Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+8
theward
berralarzon
Susz X
Redvictory
råttan.
F.I.S.T
MartinLindgren
Blåfront
12 posters

INGEN ÄR SÅ SVAG HON INTE KAN BIDRA

Blåfront

Antal inlägg : 5440

INGEN ÄR SÅ SVAG HON INTE KAN BIDRA Empty INGEN ÄR SÅ SVAG HON INTE KAN BIDRA

Inlägg  Blåfront 2009-12-09, 14:13

NI VILL JU ALLA SJUKA SKA BIDRA

LÄGG NER ERA LÖGNER!!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

INGEN ÄR SÅ SVAG HON INTE KAN BIDRA Empty Sv: INGEN ÄR SÅ SVAG HON INTE KAN BIDRA

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-09, 14:29

Ja du Lillfront, en sak är klar,du lär få fira jul utan knorren, den har du bitit av för länge sedan,

Så förmodligen kommer dina grispolare hålla dig kort under den kommande julen?

Så du får väl hoppas att SD och Jimmy Åkesson bjuder er rasister som käkat upp era egna knorrar på julbord!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

INGEN ÄR SÅ SVAG HON INTE KAN BIDRA Empty Sv: INGEN ÄR SÅ SVAG HON INTE KAN BIDRA

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-09, 14:40

Nu var det ju inte så tydligt vad du menar med detta: "NI VILL JU ALLA SJUKA SKA BIDRA LÄGG NER ERA LÖGNER!!!"..

...Men om jag förstår det rätt, så tycker du att folk är lata, och du som rättrådig ärlig arbetande frisk svensk, lider oerhörda kval över att behöva bidra till "lata människor"... som "borde kunna bidra med något"

Ja men visst är det så, att alla kan bidra med något till samhället.
    Nu är det oftast som så att de blå förespråkarna endast vill bidra till egen börs (vill sänka skatterna) Det allra flesta sjukskrivna människor som vill bidra till samhället på olika sätt, både genom förvärvsarbete och andra samhällsnyttiga sätt.
    Och massor av människor gör det de kan för att bidra på olika sätt till omvärlden. Min personliga erfarenhet av detta med att "bidra" är oftast så att det är människor med små resurser och stort personligt lidande, som brukar dela med sig, och bidra.....

Sedan är det uppfriskande att se och höra högeranhängarnas iver att få ut sjuka människor till jobb som inte finns. När det finns en jäkla massa människor som är friska utan jobb. Och dessutom anses ju "icke produktiva" jobb, inte vara riktiga jobb av högerregeringen och dess anhängare.... Och vad mer är, så är det föga troligt att en företagare skulle anställa en sjuk människa ..... så hur har du tänk dig här ?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-09, 14:59

Så är det,2010 väntas ytterligare 70.000 förlora sina jobb, samtidigt som regeringen kastar ut sjuka ur försäkringen,
    För att tvingas slåss om jobben med flera hundra tusen friska arbetslösa?

Regeringen vet precis vad som väntar alla dessa utförsäkrade, men genoför sina nya regler ändå utan betänkligheter?

Hur var det nu,om Hurmark/Person själv drabbas av sjukdom, så tvingas den stackaren leva på 86.000/månaden?

Dessutom har Lillfront nu börjat jaga sjuka med blåslampa, precis som han gjort med invandrare i flera år nu, samtidigt som han inte jobbar själv?

Lillfront en sverigeförädare och rasist av stora mått!
    råttan.

Antal inlägg : 4318

Inlägg  råttan. 2009-12-09, 21:08

martin lille,

Friska människor har inte i sjukförsäkringen att göra.

Just nu sjunker dessutom arbetslösheten vecka för vecka. Jobbigt för de arbetsskygga.

Vad väntar då de som blivit friska? Arbete! Och de ville ju arbeta, eller hur?

Om Toblerone blir sjuk, vad tror du hon tvingas leva på? Blir du lika upprörd över det?
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-09, 21:18

Menar du att alliansen är några gudomliga som med sitt handslag botar sjuka människor,

Menar du att människor inte insjuknar precis som tidigare efter 2006?
    Som jag ser det, så blir ju 50.000 utförsäkrade nästan lika många färre alliansröster 2010,

Säkert många,många fler än så,många sjuka har ju familjer och släkt som ser vad som händer från nära håll!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-09, 21:21

Nu vill ju inte Mona Sahlin sparka undan benen på sjuka människor?

Går inte jämföra med Husmark/Person som är den drivande mot vårasjuka, och själv står utanför?

