Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
RedCloud
Dao
Secrist
Sossar ee lata
8 posters

    Här måste alla hjälpa till!!

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Dao 2013-09-24, 10:58

    Sniperace skrev:så om man inte vill visa sådana ska det vara okej, är det så enligt dig att om man är "flykting" så är det5 alltid okej att kasta idhandlingar och rersehandlingar, är 100% av dessa sådana som verkligen riskerar livet, eller ärt det kanske bara 5%?
    är dessa "flyktingar" de ländernas fattiga och sämst ställda, eller är de kanske från överklassen, med tanke på de enorma summor de betala dessa människosmugglare som beräar för dem hur de ska ljuga och bära sig åt, samt att de SKA kasta ALLA resehandlingar osv?
    du stöder alltså flyktingnsmugglingen eller hur?
    PUKE
    Du utgår från att alla ljuger för att de döljer något, och att alla flyktingsmuggling är kriminell!

    Nu är så inte fallet, alltid!

    De flesta slänger sina id-handlingar för att minska risken att bli bortskickade. Detta för att regelsystemet inom EU inte är anpassat till den realitet som råder. Givetvis utnyttjas detta även av skumisar, men då är problemet vårt regelverk - inget annat.

    Vad gäller flyktingsmuggling finns det kriminella ligor som utnyttjar människors utsatthet i kombination med våra regelsystem, det är sant. Men det finns också organisationer som gör det för att hjälpa människor. På samma sätt som skedde under andra världskriget, ett arbete vi i våra historieböcker gärna glorifierar. Detta trots att det var i stort sett samma situation där och då, som här och nu!

    Ja, jag stödjer hjälp till utsatta och svaga. Samt att vi börjar ändra vårt regelsystenm för flyktingmottagning, så den blir baserad på humanism, istället för egoism och profit!

    DU är inte bättre än de kriminella organisationer som utnyttjar människors utsatthet.

    DU skiter i människorna!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Sniperace 2013-09-24, 11:20

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:så om man inte vill visa sådana ska det vara okej, är det så enligt dig att om man är "flykting" så är det5 alltid okej att kasta idhandlingar och rersehandlingar, är 100% av dessa sådana som verkligen riskerar livet, eller ärt det kanske bara 5%?
    är dessa "flyktingar" de ländernas fattiga och sämst ställda, eller är de kanske från överklassen, med tanke på de enorma summor de betala dessa människosmugglare som beräar för dem hur de ska ljuga och bära sig åt, samt att de SKA kasta ALLA resehandlingar osv?
    du stöder alltså flyktingnsmugglingen eller hur?
    PUKE
    Du utgår från att alla ljuger för att de döljer något, och att alla flyktingsmuggling är kriminell!

    Nu är så inte fallet, alltid!

    De flesta slänger sina id-handlingar för att minska risken att bli bortskickade. Detta för att regelsystemet inom EU inte är anpassat till den realitet som råder. Givetvis utnyttjas detta även av skumisar, men då är problemet vårt regelverk - inget annat.

    Vad gäller flyktingsmuggling finns det kriminella ligor som utnyttjar människors utsatthet i kombination med våra regelsystem, det är sant. Men det finns också organisationer som gör det för att hjälpa människor. På samma sätt som skedde under andra världskriget, ett arbete vi i våra historieböcker gärna glorifierar. Detta trots att det var i stort sett samma situation där och då, som här och nu!

    Ja, jag stödjer hjälp till utsatta och svaga. Samt att vi börjar ändra vårt regelsystenm för flyktingmottagning, så den blir baserad på humanism, istället för egoism och profit!

    DU är inte bättre än de kriminella organisationer som utnyttjar människors utsatthet.

