ericTheDog 2013-04-26, 00:53
Dao skrev: ericTheDog skrev: Dao skrev: ericTheDog skrev:Tycker du att det går bra för er? Är vänsterexperimentet i nordkorea lyckat?
Det räcker nu. Dessa vänsterexperiment har kostat tillräckligt med onödigt lidande.
Har aldrig stött dessa diktaturer, så du får leka martyr mot någon annan...
Jaså, vilka diktaturer har du stött, menar du?
Räknas Kuba med sina "demokratiska val" till "dessa diktaturer" som du aldrig stött?
Vad är det för fel med dig egentligen? Jag skriver ideligen att Kuba är en diktatur! Skall jag skriva det i ett annat språk så att du förstår, eller skall jag ha en annan färg på skriften?
En form av diktatur kan vara nödvändig vid ett stort hot. Sverige gjorde inga val under andra världskriget, till exempel. Kuba står under ständigt hot från USA, och så länge det hotet pågår, är det OMÖJLIGT att bygga upp en demokrati, mer än till namnet. Grunden finns där redan, men det är omöjligt att helt bygga ut just nu. Tyvärr...
Du är så korkad att jag nästan tycker synd om dig. Att du nån gång skrivit att Kuba är en diktatur tar ju knappast ifrån dig dina övriga huvudlösa påståenden om Kuba.
Bara en jubelåsna som du tror på dravlet att diktaturen ackompanjerad av plötslig död för regimkritiker är det som räddar Kuba från en amerikansk invasion. Herrejösses, är du på riktigt?