:och?
- Inlägg 19
BNPpC har således stigit med 6,4% under perioden och överstiger därmed skattesänkningarna. Räknar man BNP i absolutbelopp blir förbättringen ännu bättre eftersom folkmängden ökar.DMustaine skrev:ekonomifakta.se är en guldgruva när man ska slå sönder vänstermyter!Secrist skrev:Här....ericTheDog skrev:Den intreassanta frågan blir då hur mycket BNP utvecklats med under samma tid.
- Inlägg 20
"Blivit tvungna att sälja..." Ingen så ekonomsikt stark organisationlazy skrev:Tänker du på den allmännyttan som blivit så vandaliserad att de ursprungliga ägarna blivit tvungna att sälja dem? Alby är väl den sista i raden just nu och ingen begriper varför det kommunala bostadsföretaget inte har råd att behålla hyreshusen?Infra skrev:Ni har sålt ut allmännyttan era svin.Sossar ee lata skrev:Vore skrämmande om Sveriges hjärta går på sosseriets lögner & bidragslinje! I Stockholm sliter vi och håller Sverige på fötter.Infra skrev:Just det.Sniperace skrev:och?
som SABO var, "är tvungna" att gå ut och rea bort sitt hyresbestånd till
högst- (eller rättare kanske) lägstbjudande.
Utförsäljningen av allmännyttan i Fjollträsk har skett efter en medveten,
moderat strategi att attackera det gemensamma ägandet till förmån för
privat ägande. Låga priser långt under värdet har utgjort smörjmedlet i
denna, politiskt medvetna destruktion.
Eller enklare: den har genomförts på direkt order från Stadshuset! Det
är samma, moderata privatiseringsiver som fick Arroganzen att slå sönder
A-kassorna, FK och Arbetsförmedlingen, det första de gjorde på regeringsnivå.
Skattebetalarna (läs vi själva) har berövats många sköna skattemiljarder på
detta vis, gemensam egendom som gemensamt har sparats ihop till, under
lång tid, skövlas. Det skövlar Alliansen under endast en mandatperiod (den förra).
Mödosamt ihoptjänade skattekronor försvann ner i privata fickor på ett kick.
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
- Inlägg 21
Svensken vill äga sitt boende, när åldern kommer så är det det bästa pensionsparandet man kan ha! Det är bara avunsjuka puckon som du som inte förstår det. Sitt du med garantipension när du blir gammal, blir väl parkbänken för dig ändå, själv ska jag bosätta mig i Frigiliana i syd Spanien.Infra skrev:Ni har sålt ut allmännyttan era svin. Alla Stockholmares gemensamma egendom har reatsSossar ee lata skrev:Vore skrämmande om Sveriges hjärta går på sosseriets lögner & bidragslinje! I Stockholm sliter vi och håller Sverige på fötter.Infra skrev:Just det.Sniperace skrev:och?
- Inlägg 22
Vila
Mödosamt ihoptjänade skattekronor försvann ner i privata fickor på ett kick.
Med tanke på hur mycket du sitter här så tror jag inte att din andel varit så mödosamt ihoptjänade.
Med tanke på hur mycket du sitter här så tror jag inte att din andel varit så mödosamt ihoptjänade.
- Inlägg 23
Skojigt att höra just mr 24-7, själv, säga det.Secrist skrev:Mödosamt ihoptjänade skattekronor försvann ner i privata fickor på ett kick.
- Inlägg 24
Fast jag sitter inte och lipar över vad de gör i Stockholm.Infra skrev:Skojigt att höra just mr 24-7, själv, säga det.Secrist skrev:Mödosamt ihoptjänade skattekronor försvann ner i privata fickor på ett kick.
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 25
Var det politikern som hade gjort ett mödosamt jobb eller var det arbetaren?Secrist skrev:Mödosamt ihoptjänade skattekronor försvann ner i privata fickor på ett kick.
Var det politikern som hade gjort det så kan jag ju förstå Infras indignation över pengar i privata fickor!