Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
redalert
DirtyDog
berralarzon
lazy
ericTheDog
Thetaxpayer
RedMentalCase
F.I.S.T
12 posters

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  ericTheDog 2013-02-11, 18:04

    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:Fistsopan verkar ha gått i helspinn angående rasism, skaffa dig ett liv fisten, även om vi vet att det lär bli på gränsen till meningslöst.Smile

    näthat var det ja Shocked.... det är ändå du som i slutändan förlorar mest på ditt hatiska beteende.... hat förtär nästan alltid mest den som hatar Cool


    Så när du kallar folk för rasister så är det inte hatiskt, men när andra påpekar detta ditt beteende så är de hatiska. RIDÅ!!!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  lazy 2013-02-11, 23:04

    F.I.S.T skrev:
    lazy skrev:

    Tycker det var väldigt bra att länka till den tråden, har F.I.S.T någonsin sett någon här skriva, citat: Blandar man med främmande folk förstör man sin egen historia, den historian som man själv är en produkt av. Det är oansvarigt! Känner man att man måste blanda med främmande folk och att det är viktigare än allt annat får man lämna landet och aldrig mer komma tillbaks. Varje gång en svensk blandar med ett annat folk försvinner en bit av den svenska genetiken, i stor skala kan alla räkna ut vad som sker!

    Kanske är på sin plats med en ursäkt?

    Så om man inte uttrycker det stycket i sin helhet är man enligt dig inte rasist ?.... för det var faktiskt kontentan av vad du skrev... ni är märkliga varelser !

    Det stycket tycker jag utmärker en tvättäkta rasist, en som du dessutom påstår inte finns.

    Hur många citat från dig finns det på detta forum där du påstår att ingen rasist erkänner att han/hon är det? En hel hög verkar det som.

    Din sista fråga är lite luddig, menar du att det finns ngn här som ens varit i närheten av det som skrevs?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-11, 23:18

    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:Faktum kvarstår. Du har kallat mig för rasist ett otal gånger. Du saknar helt trovärdighet. Du vet inte vad rasism är. Tomte.

    när då ?

    2012

    har du en länk till det ?

    Japp: https://acbladet.swedishforum.se

    Aha ... samma bevisförings krav som RM´C dvs INGA krav alls på edr själva, men 100% bevisföring räcker inte för vänsterdebattörer... märkligt på min ära
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-11, 23:20

    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:Fistsopan verkar ha gått i helspinn angående rasism, skaffa dig ett liv fisten, även om vi vet att det lär bli på gränsen till meningslöst.Smile

    näthat var det ja Shocked.... det är ändå du som i slutändan förlorar mest på ditt hatiska beteende.... hat förtär nästan alltid mest den som hatar Cool


    Så när du kallar folk för rasister så är det inte hatiskt, men när andra påpekar detta ditt beteende så är de hatiska. RIDÅ!!!

    fast nu består inte näthatet vissa forumhögerdebattörer frodar sig i av att de påstår att jag kallat dem rasister, utan i det kontinuerliga verbala vomerandet och okvädningsord, personangrepp, namnkallningar, vilket nästa alla utom Secrist och Lazy anammat från forumhögerhåll.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  ericTheDog 2013-02-11, 23:28

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    RedMentalCase skrev:Fistsopan verkar ha gått i helspinn angående rasism, skaffa dig ett liv fisten, även om vi vet att det lär bli på gränsen till meningslöst.Smile

    näthat var det ja Shocked.... det är ändå du som i slutändan förlorar mest på ditt hatiska beteende.... hat förtär nästan alltid mest den som hatar Cool


    Så när du kallar folk för rasister så är det inte hatiskt, men när andra påpekar detta ditt beteende så är de hatiska. RIDÅ!!!

    fast nu består inte näthatet vissa forumhögerdebattörer frodar sig i av att de påstår att jag kallat dem rasister, utan i det kontinuerliga verbala vomerandet och okvädningsord, personangrepp, namnkallningar, vilket nästa alla utom Secrist och Lazy anammat från forumhögerhåll.


    Nu får du ge dig. tt jag kallar dig jubelidiot beror på att du är det. Bara en jubelidiot kallar andra för rasister för att sedan kräva en länk till sitt eget påstående. Hur j-a blåst är du egentligen.

    Men...finns det något hat i konstaterandet ovan? Nej, inte det minsta. Du förstår, jag kan inte springa runt och hata varenda jubelidiot. Har viktigare saker för mig.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-11, 23:33

    lazy skrev:

    Tycker det var väldigt bra att länka till den tråden, har F.I.S.T någonsin sett någon här skriva, citat: Blandar man med främmande folk förstör man sin egen historia, den historian som man själv är en produkt av. Det är oansvarigt! Känner man att man måste blanda med främmande folk och att det är viktigare än allt annat får man lämna landet och aldrig mer komma tillbaks. Varje gång en svensk blandar med ett annat folk försvinner en bit av den svenska genetiken, i stor skala kan alla räkna ut vad som sker!

    Kanske är på sin plats med en ursäkt?


    Så om man inte uttrycker det stycket i sin helhet är man enligt dig inte rasist ?.... för det var faktiskt kontentan av vad du skrev... ni är märkliga varelser !
    [/quote]

    lazy skrev:]Det stycket tycker jag utmärker en tvättäkta rasist, en som du dessutom påstår inte finns.

    Till att börja med så tackar jag dig för att du åtminstone försökt formulera ett svar i frågan. Problemet med det DU här presenterar är att det bara inkluderar den allra tydligaste och mest definitionsmässigt kliniska definitionen av ordet "rasist"
    Om du tex läser utdraget jag gjort från wikipedia, så ser du det jag förstorat i texten OCKSÅ går under benämningen rasism. Och Wiki skiljer i likhet med mig på rasism och främlingsfientlighet... JAG tom klassificerar en del av det som ibland kan gå under ordet "rasism" som ren egoism/protektionism.... dvs inte alls rasistiskt... men det är ofta när vissa avb de som anser att de inte är rasister utan bara "kritiska till invandringspolitiken" börjar besvara frågor kring VAD DE ÄR KRITISKA EMOT, som det framkommer saker som inte alls har att göra med flyktingpolitik. Ex på sådant är när man pratar om "dem" när det kommer till hur "DOM" beter sig, dvs folkgrupper, kulturer, och religioner,. det är DÄR som "kritiken" i många fall övergår till fördomar som i sin tur medverkar till eller blir ren rasism eller främlingsfientlighet


    lazy skrev:Hur många citat från dig finns det på detta forum där du påstår att ingen rasist erkänner att han/hon är det? En hel hög verkar det som.

