Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
Gandalf
DirtyDog
Infra
Sniperace
Dao
ericTheDog
redalert
Sossar ee lata
12 posters

Debatt....

Sossar ee lata
    Sossar ee lata

Antal inlägg : 5378

Debatt.... - Sida 2 Empty Sv: Debatt....

Inlägg  Sossar ee lata 2013-05-27, 17:33

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Vem är det som sörsöker förklara bort att ungdomar sitter anhållna för mordbrand? 100-tals människor har fått sina bilar uppbrända. 100-tals barn har inte längre skola/förskola att gå till? Jo, extremvänstern försvarar detta, vilket är helt makalöst.

Du kan inte ge exempel på en enda orättvisa och försämring som motiverar att elda upp barnens förskola.

Det är två frågor du ställer!

INGET rättfärdigar deras agerande, och de som bryter mot lagen skall ta konsekvensen för detta.

Det som jag, och en del andra, försöker med, är att försöka förstå de vrede som ligger bakom. Detta så vi kan komma tillrätta med problemet, så det blir mindre chans att detta upprepas!

För detta måste man förstå hur livet är för en ung person med invandrarbakgrund i Sverige idag! Vill du inte göra en sådan analys, då är dina "bekymmer" för det som sker, föga värt mer än krokodiltårar!

"Det som jag, och en del andra, försöker med, är att försöka förstå de vrede som ligger bakom. Detta så vi kan komma tillrätta med problemet, så det blir mindre chans att detta upprepas!"

Du menar lagstadga att somalier får våldta svenska svennehoror?
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2013-05-27, 18:01

Sossar ee lata skrev:"Det som jag, och en del andra, försöker med, är att försöka förstå de vrede som ligger bakom. Detta så vi kan komma tillrätta med problemet, så det blir mindre chans att detta upprepas!"

Du menar lagstadga att somalier får våldta svenska svennehoror?

Nej!
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2013-05-27, 19:27

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Det är inte vrede som ligger bakom detta. Det är etremvänsterns upploppsmakare. Dessa galningar har åkt runt från förort till förort i sina bilar och tänt eld på saker. De vill få det att se ut som lokala ungdomars vrede. Taktiken verkar fungera på dig iallafall.

Jag talade med en förtvivlad taxichaufför häromdagen. Han vän hade fått sin bil uppeldad. Hans fru hade fått sin arbetsplats uppeldad. Nämnde jag att de är invandrare som är brottsoffer? Ska jag be honom ringa dig så du kan förklara att de gråter krokodiltårar?

Fortfarande saknar du exempel på vad som fattas våldsverkarna. Har de ens bett om någon muppig vänsterpolitik? Vet de ens vad vänsterpolitik är? Troligen inte, men de tycker det är kul att förstöra för invandrare.

Lämna ruta ett nu, och gå vidare!

Och sluta skyll på andra...

Det är du som står på ruta 1 och skyller på andra. Jag håller mordbrännarna ansvariga för mordbränderna. Även deras uppviglare har ett ansvar, men det är det hela.

Enda anledningen till att Daoren, ff & Co försöker styra bort fokus från gärningsmännen är att de vet att detta är extremvänsterns verk. Eller tror ni de skulle leta långsökta förklaringar i välfärdsstaten om det vore Allians-anhängare som kastade sten och brände bilar?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-27, 21:30

ericTheDog skrev:Det är du som står på ruta 1 och skyller på andra. Jag håller mordbrännarna ansvariga för mordbränderna. Även deras uppviglare har ett ansvar, men det är det hela.

Enda anledningen till att Daoren, ff & Co försöker styra bort fokus från gärningsmännen är att de vet att detta är extremvänsterns verk. Eller tror ni de skulle leta långsökta förklaringar i välfärdsstaten om det vore Allians-anhängare som kastade sten och brände bilar?

Nu är du barnslig...

Du är lite efter här...
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-05-27, 23:45

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Det är du som står på ruta 1 och skyller på andra. Jag håller mordbrännarna ansvariga för mordbränderna. Även deras uppviglare har ett ansvar, men det är det hela.

Nu är du barnslig...

Du är lite efter här...

