Idag är det er dag! Hoppas ni får det trevligt!
+4
Thetaxpayer
R.O.F.L
Sniperace
Dao
8 posters
Grattis, nationalister!
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 2
Sv: Grattis, nationalister!
än så länge har jag trevligt, denna dag betyder dock inte mer för mig än andra dagar fastän jag är skåning.
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
- Inlägg 3
Dao skrev:Idag är det er dag! Hoppas ni får det trevligt!
Tack så mycket!
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
- Inlägg 4
Dao skrev:Idag är det er dag! Hoppas ni får det trevligt!
Nationalister?
Vad tror du om de nya svenskarna då? Har jus bevittnat en stor fest i Slottskogen här i stan för nya svenskar med massor av glada människor. Är det inte deras dag också?
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 5
Sniperace skrev:än så länge har jag trevligt, denna dag betyder dock inte mer för mig än andra dagar fastän jag är skåning.
Åk till Djursan vettja, och titta när SEEL hoppar säck.
- Inlägg 6
Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Idag är det er dag! Hoppas ni får det trevligt!
Nationalister?
Vad tror du om de nya svenskarna då? Har jus bevittnat en stor fest i Slottskogen här i stan för nya svenskar med massor av glada människor. Är det inte deras dag också?
kan man inte vara nationalist ändå`?
Thetaxpayer- Antal inlägg : 7997
- Inlägg 7
R.O.F.L skrev:Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Idag är det er dag! Hoppas ni får det trevligt!
Nationalister?
Nu trorju inte jag att det var vad Dao åsyftade men jag kan ju ha fel.
Dao- Antal inlägg : 26567
- Inlägg 8
Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Idag är det er dag! Hoppas ni får det trevligt!
Nationalister?
Var skulle jag ha hävdat att nya svenskar inte skall få vara nationalistiska?
- Inlägg 9
[quote="Thetaxpayer"]
Du hade fel!
Varför skulle det vara kontroversiellt att jag, som inte är nationalistisk ett dugg, ändå kan grattulera er som är detta, på er dag?
R.O.F.L skrev:Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Idag är det er dag! Hoppas ni får det trevligt!
Nationalister?
Du hade fel!
Varför skulle det vara kontroversiellt att jag, som inte är nationalistisk ett dugg, ändå kan grattulera er som är detta, på er dag?
lazy- Antal inlägg : 12772
- Inlägg 10
Idag och på midsommarafton tar jag fram allt som är svenskt i mig, varmrökt lax och, lite delat, färskpotatis från Israel men svenska jordgubbar (trots att de kostade 50:-) på tårtan, Grattis på dig också trots att du verkar sakna identitet(?)
- Inlägg 11
lazy skrev:Idag och på midsommarafton tar jag fram allt som är svenskt i mig, varmrökt lax och, lite delat, färskpotatis från Israel men svenska jordgubbar (trots att de kostade 50:-) på tårtan, Grattis på dig också trots att du verkar sakna identitet(?)
Var så god! Och jag behöver ingen nationell identitet, men respkterar de som vill ha en sådan!
- Inlägg 12
Dao skrev:lazy skrev:Idag och på midsommarafton tar jag fram allt som är svenskt i mig, varmrökt lax och, lite delat, färskpotatis från Israel men svenska jordgubbar (trots att de kostade 50:-) på tårtan, Grattis på dig också trots att du verkar sakna identitet(?)
Var så god! Och jag behöver ingen nationell identitet, men respkterar de som vill ha en sådan!
De allra flesta vill ha en nationell identitet, det är väl därför både palestinier,syrianer/assyrier, kurder m.fl vill ha en egen stat.
Har aldrig förstått strävan att göra sig själv och sina barn rotlös(a).
- Inlägg 13
lazy skrev:Dao skrev:lazy skrev:Idag och på midsommarafton tar jag fram allt som är svenskt i mig, varmrökt lax och, lite delat, färskpotatis från Israel men svenska jordgubbar (trots att de kostade 50:-) på tårtan, Grattis på dig också trots att du verkar sakna identitet(?)
De allra flesta vill ha en nationell identitet, det är väl därför både palestinier,syrianer/assyrier, kurder m.fl vill ha en egen stat.
De vill bestämma sina egna liv och slippa förtryck. Eftersom det inte finns andra vägar att gå, så är en egen stat den enda vägen, för vissa!
- Inlägg 14
Dao skrev:lazy skrev:Dao skrev:lazy skrev:Idag och på midsommarafton tar jag fram allt som är svenskt i mig, varmrökt lax och, lite delat, färskpotatis från Israel men svenska jordgubbar (trots att de kostade 50:-) på tårtan, Grattis på dig också trots att du verkar sakna identitet(?)
De vill bestämma sina egna liv och slippa förtryck. Eftersom det inte finns andra vägar att gå, så är en egen stat den enda vägen, för vissa!
Nej, öppna gränser och att alla skulle vara världsmedborgare är nog en utopi än så länge, alla människor har i alla tider skyddat sitt revir, allt annat vore onaturligt. Vi kommer aldrig kunna bortse från stenåldersmänniskan inom oss, hur gärna vi än skulle vilja.
- Inlägg 15
lazy skrev:Nej, öppna gränser och att alla skulle vara världsmedborgare är nog en utopi än så länge, alla människor har i alla tider skyddat sitt revir, allt annat vore onaturligt. Vi kommer aldrig kunna bortse från stenåldersmänniskan inom oss, hur gärna vi än skulle vilja.
