Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+3
Dao
Sossar ee lata
Thetaxpayer
7 posters

Intressant reflektion

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Intressant reflektion - Sida 3 Empty Sv: Intressant reflektion

Inlägg  Dao 2013-02-23, 21:15

Thetaxpayer skrev:Ja att länka till ett reportage från någon tvkanal eller tidningsartikel tycker du kanske är icke trovärdigt men det får ju stå för dig.

Det är så ofta som den form av "nyheter" visat sig vara betydligt annorlunda än vad budbäraren vill förmedla. Och Avpixlat är en av de kanaler som faktiskt stått för flera fadäser i detta.

Antagligen är det aldrig några högre krav från deras sida att kolla upp uppgifterna innan de går på pränt,..
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Intressant reflektion - Sida 3 Empty Sv: Intressant reflektion

Inlägg  Dao 2013-02-23, 21:21

Thetaxpayer skrev:Som vanligt stämmer ju inte det du skriver. Men det är ju fakta att i alla Fall Åsa Linderborg ljuger som en häst travar.Men hur kan du som en före detta alliansröstare såklaga på Avpixlat men inte Proletären? Tror du inte att Proletären eller Aftonbladet vinklar sina artiklar fast åt andra hållet?

Jag har aldrig tagit del av Proletären, så jag kan inte uttala mig om dem. Jag har tagit del av Avpixlat och Aftonbladet, och jag kan därmed uttala mig om dem. Aftonbladet är en tabloidtidning, som ibland går för långt i sin strävan att få säljbara flashiga nyheter. De är dock långt ifrån så galna som Expressen är, men ändå. Avpixlat är en sajt med en redan förutbestämd agenda, och det har många gånger visat sig att de har vinklat det de skrivit om. Om det varit medvetet eller omedvetet är totalt ointressant, dock.

Det är så, att om en nyhet ENBART går att finna på Avpixlat, så är den nästan aldrig trovärdig. Går den att finna på Avpixlat samt i någon annan högermedia, är sannolikheten större att uppgifterna stämmer. Lite 50-50...

Sedan vill jag bara kommentera att man måste vara medveten om att ALL massmedia vinklar. Problemet är att vissa gör det mer än andra, och vissa gör det medvetet! Det är de som representerar de sista som jag litar minst på!

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 23:28