+5
Regndrottning
F.I.S.T
Sniperace
Infra
Sossar ee lata
9 posters
spännande.......Ser lovande ut inför 2014....
Sossar ee lata- Antal inlägg : 5378
Senast ändrad av Sossar ee lata den 2013-08-29, 16:46, ändrad totalt 1 gång
Infra- Antal inlägg : 29644
Har du hämtat det här från Avpixlat?Sossar ee lata skrev:http://svenskopinion.nu/?page_id=1472
Sniperace- Antal inlägg : 32948
såg du inte länken, det var från svensk opinionInfra skrev:Har du hämtat det här från Avpixlat?Sossar ee lata skrev:http://svenskopinion.nu/?page_id=1472
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
bra siffra på vänsterpartiet där, 3 procentenheter till så
??Infra skrev:Har du hämtat det här från Avpixlat?Sossar ee lata skrev:http://svenskopinion.nu/?page_id=1472
Googla Sentio opinion augusti. Va fan ska ni jämt hitta på massa dravel för?
Då måste du anse SD´s siffra grym!!F.I.S.T skrev:bra siffra på vänsterpartiet där, 3 procentenheter till så
grymt skrämmande ! Jag tror inte det landar där för SD, mitt tips är at de landar på 7-8 %, vänsterpartiet 7 %Sossar ee lata skrev:Då måste du anse SD´s siffra grym!!F.I.S.T skrev:bra siffra på vänsterpartiet där, 3 procentenheter till så
Hahaha 7-8, vad grundar du det på?F.I.S.T skrev:grymt skrämmande ! Jag tror inte det landar där för SD, mitt tips är at de landar på 7-8 %, vänsterpartiet 7 %Sossar ee lata skrev:Då måste du anse SD´s siffra grym!!F.I.S.T skrev:bra siffra på vänsterpartiet där, 3 procentenheter till så
Nä det är bara en gissning, jag kan ha fel, men missnöjespartier/enfrågepartier tenderar vara större under mandatperidernaSossar ee lata skrev:Hahaha 7-8, vad grundar du det på?F.I.S.T skrev:grymt skrämmande ! Jag tror inte det landar där för SD, mitt tips är at de landar på 7-8 %, vänsterpartiet 7 %Sossar ee lata skrev:Då måste du anse SD´s siffra grym!!F.I.S.T skrev:bra siffra på vänsterpartiet där, 3 procentenheter till så
Har du övergivit Alliansen för SD förresten ?
Absolut inte:D Jag är en trogen Moderat även om jag anser att de gått alldeles för mycket åt vänster!! Men ett resultat på 12-15% för SD bevisar att svensken är trött på vad som sker med vårt land....F.I.S.T skrev:Har du övergivit Alliansen för SD förresten ?
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
Varför är du en trogen moderat om du anser att partiet inte är trogen mot dina åsikter? Är det inte något dumt att slentrianrösta på ett parti som inte motsvarar dina åsikter?Sossar ee lata skrev:Absolut inte:D Jag är en trogen Moderat även om jag anser att de gått alldeles för mycket åt vänster!! Men ett resultat på 12-15% för SD bevisar att svensken är trött på vad som sker med vårt land....F.I.S.T skrev:Har du övergivit Alliansen för SD förresten ?
v kommer sjunka i nästa val, och SD kommer stiga till fler mandat är vad jag tror, jag längtar till den dag dessa sjunker under fyra procent
Vilket parti är mer höger?? Moderaterna är det bästa valet även om jag vill ha mer högerpolitik. Soffliggare blir jag ALDRIG!!! det är att ge sin röst åt sosseriet!Regndrottning skrev:Varför är du en trogen moderat om du anser att partiet inte är trogen mot dina åsikter? Är det inte något dumt att slentrianrösta på ett parti som inte motsvarar dina åsikter?Sossar ee lata skrev:Absolut inte:D Jag är en trogen Moderat även om jag anser att de gått alldeles för mycket åt vänster!! Men ett resultat på 12-15% för SD bevisar att svensken är trött på vad som sker med vårt land....F.I.S.T skrev:Har du övergivit Alliansen för SD förresten ?