    DU skiter i människorna!
    ok, du skiter alltså i de kriminella, och flyktingsmugglarnas agerande?

    vi har uppsatta regler för vilka som verkligen är flyktingar os, menb med din logik kan vi sitället öppna gränserna för alla som vill, DET är vad din logik leder till
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Dao 2013-09-24, 11:34

    Sniperace skrev:ok, du skiter alltså i de kriminella, och flyktingsmugglarnas agerande?

    vi har uppsatta regler för vilka som verkligen är flyktingar os, menb med din logik kan vi sitället öppna gränserna för alla som vill, DET är vad din logik leder till
    Öhhh... Nej, jag skiter inte i dem!

    Och nej - regler baserade på humanism leder till mindre lidande!

    Det är det enda jag är ute efter!

    Vad är du ute efter, mer än att slippa ta eget ansvar?
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Sniperace 2013-09-24, 11:36

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:ok, du skiter alltså i de kriminella, och flyktingsmugglarnas agerande?

    vi har uppsatta regler för vilka som verkligen är flyktingar os, menb med din logik kan vi sitället öppna gränserna för alla som vill, DET är vad din logik leder till
    Öhhh... Nej, jag skiter inte i dem!

    Och nej - regler baserade på humanism leder till mindre lidande!

    Det är det enda jag är ute efter!

    Vad är du ute efter, mer än att slippa ta eget ansvar?
    men du anser tydligen att ALLA ska kunna göra detta pga att ett fåtal enligt dig tvingas till det för att inte dödas, du vill INTE att de som inte har rätten ska kunna sorteras utr
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Dao 2013-09-24, 12:07

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:ok, du skiter alltså i de kriminella, och flyktingsmugglarnas agerande?

    vi har uppsatta regler för vilka som verkligen är flyktingar os, menb med din logik kan vi sitället öppna gränserna för alla som vill, DET är vad din logik leder till
    Öhhh... Nej, jag skiter inte i dem!

    Och nej - regler baserade på humanism leder till mindre lidande!

    Det är det enda jag är ute efter!

    Vad är du ute efter, mer än att slippa ta eget ansvar?
    men du anser tydligen att ALLA ska kunna göra detta pga att ett fåtal enligt dig tvingas till det för att inte dödas, du vill INTE att de som inte har rätten ska kunna sorteras utr
    Jag har rätt till MINA EGNA åsikter! Gör gärna inlägg om DINA EGNA åsikter i ämnet, och låt mig bestämma över mina!

    Du kan alltid börja med att svara på mina frågor!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Sniperace 2013-09-24, 12:14

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:ok, du skiter alltså i de kriminella, och flyktingsmugglarnas agerande?

    vi har uppsatta regler för vilka som verkligen är flyktingar os, menb med din logik kan vi sitället öppna gränserna för alla som vill, DET är vad din logik leder till
    Öhhh... Nej, jag skiter inte i dem!

    Och nej - regler baserade på humanism leder till mindre lidande!

    Det är det enda jag är ute efter!

    Vad är du ute efter, mer än att slippa ta eget ansvar?
    men du anser tydligen att ALLA ska kunna göra detta pga att ett fåtal enligt dig tvingas till det för att inte dödas, du vill INTE att de som inte har rätten ska kunna sorteras utr
    Jag har rätt till MINA EGNA åsikter! Gör gärna inlägg om DINA EGNA åsikter i ämnet, och låt mig bestämma över mina!

    Du kan alltid börja med att svara på mina frågor!
    men förklara nu rakt ut då hur man ska skilja på den som kastar dem av tvingande skäl och dem som gör det enbart för att få stanna här genom lögner.

    nu är det ju annars så att genom ärlighet får de som berkligen behöver skyddet stanna, och de som inte har skyddsskäl får åka hem igen.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Dao 2013-09-24, 12:24

    Sniperace skrev:men förklara nu rakt ut då hur man ska skilja på den som kastar dem av tvingande skäl och dem som gör det enbart för att få stanna här genom lögner.

    nu är det ju annars så att genom ärlighet får de som berkligen behöver skyddet stanna, och de som inte har skyddsskäl får åka hem igen.
    Nej, är man ärlig blir man oftast BESTRAFFAD, om man är flykting!

