Secrist skrev: Infra skrev: Secrist skrev: Infra skrev: Secrist skrev: Infra skrev:Samtidigt som John Kerry tror att han fått igång fredssamtal mellan
israel och Palestina går den smutsiga israeliska regeringen ut och
lovar extra ekonomiskt stöd till 91 bosättningar, utöver den vanliga
budgeten.
Ponera då att den centrala punkten för palestinska fredförhandlingar
är att all utbyggnad av bosättningar på Västbanken upphör. Gårdagens
beslut av den smutsiga, israeliska regeringen sätter därmed punkt för
denna förhandlingsomgång.
Då nu alla fredsansträngningar får anses ha kommit till vägs ände i o m
israels senaste attentat mot fredsförsöken återstår endast ett upprättande
av enstatslösningen. Utan seriösa fredsansträngningar även från zionistiskt
håll är nu enstatslösningen den enda väg som går att vandra mot fred i
regionen och i världen.
Förstår att du dreglar vid tanken på att Israel utplånas och judarna förintas.
Belägg, tack.
Det är nog bara i dina inskränkta
universa som strävan efter fred
innebär "utplåning."
Lögnhals!
Räcker det med dina femtioelva trådar som alla handlar om samma sak. Hur mycket du hatar Israel.
Du läser ju trådar som fan läser bibeln. Men så
är du ju också nyansbristens okrönte kung på forat.
Självinsikt är inte din starka sida. Men det är väl din vanliga förklaring till alla hattrådar. Att du bara "kritiserar" Israel.
Det är en medveten kampanj! Mitt hjärta har funnits
hos palestinierna ända sen jag blev politiskt medveten. "Israel är numera en militär supermakt (...) För amerikanerna är det viktigaste att Israel är starkt. Alla de europeiska ländernas militära styrkor är svagare än våra. Israel kan på en vecka erövra ett område från Khartoum i Sudan till Bagdad i Irak och ända till Alger."- Ariel Sharon, israelisk general och minister i flera israeliska regeringar, beryktad som Beiruts slaktare och ansvarig för massakern i de palestinska flyktinglägren Sabra och Shatila i Libanon sommaren 1982, citerad i den israeliska tidningen Yediot Aharonot, den 7 juni, 1973
"Vi kom till detta land som redan var befolkat av araber och etablerade en hebreisk, judisk, stat. Judiska byar byggdes upp på platser för de arabiska byarna. Ni känner inte ens till namnen på dessa arabiska byar, och jag förebråer inte, för geografiböckerna existerar inte längre. Varken böckerna eller de arabiska byarna existerar längre. (...) Det finns ingen bebyggd plats i detta land som inte tidigare hade en arabisk befolkning."
- Moshe Dayan, israelisk general och befälhavare, "Ha'aretz", 4 april, 1969
"Den mycket skickliga israeliska informations tjänsten och hela den israeliska pressen samverkade för att snickra ihop en skev och förvriden version som experter på området genom varje tillgänglig kanal spred till det egna folket och till alla sympatisörer och supporters i USA och resten av världen. Aldrig i hela mitt liv hade jag trott att sanningen kunde förvrängas på ett så cyniskt och skickligt sätt." - Carl von Horn, under åren 1958-60 och 1961-62 chef för Förenta Nationernas övervakningskommission i Palestina, i sin bok "Fredens soldater", 1966, Norstedts Förlag