    Ja men är det inte en rättmätig fråga då ? ...


    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-11, 23:39

    ericTheDog skrev:
    Nu får du ge dig. Att jag kallar dig jubelidiot beror på att du är det.

    Översättning för folk som inte är van vid forumhögerns etik:


    "Det är ju forumhögerns rättighet att bete sig 100 ggr svinigare än andra, och självklart är det de som får ta emot forumhögerns vomerande som är skyldiga till forumhögerns vomerande ..."

    Man upphör aldrig häpna över dessa maskerade "krypskyttar" som inte skulle våga säga en promille IRL av vad de vräker ur sig här
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  lazy 2013-02-11, 23:47

    F.I.S.T skrev:
    lazy skrev:

    Tycker det var väldigt bra att länka till den tråden, har F.I.S.T någonsin sett någon här skriva, citat: Blandar man med främmande folk förstör man sin egen historia, den historian som man själv är en produkt av. Det är oansvarigt! Känner man att man måste blanda med främmande folk och att det är viktigare än allt annat får man lämna landet och aldrig mer komma tillbaks. Varje gång en svensk blandar med ett annat folk försvinner en bit av den svenska genetiken, i stor skala kan alla räkna ut vad som sker!

    Kanske är på sin plats med en ursäkt?


    Så om man inte uttrycker det stycket i sin helhet är man enligt dig inte rasist ?.... för det var faktiskt kontentan av vad du skrev... ni är märkliga varelser !

    lazy skrev:]Det stycket tycker jag utmärker en tvättäkta rasist, en som du dessutom påstår inte finns.

    Till att börja med så tackar jag dig för att du åtminstone försökt formulera ett svar i frågan. Problemet med det DU här presenterar är att det bara inkluderar den allra tydligaste och mest definitionsmässigt kliniska definitionen av ordet "rasist"
    Om du tex läser utdraget jag gjort från wikipedia, så ser du det jag förstorat i texten OCKSÅ går under benämningen rasism. Och Wiki skiljer i likhet med mig på rasism och främlingsfientlighet... JAG tom klassificerar en del av det som ibland kan gå under ordet "rasism" som ren egoism/protektionism.... dvs inte alls rasistiskt... men det är ofta när vissa avb de som anser att de inte är rasister utan bara "kritiska till invandringspolitiken" börjar besvara frågor kring VAD DE ÄR KRITISKA EMOT, som det framkommer saker som inte alls har att göra med flyktingpolitik. Ex på sådant är när man pratar om "dem" när det kommer till hur "DOM" beter sig, dvs folkgrupper, kulturer, och religioner,. det är DÄR som "kritiken" i många fall övergår till fördomar som i sin tur medverkar till eller blir ren rasism eller främlingsfientlighet


    lazy skrev:Hur många citat från dig finns det på detta forum där du påstår att ingen rasist erkänner att han/hon är det? En hel hög verkar det som.

    Ja men är det inte en rättmätig fråga då ? ...


    [/quote]

    Visst är det en "rättmätig fråga" men då föredrar du att blunda för det du har framför dig och istället "hytta fingret" åt alla som ifrågasätter rådande normer?
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  ericTheDog 2013-02-12, 00:13

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    Nu får du ge dig. Att jag kallar dig jubelidiot beror på att du är det.

    Översättning för folk som inte är van vid forumhögerns etik:


    "Det är ju forumhögerns rättighet att bete sig 100 ggr svinigare än andra, och självklart är det de som får ta emot forumhögerns vomerande som är skyldiga till forumhögerns vomerande ..."

    Man upphör aldrig häpna över dessa maskerade "krypskyttar" som inte skulle våga säga en promille IRL av vad de vräker ur sig här


    Herregud, åtminstone en gång i veckan pratar vi om jubelidioter irl. Det är dock inte ofta man stöter på nån som tror de har demokratiska val på kuba.
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  berralarzon 2013-02-12, 00:19

    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    Nu får du ge dig. Att jag kallar dig jubelidiot beror på att du är det.

    Översättning för folk som inte är van vid forumhögerns etik:


    "Det är ju forumhögerns rättighet att bete sig 100 ggr svinigare än andra, och självklart är det de som får ta emot forumhögerns vomerande som är skyldiga till forumhögerns vomerande ..."

    Man upphör aldrig häpna över dessa maskerade "krypskyttar" som inte skulle våga säga en promille IRL av vad de vräker ur sig här


    Herregud, åtminstone en gång i veckan pratar vi om jubelidioter irl. Det är dock inte ofta man stöter på nån som tror de har demokratiska val på kuba.

    Nä du är också så förmodligen så korkad att du går rakt ut i trafiken med som det miffo du är.
    //Niklas
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  DirtyDog 2013-02-12, 00:37

    F.I.S.T skrev:Ex på sådant är när man pratar om "dem" när det kommer till hur "DOM" beter sig, dvs folkgrupper, kulturer, och religioner,. det är DÄR som "kritiken" i många fall övergår till fördomar som i sin tur medverkar till eller blir ren rasism eller främlingsfientlighet
    Så när några Åre:bor anser att man inte skall bygga fler hotell så att det kommer fler skidåkare på vintern så är de RASISTER ifall de hävdar att besökarna super mer, slåss mer och rent allmänt stör mer?
    Detta trots att de inte vill stoppa turismen utan säger att nivån som vi har nu får räcka?

    Är det samma sak med många av Gotlänningarnas syn på 08:or under juli månad?

    De är alltså rasister även om de bara vill begränsa turismen lite?