Är det någon som bett dig vara soffliggare?Sossar ee lata skrev:Vilket parti är mer höger?? Moderaterna är det bästa valet även om jag vill ha mer högerpolitik. Soffliggare blir jag ALDRIG!!! det är att ge sin röst åt sosseriet!Regndrottning skrev:Varför är du en trogen moderat om du anser att partiet inte är trogen mot dina åsikter? Är det inte något dumt att slentrianrösta på ett parti som inte motsvarar dina åsikter?Sossar ee lata skrev:Absolut inte:D Jag är en trogen Moderat även om jag anser att de gått alldeles för mycket åt vänster!! Men ett resultat på 12-15% för SD bevisar att svensken är trött på vad som sker med vårt land....F.I.S.T skrev:Har du övergivit Alliansen för SD förresten ?
SD och C är mer till höger, i min åsikt.
Samt att moderaterna är inte 'för långt åt vänster'. De bara låter så i tal. I politiken är det samma gamla högerparti som alltid.
SD skulle jag inte ge min röst till. C vet jag inte. Det du säger att Moderaterna inte blivit mer vänster stämmer inte, likväl att sossarna blivit mer höger. Man känner att det inte spelar så stor roll vem som vinner, Löfven ska ju inte röra skatterna vid ev vinst etc etc.Regndrottning skrev:Är det någon som bett dig vara soffliggare?Sossar ee lata skrev:Vilket parti är mer höger?? Moderaterna är det bästa valet även om jag vill ha mer högerpolitik. Soffliggare blir jag ALDRIG!!! det är att ge sin röst åt sosseriet!Regndrottning skrev:Varför är du en trogen moderat om du anser att partiet inte är trogen mot dina åsikter? Är det inte något dumt att slentrianrösta på ett parti som inte motsvarar dina åsikter?Sossar ee lata skrev:Absolut inte:D Jag är en trogen Moderat även om jag anser att de gått alldeles för mycket åt vänster!! Men ett resultat på 12-15% för SD bevisar att svensken är trött på vad som sker med vårt land....F.I.S.T skrev:Har du övergivit Alliansen för SD förresten ?
Samt att moderaterna är inte 'för långt åt vänster'. De bara låter så i tal. I politiken är det samma gamla högerparti som alltid.
Jag instämmer att sossarna dras alltmer till höger. Jag kan instämma att moderaterna pratar mera vänster, de säger sådant som folk vill höra. Reinfeldt är bra på det. Men, den genomförda politiken lever inte upp till Reinfeldts retorik. Moderaternas genomförda politik är höger.Sossar ee lata skrev:SD skulle jag inte ge min röst till. C vet jag inte. Det du säger att Moderaterna inte blivit mer vänster stämmer inte, likväl att sossarna blivit mer höger. Man känner att det inte spelar så stor roll vem som vinner, Löfven ska ju inte röra skatterna vid ev vinst etc etc.Regndrottning skrev:Är det någon som bett dig vara soffliggare?Sossar ee lata skrev:Vilket parti är mer höger?? Moderaterna är det bästa valet även om jag vill ha mer högerpolitik. Soffliggare blir jag ALDRIG!!! det är att ge sin röst åt sosseriet!Regndrottning skrev:Varför är du en trogen moderat om du anser att partiet inte är trogen mot dina åsikter? Är det inte något dumt att slentrianrösta på ett parti som inte motsvarar dina åsikter?Sossar ee lata skrev:Absolut inte:D Jag är en trogen Moderat även om jag anser att de gått alldeles för mycket åt vänster!! Men ett resultat på 12-15% för SD bevisar att svensken är trött på vad som sker med vårt land....F.I.S.T skrev:Har du övergivit Alliansen för SD förresten ?
Sossar ee lata skrev:Absolut inte:D Jag är en trogen Moderat även om jag anser att de gått alldeles för mycket åt vänster!! Men ett resultat på 12-15% för SD bevisar att svensken är trött på vad som sker med vårt land....F.I.S.T skrev:Har du övergivit Alliansen för SD förresten ?
vad sker ? ...och är 12-15% en majoritet, eftersom du menar på att "svensken" skulle vara trött på något ?
