Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+5
Secrist
Redvictory
Vercingetorix
Dao
Sossar ee lata
9 posters

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-04-11, 17:59

    Undrar om grekerna håller med? Läste just att de har 27% arbetslöshet........dom är nog väldigt avis på oss som Alliansen vid rodret....
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Dao 2013-04-11, 18:05

    Sossar ee lata skrev:Undrar om grekerna håller med? Läste just att de har 27% arbetslöshet........dom är nog väldigt avis på oss som Alliansen vid rodret....

    Varför det?
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-04-11, 19:42

    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Undrar om grekerna håller med? Läste just att de har 27% arbetslöshet........dom är nog väldigt avis på oss som Alliansen vid rodret....

    Varför det?

    Jo lilla vän, medan Europa går på knäna med åtstramningar som får folk att hänga sig så har Sverige pengar till reformer, Grekland har 27% arbetslöshet ov Sverige runt 8 tror jag.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Dao 2013-04-11, 19:45

    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Undrar om grekerna håller med? Läste just att de har 27% arbetslöshet........dom är nog väldigt avis på oss som Alliansen vid rodret....

    Varför det?

    Jo lilla vän, medan Europa går på knäna med åtstramningar som får folk att hänga sig så har Sverige pengar till reformer, Grekland har 27% arbetslöshet ov Sverige runt 8 tror jag.

    I Sverige gör vi samma åtstramningar som övriga Europa. Enda skillnaden är att vi har en uppbyggd positiv grundekonomi, som har dämpat de negativa effekterna (från förra sosseregeringen) - än så länge!

    Det är knappast tack vare arrogansen, utan mer TROTS arrogansen!
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-04-11, 19:52

    [quote="Dao"]
    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Undrar om grekerna håller med? Läste just att de har 27% arbetslöshet........dom är nog väldigt avis på oss som Alliansen vid rodret....

    Varför det?

    Jo lilla vän, medan Europa går på knäna med åtstramningar som får folk att hänga sig så har Sverige pengar till reformer, Grekland har 27% arbetslöshet ov Sverige runt 8 tror jag.

    I Sverige gör vi samma åtstramningar som övriga Europa. Enda skillnaden är att vi har en uppbyggd positiv grundekonomi, som har dämpat de negativa effekterna (från förra sosseregeringen) - än så länge!

    Det är knappast tack vare arrogansen, utan mer TROTS arrogansen!
    [/quote

    Haha jo hej du!! För dig är väl sosseledaren jultomten! Anders Borg är det bästa som hänt Sverige ekonomiskt på väldigt länge!! De sossarna lämnade efter sig var massjukskrivningar och folk utslängda i förtidspension. Påstår du att Sverige stramar åt likt grekland? Vilket sverige bor du i?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Dao 2013-04-11, 20:00

    Sossar ee lata skrev:Jaha jo hej du!! För dig är väl sosseledaren jultomten! Anders Borg är det bästa som hänt Sverige ekonomiskt på väldigt länge!! De sossarna lämnade efter sig var massjukskrivningar och folk utslängda i förtidspension. Påstår du att Sverige stramar åt likt grekland? Vilket sverige bor du i?

    Är inget vidare förtjust i sossarna över lag, men de är klart bättre än arrogansen. Och ja, de lämnade bakom sig en del sådana problem - men Persson lämnade över ett Sverige med god och stabil ekonomi! Arrogansen har betett sig som barn i en godisbutik och gjort en hel del ekonomiska åtgärder, men nästan ingen av dem har haft som syfte att få ut förtidspensionärer, eller att få bukt på sjukskrivningarna. De har bara bestämt att nästan ingen får vara sjuk speciellt länge.

    Lysande Sickan.

    Grekland har tvingats till samma typ av politik som arrogansen i stort sett kör, vilket har fördjupat deras problem. Sådant går så länge det finns en ekonomisk grund, en som sossarna gav arrogansen. Åtminstone ett tag...
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Vercingetorix 2013-04-11, 20:36

    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Jaha jo hej du!! För dig är väl sosseledaren jultomten! Anders Borg är det bästa som hänt Sverige ekonomiskt på väldigt länge!! De sossarna lämnade efter sig var massjukskrivningar och folk utslängda i förtidspension. Påstår du att Sverige stramar åt likt grekland? Vilket sverige bor du i?