    På många europeiska skidorter vill de ha så många besökare som möjligt men helst inga svenskar eftersom de super och slåss betydligt mer. Är dessa orter befolkade av rasister? De MÅSTE ju vara det enligt din definition? Självklart så vet de att majoriteten av svenskarna sköter sig, men vad hjälper det ifall minoriteten ändå är en väldigt stor grupp?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-12, 00:45

    lazy skrev:]Visst är det en "rättmätig fråga" men då föredrar du att blunda för det du har framför dig och istället "hytta fingret" åt alla som ifrågasätter rådande normer?[/font]

    Det är faktiskt precis tvärtom att det är alldeles för många som blundar för högerextremismens framfart i Europa och Sverige.... i delar av Europa har man infört koncentrationsläger igen, denna gång för Romer..... inget man kan ta lätt på tycker jag.

    Sen är det ju bara att tala ut om vad du tycker då, ist för att prata om diffus terminologi likt "blunda för det du har framför dig", "hytta med fingret" och "rådande normer.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-12, 01:05

    DirtyDog skrev:
    F.I.S.T skrev:Ex på sådant är när man pratar om "dem" när det kommer till hur "DOM" beter sig, dvs folkgrupper, kulturer, och religioner,. det är DÄR som "kritiken" i många fall övergår till fördomar som i sin tur medverkar till eller blir ren rasism eller främlingsfientlighet


    Så när några Åre:bor anser att man inte skall bygga fler hotell så att det kommer fler skidåkare på vintern så är de RASISTER ifall de hävdar att besökarna super mer, slåss mer och rent allmänt stör mer?
    Detta trots att de inte vill stoppa turismen utan säger att nivån som vi har nu får räcka?

    Är det samma sak med många av Gotlänningarnas syn på 08:or under juli månad?

    De är alltså rasister även om de bara vill begränsa turismen lite?

    På många europeiska skidorter vill de ha så många besökare som möjligt men helst inga svenskar eftersom de super och slåss betydligt mer. Är dessa orter befolkade av rasister? De MÅSTE ju vara det enligt din definition? Självklart så vet de att majoriteten av svenskarna sköter sig, men vad hjälper det ifall minoriteten ändå är en väldigt stor grupp?

    Jag uppskattar ditt tonläge.... men tycker att du siktar snett i debatten med dina exempel.... men OK...

    Jag kan försöka förklara för dig igen. De exempel du nu tog upp är INTE exempel som tagits upp när jag ifrågasatt uttalanden om "dem" och "vi"...

    Det har tex pratats om "överrepresentation i brottsstatistiken" och vissa folkslag har blivit utpekade som sämre människor, även om ingen sedan velat stå för detta. Somalier är enj sådan grupp som av vissa forumhöger blivit ställda i dålig dager.... Muslimer betraktas ofta som en våldsam grupp/våldsam religion av vissa forumhöger...

    Allt detta är problematiskt ur en människorättssynpunkt, lååångt mer problematiskt än de exempel du tar upp om skidåkning etc .... och ur den aspekten inte ens jämförbara.

    Vad som däremot ÄR jämförbart är att båda fallen inkl svenskarna är en form av fördom.
    Fördomar är något vi alla har mer eller mindre... eg så fort vi bildar oss en uppfattning där vi inte sitter på alla fakta...
    Men det farliga är, och då det kan bli rasism och främlingsfientlighet, ...är då man använder dessa fördomar som om de vore fakta, och använder dem som politisk agitation.
    När man vet att 9992 av 10.000 invandrare INTE begår våldtäkt tex, och använder procentsatser till att få det att se ut som invandrare över lag skulle vara våldtäktsbenägna ... Ja då dristar jag mig till att påstå att det är rasism det handlar om.

    Är det däremot så att man av rent egoistiska skäl inte vill dela med sig av sina skattepengar till den initiala kostnad som flyktingar innebär.... och är uppriktig med det, och inte blandar in en massa påhittade egenskaper som inkluderar hela religioner och nationaliteter.... då behöver det inte alls handla om rasism, men mer om protektionism och möjligtvis brist på generositet av ett av världens rikaste folk vad gäller pengar och social trygghet.... åtminstone har varit.

    Och vad gäller din jämförelse mellan svenska turister och utländska så haltar den på flera punkter. Båda är fördomar, men turism och landsflykt har fundamentalt olika orsaker och konsekvenser, därför är det med troligt att det turistiska stannar vid "fördomar" ... medan reaktionen flyktingmottagning ofta eskalerar till hat och rasism, där hotbilder hittas på och sanningen förvanskas
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  DirtyDog 2013-02-12, 02:33

