The taxpayer skrev:Det är inte så att du tolkar LITE mera i vad jag skrev än vad som står?
1.De får protestera precis hur mycket de vill enligt de demokratiska spelreglerna som finns. Jag har alltså aldrig sagt att högern har rätt att stoppa vänstern som du försöker låta gällande.
2.Var har jag påstått att högerextremister inte skall stoppas? Kan du visa det? Din fråga gällde ju vänsterextremister.
3.Ser du förresten ofta högerextremister försöka störa tex Vänsterpartiets eller andra vänsterorganisationers möten med Vuvuzelor nyckelknippor etc?
4. När såg man en nazist på gatorna senast?
5.Vem fan tillät Breivik att döda oskyldiga ungdomar?
6.Menar du att det var sanktionerat av högern?
Syftar du på ovanstående?
då ber jag om ursäkt. I och med du utvecklade frågorna själv, uppfattade jag dem som retoriska.
1. Jag har heller inte anklagat just
dig. Däremot finns det att läsa från flera att det är bara bra att hålla koll och hålla eftervänsterextremister. (Utan en förklaring på vad vänsterextremister är). Inte heller finns det ett ord, från högern, att högerextremister skall bevakas/kollas/hållas i schack.... Bara vänstern... inga andra. Och det är väl knappast demokratrisk, eller hur?
2. Inte heller i detta har jag anklagat just
dig.
3. Med tanke på att jag inte närvarar på dessa möten, vare sig höger eller vänster, så har jag aldrig själv sett någon, vare sig höger eller vänster göra just detta.
4. För två veckor sedan. Jag tog iaf den tatuerade hakkors som tecken på nazism.
5. Högern kanske inte gav direkt tillåtelse för dådet. (eller så kanske de gjorde det, i hemlighet). Däremot så var det inte alla som sörjde avlivandet av vänsterungdomar. Precis som alla inte sörjde när Palme dog. Istället skålades det här och var.
6.se svaret ovan.
Återigen ber jag om ursäkt om du tycker jag har anklagat just dig för ovanstående. Det var inte mitt syfte. Mitt syfte var att visa det orationella, odemokratiska och hyckleri som förekommer så fort det handlar om vänstern. Vänstern fördöms, kopplas med diktatur, ofrihet, övervakning, tortyr och en massa annat. Den svenska vänstern har aldrig stått för sådana saker. Men, om du läser dina högervänners alster här på forumet så ser du att många av dina fränder förespråkar odemokratiska förfananden mot, just, vänsterpacket/extremister/muppar. Istället för att försöka förstå eller ens lyssna på vänstern så skall de avfärdas. Men konstigt nog så är det aldrig problem med högerextremister......