Klart det är en utopi i nuläget. Folk får skapa sina terrotorier där de kan leva fritt, än så länge.
Stenåldersmänniskan hade inga nationer!
- Inlägg 16
Dao skrev:lazy skrev:Nej, öppna gränser och att alla skulle vara världsmedborgare är nog en utopi än så länge, alla människor har i alla tider skyddat sitt revir, allt annat vore onaturligt. Vi kommer aldrig kunna bortse från stenåldersmänniskan inom oss, hur gärna vi än skulle vilja.
Klart det är en utopi i nuläget. Folk får skapa sina terrotorier där de kan leva fritt, än så länge.
Nej men revir hade de, troligen början till våra nationella gränser.
- Inlägg 17
lazy skrev:Dao skrev:lazy skrev:Nej, öppna gränser och att alla skulle vara världsmedborgare är nog en utopi än så länge, alla människor har i alla tider skyddat sitt revir, allt annat vore onaturligt. Vi kommer aldrig kunna bortse från stenåldersmänniskan inom oss, hur gärna vi än skulle vilja.
Nationer är ett ekonomiskt påfund för att skilja folk åt. Men med rätta krafterna, kan det också utvecklas. Nationer går samman, och blir något mer, och när alla har jämlikhet och stabilitet - försvinner nationsgränserna, och ingen kommer att sakna dem!
- Inlägg 18
Dao skrev:lazy skrev:Dao skrev:lazy skrev:Nej, öppna gränser och att alla skulle vara världsmedborgare är nog en utopi än så länge, alla människor har i alla tider skyddat sitt revir, allt annat vore onaturligt. Vi kommer aldrig kunna bortse från stenåldersmänniskan inom oss, hur gärna vi än skulle vilja.
Nationer är ett ekonomiskt påfund för att skilja folk åt. Men med rätta krafterna, kan det också utvecklas. Nationer går samman, och blir något mer, och när alla har jämlikhet och stabilitet - försvinner nationsgränserna, och ingen kommer att sakna dem!
Vi kan ju börja i MÖ..
- Inlägg 19
Dao skrev:
I EU har väl nationer gått samman för att slopa gränser och undvika krig mellan medlemsländerna men har det, ärligt, blivit bättre?
- Inlägg 20
[quote="Dao"]
Thetaxpayer skrev:R.O.F.L skrev:Thetaxpayer skrev:Dao skrev:Idag är det er dag! Hoppas ni får det trevligt!
Nationalister?
Du hade fel!
- Inlägg 21
lazy skrev:Dao skrev:
I EU har väl nationer gått samman för att slopa gränser och undvika krig mellan medlemsländerna men har det, ärligt, blivit bättre?
EU är ett nationalistiskt projekt, inte internationalistiskt. En hållbar internationalistisk utveckling kan bara ske underifrån, som en folkrörelse - inte ovanifrån, genom auktoriteter. Det senare är EU. EU är ett sätt att BEGRÄNSA folkrörelsen!
- Inlägg 22
lazy skrev:Vi kan ju börja i MÖ..
"Vi" skall inte göra mer där, för det har bara blivit värre då. I MÖ är det folket DÄR som skall bestämma!
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 23
Dao skrev:lazy skrev:Nej, öppna gränser och att alla skulle vara världsmedborgare är nog en utopi än så länge, alla människor har i alla tider skyddat sitt revir, allt annat vore onaturligt. Vi kommer aldrig kunna bortse från stenåldersmänniskan inom oss, hur gärna vi än skulle vilja.
jodå, bara mycket mindre, även de hade sina "revir" och gud nåde de som överträdde detta
- Inlägg 24
Sniperace skrev:Dao skrev:lazy skrev:Nej, öppna gränser och att alla skulle vara världsmedborgare är nog en utopi än så länge, alla människor har i alla tider skyddat sitt revir, allt annat vore onaturligt. Vi kommer aldrig kunna bortse från stenåldersmänniskan inom oss, hur gärna vi än skulle vilja.
jodå, bara mycket mindre, även de hade sina "revir" och gud nåde de som överträdde detta
Ja, men det är inte nationer!
- Inlägg 25
Hittade en rolig undersökning när jag googlade på "vem firar nationaldagen."
Det kanske mest spännande och intressanta resultatet är att personer som bor i Sverige men som inte har svenskt medborgarskap eller har vuxit upp i ett land utanför Norden firar den svenska nationaldagen 6 juni i större utsträckning än svenska medborgare som vuxit upp i Sverige.
Fanns en del annat intressant också.
http://www.henrikoscarsson.com/2012/06/vem-firar-nationaldagen.html
Det kanske mest spännande och intressanta resultatet är att personer som bor i Sverige men som inte har svenskt medborgarskap eller har vuxit upp i ett land utanför Norden firar den svenska nationaldagen 6 juni i större utsträckning än svenska medborgare som vuxit upp i Sverige.
Fanns en del annat intressant också.
http://www.henrikoscarsson.com/2012/06/vem-firar-nationaldagen.html
» Grattis grattis!!!!!!! lite glädje att läsa för er bittra vänstertomtar!!!
» Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..
» Högerextremistiska nationalister attackerar Ukrainas parlament.
» Nazisektens ; patrioter och brittiska nationalister hot /misshandel ökar efter EU- valet...
» Grattis AB!
» Lissabonföredraget någon av Er AC- are?? Angeläget i EU- valet..
» Högerextremistiska nationalister attackerar Ukrainas parlament.
» Nazisektens ; patrioter och brittiska nationalister hot /misshandel ökar efter EU- valet...
» Grattis AB!