Secrist skrev:Det innebär att de som behöver a-kassa och sjukförsäkringar också skall få det!
Och om man inte behöver det men vill ha det ändå?
Alla system går att missbruka!
System baserad på egoism missbrukas mest!
Secrist skrev:Det innebär att de som behöver a-kassa och sjukförsäkringar också skall få det!
Dao skrev:Secrist skrev:Det innebär att de som behöver a-kassa och sjukförsäkringar också skall få det!
NollKollBlueHeaven skrev:Jaha så det är därför kommunismen aldrig fungerar?
Dao skrev:
Empati skiljer människan från djuren!
F.I.S.T skrev:Dao skrev:
Ibland så funderar jag om du har rätt i det påståendet fast omvänt...
åtminstone om man ser till forumhögerns förmåga till empati
Sa inte din mamma åt dig att passa dig för de som utmålar sig själva som goda och empatiska?
RedCloud skrev:Sa inte din mamma åt dig att passa dig för de som utmålar sig själva som goda och empatiska?
MIN mamma varnade mig för människor som låter käften gå utan att säga något.
Och ändå var det precis så du slutade?
redalert skrev:F.I.S.T skrev:Dao skrev:
Sa inte din mamma åt dig att passa dig för de som utmålar sig själva som goda och empatiska?
redalert skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Det innebär att de som behöver a-kassa och sjukförsäkringar också skall få det!
Jaha så det är därför kommunismen aldrig fungerar?
F.I.S.T skrev:Dao skrev:
Sossar ee lata skrev:http://www.e24.se/pengar24/jobb-och-karriar/forsenade-trafikanter-far-loneavdrag_1884747.e24
Nu får det vara nog med gnäll.
Secrist skrev:Vad tror du då din lata lilla gnällspik? ska arbetarna dvs de som uträttar något och håller Sverige igång åka helikopter till jobbet?
Tror jag inte om Mp får bestämma. Flyget är ju MP:s hatobjekt nummer 1.
jo man tycker ju det..Secrist skrev:Det har du kanske rätt i men hur tar sig stockholmarna som inte har bil och som förlitar sig på att tunnelbanan och tågen skall ta dem till arbetet strejkar pga snö och kyla till sina arbeten?
Det är trist men samtidigt så är det ju så att det inte är arbetsgivarens ansvar hur de anställda tar sig till jobbet. Fast de flesta kommer nog att lösa det rätt smidigt ändå.
Secrist skrev:Alla system går att missbruka!
Fast det var ju inget svar på frågan. Bara att det går att missbruka. Jaha. Och det innebär?
Secrist skrev:Det betyder att om man bygger upp ett samhällssystem där man utgår från att alla missbrukar, alltså är egoister, så får man ett samhälle där missbruket är ett stort problem. Bygger man upp ett samhälle där man utgår från att alla sköter sig, alltså är empatiska, så får man ett samhälle där missbruk är ett litet problem!
Jag kommer alltid att tänka på Jehovas Vittnen när forumvänstern lyriskt börjar drömma om hur sverige skulle se ut om de fick bestämma.
Regndrottning skrev:Secrist skrev:Det betyder att om man bygger upp ett samhällssystem där man utgår från att alla missbrukar, alltså är egoister, så får man ett samhälle där missbruket är ett stort problem. Bygger man upp ett samhälle där man utgår från att alla sköter sig, alltså är empatiska, så får man ett samhälle där missbruk är ett litet problem!
Jag kommer alltid att tänka på Jehovas Vittnen när forumvänstern lyriskt börjar drömma om hur sverige skulle se ut om de fick bestämma.
Med tanke på att sahället såg så ut så sent som på 70-talet, så var inte kunna drömma?
Jovisst, 70-talet var inte perfekt, det fanns problem. Men då kunde man lita på människorna. Folk, i allmänhet var pålitliga.
Secrist skrev:Det betyder att om man bygger upp ett samhällssystem där man utgår från att alla missbrukar, alltså är egoister, så får man ett samhälle där missbruket är ett stort problem. Bygger man upp ett samhälle där man utgår från att alla sköter sig, alltså är empatiska, så får man ett samhälle där missbruk är ett litet problem!