    F.I.S.T skrev:Jag kan försöka förklara för dig igen. De exempel du nu tog upp är INTE exempel som tagits upp när jag ifrågasatt uttalanden om "dem" och "vi"...
    Självklart inte, det skulle ju motverka dina argument? Smile
    F.I.S.T skrev:Det har tex pratats om "överrepresentation i brottsstatistiken" och vissa folkslag har blivit utpekade som sämre människor, även om ingen sedan velat stå för detta. Somalier är enj sådan grupp som av vissa forumhöger blivit ställda i dålig dager....
    Gällande Somalier talas det väl mest om utbildningsnivån och inte om brottslighet?
    Är det fördomar eller kanske rasism att uttala sig om detta?
    F.I.S.T skrev:Muslimer betraktas ofta som en våldsam grupp/våldsam religion av vissa forumhöger...
    Inte ett helt sant påstående. Det man oroar sig för är den ökande nivån av islamism. Något som även många muslimer (som t.ex Nalin Pekgul) oroat sig för. Även i ett land som Egypten (där omkring 90% är muslimer) så är många upprörda över islamister och deras syn på demokrati. Är dessa Egyptier också fördomsfulla rasister?
    Är de stora demonstrationer som nu pågår i Tunisien efter mordet på en oppositionsledare ett exempel på att dessa är rasister? Är man rasist om man är emot islamister även om man själv är muslim, eller måste man tillhöra någon annan religion får att få äran att kallas detta? Rolling Eyes
    Att sen många blandar ihop muslimer med Islamister är en annan sak. Frågar du dina kompisar så är de ju samma sak så varför förvånas ifall andra också tror detta?
    F.I.S.T skrev:Allt detta är problematiskt ur en människorättssynpunkt, lååångt mer problematiskt än de exempel du tar upp om skidåkning etc .... och ur den aspekten inte ens jämförbara.
    Orsaken till att de ogillar vissa turister beror ju inte på skidåkning utan på deras beteende, så vad är egentligen skillnaden mellan deras fördomar och svenskars fördomar mot vissa grupper?
    F.I.S.T skrev:Vad som däremot ÄR jämförbart är att båda fallen inkl svenskarna är en form av fördom.
    Fördomar är något vi alla har mer eller mindre... eg så fort vi bildar oss en uppfattning där vi inte sitter på alla fakta...
    Exakt, så varför kalla alla med fördomar för rasister? Rasister anser ju att det är SKILLNADER mellan olika RASER vilket nog väldigt få som ogillar fler Somalier i sin hemby skriver under på. Deras ovilja bygger ju på andra faktorer, oftast ekonomiska i slutändan.
    F.I.S.T skrev:Men det farliga är, och då det kan bli rasism och främlingsfientlighet, ...är då man använder dessa fördomar som om de vore fakta, och använder dem som politisk agitation.
    Fördomar om att fler lever på bidrag och är analfabeter? Hur många påstår att svenska fängelser är överfyllda med Somalier? Är väl betydligt vanligare med våra kompisar från Balkan?
    F.I.S.T skrev:När man vet att 9992 av 10.000 invandrare INTE begår våldtäkt tex, och använder procentsatser till att få det att se ut som invandrare över lag skulle vara våldtäktsbenägna ... Ja då dristar jag mig till att påstå att det är rasism det handlar om.
    Jo, det är inte rättvist att beskylla så många för vad en så liten andel gör. Det måste jag nog hålla med dig om. Men många anser att det är illa nog med den lilla del etniska svenskar som begår grova brott och då blir ju inte BRÅ's undersökning någon glädjande läsning?
    Brå-rapporten från 2005 visar att utrikes födda har särskilt höga överrisker när det gäller allvarliga brott som mord och dråp, våldtäkt och rån. Enligt undersökningar som avser förhållandena under 1990-talet var den brottstyp där överrepresentationen var högst våldtäkter, där cirka 40 procent av gärningsmännen var invandrare. För personrån var andelen 30 procent och för mord och dråp 20 procent, vilket innebar en överrepresentation jämfört med andelen invandrare i Sverige vid den tiden.
    Men oavsett, detta är ju inget som alla kan anklagas för. Av de utrikes födda i undersökningen har 2,2 promille misstänkts för våldtäkt, vilket innebär att 99,78 procent inte har misstänkts. För personer födda i Sverige av svenska föräldrar är motsvarande andelar 0,4 promille som har misstänkts för våldtäkt respektive 99,96 procent som inte har misstänkts.
    Att det är 5,5 ggr så vanligt att en invandrare begår våldtäkten måste givetvis vägas mot att endast 2,2 promille av dem ens misstänks för sådana brott. Det är alltså bara drygt 2 på ettusen av dem. De syns ju egentligen inte bakom alla dessa skötsamma individer.
    Fast räknar man dem som individer så är det ca 3 300 våldtäktsmän som är invandrare och endast 3 000 som inte är det. Ur DET perspektivet så blir verkligheten en annan, eller hur?
    Jag misstänker att det inte utan grund därmed kan påstås att våldtäkterna har fördubblats pga invandringen, eller hur? Men oavsett, majoriteten av dem våldtar ju ingen. Det känns väl skönt att veta för alla våldtagna? Twisted Evil
    F.I.S.T skrev:Är det däremot så att man av rent egoistiska skäl inte vill dela med sig av sina skattepengar till den initiala kostnad som flyktingar innebär.... och är uppriktig med det, och inte blandar in en massa påhittade egenskaper som inkluderar hela religioner och nationaliteter.... då behöver det inte alls handla om rasism, men mer om protektionism och möjligtvis brist på generositet av ett av världens rikaste folk vad gäller pengar och social trygghet.... åtminstone har varit.
    Jo, och det är väl oftast det ekonomiska som förs fram här. Inte att vi ogillar Kayo eller tjejerna i Afro-Dite?
    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Kayo_1_468

    Sen kanske vissa hävdar att antalet våldtäkter har mer än fördubblats (vilket inte är fel enligt statistiken). Wink
    F.I.S.T skrev:Och vad gäller din jämförelse mellan svenska turister och utländska så haltar den på flera punkter. Båda är fördomar, men turism och landsflykt har fundamentalt olika orsaker och konsekvenser, därför är det med troligt att det turistiska stannar vid "fördomar" ... medan reaktionen flyktingmottagning ofta eskalerar till hat och rasism, där hotbilder hittas på och sanningen förvanskas
    Nu förstår jag inte riktigt logiken i ditt resonemang?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  redalert 2013-02-12, 13:40

    berralarzon skrev:
    ericTheDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev:
    Nu får du ge dig. Att jag kallar dig jubelidiot beror på att du är det.

    Översättning för folk som inte är van vid forumhögerns etik:


    "Det är ju forumhögerns rättighet att bete sig 100 ggr svinigare än andra, och självklart är det de som får ta emot forumhögerns vomerande som är skyldiga till forumhögerns vomerande ..."

    Man upphör aldrig häpna över dessa maskerade "krypskyttar" som inte skulle våga säga en promille IRL av vad de vräker ur sig här


    Herregud, åtminstone en gång i veckan pratar vi om jubelidioter irl. Det är dock inte ofta man stöter på nån som tror de har demokratiska val på kuba.

    Nä du är också så förmodligen så korkad att du går rakt ut i trafiken med som det miffo du är.
    //Niklas

    Fisten var aer du nu naer berra-aset goer besaerk? Rolling Eyes
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  lazy 2013-02-12, 21:34

    F.I.S.T skrev:
    lazy skrev:]Visst är det en "rättmätig fråga" men då föredrar du att blunda för det du har framför dig och istället "hytta fingret" åt alla som ifrågasätter rådande normer?[/font]

    Det är faktiskt precis tvärtom att det är alldeles för många som blundar för högerextremismens framfart i Europa och Sverige.... i delar av Europa har man infört koncentrationsläger igen, denna gång för Romer..... inget man kan ta lätt på tycker jag.