Jag har aldrig sett att SD har fått 12-15% i någon seriös mätning. Inte i någon mätning, faktisk. 7-9% i verkligheten.F.I.S.T skrev:Sossar ee lata skrev:Absolut inte:D Jag är en trogen Moderat även om jag anser att de gått alldeles för mycket åt vänster!! Men ett resultat på 12-15% för SD bevisar att svensken är trött på vad som sker med vårt land....F.I.S.T skrev:Har du övergivit Alliansen för SD förresten ?
vad sker ? ...och är 12-15% en majoritet, eftersom du menar på att "svensken" skulle vara trött på något ?
SD är mycket närmare Socialdemokraterna än Moderaterns höger, de är mest lika sossarna förutom justv INVANDRINGSPOLITIKEN, där ligger den stora skillnaden m,ellan dem, resten är nog så likt varandras programSossar ee lata skrev:SD skulle jag inte ge min röst till. C vet jag inte. Det du säger att Moderaterna inte blivit mer vänster stämmer inte, likväl att sossarna blivit mer höger. Man känner att det inte spelar så stor roll vem som vinner, Löfven ska ju inte röra skatterna vid ev vinst etc etc.Regndrottning skrev:Är det någon som bett dig vara soffliggare?Sossar ee lata skrev:Vilket parti är mer höger?? Moderaterna är det bästa valet även om jag vill ha mer högerpolitik. Soffliggare blir jag ALDRIG!!! det är att ge sin röst åt sosseriet!Regndrottning skrev:Varför är du en trogen moderat om du anser att partiet inte är trogen mot dina åsikter? Är det inte något dumt att slentrianrösta på ett parti som inte motsvarar dina åsikter?Sossar ee lata skrev:Absolut inte:D Jag är en trogen Moderat även om jag anser att de gått alldeles för mycket åt vänster!! Men ett resultat på 12-15% för SD bevisar att svensken är trött på vad som sker med vårt land....F.I.S.T skrev:Har du övergivit Alliansen för SD förresten ?
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
Vad fick piratpartiet? promille?
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
Regndrottning skrev:Jag har aldrig sett att SD har fått 12-15% i någon seriös mätning. Inte i någon mätning, faktisk. 7-9% i verkligheten.F.I.S.T skrev:Sossar ee lata skrev:Absolut inte:D Jag är en trogen Moderat även om jag anser att de gått alldeles för mycket åt vänster!! Men ett resultat på 12-15% för SD bevisar att svensken är trött på vad som sker med vårt land....F.I.S.T skrev:Har du övergivit Alliansen för SD förresten ?
Vilka undersökningar är enligt dig seriösa?
Hmmm... minns inte alla namn de har. SIFO och United Minds är två.Thetaxpayer skrev:Regndrottning skrev:Jag har aldrig sett att SD har fått 12-15% i någon seriös mätning. Inte i någon mätning, faktisk. 7-9% i verkligheten.F.I.S.T skrev:Sossar ee lata skrev:Absolut inte:D Jag är en trogen Moderat även om jag anser att de gått alldeles för mycket åt vänster!! Men ett resultat på 12-15% för SD bevisar att svensken är trött på vad som sker med vårt land....F.I.S.T skrev:Har du övergivit Alliansen för SD förresten ?
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
Regndrottning skrev:Hmmm... minns inte alla namn de har. SIFO och United Minds är två.Thetaxpayer skrev:Regndrottning skrev:Jag har aldrig sett att SD har fått 12-15% i någon seriös mätning. Inte i någon mätning, faktisk. 7-9% i verkligheten.F.I.S.T skrev:Sossar ee lata skrev:Absolut inte:D Jag är en trogen Moderat även om jag anser att de gått alldeles för mycket åt vänster!! Men ett resultat på 12-15% för SD bevisar att svensken är trött på vad som sker med vårt land....F.I.S.T skrev:Har du övergivit Alliansen för SD förresten ?
Varför är inte Sentio seriös enligt dig?
Personligen så har jag nog räknat Sifo som trovärdig innan men det är nog endast för att jag tror den är äldst och att man känner igen den. Inget vetenskapligt bakom det alls.
Om jag inte minns fel så var det Sentio som var närmast i förra valet.
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Sossar ee lata skrev:http://svenskopinion.nu/?page_id=1472
Alliansen kommer vinna och SD mer makt.....
Det har du förmodligen rätt i.