Tyvärr finns inget trovärdigt alternativ för alliansen. En kommuniströra kryddad med miljömuppar säger nog tillräckligt många nej tack till.
+4
berralarzon
MartinLindgren
ANNA2LINK
ericTheDog
8 posters
Det kan bli en enkel Alliansseger i höst
ericTheDog- Antal inlägg : 15117
Man vet ju aldrig, men ett scenario är att Allians för Sverige vinner enkelt.
Tyvärr finns inget trovärdigt alternativ för alliansen. En kommuniströra kryddad med miljömuppar säger nog tillräckligt många nej tack till.
ANNA2LINK- Antal inlägg : 10893
ericTheDog skrev:Man vet ju aldrig, men ett scenario är att Allians för Sverige vinner enkelt.
Det tror du ja... Men jag tror precis tvärtom... Inte 4 år till med alliansen, det vore förödande för Sverige.
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
Ja du Doggen, med dig i leden har nog RoffarReinfeldt redan vunnit valet, självklart är vi rödgröna chanslösa när gaydoggen klivit in imatchen!
Vi vet ju hur det gick för Robert deNiro i Släkten är värst när Gaylord Fucker
kom på besök?
Vi vet ju hur det gick för Robert deNiro i Släkten är värst när Gaylord Fucker
kom på besök?
berralarzon- Antal inlägg : 6964
ericTheDog skrev:Man vet ju aldrig, men ett scenario är att Allians för Sverige vinner enkelt.
Inget trovärdigt för alliansen heller stackars oss *alla ärliga skatteinbetalare.
//berra
*tjyven gustavander undantagen som ärlig.
Själv tycker jag alliansen med anhängare börjar likna barndomens lek blindbock, när man skulle sätta fast svansen med förbundna ögon!
Hur var det nu, dödsdömde inte Doggen vårat forum förra veckan?
Mr.Doggens prognoser och analyser är ju rena högvinsten för oss rödgröna, för Doggen skulle inte ens kunna pricka in gårdagens väder rätt!
Mr.Doggens prognoser och analyser är ju rena högvinsten för oss rödgröna, för Doggen skulle inte ens kunna pricka in gårdagens väder rätt!
MartinLindgren skrev:Själv tycker jag alliansen med anhängare börjar likna barndomens lek blindbock, när man skulle sätta fast svansen med förbundna ögon!
Han skulle ju bara vara här enkort stund, finns ju här så fort jag loggar in tydligen 24/7.
//berra
redalert- Antal inlägg : 13973
Finns ingenting som är så lätt och så kul som att reta gallfeber på klantarslet!
redalert skrev:Finns ingenting som är så lätt och så kul som att reta gallfeber på klantarslet!
Spegelbilden du talde om nu..
//berra
MartinLindgren skrev:Själv tycker jag alliansen med anhängare börjar likna barndomens lek blindbock, när man skulle sätta fast svansen med förbundna ögon!
Detta forum är definitivt dödsdömt efter valet, precis som jag skrev. När det gäller mina prognoser så tjänar jag rätt bra med pengar på min träffsäkerhet. Jag skulle verkligen inte sätta mina pengar på röran i detta läge. Röran har ingen politik. En samling fåntrattar som gnällt, gnällt och gnällt i snart 4 år. Samtidigt har Allians för Sverige skickligt lett landet genom århundradets finanskris.
ericTheDog skrev:MartinLindgren skrev:Själv tycker jag alliansen med anhängare börjar likna barndomens lek blindbock, när man skulle sätta fast svansen med förbundna ögon!
Detta forum är definitivt dödsdömt efter valet, precis som jag skrev. När det gäller mina prognoser så tjänar jag rätt bra med pengar på min träffsäkerhet. Jag skulle verkligen inte sätta mina pengar på röran i detta läge. Röran har ingen politik. En samling fåntrattar som gnällt, gnällt och gnällt i snart 4 år. Samtidigt har Allians för Sverige skickligt lett landet genom århundradets finanskris.
Som "Skickligt" har ökat klasskillnaderna... Man förstår att världen ser ut som den gör med fattiga och rika länder eftersom det finns människor som vill ha STORA skillnader på folk och folk...
Alliansen har förbättrat för de fattigaste pensionärerna. Är det att öka klyftorna?
ericTheDog skrev:Alliansen har förbättrat för de fattigaste pensionärerna. Är det att öka klyftorna?
Vad har dom gjort för arbetslösa/sjukskrivna kontra dom som arbetar???
ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:Alliansen har förbättrat för de fattigaste pensionärerna. Är det att öka klyftorna?
De har hjälpt dem tillbaka i arbete. Tyvärr har det arbetet bromsats av finanskrisen, men intentionerna finns där och resultaten är goda.
ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:Alliansen har förbättrat för de fattigaste pensionärerna. Är det att öka klyftorna?
De har hjälpt dem tillbaka i arbete. Tyvärr har det arbetet bromsats av finanskrisen, men intentionerna finns där och resultaten är goda.