    Sen är det ju bara att tala ut om vad du tycker då, ist för att prata om diffus terminologi likt "blunda för det du har framför dig", "hytta med fingret" och "rådande normer.

    Men nu är du ju där igen och skriver om "högerextrema partier som bygger koncentrationsläger," törs man skriva om den eminenta staden Södertälje, där jag har kontakter sedan många år utan att bli kallad rasist?

    En stad/kommun som ligger på 13,7% arbetslöshet, vilket är dubbelt så mycket som i övriga länet, en stad/kommun som gång på gång hamnar i botten när det gäller företagsklimat, skola m.m men alltid hamnar i topp när det gäller försörjningsstöd och kriminalitet, är det smart att fortsätta skyffla in "asylsökande" där eller borde de placeras någon annanstans? Får man ens ifrågasätta det?

    Väntar på svar från den som själv flydde förorten i Stockholm och numera bor fint någonstans i Ångermanland. Wink
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  Dao 2013-02-12, 21:57

    lazy skrev:Men nu är du ju där igen och skriver om "högerextrema partier som bygger koncentrationsläger," törs man skriva om den eminenta staden Södertälje, där jag har kontakter sedan många år utan att bli kallad rasist?

    En stad/kommun som ligger på 13,7% arbetslöshet, vilket är dubbelt så mycket som i övriga länet, en stad/kommun som gång på gång hamnar i botten när det gäller företagsklimat, skola m.m men alltid hamnar i topp när det gäller försörjningsstöd och kriminalitet, är det smart att fortsätta skyffla in "asylsökande" där eller borde de placeras någon annanstans? Får man ens ifrågasätta det?

    Väntar på svar från den som själv flydde förorten i Stockholm och numera bor fint någonstans i Ångermanland. Wink

    Om du tar upp problemen i Södertälje, där även jag har bekanta, som att det skulle vara ett invandringsproblem - utan att lägga alla korten på borden, är sisken stor att du kan bli sedd som rasist!

    Ja, svenskar har möjlighet att flytta från...
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  lazy 2013-02-12, 22:11

    Dao skrev:
    lazy skrev:Men nu är du ju där igen och skriver om "högerextrema partier som bygger koncentrationsläger," törs man skriva om den eminenta staden Södertälje, där jag har kontakter sedan många år utan att bli kallad rasist?

    En stad/kommun som ligger på 13,7% arbetslöshet, vilket är dubbelt så mycket som i övriga länet, en stad/kommun som gång på gång hamnar i botten när det gäller företagsklimat, skola m.m men alltid hamnar i topp när det gäller försörjningsstöd och kriminalitet, är det smart att fortsätta skyffla in "asylsökande" där eller borde de placeras någon annanstans? Får man ens ifrågasätta det?

    Väntar på svar från den som själv flydde förorten i Stockholm och numera bor fint någonstans i Ångermanland. Wink

    Om du tar upp problemen i Södertälje, där även jag har bekanta, som att det skulle vara ett invandringsproblem - utan att lägga alla korten på borden, är sisken stor att du kan bli sedd som rasist!

    Ja, svenskar har möjlighet att flytta från...

    Svenskar är inte de enda som "har möjlighet" att flytta ifrån, vilket jag visade dig i en annan tråd men vad tror du händer när dessa människor väljer att flytta, svenskar och invandrare som kom hit på 60-70-talet? För att inte tala om deras barn?

    Skattebetalare försvinner och kvar blir de med försörjningsstöd, nu ska jag inte måla f-n på väggen men i.o.m att Astra försvann, hur många tror du vill flytta dit och det oavsett polisens rensningar?

    Kvar blir i värsta fall de som inte kan flytta och om jag är "rasist" som skriver det så undrar jag hur "rasistiska" de är som flyttar?
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  Dao 2013-02-12, 23:09

    lazy skrev:Svenskar är inte de enda som "har möjlighet" att flytta ifrån, vilket jag visade dig i en annan tråd men vad tror du händer när dessa människor väljer att flytta, svenskar och invandrare som kom hit på 60-70-talet? För att inte tala om deras barn?

    Skattebetalare försvinner och kvar blir de med försörjningsstöd, nu ska jag inte måla f-n på väggen men i.o.m att Astra försvann, hur många tror du vill flytta dit och det oavsett polisens rensningar?

    Kvar blir i värsta fall de som inte kan flytta och om jag är "rasist" som skriver det så undrar jag hur "rasistiska" de är som flyttar?

    Vet du NÅGOT om hur dessa förorter bildades, och hur de blev invandrartäta? Vet du NÅGOT om varför vissa invandrargrupper har sämre möjligheter att komma in i arbetslivet, bostadsmarknaden och därmed samhället?

    Vet du vad detta gör med människor?

    Eller är det bara så att du inte bryr dig..?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-13, 13:50

    lazy skrev:

    Men nu är du ju där igen och skriver om "högerextrema partier som bygger koncentrationsläger,"

    Ja ...eh menar du att man INTE skall belysa romernas situation i Ungern och Frankrike ... Du som vad jag kan förstå, likt alla andra var emot behandlingen av Judar historiskt sätt.,.... nog borde väl du vara emot den behandling av Romer som nu sker ?


    lazy skrev: törs man skriva om den eminenta staden Södertälje, där jag har kontakter sedan många år utan att bli kallad rasist?

    Det beror ju givetvis på vad du skriver, skriver du att problemen beror på invandrare, så bör du vidareutveckla detta ... och vid den vidareutvecklingen kan för vissa människor främlingsfientliga åsikter dryftas... men inte bara för att du nämner Södertälje

    lazy skrev:En stad/kommun som ligger på 13,7% arbetslöshet, vilket är dubbelt så mycket som i övriga länet, en stad/kommun som gång på gång hamnar i botten när det gäller företagsklimat, skola m.m men alltid hamnar i topp när det gäller försörjningsstöd och kriminalitet,


    Men vad tror du brottsligheten och de sociala problemen uppkommer då ? ... och vad vill du göra åt det ? Sedan är det på det viset att arbetslöshetssiffror är stora även i avbefolkningsbygder, vilket i sin tur till mångt och mycket beror på att det mesta av högutbildad arbetskraft och företagande flyttar från småstäder i norr. Och det beror oxå på det moderna marknadssamhället att det blir på det viset om man inte aktivt politiskt motverkar den utvecklingen.