    Är inget vidare förtjust i sossarna över lag, men de är klart bättre än arrogansen. Och ja, de lämnade bakom sig en del sådana problem - men Persson lämnade över ett Sverige med god och stabil ekonomi! Arrogansen har betett sig som barn i en godisbutik och gjort en hel del ekonomiska åtgärder, men nästan ingen av dem har haft som syfte att få ut förtidspensionärer, eller att få bukt på sjukskrivningarna. De har bara bestämt att nästan ingen får vara sjuk speciellt länge.

    Lysande Sickan.

    Grekland har tvingats till samma typ av politik som arrogansen i stort sett kör, vilket har fördjupat deras problem. Sådant går så länge det finns en ekonomisk grund, en som sossarna gav arrogansen. Åtminstone ett tag...

    Visst är det väl fantastiskt hur Perssons ekonomiska politik fortfarande dominerar Sveriges finanser efter snart 7 år??!! Hur länge beräknar du att kunna fortsätta köra med den klyschan?

    Kanske vore det istället på sin plats att sticka lite hål i den den där imaginära bubblan som de röda brukar kalla för "det dukade bordet"?

    * Sverige hade under valåret 2006 en arbetslöshet som inte var mycket lägre än idag, och det under brinnande högkonjunktur. (...att jämföra med de senaste årens recession med i stort sett samma siffror idag.)
    * Utöver arbetslösheten cementerades 140 personer per dag i permanent utanförskap genom att tvingas till förtidspension, utan möjlighet till att komma åter till arbetsmarknaden. Det har dessa människor idag.
    * Sjuka får givetvis vara sjuka, även i Alliansens Sverige. Däremot prövas arbetsförmågan efter en viss tid, just för att undvika slentrianmässiga förtidspensioneringar. (Detta gjordes till viss del redan under (s)!)
    * Sverige har efter maktskiftet betalat av avsevärt på den svenska statsskulden. Det tror jag kommande generationer är tacksamma för.
    * Under Alliansen har valfriheten ökat avsevärt i såväl vård, skola och omsorg.
    * Fler människor är anställda inom vården än tidigare.
    * Tillgängligheten inom vård och medicin har ökat genom avregleringar.
    * Under samma tid har det gjorts rejäla reallöneökningar för den vanlige arbetaren. Ungefär en månadslön extra per år. (UTÖVER de vanliga lönehöjningarna!)
    * Även pensionärer (och sjukpensionärer) har fått upprepade skattelättnader under samma period, och tillhör idag topp tre i välfärldsligan i världen!.
    * Alliansen har undvikit att investera skattemedel i bilfabriker som tillverkar bilar som ingen vill ha, röda belackare till trots, och därigenom sluppit att få ett nytt SAS på halsen.

    ...etc, etc, etc, etc...

    Alliansen var sämre än (s) på vilket sätt, sa du? cheers
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Dao 2013-04-11, 20:51

    Vercingetorix

    Sedan 2006 är det arrogansen som styr med sin politik. Missat det?

    Dina tillrättalagda siffror tar inte bort detta faktum, och att arrogansen tog över ett land med mycket bra ekonomi!
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Vercingetorix 2013-04-11, 21:03

    Dao skrev:Vercingetorix

    Sedan 2006 är det arrogansen som styr med sin politik. Missat det?


    Om du läser riktigt noga så belyser jag några av de många positiva effekterna av just precis detta faktum, till skillnad från din och många andras sveavägenromantik (som inte är med sanningen särskilt överensstämmande).

    Sedan är det tyvärr många som drar "friserade siffror"-kortet så fort vedertagen fakta inte stämmer överens med dennes ideologiska världsbild. Faurisson t ex, när förintelsen förs på tal. Det vore ju synd om du föll för samma retoriska trixande.
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Redvictory 2013-04-11, 21:06

    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Undrar om grekerna håller med? Läste just att de har 27% arbetslöshet........dom är nog väldigt avis på oss som Alliansen vid rodret....

