Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+2
Sniperace
RedMentalCase
6 posters

Socialbidrag trots ägande av bostadsrätt för mijoner?

RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Socialbidrag trots ägande av bostadsrätt för mijoner? - Sida 2 Empty Sv: Socialbidrag trots ägande av bostadsrätt för mijoner?

Inlägg  RedMentalCase 2013-08-13, 15:08

Sniperace skrev:
    RedMentalCase skrev:Alla dina teoretiska frågor är väldigt tröttsamma sniper, om du inte vet själv, varför uttalar du dig då om ämnet?
    Därför att jag anser man bör ta hänsyn till faktiska omständigheter och göra det som gör störst nyta i det långa loppet...
    Det är ofta bättre att hjälpa än att stjälpa.

VAd är din egen åsikt om vad som är bäst, att hjälpa någon så denne rättar upp en akut situatation, ellert  låte denne gå under till ett LÅNGVARIGT bidragsberoende?
    Din sista fråga är ledande, det går inte att svara på den.

I fallet som beskrivits här har jag redan sagt vad jag tycker.
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Antal inlägg : 5378

Socialbidrag trots ägande av bostadsrätt för mijoner? - Sida 2 Empty Sv: Socialbidrag trots ägande av bostadsrätt för mijoner?

Inlägg  Sossar ee lata 2013-08-13, 17:18

Jag tycket detta är rätt under en tid, men det måste avvägas mot hus snabbt personen ifråga kan komma på egna ben igen. Äger man tillgångar för den summan så står man snart stark igen. Inte som vissa som lever på bidrag år efter år.....
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2013-08-13, 18:26

RedMentalCase skrev:
    Sniperace skrev:
    RedMentalCase skrev:Alla dina teoretiska frågor är väldigt tröttsamma sniper, om du inte vet själv, varför uttalar du dig då om ämnet?
    Därför att jag anser man bör ta hänsyn till faktiska omständigheter och göra det som gör störst nyta i det långa loppet...
    Det är ofta bättre att hjälpa än att stjälpa.

VAd är din egen åsikt om vad som är bäst, att hjälpa någon så denne rättar upp en akut situatation, ellert  låte denne gå under till ett LÅNGVARIGT bidragsberoende?
    Din sista fråga är ledande, det går inte att svara på den.

I fallet som beskrivits här har jag redan sagt vad jag tycker.
    Så det gäller BARA detta fallet och är alltså något som SKA beaktas och ta hänsyn till?

Vet du mer än det som stått i tidningarna om just detta fall?

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-26, 22:41