    Vidare finns det när det gäller handel och köpkraft, en naivitet hos de lokala kommunpolitikerna i vissa kommuner. Sundsvall är en sådan kommun, och Sollefteå är en sådan kommun, Kramfors likaså. Det jag kritiserar i dessa kommunpolitikers agerande är i första hand övertron på att politiskt styra och placera infrastruktur och satsningar utanför stadskärnan, vilket resulterar i att statskärnor, som Sollefteå och Sundsvall, med mycket turistberoende avfolkas...

    Problemet är att man inte räknar med i kalkylen att köpkraften i områdena, inte ökar, eller ens är på samma nivå, när bygden avbefolkas och få nya företag kan få fäste... Då är det naivt att tro att ett externt köpcentra skall kunna fungera som ekonomisk boost... det enda man gör är att flytta på affärerna, bort från närhet till turister, vilket i sin tur är dåligt för turismem, och minskar ytterligare inkomster till bygden


    lazy skrev:är det smart att fortsätta skyffla in "asylsökande" där eller borde de placeras någon annanstans? Får man ens ifrågasätta det?


    Jag har aldrig någonsin motsatt mig att invandring bör spridas ut, tvärtom !
    Problemet ligger dock i att det ofta är rika kommuner med just många främlingsfientliga som inte alls vill ta sitt ansvar, inte alls vill sin del av flyktingar, typ Vellinge, Sjöbo, Djursholm, Lidingö etc ...

    Och hur löser man det då ?.... ska man tvinga folk att bo på vissa ställen ? ... hur klingar det då med den borgerliga valfriheten ?


    lazy skrev:Väntar på svar från den som själv flydde förorten i Stockholm och numera bor fint någonstans i Ångermanland. Wink

    Ha ha ... hur vet du om jag bor fint eller inte ?.... jo jag bor rätt fint, men det är gott om invandrare i mitt bostadsområde. Och även här finns det fördomar som utmynnar i främlingsfientlighet. Tex finns det EN familj i den här stan som har utländsk bakgrund, som har ställt till med bråk, och förstörelse... i första hand mot en annan invandrarfamilj, vilka inte alls bidrar till bråket...

    Och det finns då människor här i stan som drar invandrarkopplingen på en gång, trots att det länge funnits många, många svenskar som gjort betydligt värre.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-15, 13:37

    F.I.S.T skrev:Det har tex pratats om "överrepresentation i brottsstatistiken" och vissa folkslag har blivit utpekade som sämre människor, även om ingen sedan velat stå för detta. Somalier är enj sådan grupp som av vissa forumhöger blivit ställda i dålig dager....

    Gällande Somalier talas det väl mest om utbildningsnivån och inte om brottslighet?
    Är det fördomar eller kanske rasism att uttala sig om detta?

    Jo det talas rikligt om brottslighet där oxå, men om vi håller oss till vad du vill diskutera där då, så behöver det inte vara rasism att påpeka att det är ett problem med låg utbildning, MEN det är ofta ett problem som ofta tar sig i uttryck i form av fördomar, främlingsfientlighet eller rasism. Jag vet inte om du medvetet har undvikit dset faktum att Somalier är en mycket framgångsrik invandrargrupp rent utbildningsmässigt och arbetskraftsmässigt i många andra länder, typ GB, Canada.... Så det rasistiska ligger hos dem som försöker framställa Somalier som lågutbildade....

    F.I.S.T skrev:Muslimer betraktas ofta som en våldsam grupp/våldsam religion av vissa forumhöger...

    Att sen många blandar ihop muslimer med Islamister är en annan sak.

    Nej min vän, du förstår detta är själva kärnfrågan kring detta ämne, nyanslösa debattörer på diskussionsforum, enkelriktad media som enbart visar negativa bilder från muslimska världen samt politiska partier som beskriver Islam som det största hotet SKAPAR rasism genom desinformation som får allt för stora delar av befolkningen att tro att det är så här muslimer är... för de har aldrig sett eller hört nåt annat... och allt för få människor talar och umgås själva med muslimer

    F.I.S.T skrev:Allt detta är problematiskt ur en människorättssynpunkt, lååångt mer problematiskt än de exempel du tar upp om skidåkning etc .... och ur den aspekten inte ens jämförbara.

    Orsaken till att de ogillar vissa turister beror ju inte på skidåkning utan på deras beteende, så vad är egentligen skillnaden mellan deras fördomar och svenskars fördomar mot vissa grupper?

    "deras beteende" säger du ? ... vilka är "deras" och hur ÄR då "deras beteende"
    Det är i sådana uttalanden FÖRDOMARNA börjar, och det är i fördomar rasism och främlingsfientlighet odlas, och växer sig starkare. Dvs även om DU lyckas sära på fördomar och rasism i detta fall, så kan du likt en smittbärare av en sjukdom vara bidragande till spridningen av sjukdomen utan att bli sjuk själv... genom att acceptera och sprida fördomar av det slaget. Nu skall dock tilläggas att det inte var jag som tog upp exemplet om skidåkning. Det exemplet är mera ett tydligt exempel på fördomar och INTE rasism


    F.I.S.T skrev:Vad som däremot ÄR jämförbart är att båda fallen inkl svenskarna är en form av fördom.
    Fördomar är något vi alla har mer eller mindre... eg så fort vi bildar oss en uppfattning där vi inte sitter på alla fakta...

    Exakt, så varför kalla alla med fördomar för rasister?

    Precis ! .... det finns ingen som kallar alla som har fördomar för rasister, det är en på AC-bladet uppdiktad version för att slippa diskutera problematiken

    Rasister anser ju att det är SKILLNADER mellan olika RASER vilket nog väldigt få som ogillar fler Somalier i sin hemby skriver under på.

