Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+6
RedCloud
Secrist
Dao
R.O.F.L
Thetaxpayer
F.I.S.T
10 posters

    Moderat igen - blir man förvånad ?

    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Moderat igen - blir man förvånad ? - Sida 2 Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-05, 22:56

    Thetaxpayer skrev:
    Frivilligt betyder frivilligt. Det verkar vara du som har svårt att förstå detta. Du skulle antagligen inte känna igen verkligheten om den så sparkade dig i arslet.

    Det är väl ändå märkligt att inte du kan förstå prostitutionens förekomst i förhållande till social situation
    Shocked
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Moderat igen - blir man förvånad ? - Sida 2 Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-05, 22:57

    DirtyDog skrev:En ganska intressant diskussion i detta ämne fördes i radio för några år sedan.

    I Tyskland är vänsterfeministerna FÖR prostitution och i Sverige är samma grupp emot. Laughing

    Lyssna själva: http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=1628803&codingformat=.m4a&metafile=asx


    Okej Rolling Eyes
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Moderat igen - blir man förvånad ? - Sida 2 Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  Sniperace 2013-02-05, 23:06

    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Sniperace skrev: om att knulla runt eller sälja sex så hade nog ingen tagit större skada av det,

    herre jösses finns du på riktigt ? Shocked

    Är du moralist, ser du ner på tjejer som väljer att ha flera one night stand osv?
    är sex för dig något som enbart ska existera inom äktenskapet?
    är det värre när flickor har haft flera sexpartners än när killar haft det?

    Ne, skammen för sådant är enbart beroende på omgivnigens fördömande....

    nej det var prostitution jag pratade om

    Och vad är problemet om hon/han inte tvingas?
    det stora problemet är MORALISTERNA som fördömer detta och skriar om hur omoraliskt och fult det är.
    Hade inte dessa moraliska regler funnits skulle ingen ens skämmas över det, förr var det en skam att avslöjas att ha sex innan man gift sig, det var skandal om man blev med barn utan at vara gift, och många tog livet av sig av skam osv.

    det var skam att onanera, det var skam att vara bög osv osv de sakerna är idag naturliga och inget att skämmas över, och på samma sätt är det att prostituera sig, eller ha tillfällig sex osv

    det enda problemet är när andra ska sko sig på sexhandel.

    Porrfilm då, där får kvinnorna pengar för att vara med, liksom männen, det är väl också en sorts prostitution.....


    Senast ändrad av Sniperace den 2013-02-05, 23:07, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Moderat igen - blir man förvånad ? - Sida 2 Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-05, 23:07

    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Frivilligt betyder frivilligt. Det verkar vara du som har svårt att förstå detta. Du skulle antagligen inte känna igen verkligheten om den så sparkade dig i arslet.

    Det är väl ändå märkligt att inte du kan förstå prostitutionens förekomst i förhållande till social situation
    Shocked







    LOl, Du har verkligen svårt för frågeställningen va?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Moderat igen - blir man förvånad ? - Sida 2 Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-05, 23:10

    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Frivilligt betyder frivilligt. Det verkar vara du som har svårt att förstå detta. Du skulle antagligen inte känna igen verkligheten om den så sparkade dig i arslet.

    Det är väl ändå märkligt att inte du kan förstå prostitutionens förekomst i förhållande till social situation
    Shocked

    LOl, Du har verkligen svårt för frågeställningen va?

    Inte det minsta, jag har förstått att du vill göra denna fråga till svart eller vitt och skylla-sig-själv-problematik, men jag anser att det ligger mer i det än så ... är det svårt att förstå ?
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Moderat igen - blir man förvånad ? - Sida 2 Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-05, 23:19

    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Frivilligt betyder frivilligt. Det verkar vara du som har svårt att förstå detta. Du skulle antagligen inte känna igen verkligheten om den så sparkade dig i arslet.

    Det är väl ändå märkligt att inte du kan förstå prostitutionens förekomst i förhållande till social situation
    Shocked

    LOl, Du har verkligen svårt för frågeställningen va?

    Inte det minsta, jag har förstått att du vill göra denna fråga till svart eller vitt och skylla-sig-själv-problematik, men jag anser att det ligger mer i det än så ... är det svårt att förstå ?





    Det var en enkel fråga och du och Kp RC har försökt få det till något annat. Jag har överhuvudtaget lagt några värderingar i detta annat än att jag frågat om det är något problem om det är frivilligt. Menar du att det aldrig någonstans någon gång skett en pengatransaktion för sex frivilligt?
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Moderat igen - blir man förvånad ? - Sida 2 Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-05, 23:23

    Thetaxpayer skrev:
    Menar du att det aldrig någonstans någon gång skett en pengatransaktion för sex frivilligt?

    Nu är det svart eller vitt igen för taxpayer, jag har tydligt sagt:


    "Problemet är hur frivilligt frivilligheten egentligen är, det är ofta utsatta människor som prostituerar sig"


    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    Moderat igen - blir man förvånad ? - Sida 2 Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  Thetaxpayer 2013-02-05, 23:48

    F.I.S.T skrev:
    Thetaxpayer skrev:
    Menar du att det aldrig någonstans någon gång skett en pengatransaktion för sex frivilligt?

