Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+4
redalert
Sniperace
Secrist
Infra
8 posters

Överlagt mord precis som jag sa.

formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Överlagt mord precis som jag sa. - Sida 2 Empty Sv: Överlagt mord precis som jag sa.

Inlägg  formsvackan 2013-04-28, 13:43

RedMentalCase skrev:infras tråd handlar om överlagt mord.
    En sådan brottsrubricering kan inte vara relevant i detta sammanhang.
    RedMentalCase skrev:Det är rutin att undersöka dödsfall ifråga om polisingripande så det faktumet har ingen som helst tyngd, är du helt obildad form?
    Misstanken gäller inledningsvis tjänstefel. Men brottsrubriceringen kan komma att ändras till vållande till annans död.

Rutin ?

RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Överlagt mord precis som jag sa. - Sida 2 Empty Sv: Överlagt mord precis som jag sa.

Inlägg  RedMentalCase 2013-04-28, 14:56

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:Det är rutin att undersöka dödsfall ifråga om polisingripande så det faktumet har ingen som helst tyngd, är du helt obildad form?
    Misstanken gäller inledningsvis tjänstefel. Men brottsrubriceringen kan komma att ändras till vållande till annans död.

Rutin ?

Ja, rutin, säg är du lika obildad och korkad som du framställer dig? 65+ och vet så lite om världen.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-04-28, 17:06

RedMentalCase skrev:
    formsvackan skrev:

Rutin ?

Ja, rutin, säg är du lika obildad och korkad som du framställer dig? 65+ och vet så lite om världen.
    Håkan Roswall, chefsåklagare vid riksenheten för polismål, inledde på tisdagseftermiddagen en förundersökning. Han säger till TT beslutet är grundat på uppgifter i medierna.

beslutet är grundat på uppgifter i medierna - låter det som en rutinåtgärd ?

Riksenheten för polismål

Riksenheten för polismål kommer med största sannolikhet att granska polisens agerande. Det är en del av Åklagarmyndigheten och tar hand om anmälningar som kommer in mot poliser, åklagare och domare. 88 procent av alla anmälningar rör poliser och merparten handlar om tjänstefel.

tar hand om anmälningar som kommer in mot poliser - låter det som en rutinåtgärd ?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-04-28, 18:23

Du foliet, du har som vanligt ingen som helst aning om vad du dillar om, du letar upp diverse lines från nätet som du inbillar dig stödjer ditt dravel.

Internet kom till för att dela infromation,
    idioter som du har gjort det till en plats där pajaser som du letar upp vad ni tror stödjer era pajaserier.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-04-28, 18:45

RedMentalCase skrev:Du foliet, du har som vanligt ingen som helst aning om vad du dillar om, du letar upp diverse lines från nätet som du inbillar dig stödjer ditt dravel.
    Nu är det så att jag och många med mig bildar våra uppfattningar utifrån tillgänglig information, inte som du utifrån fördomar och fantasier.
    RedMentalCase skrev:Internet kom till för att dela infromation,
    Utan att gå in på nätets ursprung kan vi vara ense om att det idag är ett hyfsat bra verktyg för informationsdelning. Figurer som du får allt svårare att få gehör för era lögner och fantasier.
    RedMentalCase skrev:idioter som du har gjort det till en plats där pajaser som du letar upp vad ni tror stödjer era pajaserier.
    Det du nu kallar "pajaserier" är bl.a. ett uttalande från chefsåklagaren som hanterar ärendet. Att dina fantasier skulle ha en högre sanningshalt betvivlar jag starkt.

Jag förstår att du förbannar nätet som gör livet allt svårare för dig. Inte nog med att det idag finns tillgång till obegränsat med information som kullkastar de flesta av dina krokiga teorier, det går även att den vägen spåra många av dina egna tidigare häpnadsväckande klavertramp.

Jag förstår som sagt att du förbannar utvecklingen Very Happy
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2013-04-28, 19:19

Du bildar dig inte uppfattningar utifrån allmän information, i princip varje tråd där du gör dig till pajas har du bara en massa citat och kopierar från den ena mer suspekta internetsidan efter den andra, med ytterst få undantag.