Det enda du haft att komma med är typ: rösta bort Alliansen så slutar det brinna. Verkar som er demokratisyn lämnar en del att önska.
    Gandalf
    Gandalf

Antal inlägg : 473

Debatt.... - Sida 2 Empty Pyromanvänstern

Inlägg  Gandalf 2013-05-28, 00:02

Gud vad ni är fåniga med era löjliga bortförklaringar...

Är det inte dags att lära er att inse att folk inte utan att det sker reaktioner, accepterar försämringar och orättvisor?
    Och ja - vänstern reagerar mot just sådant, det stämmer...

Gud vad ni är fåniga med era löjliga bortförklaringar...

"Nu ska det brinna".
    Ulf Borgström började sitt korståg mot samhället, med elden som vapen, när hans liv rasade samman efter en avtjänad fängelsedom i slutet av år 2000.

Gryningspyromanen, uppfyller alla likheter med förortsbrännarna, hatet mot samhälle och polis, hänsynslösheten mot de drabbade, mao en riktig vänsteraktivist.
    Sitter fängslad på 8 år så han kan inte vara med i förortsgänget, trist tycker han naturligtvis.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-28, 10:21

ericTheDog skrev:Det enda du haft att komma med är typ: rösta bort Alliansen så slutar det brinna. Verkar som er demokratisyn lämnar en del att önska.

Är det inte arrogansen som styr idag i Sverige?

Varför skulle det vara "dålig demokratisyn" att ogilla arrogansens politik?
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2013-05-28, 21:20

Dao skrev:Högern är inte lite fascinerande här. NU, helt plötsligt, är enskilda drabbades öden oerhört viktiga - men så snart det handlar om exempelvis Palestina, så är detta närmast TOTALT ointressant.

När högern "bryr sig" om drabbade, är det lite som när ulvar klär ut sig i fårskinn...

Nästan lite otäckt...

Vem tycker palestina är ointressant?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-28, 21:26

R.O.F.L skrev:
    Dao skrev:Högern är inte lite fascinerande här. NU, helt plötsligt, är enskilda drabbades öden oerhört viktiga - men så snart det handlar om exempelvis Palestina, så är detta närmast TOTALT ointressant.

När högern "bryr sig" om drabbade, är det lite som när ulvar klär ut sig i fårskinn...

Nästan lite otäckt...

Den infallsvinkeln på situationen, syftade jag till. Där är det helt enkelt så att alla de som dödas av Israel får "skylla sig själva", för de har "valt" Hamaz. Där är allt sånt från Israels sida "självförsvar", även gentemot barn.

Skulle se den som hävdar att förövarna i Stockholms förorter agerar i "självförsvar"! Very Happy
    R.O.F.L
    R.O.F.L

Antal inlägg : 8085

Inlägg  R.O.F.L 2013-05-28, 21:27

Dao skrev:
    R.O.F.L skrev:

Nästan lite otäckt...

Den infallsvinkeln på situationen, syftade jag till. Där är det helt enkelt så att alla de som dödas av Israel får "skylla sig själva", för de har "valt" Hamaz. Där är allt sånt från Israels sida "självförsvar", även gentemot barn.

Skulle se den som hävdar att förövarna i Stockholms förorter agerar i "självförsvar"! Very Happy

Very Happy Very Happy
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-28, 21:38

Dao skrev:
    R.O.F.L skrev:

Nästan lite otäckt...

Jag tycker att alla som skjuter raketer mot Israel och spränger bomber i Israel kan skylla sig själva när Israel slår tillbaka. Barn och andra oskyldiga som drabbas är det synd om. Synd bara att inte förövarna vill skydda sin egen befolkning genom att skicka raketerna från obebodda områden eller kan låta bli att skicka raketer som de vet kommer att döda eller skada deras egna befolkning.
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2013-05-28, 21:42

Dao skrev:
    R.O.F.L skrev:

Nästan lite otäckt...

Så våldsverkarna ska få härja ostört eller vad är poängen?
    redalert
    redalert

Antal inlägg : 13973

Inlägg  redalert 2013-05-28, 21:53

Secrist skrev:
    Dao skrev:
    R.O.F.L skrev:

Nästan lite otäckt...

Det är ingen som vet vad som är poängen killen svänger som en vindflöjel när han konfronteras! Laughing
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-05-28, 22:38

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Det enda du haft att komma med är typ: rösta bort Alliansen så slutar det brinna. Verkar som er demokratisyn lämnar en del att önska.