    Nu är det svart eller vitt igen för taxpayer, jag har tydligt sagt:


    "Problemet är hur frivilligt frivilligheten egentligen är, det är ofta utsatta människor som prostituerar sig"








    Du kan alltså helt enkelt inte svara på frågan. Det är ok.Jag hade inte väntat mig det heller.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Moderat igen - blir man förvånad ? - Sida 2 Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  DirtyDog 2013-02-06, 02:07

    F.I.S.T skrev:
    DirtyDog skrev:En ganska intressant diskussion i detta ämne fördes i radio för några år sedan.

    I Tyskland är vänsterfeministerna FÖR prostitution och i Sverige är samma grupp emot. Laughing

    Lyssna själva: http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=1628803&codingformat=.m4a&metafile=asx


    Okej Rolling Eyes
    Vad anser du om den fd tyska vänsterfeministens åsikter och det faktum att det i Tyskland är vänstern som är största förespråkaren för fri prostitution och att Kristdemokraterna är deras största motståndare?

    Anser du att män skall förbjudas medverka i porrfilmer? De utnyttjar ju kvinnorna?
    Fast lesbiska filmer och bögporr är väl ok? (nu menar jag politiskt sett och inte din personliga åsikt) Twisted Evil
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Moderat igen - blir man förvånad ? - Sida 2 Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  F.I.S.T 2013-02-06, 12:45

    DirtyDog skrev:
    F.I.S.T skrev:
    DirtyDog skrev:En ganska intressant diskussion i detta ämne fördes i radio för några år sedan.

    I Tyskland är vänsterfeministerna FÖR prostitution och i Sverige är samma grupp emot. Laughing

    Lyssna själva: http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=1628803&codingformat=.m4a&metafile=asx


    Okej Rolling Eyes
    Vad anser du om den fd tyska vänsterfeministens åsikter och det faktum att det i Tyskland är vänstern som är största förespråkaren för fri prostitution och att Kristdemokraterna är deras största motståndare?

    Anser du att män skall förbjudas medverka i porrfilmer? De utnyttjar ju kvinnorna?
    Fast lesbiska filmer och bögporr är väl ok? (nu menar jag politiskt sett och inte din personliga åsikt) Twisted Evil

    vad som är vänster och höger i den frågan i Tyskland spelar ju faktiskt ingen roll för utgången av debatten, om vänstern förespråkar detta i Tysklland, så håller jag inte med dem. Men jag skall ge dig att det inte är en lätt problematik, och du löser den egentligen inte varken genom att lagstifta mot prostitution men ej heller genom att göra den laglig. Frågan är om ett samhälle ska stå och se på när utsatta människor tvingas in i prostitution, och dessutom ge signalen att det är Okej ?...

    Men problematiken ligger långt djupare än så, det är samhällsstrukturer, utanförskap, maktutövande, synen på människor som varor, utsatthet, etc
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    Moderat igen - blir man förvånad ? - Sida 2 Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  DirtyDog 2013-02-06, 19:54

    F.I.S.T skrev:vad som är vänster och höger i den frågan i Tyskland spelar ju faktiskt ingen roll för utgången av debatten, om vänstern förespråkar detta i Tysklland, så håller jag inte med dem. Men jag skall ge dig att det inte är en lätt problematik, och du löser den egentligen inte varken genom att lagstifta mot prostitution men ej heller genom att göra den laglig. Frågan är om ett samhälle ska stå och se på när utsatta människor tvingas in i prostitution, och dessutom ge signalen att det är Okej ?...

    Men problematiken ligger långt djupare än så, det är samhällsstrukturer, utanförskap, maktutövande, synen på människor som varor, utsatthet, etc
    Men om man tvingar alla som driver bordell att teckna kollektivavtal med allt vad det innebär så kan väl inte en prostituerad utnyttjas mer än en diskare? Twisted Evil

    Man kan säkert införa regler som tvingar köparen att bära en rosa ballettdress samt en stalledrängsstrut på skallen för att jämna ut känslan av förnedring. Laughing
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Moderat igen - blir man förvånad ? - Sida 2 Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  Sniperace 2013-02-06, 20:10

    DirtyDog skrev:
    F.I.S.T skrev:vad som är vänster och höger i den frågan i Tyskland spelar ju faktiskt ingen roll för utgången av debatten, om vänstern förespråkar detta i Tysklland, så håller jag inte med dem. Men jag skall ge dig att det inte är en lätt problematik, och du löser den egentligen inte varken genom att lagstifta mot prostitution men ej heller genom att göra den laglig. Frågan är om ett samhälle ska stå och se på när utsatta människor tvingas in i prostitution, och dessutom ge signalen att det är Okej ?...

    Men problematiken ligger långt djupare än så, det är samhällsstrukturer, utanförskap, maktutövande, synen på människor som varor, utsatthet, etc
    Men om man tvingar alla som driver bordell att teckna kollektivavtal med allt vad det innebär så kan väl inte en prostituerad utnyttjas mer än en diskare? Twisted Evil

    Man kan säkert införa regler som tvingar köparen att bära en rosa ballettdress samt en stalledrängsstrut på skallen för att jämna ut känslan av förnedring. Laughing

    Men utanförskapet i detta beror ju på omgivningen, tex fisten nedlåtande syn på den prostituerade, hade inte omgivningen tittat snett på dessa skulle de inte ha något astt skämmas för, så omgivningens fördömande är den värsta biten

    Sponsored content


    Moderat igen - blir man förvånad ? - Sida 2 Empty Sv: Moderat igen - blir man förvånad ?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-20, 08:30