    Du verkar sakna kunskap i detta - OCKSÅ!!!

    Man kan kontrollera på många olika sätt. Sätt som redan används, men även andra. Ett förslag som länge ratats är att blanda in organisationer som amnesty i utvärderingarna. Bara som exempel.

    Det är sällan ganska svårt att skilja de som är ärliga från de som är oärliga. DET har aldrig varit några problem. Det som varit problem är att regelverket i praktiken tvingar ALLA att vara oärliga!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Sniperace 2013-09-24, 12:28

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:men förklara nu rakt ut då hur man ska skilja på den som kastar dem av tvingande skäl och dem som gör det enbart för att få stanna här genom lögner.

    nu är det ju annars så att genom ärlighet får de som berkligen behöver skyddet stanna, och de som inte har skyddsskäl får åka hem igen.
    Nej, är man ärlig blir man oftast BESTRAFFAD, om man är flykting!

    Du verkar sakna kunskap i detta - OCKSÅ!!!

    Man kan kontrollera på många olika sätt. Sätt som redan används, men även andra. Ett förslag som länge ratats är att blanda in organisationer som amnesty i utvärderingarna. Bara som exempel.

    Det är sällan ganska svårt att skilja de som är ärliga från de som är oärliga. DET har aldrig varit några problem. Det som varit problem är att regelverket i praktiken tvingar ALLA att vara oärliga!
    Jasså, kan du bevisa din tes, men straffas man för att man är ärlig, då uppfyller man inte kriterierna för asyl.

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Dao 2013-09-24, 12:40

    Sniperace skrev:Jasså, kan du bevisa din tes, men straffas man för att man är ärlig, då uppfyller man inte kriterierna för asyl.
    Den kritik om flyktingmottagningen i Sverige, är en av de vanligaste kritiken till invandringspolitiken, innan SD och ni kom in och förhindrade en saklig och värdig debatt om detta!

    Få människor kan fly från förtryck på ett sätt som stämmer med kraven i vårt regelsystem! Delar av dessa är MEDVETET formulerat för just detta syfte.

    Kritiken har varit STOR från organisationer som amnesty, röda korset, rädda barnen och liknande. Även FN har uppmärksammat detta...

    Om du missat detta, beror det på att du själv VALT att missa detta!

    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Sniperace 2013-09-24, 12:43

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Jasså, kan du bevisa din tes, men straffas man för att man är ärlig, då uppfyller man inte kriterierna för asyl.
    Den kritik om flyktingmottagningen i Sverige, är en av de vanligaste kritiken till invandringspolitiken, innan SD och ni kom in och förhindrade en saklig och värdig debatt om detta!

    Få människor kan fly från förtryck på ett sätt som stämmer med kraven i vårt regelsystem! Delar av dessa är MEDVETET formulerat för just detta syfte.

    Kritiken har varit STOR från organisationer som amnesty, röda korset, rädda barnen och liknande. Även FN har uppmärksammat detta...

    Om du missat detta, beror det på att du själv VALT att missa detta!

    jag väljer att anse att vi inte har plats och arbete till alla som vill hit, och att vi inte behöver vara ett paradis för alla flyktingar, det finns bättre lämpade platser där de inte hamnar i annan kultur och där de passar bättre, men att de vill hit för de fördelar vi ger framför andra platser.

    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Dao 2013-09-24, 12:59

    Sniperace skrev:jag väljer att anse att vi inte har plats och arbete till alla som vill hit, och att vi inte behöver vara ett paradis för alla flyktingar, det finns bättre lämpade platser där de inte hamnar i annan kultur och där de passar bättre, men att de vill hit för de fördelar vi ger framför andra platser.
    Ja, du har VALT den inställningen! Den inställningen är MYCKET vanlig i vårt samhälle. På trettiotalet fanns det ca 1000 högutbildade judar som flydde tredje riket. Då blev det folkstorm i Sverige, med samma resonemang som du har nu!