Och de ggr du INTE citerar från dementa internetsidor har du inte stöd för ditt dravel och svammel.
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-04-28, 19:41

RedMentalCase skrev:bara en massa citat och kopierar från den ena mer suspekta internetsidan efter den andra, med ytterst få undantag
    Så SvD är numera bara suspekt ? Tidigare klassade du dem som spridare av kommunistpropaganda Very Happy

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/forundersokning-efter-dodlig-biljakt_7987488.svd

Hävdar du fortfarande att dina fantasier är trovärdigare än uttalandet av Håkan Roswall, chefsåklagare vid riksenheten för polismål ?
    DirtyDog
    DirtyDog

Antal inlägg : 5089

Inlägg  DirtyDog 2013-04-29, 11:27

formsvackan skrev:
    RedMentalCase skrev:bara en massa citat och kopierar från den ena mer suspekta internetsidan efter den andra, med ytterst få undantag
    Så SvD är numera bara suspekt ? Tidigare klassade du dem som spridare av kommunistpropaganda Very Happy

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/forundersokning-efter-dodlig-biljakt_7987488.svd

Hävdar du fortfarande att dina fantasier är trovärdigare än uttalandet av Håkan Roswall, chefsåklagare vid riksenheten för polismål ?
    "– Om polisen hade en rimlig chans att förutse vad som skulle hända så har de begått tjänstefel."

Hade polisen en rimlig anledning att förutse att bilen skulle ignorera rödljus, braka igenom nedfällda bommar i 160 km/tim och sen hoppa så lång att de som färdades i bilen inte bara blev blöta utan dessutom mosas mot en bropelare som är så långt från broöppningen att det kan bedömas att de aldrig ens FÖRSÖKT att stanna.

Vad anser du själv, var detta "rimligt" att förutse? Laughing
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2013-04-29, 14:03

DirtyDog skrev:
    formsvackan skrev:

"– Om polisen hade en rimlig chans att förutse vad som skulle hända så har de begått tjänstefel."

Hade polisen en rimlig anledning att förutse att bilen skulle ignorera rödljus, braka igenom nedfällda bommar i 160 km/tim och sen hoppa så lång att de som färdades i bilen inte bara blev blöta utan dessutom mosas mot en bropelare som är så långt från broöppningen att det kan bedömas att de aldrig ens FÖRSÖKT att stanna.

Vad anser du själv, var detta "rimligt" att förutse?
    Jag tycker att nedanstående artikel beskriver "rimligheten" i agerandet på ett bra sätt.

http://nyheter24.se/nyheter/kolumner/740747-darfor-skulle-polisen-aldrig-oppnat-bron

Nyheter24:s Erik Carlsson om att det var fel av polisen att öppna Hjulstabron så att två misstänkta bensintjuvar omkom.

Klockan 23.53 på måndagskvällen tankade två personer en bil utan att betala på Statoil på Takpannegatan. Ungefär 40 minuter senare är personerna döda.

De har kört ner i det iskalla vattnet vid Hjulstabron och – fastklämda i bilen – dött medan bilen sjönk mot botten.

De dör på grund av mindre än 1 000 kronor och tre grova felbeslut.

1. De kunde ha struntat i att stjäla bensin.
    2. De kunde ha stannat när polisen tog upp jakten.
    3. De kunde ha stannat vid brons nedfällda bommar.

Men det gjorde de inte. I mörkret uppfattar de inte – för de kan knappast ha struntat i det – att bron är öppen. De kör rakt igenom bommarna, rakt över brokanten och rakt mot en panikartad, hemsk död.

De dör för att polisen chansar, för att polisen förutsätter att personerna kommer att stanna vid bommarna.
    Den bedömningen gör polisen utan att veta något om de misstänkta bensintjuvarna. De kan vara både narkotikapåverkade och ha dålig kännedom om vägarna de åker på.

Det enda som är säkert är att det är mörkt, att tjuvarna är stressade och att de åker i hög hastighet. I den situationen och med de förhållandena är det fullständigt oförsvarligt av polisen att öppna bron för att stoppa två bensintjuvar – för ett brott som oftast ger bötesstraff.

Visst utgör tjuvarna en viss fara för andra trafikanter. Men den faran – en måndagsnatt i Strängnäs/Enköping – är inte tillräckligt stor för att riskera att skicka två personer mot en säker död.

Nu ska alltså Riksenheten för polismål utreda händelsen. Om deras utredning – precis som Uppsalapolisen – konstaterar att polisen öppnat bron för att stoppa tjuvarna bör polisen straffas.
    Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Inlägg  Infra 2013-04-29, 14:31

DirtyDog skrev:
    formsvackan skrev:

Vad anser du själv, var detta "rimligt" att förutse? Laughing
    Yes, precis! Allt detta kunde de förutse! Varför skulle de annars ställa
    upp en bro som ett sista, definetivt hinder? Det var precis det dom förutsåg!
    Det är omöjligt att upptäcka från land om det ska passera båtar eller
    inte. Bron är svängbar för att släppa förbi flytetyg - inte för att mörda
    folk!

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 03:40