Ska bli intressant att se hur detta ska gå.
Comebacken för Saab är inom några månaders räckhåll.
Fabriken i Trollhättan är testkörd för att tillverka nygamla 9-3 och antalet anställda närmar sig 400 personer, uppger kinesiska ägaren Nevs.
Många frågetecken återstår dock, bland annat saknas leverantörer – och var bilen ska säljas är oklart.
Just nu pågår rekryteringen till Stallbacka-fabriken i Trollhättan för fullt. 180 personer ska anställas, mestadels inom produktionen, vilket innebär att över 400 kommer att arbeta på fabriken i slutet av september. Då väntas också tillverkningen av Saab 9-3 att återupptas, två år efter att den lades ner.
Modellen lanserades redan 2002. När den första bilen från Nevs nu rullar ut är det mer eller mindre samma bil, men med mindre uppdateringar.
http://www.aftonbladet.se/bil/article17216322.ab
Comebacken för Saab är inom några månaders räckhåll.
Fabriken i Trollhättan är testkörd för att tillverka nygamla 9-3 och antalet anställda närmar sig 400 personer, uppger kinesiska ägaren Nevs.
Många frågetecken återstår dock, bland annat saknas leverantörer – och var bilen ska säljas är oklart.
Just nu pågår rekryteringen till Stallbacka-fabriken i Trollhättan för fullt. 180 personer ska anställas, mestadels inom produktionen, vilket innebär att över 400 kommer att arbeta på fabriken i slutet av september. Då väntas också tillverkningen av Saab 9-3 att återupptas, två år efter att den lades ner.
Modellen lanserades redan 2002. När den första bilen från Nevs nu rullar ut är det mer eller mindre samma bil, men med mindre uppdateringar.
http://www.aftonbladet.se/bil/article17216322.ab