    Det är alltså, återigen, inte storleken som har betydelse - utan den form av kapitalistisk egoism som varit dominerande i det svenska samhället under så lång tid.

    Sverige är ALLT utom ett paradis för invandrare!

    Du har valt ståndpunkt, och väljer att sålla bland den tillgängliga fakta för att stärka det politiska val du gjort.

    Detta är utmärkande för extremism!

    Ja, låt "de Andra" ta hand om våra problem... Lysande, Sickan...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Sniperace 2013-09-24, 13:04

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:jag väljer att anse att vi inte har plats och arbete till alla som vill hit, och att vi inte behöver vara ett paradis för alla flyktingar, det finns bättre lämpade platser där de inte hamnar i annan kultur och där de passar bättre, men att de vill hit för de fördelar vi ger framför andra platser.
    Ja, du har VALT den inställningen! Den inställningen är MYCKET vanlig i vårt samhälle. På trettiotalet fanns det ca 1000 högutbildade judar som flydde tredje riket. Då blev det folkstorm i Sverige, med samma resonemang som du har nu!

    Det är alltså, återigen, inte storleken som har betydelse - utan den form av kapitalistisk egoism som varit dominerande i det svenska samhället under så lång tid.

    Sverige är ALLT utom ett paradis för invandrare!

    Du har valt ståndpunkt, och väljer att sålla bland den tillgängliga fakta för att stärka det politiska val du gjort.

    Detta är utmärkande för extremism!

    Ja, låt "de Andra" ta hand om våra problem... Lysande, Sickan...
    javisst, under socialdemokraterna var det kanske ett problem, jag har aldrig haft något emot judar, och jag vet att väldigt många flydde från danmark och hit under den tiden, varav många sedan bodde i mina trakter och fick mycket hjölp av ortsbefolkningen här.

    men vad jag vet var det ingen av dessa som betedde sig som de vi klagar på
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Dao 2013-09-24, 13:14

    Sniperace skrev:javisst, under socialdemokraterna var det kanske ett problem, jag har aldrig haft något emot judar, och jag vet att väldigt många flydde från danmark och hit under den tiden, varav många sedan bodde i mina trakter och fick mycket hjölp av ortsbefolkningen här.

    men vad jag vet var det ingen av dessa som betedde sig som de vi klagar på
    Så är fallet även idag! Ytterst få invandrare beter sig nämligen på det sättet du beskriver!

    Men samma gnäll som du kommer med fanns då också, så du är en del av en svensk tradition som få skulle vilja vara en del av...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Sniperace 2013-09-24, 13:16

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:javisst, under socialdemokraterna var det kanske ett problem, jag har aldrig haft något emot judar, och jag vet att väldigt många flydde från danmark och hit under den tiden, varav många sedan bodde i mina trakter och fick mycket hjölp av ortsbefolkningen här.

    men vad jag vet var det ingen av dessa som betedde sig som de vi klagar på
    Så är fallet även idag! Ytterst få invandrare beter sig nämligen på det sättet du beskriver!

    Men samma gnäll som du kommer med fanns då också, så du är en del av en svensk tradition som få skulle vilja vara en del av...
    men ändå begås 80% av vålds och egendomsbrotten av de tjugo procent somn är invandrare, och 20 procen av dessa begås av svenskar som är 80% av befolkningen...

    tänk så aktiva dessa ytterst få är....
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Dao 2013-09-24, 13:21

    Sniperace skrev:men ändå begås 80% av vålds och egendomsbrotten av de tjugo procent som är invandrare, och 20 procen av dessa begås av svenskar som är 80% av befolkningen...

    tänk så aktiva dessa ytterst få är....
    Så vi är alltså tillbaka till ruta 1A, och allt som jag skrivit här saknar total betydelse!?

    jaja... Tänker inte upprepa allt en gång till. Gå tillbaka i denna tråd, så kan du läsa allt en gång till, så slipper vi trötta ut eventuella läsare av denna "debatt"...