    Varför det?

    Seel och hans högergökar tror nämligen att Reinfeldt är gud själv men det kan vi upplysa honom och resten av sekthögern att det är han INTE tvärtom! han är djävulen
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Vercingetorix 2013-04-11, 21:09

    Redvictory skrev:
    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Undrar om grekerna håller med? Läste just att de har 27% arbetslöshet........dom är nog väldigt avis på oss som Alliansen vid rodret....

    Varför det?

    Seel och hans högergökar tror nämligen att Reinfeldt är gud själv men det kan vi upplysa honom och resten av sekthögern att det är han INTE tvärtom! han är djävulen

    Om Sverige har blivit helvetet under Belzebub Reinfeldt tror jag minsann att jag ska gå och bränna några biblar till... Twisted Evil
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Dao 2013-04-11, 21:16

    Vercingetorix skrev:Om du läser riktigt noga så belyser jag några av de många positiva effekterna av just precis detta faktum, till skillnad från din och många andras sveavägenromantik (som inte är med sanningen särskilt överensstämmande).

    Sedan är det tyvärr många som drar "friserade siffror"-kortet så fort vedertagen fakta inte stämmer överens med dennes ideologiska världsbild. Faurisson t ex, när förintelsen förs på tal. Det vore ju synd om du föll för samma retoriska trixande.

    Du skrev: "Visst är det väl fantastiskt hur Perssons ekonomiska politik fortfarande dominerar Sveriges finanser efter snart 7 år??!!"

    Varpå jag konstaterade för sig att det faktiskt är arrogansen som styrt sedan 2006! Inte sossarna.

    Om din uppställning, ja, de är lätt friserade, minst sagt. Och många av dessa skulle även en sosseregering ha genomfört. Det är liksom inte svart eller vitt här heller. Sossarna skulle antagligen till 80-90% kört samma politik som arrigansen har gjort sedan dess.

    Och din uppräkning är smått ideologiskt friserad, som att "framtida generationer kommer att vara tacksamma", till exempel - liksom en del statistik!

    Men det är lugnt, det är inte ovanligt att folk gör så. Dock har jag slutat bry mig om sådan form av glorifiering!

    Och där kom förintelsekortet, igen... Desperat, Vercingetorix?
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Vercingetorix 2013-04-11, 21:26

    Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:Om du läser riktigt noga så belyser jag några av de många positiva effekterna av just precis detta faktum, till skillnad från din och många andras sveavägenromantik (som inte är med sanningen särskilt överensstämmande).

    Sedan är det tyvärr många som drar "friserade siffror"-kortet så fort vedertagen fakta inte stämmer överens med dennes ideologiska världsbild. Faurisson t ex, när förintelsen förs på tal. Det vore ju synd om du föll för samma retoriska trixande.

    Du skrev: "Visst är det väl fantastiskt hur Perssons ekonomiska politik fortfarande dominerar Sveriges finanser efter snart 7 år??!!"

    Varpå jag konstaterade för sig att det faktiskt är arrogansen som styrt sedan 2006! Inte sossarna.

    Om din uppställning, ja, de är lätt friserade, minst sagt. Och många av dessa skulle även en sosseregering ha genomfört. Det är liksom inte svart eller vitt här heller. Sossarna skulle antagligen till 80-90% kört samma politik som arrigansen har gjort sedan dess.

    Och din uppräkning är smått ideologiskt friserad, som att "framtida generationer kommer att vara tacksamma", till exempel - liksom en del statistik!

    Men det är lugnt, det är inte ovanligt att folk gör så. Dock har jag slutat bry mig om sådan form av glorifiering!

    Och där kom förintelsekortet, igen... Desperat, Vercingetorix?

    För att förtydliga ännu mer: Jag ironiserade över ditt och många andras smått maniska glorifierande av Göran Perssons regeringstid.

    Vad sossarna skulle ha gjort, eller inte vet vare sig du eller jag. De hade 12 år på sig, och gjorde inget av det. Vem är mest trovärdig i detta, tror du?

    Jag anklagar dig inte för att vara förintelseförnekare. Jag anklagar dig för att avfärda vedertagen fakta med samma retoriska krumbuktande som t ex Faurisson.