Som jag ser det så är det bara vänta in valet för alla utkastade med sina familjer, och rösta bort allianseländet!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-12-09, 21:23

Du menar att lata bidragslyftare varit Alliansens kärnväljare. Tillåt mig asgarva!!!!
    Blåfront

Antal inlägg : 5440

Inlägg  Blåfront 2009-12-09, 23:34

F.I.S.T skrev:Nu var det ju inte så tydligt vad du menar med detta: "NI VILL JU ALLA SJUKA SKA BIDRA LÄGG NER ERA LÖGNER!!!"..

...Men om jag förstår det rätt, så tycker du att folk är lata, och du som rättrådig ärlig arbetande frisk svensk, lider oerhörda kval över att behöva bidra till "lata människor"... som "borde kunna bidra med något"

Nu är det oftast som så att de blå förespråkarna endast vill bidra till egen börs (vill sänka skatterna) Det allra flesta sjukskrivna människor som vill bidra till samhället på olika sätt, både genom förvärvsarbete och andra samhällsnyttiga sätt.
    Och massor av människor gör det de kan för att bidra på olika sätt till omvärlden. Min personliga erfarenhet av detta med att "bidra" är oftast så att det är människor med små resurser och stort personligt lidande, som brukar dela med sig, och bidra.....

Sedan är det uppfriskande att se och höra högeranhängarnas iver att få ut sjuka människor till jobb som inte finns. När det finns en jäkla massa människor som är friska utan jobb. Och dessutom anses ju "icke produktiva" jobb, inte vara riktiga jobb av högerregeringen och dess anhängare.... Och vad mer är, så är det föga troligt att en företagare skulle anställa en sjuk människa ..... så hur har du tänk dig här ?

MONA SÄGER JU - ALLA KAN BIDRA NÅGOT! 1 TIMMA ELLER EN DAG!

HON GNÄLLER REGERINGEN DRAR ALLA ÖVER SAMMA KAM PÅ FALSKA LÖGNER

VAD GÖR HON INTE SJÄLV? INGEN ÄR SÅ SVAG HON INTE KAN

JÄVLIGT STARKA ORD! ÄVEN CANCER SVAG?
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-12-09, 23:49

Blåfront skrev:
    F.I.S.T skrev:Nu var det ju inte så tydligt vad du menar med detta: "NI VILL JU ALLA SJUKA SKA BIDRA LÄGG NER ERA LÖGNER!!!"..

Sök hjälp nu psyknazze!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-09, 23:51

Blåfront skrev:

Mona ? ... men vad tycker du ? det framgår inte. Det är klassiskt att skylla på S, flera år tillbaka, för att dölja sina egna/regeringens omvända Robinhood politik. Nä inte nån idolbild på Mona på mina väggar inte. Men får man välja på o ena sidan Reinfeldts regering där Centern nu mera står till höger om M, osså lätt invandrarfientliga FP, tillsammans med KD som har homofobisk politik, ... osså ev SD med, om de inte får egen majoritet de fyra......

.....Och andra sidan Mona, med två vettiga partier bredvid, med human och miljövänlig politik, så blir valet väldigt lätt. Jag är oxå orolig över att Mona inte kommer göra så mycket åt försämringarna de tre elaka tanterna; Husmark, Olofsson och Nyamko Sabuni, orsakat.

Jag litar till att MP och V pressar Mona att räta till Alliansens härjningar i försäkringssystemet

Så hjärtligt trött på att höra som "argument": .... "men sossarna då "!
    Stå för er egen politik, även om jag förstår att ni skäms över den.
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-12-10, 00:02

Klockrent bra skrivet !
    sunny
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-12-10, 00:10

Susz X skrev:Klockrent bra skrivet !
    sunny

Det tycker jag med! och som kvitto på det kan du räkna med att psyknazze startar upp en ny tråd! Very Happy
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-12-10, 00:20

Sist men inte minst,så är vi ju några stycken som röstar rödgrönt, det enda alternativet?
    Redvictory
    Redvictory

Inlägg  Redvictory 2009-12-10, 00:25

Redvictory skrev:
    Susz X skrev:Klockrent bra skrivet !
    sunny

Det tycker jag med! och som kvitto på det kan du räkna med att psyknazze startar upp en ny tråd! Very Happy

Som jag sa! nu har nazze startat upp två nya trådar! det innebär ett rejält kvitto!
    Very Happy
    berralarzon
    berralarzon

Antal inlägg : 6964

Inlägg  berralarzon 2009-12-10, 00:47

Blåfront skrev:NI VILL JU ALLA SJUKA SKA BIDRA

LÄGG NER ERA LÖGNER!!!