    Kom igen när du kommit ikapp...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Secrist 2013-09-24, 14:00

    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:jodå, du har hävdat att det är helt ok för dem som söker asyl att ha kastat idhandlingar och resehandlingar
    Och då anser ni att jag ogillar SD-handlingar helt och hållet???

    Hur fan funkar ni egentligen?
    sd-handlingar är väl ingen sorts idhandlingar?
    vi det handlade ju om ditt motstånd mot idhandlingarna, är du för att de som söker asyl SKA ha sina id och resehandlingar när de söker asyl nu då?
    Jag har inget motstånd mot ID-handlingar!

    Håll dig till dina egna åsikter. Du har svårt nog ändå...

    Vi har tagit denna diskussion flera gånger. Ni vill inte lösa några problem, bara skicka dem till flyktingarna - som ofta tvingas betala med sina liv.

    Antagligen helt OK för dig, för det är ju "de Andra" som drabbas...
    Och du undviker frågan märker jag. Osäker på hur du svarade sist? Very Happy 
    Vad är det NU du inte förstår?
    Hur vi ska hantera att över 90% av asylsökande slänger sina ID-handlingar i Östersjön eller nåt innan de söker asyl.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Sniperace 2013-09-24, 14:21

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:jodå, du har hävdat att det är helt ok för dem som söker asyl att ha kastat idhandlingar och resehandlingar
    Och då anser ni att jag ogillar SD-handlingar helt och hållet???

    Hur fan funkar ni egentligen?
    sd-handlingar är väl ingen sorts idhandlingar?
    vi det handlade ju om ditt motstånd mot idhandlingarna, är du för att de som söker asyl SKA ha sina id och resehandlingar när de söker asyl nu då?
    Jag har inget motstånd mot ID-handlingar!

    Håll dig till dina egna åsikter. Du har svårt nog ändå...

    Vi har tagit denna diskussion flera gånger. Ni vill inte lösa några problem, bara skicka dem till flyktingarna - som ofta tvingas betala med sina liv.

    Antagligen helt OK för dig, för det är ju "de Andra" som drabbas...
    Och du undviker frågan märker jag. Osäker på hur du svarade sist? Very Happy 
    Vad är det NU du inte förstår?
    Hur vi ska hantera att över 90% av asylsökande slänger sina ID-handlingar i Östersjön eller nåt innan de söker asyl.
    men det gör de ju för att inte dödas..... Smile
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Sniperace 2013-09-24, 14:24

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:men ändå begås 80% av vålds och egendomsbrotten av de tjugo procent som är invandrare, och 20 procen av dessa begås av svenskar som är 80% av befolkningen...

    tänk så aktiva dessa ytterst få är....
    Så vi är alltså tillbaka till ruta 1A, och allt som jag skrivit här saknar total betydelse!?

    jaja... Tänker inte upprepa allt en gång till. Gå tillbaka i denna tråd, så kan du läsa allt en gång till, så slipper vi trötta ut eventuella läsare av denna "debatt"...

    Kom igen när du kommit ikapp...
    så det saknar betydelse at dessa begår så mycket grova brott? att det så snart det gjorts ett grövre brott i 80% av fallen visar sig vara en som är från en grupp på 20% av landets befolkning?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Dao 2013-09-24, 14:50

    Secrist skrev:Hur vi ska hantera att över 90% av asylsökande slänger sina ID-handlingar i Östersjön eller nåt innan de söker asyl.
    Genom att göra om regelverket så att detta inte är nödvändigt för folk! Humanistiska regler, helt enkelt!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Dao 2013-09-24, 14:52

    Sniperace skrev:så det saknar betydelse at dessa begår så mycket grova brott? att det så snart det gjorts ett grövre brott i 80% av fallen visar sig vara en som är från en grupp på 20% av landets befolkning?
    INGA faktorer saknar betydelser!