    Det är den ursprungliga definitionen på rasism, men bara den ursprungliga definitionen. Har här plockat ur några från wikipedia definitioner på rasism:

    Ordet rasism kan i sådana fall användas i överförd mening,
    t ex avseende hudfärg, kultur, art eller härstamning.
    Skillnaden behöver alltså inte avse just ras, det avgörande är
    principen att bedöma individer efter vilka de är och inte efter
    vad de gör.

    ...varje skillnad, undantag, inskränkning eller företräde på grund av ras,
    hudfärg, härstamning eller nationellt eller etniskt ursprung,
    som har till syfte eller verkan att omintetgöra eller inskränka
    erkännandet, åtnjutandet eller utövandet, på lika villkor, av mänskliga
    rättigheter och grundläggande friheter på politiska, ekonomiska, sociala,
    kulturella eller andra områden av det offentliga livet.


    Det är teoretiskt möjligt att en institutionell rasdiskriminering föreligger
    utan att detta föregås av medvetna rasistiska beslut av dem som är ansvariga
    för utformningen av institutionen.

    Idéer om vissa folks överlägsenhet har funnits genom mänsklighetens historia,


    Detta ovan nämnda är ett område som ofta tangeras i diskussionen kring ivandringsfrågor. Bla annat genom att antyda att att invandrare (vilket i sig är en grotesk generalisering, i om att det finns hur många nationaliteter som helst i den "gruppen")... att invandrare skulle vara mer brottsbenägna , mer benägna att våldta än andra, vilket bara är löjliga antydningar med tanke på att tex 9992 av 10.000 invandrare INTE begår våldtakt.Sådant skapar rasism

    Rasistiska åsikter grundar sig vanligen på skillnader mellan raser,
    etniska grupper eller kulturer


    En vanlig angreppsvinkel för rasistiska åsikter är att påpeka skillnader
    (se styckets föregående meningar) i brottsbenägenhet, kvinnosyn och
    ursprungslandets ekonomiska och kulturella utvecklingsnivå. Rasism har
    också använts med religiösa ursäkter


    Deras ovilja bygger ju på andra faktorer, oftast ekonomiska i slutändan.

    Vilkas "ovilja" till vad ? Rolling Eyes



    F.I.S.T skrev:Men det farliga är, och då det kan bli rasism och främlingsfientlighet, ...är då man använder dessa fördomar som om de vore fakta, och använder dem som politisk agitation.

    Fördomar om att fler lever på bidrag och är analfabeter?

    Till en början så presenterades nyligen att det inte alls är på det viset att invandrare är mer bidragsberoende, utan att det är helt andra faktorer. Norrlands inland tex är ett exempel på motsatsen till det du säger. Här flyttar den unga, starka arbetskraften ifrån bygden och kvar blir arbetslösa, sjuka och gamla...

    Jag har en muslimsk vän som driver en form av restaurang här i stan, och hjälper sin frus bror att starta en pizzeria samtidigt, trots att brodern inte ens kan svenska än.
    Och den här bygden är snart invandrare överrepresenterade när det kommer till egen företagsamhet
    Så JA det är farligt att sprida fördomar....


    Hur många påstår att svenska fängelser är överfyllda med Somalier?

    har inte räknat dem

    Är väl betydligt vanligare med våra kompisar från Balkan?

    och DÅ är det Okej att generalisera ?



    F.I.S.T skrev:När man vet att 9992 av 10.000 invandrare INTE begår våldtäkt tex, och använder procentsatser till att få det att se ut som invandrare över lag skulle vara våldtäktsbenägna ... Ja då dristar jag mig till att påstå att det är rasism det handlar om.

    Jo, det är inte rättvist att beskylla så många för vad en så liten andel gör. Det måste jag nog hålla med dig om. Men många anser att det är illa nog med den lilla del etniska svenskar som begår grova brott och då blir ju inte BRÅ's undersökning någon glädjande läsning?

    Eh ... låt mig nu försöka tolka det du här skrev, du tycker det är orättvist mot invandrarna, men iom att svenskar redan gör tillräckligt så kanske det finns lite anledning att tycka extra illa om atrt det även finns invandrare som begår brott ?

    Brå-rapporten från 2005 visar att utrikes födda har särskilt höga överrisker när det gäller allvarliga brott som mord och dråp, våldtäkt och rån. Enligt undersökningar som avser förhållandena under 1990-talet var den brottstyp där överrepresentationen var högst våldtäkter, där cirka 40 procent av gärningsmännen var invandrare. För personrån var andelen 30 procent och för mord och dråp 20 procent, vilket innebar en överrepresentation jämfört med andelen invandrare i Sverige vid den tiden.
    Men oavsett, detta är ju inget som alla kan anklagas för. Av de utrikes födda i undersökningen har 2,2 promille misstänkts för våldtäkt, vilket innebär att 99,78 procent inte har misstänkts. För personer födda i Sverige av svenska föräldrar är motsvarande andelar 0,4 promille som har misstänkts för våldtäkt respektive 99,96 procent som inte har misstänkts.
    Att det är 5,5 ggr så vanligt att en invandrare begår våldtäkten måste givetvis vägas mot att endast 2,2 promille av dem ens misstänks för sådana brott. Det är alltså bara drygt 2 på ettusen av dem. De syns ju egentligen inte bakom alla dessa skötsamma individer.
    Fast räknar man dem som individer så är det ca 3 300 våldtäktsmän som är invandrare och endast 3 000 som inte är det. Ur DET perspektivet så blir verkligheten en annan, eller hur?
    Jag misstänker att det inte utan grund därmed kan påstås att våldtäkterna har fördubblats pga invandringen, eller hur? Men oavsett, majoriteten av dem våldtar ju ingen. Det känns väl skönt att veta för alla våldtagna? Twisted Evil

    Ja herregud ... vad ska man säga man blir bara trött av att läsa dina slutsatser kring den statistik du presenterat, om än mycket bättre inlindat och nyanserat än dina block-kamrater Seel och Secrist. Men likt förbannat tröttsamt. Du erkänner i första läget att det är orättvist att invandrare skall bära hundhuvudet för vad en liten del av den sammanklumpade "gruppen" gör, men sedan skruvar du på dig, och använder ändå statistiken för att påvisa något som inte stämmer överens med "erkännandet"

    Till en början måste jag STARKT reagera på det sista du skrev i den delen av anförandet.
    Det var det mest brutala och groteska jag sett dig skriva kring dessa frågor.... Man kanm ju vända på det. Tror du den våldtagen föredrar vita våldtäktsmän ?
    Det är ju bara jävla löja och skit du kommer med där ..., jag blir rakt förbannad !!!

