Sossar ee lata skrev:
Har du varit på hockey någon gång, där skanderas det "apor" från supportrarna hela tiden, är det hets mot folkgrupp menar du?
När ska du lära dig skillnaden ?.... Jag tror det är med dig och din avsky mot invandrsare, som det är med alkoholen för en alkoholist, du VILL inte riktigt lära dig och se världen som den är. Jag vet inte om det är lönt att försöka förklara skillnader på egoism, främlingsfientlighet och rasism igen, ... jag har gjort sååååå många gånger nu, och du fortsätter kasta fram trådar som framställer invandrare i dålig dager... men jag misstänker att du bara är "kritisk mot invandringspolitiken" när du startar en tråd om en invandrare som lämnade en människa att dö, även om människan nu inte dog.
Om din snudd på barnsliga jämförelse om apor, så kan man undra om du tycker det är rasistiskt att kasta ner bananer på djurgårdens Gambianska målvakt ... om du tycker det är rasistiskt att göra gorillaläten mot mörkhyade spelare ..?
...märker du hur fånig din jämförelse blir nu ? ... suck förmodligen inte, förmodligen aldrig. Du är fast i ditt hatträsk mot det "främmande" och kommer fortsätta leta fel hos invandrare för att kunna spotta på hela gruppen invandrare.... i syfte att stoppa invandringen