Långt ifrån alla kommer att komma tillbaka till arbete Eric. Ungefär hälften av alla dom som jag gick med på förrehabilitering kommer att bli tvingade att bli sjuka igen eftersom dom var för sjuka när dom kom till förrehabiliteringen. Vi var ca 10 pers som gick på det.
Jag är glad att jag inte hörde till en av dom dåliga, men det kunde varit så för mig med.
Jag undrar hur många som verkligen kommer in i ett arbete. Kanske mer än vad jag tror men många av dom utförsäkrade kommer inte att klara jobb, var så säker... Dom har inte varit sjuka av ingen anledning...
PE Dal- Antal inlägg : 1127
- Inlägg 15
Egenrättfärdighet
"""Vad har dom gjort för arbetslösa/sjukskrivna kontra dom som arbetar???"""
Ställ samma fråga till Socialdemokratiska partiet, eller sök gamla inlägg före 2006 på Aftonbladet,,,jag lovar, Du hittar flertalat artiklar där sjuka medborgare nekats sjukersättning och behandlats respektlöst....eller ska jag plocka fram dom??? Imorgon????
Ställ samma fråga till Socialdemokratiska partiet, eller sök gamla inlägg före 2006 på Aftonbladet,,,jag lovar, Du hittar flertalat artiklar där sjuka medborgare nekats sjukersättning och behandlats respektlöst....eller ska jag plocka fram dom??? Imorgon????
PE Dal skrev:"""Vad har dom gjort för arbetslösa/sjukskrivna kontra dom som arbetar???"""
Ingen ska bli behandlad fel och respektslöst och det är allvarligt vem det än är som sitter vid makten.
ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:Alliansen har förbättrat för de fattigaste pensionärerna. Är det att öka klyftorna?
Långt ifrån alla kommer att komma tillbaka till arbete Eric. Ungefär hälften av alla dom som jag gick med på förrehabilitering kommer att bli tvingade att bli sjuka igen eftersom dom var för sjuka när dom kom till förrehabiliteringen. Vi var ca 10 pers som gick på det.
Jag är glad att jag inte hörde till en av dom dåliga, men det kunde varit så för mig med.
Jag undrar hur många som verkligen kommer in i ett arbete. Kanske mer än vad jag tror men många av dom utförsäkrade kommer inte att klara jobb, var så säker... Dom har inte varit sjuka av ingen anledning...
Om hälften återgår i arbete så får det betraktas som succé.
Infra- Antal inlägg : 29644
Du är och förblir en idiot Doggen, våra barnbarn kommer i framtiden glädjas att vi haft politiker som gör allt för miljön och frisk luft att andas!
För dom kommer det vara helt självklart, var så säker!
Grrr, vov, vov Doggen!
Grrr, vov, vov Doggen!
ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:ANNA2LINK skrev:ericTheDog skrev:Alliansen har förbättrat för de fattigaste pensionärerna. Är det att öka klyftorna?
Om hälften återgår i arbete så får det betraktas som succé.
Visst är det bra om så många som möjligt kommer att kunna jobba. Men jag hoppas inte att utförsäkrade kastas ut för snabbt så som det känns nu bara för att komma igång, då kan det ske bekslag Eric!!!Många behöver tid på sig...
Anna,
Självklart blir det en reaktion efter åratal av slappande.
MartinLindgren skrev:Du är och förblir en idiot Doggen, våra barnbarn kommer i framtiden glädjas att vi haft politiker som gör allt för miljön och frisk luft att andas!
Grrr, vov, vov Doggen!
Göra allt för miljön kallar du alltså att höja bensinskatten med 49 öre.
ericTheDog skrev:MartinLindgren skrev:Du är och förblir en idiot Doggen, våra barnbarn kommer i framtiden glädjas att vi haft politiker som gör allt för miljön och frisk luft att andas!
Grrr, vov, vov Doggen!
Göra allt för miljön kallar du alltså att höja bensinskatten med 49 öre.
Ja din hycklande kd-kompisar ville ju höja med två kronor så OCK är på sin plats här.
//berra
ericTheDog skrev:Anna,
Så du Eric tycker att många sjuka slappar... Du vet om att det är så eller?
Kakmonstret- Antal inlägg : 4120
Det sagolika bröllopet är nog spiken i kistan för de rödgröna.
Kommunist-Ohly kommer att sitta och sura i en röd stuga i skogen.
De flesta politiker hade insett vikten av att knyta kontakter internationellt, då fler än 10 statschefer kommer.
Men det är ju klart, vem vill prata med en kommunist. Ohly kanske hade blivit ensam med en tårtbit på festen.
Kommunist-Ohly kommer att sitta och sura i en röd stuga i skogen.
De flesta politiker hade insett vikten av att knyta kontakter internationellt, då fler än 10 statschefer kommer.
Men det är ju klart, vem vill prata med en kommunist. Ohly kanske hade blivit ensam med en tårtbit på festen.