Javisst alla kan bidra men du blåfront likt din storebror asfultruhten/gustavander med bara smörja bidrar.
    //berra
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Inlägg  theward 2009-12-10, 01:15

råttan. skrev:martin lille,

Friska människor har inte i sjukförsäkringen att göra.

Just nu sjunker dessutom arbetslösheten vecka för vecka. Jobbigt för de arbetsskygga.

Vad väntar då de som blivit friska? Arbete! Och de ville ju arbeta, eller hur?

Om Toblerone blir sjuk, vad tror du hon tvingas leva på? Blir du lika upprörd över det?

R U 4 real??

på vilket vis är det jobbigt för arbetskygga att det finns fler jobb?
    Antar att du antyder att det är mååånga som är arbetskygga, ungefär som du slarvigt uttalar dig om sjuka...
    Dvs du får det att låta som om merparten är ena lata skithögar..som bara parasiterar

att du fortfarande inte förstår ens 1% av hur sjukförsäkringen fungerar eller ickefungerar..snarare...

Är ju helt jävla otroligt på ren svenska

har du svårt att fatta att många människor nu hamnar i "ingenmansland"
    De får ingen ersättning från sjukförsäkring men de kan inte heller jobba...

bedömms som arbetsför, så gör man det ju...
    oavsett hur man egentligen mår..
    För när ett år gått...
    Då är det hart när omöjligt att få förlängd sjukskrivning oavsett hur man mår...
    Sjukersättning, det kan 99,99% glömma, då kriterierna för att få detta...är omöjliga att uppnå...
    om man inte ligger totalförlammad(i princip), eller lider av en kronisk sjukdom som bara har prognosen(med 110% säkerhet) att bli sämre o sämre

Alla andra nekas sjukersättning

Så erat svammel om att man ska hjälpa de som är sjuka på riktig och är handikappade är bara tomma ord...

Förresten vilka är inte sjuka på riktigt?
    Vore jävligt kul, att se vilka ni anser hamnar i den kategorin och varför ni gör det och sist men inte minns hur i helvete ni kan veta detta??

ok de skulle ju göra undantag för döende, det var ju symppatiskt gjort

ps politikerna får sjuka ersättningar, nåt som de fixat åt varandra..
    Spelar ingen roll vilket part de tillhör...(med några undantag)...de är samma egoistiska skithögar
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-12-10, 02:12

Vilken j-a goja. Skriv ett seriöst inlägg så kanske jag kommenterar det.
    Redclown
    Redclown

Antal inlägg : 312

Inlägg  Redclown 2009-12-10, 02:18

Ja warden står farligt nära spärrlistan killen har tappat förståndet fullständigt!
    Trodde en gång att killen var lite klipsk men misstog mig grymt!
    råttan.

Inlägg  råttan. 2009-12-10, 02:20

Jag trodde också det en gång. Nu framstår martin som smartare...
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-12-10, 09:22

råttan. skrev:Vilken j-a goja. Skriv ett seriöst inlägg så kanske jag kommenterar det.

vad ni anser seriöst och inte inte seriöst.
    ÄR DET STORA PROBLEMET.
    För ni tror att ni vet saker och att ni alltid har rätt, redan där är mer offside än den sämsta anfallaren i fotboll

tyvärr måste jag säga att ni en efter en hamnar i dumhöger facket..
    Antar att det är en obehaglig men inte oväntad effekt av ett omodererat forum.
    Eftersom ni då inte får svart på vitt, när ni går över gränsen i både språkbruk, åsikter och "sanningar" osv

Visst har jag blivit mindre tillrättalagd, men åsikterna är desamma som förrut och seriositeten också den samma

Att ni sen vägrar ta in informationen är inte mitt eller någons annans fel heller

jag suger som lärare, det vet jag efter som jag fort blir frustrerad när folk inte tar in korrekt information och inte är någorlunda lättlärda(därför slutade jag med läraryrket, innan jag ens börjat)

Ni skulle jag anse vara riktigt usla elever, då ni för det första..
    tror ni vet allt redan.
    För det andra vägrar ni tro på vad någon annan säger..
    För det tredje så är ni varken tysta eller trevliga i klassen..

Ni skule behöva både kvarsittning och sommarstudier i livets/verklighetens skola
    theward
    theward

Inlägg  theward 2009-12-10, 09:34

råttan. skrev:Jag trodde också det en gång. Nu framstår martin som smartare...

om du inte fattat det så skriver jag inte för att framstå som smart, bra eller duktig..