    Frågan är VARFÖR det är på det sättet!

    Gissar att du inte vill gå vidare längre...
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Sniperace 2013-09-24, 15:00

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:så det saknar betydelse at dessa begår så mycket grova brott? att det så snart det gjorts ett grövre brott i 80% av fallen visar sig vara en som är från en grupp på 20% av landets befolkning?
    INGA faktorer saknar betydelser!

    Frågan är VARFÖR det är på det sättet!

    Gissar att du inte vill gå vidare längre...
    Men varför ansåg du då att det saknade betydelse?

    varför det är så?
    för att de kommer påverkade av annat och drar detta med sig hit, bättre vbore då att bosätta sig i länder där denna kultur är rådande
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Dao 2013-09-24, 15:40

    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:så det saknar betydelse at dessa begår så mycket grova brott? att det så snart det gjorts ett grövre brott i 80% av fallen visar sig vara en som är från en grupp på 20% av landets befolkning?
    INGA faktorer saknar betydelser!

    Frågan är VARFÖR det är på det sättet!

    Gissar att du inte vill gå vidare längre...
    Men varför ansåg du då att det saknade betydelse?

    varför det är så?
    för att de kommer påverkade av annat och drar detta med sig hit, bättre vbore då att bosätta sig i länder där denna kultur är rådande
    Det ansåg jag INTE, liksom...

    Däremot ansåg jag inte detta som en BETYDANDE faktor!

    Du har lite svårt att läsa ibland, tror jag...

    Vilka "länder" syftar du till då?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  redalert 2013-09-24, 15:50

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:så det saknar betydelse at dessa begår så mycket grova brott? att det så snart det gjorts ett grövre brott i 80% av fallen visar sig vara en som är från en grupp på 20% av landets befolkning?
    INGA faktorer saknar betydelser!

    Frågan är VARFÖR det är på det sättet!

    Gissar att du inte vill gå vidare längre...
    Men varför ansåg du då att det saknade betydelse?

    varför det är så?
    för att de kommer påverkade av annat och drar detta med sig hit, bättre vbore då att bosätta sig i länder där denna kultur är rådande
    Det ansåg jag INTE, liksom...

    Däremot ansåg jag inte detta som en BETYDANDE faktor!

    Du har lite svårt att läsa ibland, tror jag...

    Vilka "länder" syftar du till då?
    Sleep Sleep Sleep 
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Sniperace 2013-09-24, 16:08

    Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:så det saknar betydelse at dessa begår så mycket grova brott? att det så snart det gjorts ett grövre brott i 80% av fallen visar sig vara en som är från en grupp på 20% av landets befolkning?
    INGA faktorer saknar betydelser!

    Frågan är VARFÖR det är på det sättet!

    Gissar att du inte vill gå vidare längre...
    Men varför ansåg du då att det saknade betydelse?

    varför det är så?
    för att de kommer påverkade av annat och drar detta med sig hit, bättre vbore då att bosätta sig i länder där denna kultur är rådande
    Det ansåg jag INTE, liksom...

    Däremot ansåg jag inte detta som en BETYDANDE faktor!

    Du har lite svårt att läsa ibland, tror jag...

    Vilka "länder" syftar du till då?
    grannländer, länder där ex deras tro är den rådande, men det förstås, det finns ju inga fria demokrtier där islam är den stora religionen
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Dao 2013-09-24, 16:18

    Sniperace skrev:grannländer, länder där ex deras tro är den rådande, men det förstås, det finns ju inga fria demokratier där islam är den stora religionen
    Redan idag är det grannländerna som tar största smällen!

    Nej - ni har ännu inte tillåtit att muslimska länder utvecklar demokratier.

    Varför har jag ingen aning om, men troligen har oljan en stor del i denna saken...



    Sponsored content


    Här måste alla hjälpa till!! - Sida 3 Empty Sv: Här måste alla hjälpa till!!

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 12:27