Är det inte arrogansen som styr idag i Sverige?

Varför skulle det vara "dålig demokratisyn" att ogilla arrogansens politik?

Rösta på röran - annars ska Stockholms förorterbrinna.

Vad är det för fel på demokratisynen.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-05-28, 22:40

Secrist skrev:
    Dao skrev:
    R.O.F.L skrev:

Nästan lite otäckt...

Det är väl typ baradaoren själv som hävdar att extremvänstern idkar våld i självförsvar.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-28, 23:33

Secrist skrev:Så våldsverkarna ska få härja ostört eller vad är poängen?

Poängen var väl glasklar: Ni hycklar!
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-28, 23:35

Thetaxpayer skrev:Jag tycker att alla som skjuter raketer mot Israel och spränger bomber i Israel kan skylla sig själva när Israel slår tillbaka. Barn och andra oskyldiga som drabbas är det synd om. Synd bara att inte förövarna vill skydda sin egen befolkning genom att skicka raketerna från obebodda områden eller kan låta bli att skicka raketer som de vet kommer att döda eller skada deras egna befolkning.

Synd?

Ja, det var ju rörande emotionellt...

Men tack för att du förtydligade det jag skrev...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-28, 23:36

ericTheDog skrev:Rösta på röran - annars ska Stockholms förorterbrinna.

Jag förstår inte heller vad för problem du har med demokratisynen!

Men det får du lösa själv...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-28, 23:37

ericTheDog skrev:Det är väl typ baradaoren själv som hävdar att extremvänstern idkar våld i självförsvar.

Jasså... Tycker jag så, nu plötsligt...

Snacka om att vända på er egen skit! Smile
    Thetaxpayer

Antal inlägg : 7997

Inlägg  Thetaxpayer 2013-05-28, 23:38

Dao skrev:
    Thetaxpayer skrev:Jag tycker att alla som skjuter raketer mot Israel och spränger bomber i Israel kan skylla sig själva när Israel slår tillbaka. Barn och andra oskyldiga som drabbas är det synd om. Synd bara att inte förövarna vill skydda sin egen befolkning genom att skicka raketerna från obebodda områden eller kan låta bli att skicka raketer som de vet kommer att döda eller skada deras egna befolkning.

Synd?

Ja, det var ju rörande emotionellt...

Men tack för att du förtydligade det jag skrev...

Så du tycker alltså inte synd om dem? Usch vad du är tarvlig. Evil or Very Mad
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-28, 23:53

Thetaxpayer skrev:Så du tycker alltså inte synd om dem? Usch vad du är tarvlig. Evil or Very Mad

Och där tog det slut för "skattebetalaren"...
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-05-29, 00:09

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Rösta på röran - annars ska Stockholms förorterbrinna.

Jag förstår inte heller vad för problem du har med demokratisynen!

Men det får du lösa själv...

Nu är det knappast jag som har problem med den. Snarare är det den extremvänster som hotar med mordbränder om Alliansen får fortsätta.
    ericTheDog

Inlägg  ericTheDog 2013-05-29, 00:10

Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Det är väl typ baradaoren själv som hävdar att extremvänstern idkar våld i självförsvar.

Jasså... Tycker jag så, nu plötsligt...

Snacka om att vända på er egen skit! Smile

Om du tycker så är oklart, det är kontentan av vad du skriver. Förvisso får man ge dig att inget du skriver hänger ihop.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Inlägg  RedMentalCase 2013-05-29, 00:27

Den falska bilden av ett harmoniskt och rofyllt Sverige är nu för alltid borta, inte ens dumvänstern som lever i en sagovärld kan nu längre bortse från verkligheten, därför är de , ännu en gång, extra bittra över sakers tillstånd.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2013-05-29, 00:51

ericTheDog skrev:Nu är det knappast jag som har problem med den. Snarare är det den extremvänster som hotar med mordbränder om Alliansen får fortsätta.

Om du tror att det är "demokratiproblem" att vilja ha en annan regering än den nuvarande, så har du helt klart riktiga demokratiproblem!

Arrogansen kan göra åtgärder för att se till att detta inte upprepas, men valt att inte göra detta!

Därför behövs det en ny regering!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-11, 17:29