Sniperace 2013-02-26, 12:33
F.I.S.T skrev: Secrist skrev: F.I.S.T skrev: Secrist skrev: F.I.S.T skrev: Secrist skrev: F.I.S.T skrev: Secrist skrev: F.I.S.T skrev: Secrist skrev: F.I.S.T skrev: Secrist skrev: F.I.S.T skrev: Secrist skrev:
Du anser ju inte att Migrationsverket ska kunna avkräva någon form av ID.
Sakfrågan och den humana aspekten är långt mer komplicerad än du vill göra gällande
Är det? Om en person vägrar samarbeta så är det helt ok också?
"vägra samarbeta" ,... är det din definition, eller Migrationsverkets, och oavsett det så kan man lägga mycket olika tolkningar i det uttrycket för eget prioriterat syfte ... har du koll på det ?
Försöker du göra en Dao och snacka bort allting för att det blir för svårt?
Det var ställda frågor .... till dig... säg bara till om du inte klarar av att svara
Svårt att svara på bladder och hårklyverier.
Jag vet ... men jag gör mitt bästa för att tyda ert bladder och hårklyverier
Om Migrationsverket får mandat att pressa personer hårdare på deras verkliga identitet så har de redan passerat diskussionen om tolkningar och retoriska antaganden. Försök med något annat om du vill blanda bort korten.
som sagt var .... det är betydligt mer komplicerat vad gäller hantering av dessa ärenden än du framställer det
Det enda svar som Dao lyckades pressa fram var att man får göra en utredning. Efter det var det stopp. Vem är det som skyggar för det komplicerade tycker du? I min egen hemkommun var det en familj som bestämt hävdade att de kom från en gammal östdiktatur och flydde från politiskt förtryck. Vänstern anordnade stöddemonstrationer och insamlingar för familjen trots att djungeltrumman (och migrationsverket som fick ta mycket skit från den lokala vänstern) starkt tvivlade på sanningshalten. Till slut kröp det fram, långt om länge (!), att deras historia inte var riktigt sann. Och att de inte alls kom från landet de hävdade.
DAO har naturligtvis rätt i att man skall göra utredningar.... är inte det Migrationsverkets själva uppgift ?
Jo, men efter det var det stopp. Även en utredning kräver den asylsökandes samarbete men då ville inte Dao vara med längre. Då blev det för komplicerat. Då övergick han till klassisk K-RC teknik och började med personangrepp istället. Töntigt.
Men "stopp" blev det för dig oxå, då du vägrar kommentera definitionen av "vägra samarbeta". Och om det är "extremist" du hakar upp dig på och kallar för personangrepp, så skall du ur debattteknisk synpunkt va glad att du inte debatterar mot Alert, RMC Mstaine och grabbarna, då hade till synes känsliga personer som du logat ut för länge sen. För övrigt äÄR det väl rätt extremt att vilja kasta ut alla utan ID-handlingar
VArför är detta extremt, alla HAR ju sådana från början, annar kommer de inte så långt, så det riktiga vore ju att behålla dessa, och berätta att tyvärr är dessa falska för det var enda sättet att komma hit och sedan förklara ex sanningen, fpör det blir alltid fel att ta sig in med LÖGN