Jag vet inte hur ni känner men jag känner att där finns en chans! Talibanerna dör i drivor och inte är det längre enbart demokratins stolta soldater och deras insatser som fäller avgörandet. Numer spelar den afghanska armen en större roll i nedkämpandet av det islamistiska otyget. Många provinser har sedan länge överlämnats i afghanernas kontroll...med understöd av demokratiska styrkor. För mig som nås av info om ISAF och deras framgångar så känner jag att där finns en god chans att begränsa talibanernas inflytande i landet! USA har redan klargjort att man inte kommer att lämna och även vår eminente Carl Bildt vill se en utbildande insats i landet! Med drönarteknologin som finns till hands, och ständigt utvecklas, finns där förutsättningar att föra den demokratin framåt som redan nått de tätbebyggda områdena.
Kontentan måste bli: RC;s Daoren;s och resten av USA hatarnas vilja kommer.......som vanligt att grusas!
Haha!
Kontentan måste bli: RC;s Daoren;s och resten av USA hatarnas vilja kommer.......som vanligt att grusas!
Haha!