JAG SKRIVER OM REELLA PROBLEM I SAMHÄLLET...

Somliga är väligt jobbiga och obekväma att ta till sig, speciellt för er på högerkanten....tydligen

Att ni sen med känt manér skjuter budbäraren och gör att för att trycka ner vederbörande och försöka få denna att tappa fattningen, är också allmänt känt

tror du det är så jävla roligt att leva mitt i sörjan som Alliansen varit med och skapat..

jag har många ggr blottlagt mig själv och berättat om mina problem både med ekonomi och hälsa. För att ni ska få nåt konkret att ta på och på så sätt få situationen mera verkligt..

Som tack för detta har man istället fått glåpord tillbaka, inte ett utan snare tusentals...
    ytterst få ggr har öht någon av er visat minsta förståelse för hur sjuk och handikappade har det i dagens Sverige...

Sen när jag genom mitt stora kontaktnät känner många i samma sits, eller mkt värre tom. Gör att det jag sagt om sjukförsäkringen och hur folk nehandlas inte är i marginalen...nä tvärtom..det är så illa den fungerar.
    De få och små justeringar som hittils gjorts är bara ett spel för galleriet och hjälper bara en mkt liten grupp

Alla de med kroniska, "ickedödliga" ajukdommar och handikapp...
    kommer även i fortsätttningen att utförsäkras i allt raskare takt...

Att ni inte tar in denna information, är häpnadsväckande rent av...

för nog borde ni i era familjer eller bekantskapskretsar åtminmstone känna till några fall där folk hamnar i kläm...

Eller är det så illa att ni är ganska isolerade som människor och därav blir saå bittra och agresssiva,,
    Ett tips att vända taggarna utåt, hjälper inte..det blir bara värre
    Redclown
    Redclown

Antal inlägg : 312

Inlägg  Redclown 2009-12-10, 11:11

thewarden tycker sig uppleva problem med sjukförsäkringen som i stort sett är den samma som den varit de senaste 30 åren i Sverige och detta kan säkert vara riktigt vad som däremot är märkligt är att det först efter september 2006 som warden finner anledning att klaga!

Get real you fucking bastard! tongue
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2009-12-10, 11:28

Att biraga till samhället kan man göra på många olika sätt! Ger man dem hjälp, som tidigare var fallet innan GP och fr.a. alliansen, så kan de utnyttja tiden de går hemma till olika aktiviteter. Man kunde gå någon kvällskurs, man kunde skriva något, eller måla...

Idag jagas dessa arma människor som om de vore kriminella, vilket i sin tur inte bara skapat en ökad passivitet, utan även tvingat dem till denna form av passivitet!
    F.I.S.T
    F.I.S.T

INGEN ÄR SÅ SVAG HON INTE KAN BIDRA Empty ....alliansen har gjort en bra sak

Inlägg  F.I.S.T 2009-12-10, 19:04

...
    ....alliansen har gjort en bra sak, och det är att ge möjligheten för sjukskrivna att prova på ett arbete, utan att tappa ersättningen. mycket bra gjort.
    Däremot hjälper det föga, efersom man inte åtgärdat det verkliga problemet med sjkukskrivningarna, nämligen att 95 % av alla sjukskrivna faktiskt är sjuka.
    ....och inte blir friska per automatik, bara för att Alliansen säger att dom är det.
    Och den rätta åtgärden är därmed att satsa på vården och RÄTT rehab.
    Vilket både S och Borgarna misslyckats med.
    Då skulle man kunna på lång sikt få tillbaks fler till arbetsmarknaden.
    Inte alla, som man tror. Dels därför det aldrig kommer finnas jobb åt alla, inte ens åt alla friska, och dels för att alla kommer inte bli tillräckligt friska för att kunna sköta ett jobb. Detta ska dessa individer inte straffas för, som Allians gör.

En annan sak som är ett stort problem är alliansens syn på vad som är arbete.
    Enbart produktiva arbeten räknas i Alliansens värld. Man vill minska på offentlig sektor, man säljer ut statliga företag. Man diskriminerar deltidsjobbare, i sin utopiska strävan att folk ska ha heltidsjobb, vilket får konsekvensen att många måste säga nej till erbjudet deltidsjobb (som för övrigt ofta är mer gynnsamt för arbetsgivaren)...
    Detta är "arbetslinjen"

Problemet Alliansen har, är inte målet att få tillbaks fler till jobb, denna strävan och inställning delar jag. Problemet är att nästan alla åtgärder man gör får motsatt verkan.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 10:12