Thetaxpayer 2013-09-12, 22:53
Regndrottning skrev: Thetaxpayer skrev: Regndrottning skrev: Sniperace skrev: DMustaine skrev: ericTheDog skrev:Så, det förekom ingen åsiktsregistrering av vänsteroppositionella?
Det var väl knappast det enda Åsa-gåsa yrade om, eller hur?
Kanske är det mer accepterat att hålla lite koll på nynazister? Personligen har jag inga problem med att galna vänsterextremister övervakas lite.
Jag förutsätter...nej! Jag kräver att vänsterextremister övervakas!!
Det får vi verkligen hoppas
Vad exakt är en vänsterextremist? Någon som tycker att politiken skall vara mera vänster?
eller är det en vänstersinnade person med våldbenägenheter? Om så är fallet undrar jag varför inte att högerextremister skall bevakas? De begår också våldsbrott. Är våld från höger ok?
Vem har påstått att våld från högern är ok?
En vänsterextremist är enligt mig tex en person som med odemokratiska metoder försöker att stoppa ett lagligt torgmöte tex för att de inte gilla vad som sägs. En vänsterextremist är helt enkelt folk som försöker skrämma folk till tystnad för att de har "fel" åsikter. Militanta djurrättsaktivister lär ju vara vänsterextremister osv osv. Alltså smuts helt enkelt.
Odemokratiskt pack.
Då är du högerextremist enlig din egen förklaring. Du vill stoppa människor med starka vänsteråsikter från att göra sin demokratiska rättighet att protestera mot något de anser vara fel.
Samtidigt som du tycker högern har all rätt rätt att stoppa vänstern medans vänster inte skall ha rätt att protestera emot. Var ligger demokratin i detta?
Breivik var höger. Var det därför han tilläts döda oskyldiga ungdomar? För enligt dig skall bara vänstern stoppas. Aldrig högern.
Hold your horses.
Det är inte så att du tolkar LITE mera i vad jag skrev än vad som står?
Det är INTE jag repeterar INTE en demokratisk rättighet att störa ett lagligt anordnat torgmöte/debatt eller dylikt.
De får protestera precis hur mycket de vill enligt de demokratiska spelreglerna som finns. Jag har alltså aldrig sagt att högern har rätt att stoppa vänstern som du försöker låta gällande.
Var har jag påstått att högerextremister inte skall stoppas? Kan du visa det? Din fråga gällde ju vänsterextremister.
Ser du förresten ofta högerextremister försöka störa tex Vänsterpartiets eller andra vänsterorganisationers möten med Vuvuzelor nyckelknippor etc? När såg man en nazist på gatorna senast?
Vem fan tillät Breivik att döda oskyldiga ungdomar? Menar du att det var sanktionerat av högern?
Snacka om att tilldela folk åsikter de aldrig yttrat.