    Jag kan fortsätta förklara åt dig om du vill, men jag kan inte förstå åt dig. Det måste du göra själv.

    Desperat? Oroa dig inte för mig. Jag lever i allsköns välmåga, tack.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Dao 2013-04-11, 22:14

    Vercingetorix skrev:För att förtydliga ännu mer: Jag ironiserade över ditt och många andras smått maniska glorifierande av Göran Perssons regeringstid.

    Vad sossarna skulle ha gjort, eller inte vet vare sig du eller jag. De hade 12 år på sig, och gjorde inget av det. Vem är mest trovärdig i detta, tror du?

    Jag anklagar dig inte för att vara förintelseförnekare. Jag anklagar dig för att avfärda vedertagen fakta med samma retoriska krumbuktande som t ex Faurisson.

    Jag kan fortsätta förklara åt dig om du vill, men jag kan inte förstå åt dig. Det måste du göra själv.

    Desperat? Oroa dig inte för mig. Jag lever i allsköns välmåga, tack.

    Din "ironi" slog tillbaka till dig själv!

    Jag var en av de starkaste kritikerna till Gorans regering!

    Kom igen, när du har något att komma med - mer än lögner och förtal!

    Och blanda inte in din kompis Faurison...
    Vercingetorix
    Vercingetorix


    Antal inlägg : 4633
    Join date : 09-02-16
    Age : 52

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Vercingetorix 2013-04-11, 22:18

    Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:För att förtydliga ännu mer: Jag ironiserade över ditt och många andras smått maniska glorifierande av Göran Perssons regeringstid.

    Vad sossarna skulle ha gjort, eller inte vet vare sig du eller jag. De hade 12 år på sig, och gjorde inget av det. Vem är mest trovärdig i detta, tror du?

    Jag anklagar dig inte för att vara förintelseförnekare. Jag anklagar dig för att avfärda vedertagen fakta med samma retoriska krumbuktande som t ex Faurisson.

    Jag kan fortsätta förklara åt dig om du vill, men jag kan inte förstå åt dig. Det måste du göra själv.

    Desperat? Oroa dig inte för mig. Jag lever i allsköns välmåga, tack.

    Din "ironi" slog tillbaka till dig själv!

    Jag var en av de starkaste kritikerna till Gorans regering!

    Kom igen, när du har något att komma med - mer än lögner och förtal!

    Och blanda inte in din kompis Faurison...

    Kan du inte bemöta sakargumenten istället? Mina siffror är verifierade. Dina är...det inte...
    Vem skulle jag ha förtalat, förresten? Och vari består de påstådda lögnerna?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Dao 2013-04-11, 22:21

    Vercingetorix skrev:Kan du inte bemöta sakargumenten istället? Mina siffror är verifierade. Dina är...det inte...
    Vem skulle jag ha förtalat, förresten? Och vari består de påstådda lögnerna?

    Sakargumenten? Jag hävdade att sossarna lämnade ett land med mycket god ekonomi, och du svarade med att de var dumma på annat sätt istället!? Är det att hålla sig till sakargument?

    Eller att om jag inte tycker som du, är jag jämförbar med Faurison???

    Är DET att hålla på med sakargument???

    Eller att hitta på att jag skulle "glorifiera" Persons regeringstid???

    Nä, du Vercingetorix lelle! Så jävla lågt kommer jag ALDRIG att hålla mig!!!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Secrist 2013-04-11, 22:32

    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:
    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Undrar om grekerna håller med? Läste just att de har 27% arbetslöshet........dom är nog väldigt avis på oss som Alliansen vid rodret....

    Varför det?

    Jo lilla vän, medan Europa går på knäna med åtstramningar som får folk att hänga sig så har Sverige pengar till reformer, Grekland har 27% arbetslöshet ov Sverige runt 8 tror jag.

    I Sverige gör vi samma åtstramningar som övriga Europa. Enda skillnaden är att vi har en uppbyggd positiv grundekonomi, som har dämpat de negativa effekterna (från förra sosseregeringen) - än så länge!

    Det är knappast tack vare arrogansen, utan mer TROTS arrogansen!