    Men om vi nu återgår till den mycket marginella överrepresentationen kring brottslighet, då är det intressant att syna hur den statistiken används och i vilka syften, samt VAD som då skulle orsaka den MARGINELLA överrepresentationen...
    Dessa frågor vill iallafall inte människor som Seel och Secrist diskutera.

    Har du någon förklaring till detta, och i sådana fall vad vill du göra åt det ?
    Finns finns det strukturella problem i vårt mottagande?.. i vår integrationspolitik ? ... finns det en ovilja hos stora dela av befolkningen att hjälpa till med integrering ? vill många ta den enkla kortsiktiga lösningen...?

    Jag tror att svaret är JA på dessa frågor.

    Man måste faktisk i alla fall FÖRSÖKA analysera vad saker och ting beror på, och då inkluderar alla aspekter inkl oss själva. och utan att varje gång komma fram till att det är invandrarnas fel. Henrik Dorsin sjöng om "Det är bögarnas fel" ... för att påvisa just detta om fördomar. I praktiken skulle skyller folk på invandrarna mest... inte bögarna

    F.I.S.T skrev:Är det däremot så att man av rent egoistiska skäl inte vill dela med sig av sina skattepengar till den initiala kostnad som flyktingar innebär.... och är uppriktig med det, och inte blandar in en massa påhittade egenskaper som inkluderar hela religioner och nationaliteter.... då behöver det inte alls handla om rasism, men mer om protektionism och möjligtvis brist på generositet av ett av världens rikaste folk vad gäller pengar och social trygghet.... åtminstone har varit.

    Jo, och det är väl oftast det ekonomiska som förs fram här.

    Hade det varit så väl ändå. Nej det är alltför ofta det ekonomiska i förhållande till hur "DOM" är och "vad det får konsekvenser"...vilket är en helt annan sak.

    Inte att vi ogillar Kayo eller tjejerna i Afro-Dite?

    Afro-dite ... de är väl inte analfabeter va ? Shocked


    Sen kanske vissa hävdar att antalet våldtäkter har mer än fördubblats (vilket inte är fel enligt statistiken). Wink

    Det är inte fel, men det är heller inte rätt utifrån perspektivet på vilket sätt de presenteras och i vilket syfte, nämligen att försöka påvisa att "de" är sämreb människor och använda det som grund för att stoppa eller minska invandringen !


    F.I.S.T skrev:Och vad gäller din jämförelse mellan svenska turister och utländska så haltar den på flera punkter. Båda är fördomar, men turism och landsflykt har fundamentalt olika orsaker och konsekvenser, därför är det med troligt att det turistiska stannar vid "fördomar" ... medan reaktionen flyktingmottagning ofta eskalerar till hat och rasism, där hotbilder hittas på och sanningen förvanskas

    Nu förstår jag inte riktigt logiken i ditt resonemang? [/quote]

    Nej jag kan tänka mig det
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  Secrist 2013-02-15, 14:30

    Dao skrev:
    lazy skrev:Svenskar är inte de enda som "har möjlighet" att flytta ifrån, vilket jag visade dig i en annan tråd men vad tror du händer när dessa människor väljer att flytta, svenskar och invandrare som kom hit på 60-70-talet? För att inte tala om deras barn?

    Skattebetalare försvinner och kvar blir de med försörjningsstöd, nu ska jag inte måla f-n på väggen men i.o.m att Astra försvann, hur många tror du vill flytta dit och det oavsett polisens rensningar?

    Kvar blir i värsta fall de som inte kan flytta och om jag är "rasist" som skriver det så undrar jag hur "rasistiska" de är som flyttar?

    Vet du NÅGOT om hur dessa förorter bildades, och hur de blev invandrartäta? Vet du NÅGOT om varför vissa invandrargrupper har sämre möjligheter att komma in i arbetslivet, bostadsmarknaden och därmed samhället?

    Vet du vad detta gör med människor?

    Eller är det bara så att du inte bryr dig..?

    Att sitta hemma och tycka synd om sig själv leder i vart fall ingenstans.
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  Dao 2013-02-15, 14:35

    Secrist skrev:Att sitta hemma och tycka synd om sig själv leder i vart fall ingenstans.

    Ahhh... Du bryr dig alltså inte...
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  Secrist 2013-02-15, 14:42

    Dao skrev:
    Secrist skrev:Att sitta hemma och tycka synd om sig själv leder i vart fall ingenstans.

    Ahhh... Du bryr dig alltså inte...

    Jag är alliansare. Jag förväntar mig inte att staten ska lösa allting.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-15, 14:42

    Dao skrev:
    lazy skrev:Svenskar är inte de enda som "har möjlighet" att flytta ifrån, vilket jag visade dig i en annan tråd men vad tror du händer när dessa människor väljer att flytta, svenskar och invandrare som kom hit på 60-70-talet? För att inte tala om deras barn?

    Skattebetalare försvinner och kvar blir de med försörjningsstöd, nu ska jag inte måla f-n på väggen men i.o.m att Astra försvann, hur många tror du vill flytta dit och det oavsett polisens rensningar?

    Kvar blir i värsta fall de som inte kan flytta och om jag är "rasist" som skriver det så undrar jag hur "rasistiska" de är som flyttar?

    Vet du NÅGOT om hur dessa förorter bildades, och hur de blev invandrartäta? Vet du NÅGOT om varför vissa invandrargrupper har sämre möjligheter att komma in i arbetslivet, bostadsmarknaden och därmed samhället?

    Vet du vad detta gör med människor?

    Eller är det bara så att du inte bryr dig..?








    Men de behövs ju så mycket så vad är problemet? Rolling Eyes

    Sponsored content


    Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist" - Sida 2 Empty Sv: Vill att forumhögerns skribenter definierar ordet "rasist"

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 07:54