    Inte ens de rödgröna håller med dig så du lär får titta långt ut på vänsterkanten för att hitta åsiktsfränder i den frågan.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Dao 2013-04-11, 22:34

    Secrist skrev:Inte ens de rödgröna håller med dig så du lär får titta långt ut på vänsterkanten för att hitta åsiktsfränder i den frågan.

    Och? Även om det hade stämt, so what?
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Secrist 2013-04-11, 22:34

    Redvictory skrev:
    Dao skrev:
    Sossar ee lata skrev:Undrar om grekerna håller med? Läste just att de har 27% arbetslöshet........dom är nog väldigt avis på oss som Alliansen vid rodret....

    Varför det?

    Seel och hans högergökar tror nämligen att Reinfeldt är gud själv men det kan vi upplysa honom och resten av sekthögern att det är han INTE tvärtom! han är djävulen

    Ta dina Diazepam och somna om.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Secrist 2013-04-11, 22:35

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Inte ens de rödgröna håller med dig så du lär får titta långt ut på vänsterkanten för att hitta åsiktsfränder i den frågan.

    Och? Även om det hade stämt, so what?

    Eftersom ingen i riksdagen håller med dig så borde det kanske vara en signal om att du har lite fel? Bara ett förslag.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Dao 2013-04-11, 22:37

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Inte ens de rödgröna håller med dig så du lär får titta långt ut på vänsterkanten för att hitta åsiktsfränder i den frågan.

    Och? Även om det hade stämt, so what?

    Eftersom ingen i riksdagen håller med dig så borde det kanske vara en signal om att du har lite fel? Bara ett förslag.

    Är det så du fungerar? Inte ha några egna åsikter, med rädsla över att vara ensam med dem?

    Som sagt - det är nog ingen svårighet att inse att de rödgröna generellt tycker de kunde ha gjort ett bättre jobb än arrogansen! Smile
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Secrist 2013-04-11, 22:44

    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Inte ens de rödgröna håller med dig så du lär får titta långt ut på vänsterkanten för att hitta åsiktsfränder i den frågan.

    Och? Även om det hade stämt, so what?

    Eftersom ingen i riksdagen håller med dig så borde det kanske vara en signal om att du har lite fel? Bara ett förslag.

    Är det så du fungerar? Inte ha några egna åsikter, med rädsla över att vara ensam med dem?

    Som sagt - det är nog ingen svårighet att inse att de rödgröna generellt tycker de kunde ha gjort ett bättre jobb än arrogansen! Smile

    Rent hypotetisk fråga. Speciellt eftersom de inte hade någon enhetlig politik och med tanke på att två delar av de rödgröna ogillar varandra.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Dao 2013-04-11, 22:50

    Secrist skrev:Rent hypotetisk fråga. Speciellt eftersom de inte hade någon enhetlig politik och med tanke på att två delar av de rödgröna ogillar varandra.

    De är inte ett parti, utan olika. De får nog inga större problem att samarbeta efter näta val. Sossarna har gjort det många gånger...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Secrist 2013-04-11, 22:55

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Rent hypotetisk fråga. Speciellt eftersom de inte hade någon enhetlig politik och med tanke på att två delar av de rödgröna ogillar varandra.

    De är inte ett parti, utan olika. De får nog inga större problem att samarbeta efter näta val. Sossarna har gjort det många gånger...

    Och miljöpartiet samarbetar idag med alliansen inom flertalet frågor.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Dao 2013-04-11, 22:59

    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:Rent hypotetisk fråga. Speciellt eftersom de inte hade någon enhetlig politik och med tanke på att två delar av de rödgröna ogillar varandra.

    De är inte ett parti, utan olika. De får nog inga större problem att samarbeta efter näta val. Sossarna har gjort det många gånger...

    Och miljöpartiet samarbetar idag med alliansen inom flertalet frågor.

    Vilket de har all rätt att göra. Sossarna har det också i vissa frågor. Centern har samarbetat med sossarna, etc, etc...

    Sponsored content


    Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige.... Empty Sv: Nä Alliansen har inte gjort ett bra jobb för Svetige....

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 13:20