Sniperace 2013-01-19, 11:37
formsvackan skrev: Sniperace skrev: formsvackan skrev: Sniperace skrev: formsvackan skrev: Sniperace skrev:de är i´dag inget annat än organisationer som sysslar med att berika sig själva på andras frikostighet.
Detta borde då mana till eftertanke. Är välgörenhet verkligen rätt väg att stödja behövande i samhället ?
lan jag väl se som bra så länge man inte berikar sig på det.
men jag amser inte att en iphone är ett behov för att inte anses som fattig
Att du anser dig kallad att döma andra visste vi förut. Att du också är satt att definiera fattigdom var dock något nytt.
så du menar att det är ett tecken på fattigdom att inte ha en iphone?
tnk så enkelt det kan göras
Hur jävla svårt kan det vara ?
Den etablerade fattigdomsdefinitionen i EU säger att den som är fattig har en inkomst som är lägre än 60 procent av medianinkomsten. Denna definition är nära knuten till samhällets inkomstfördelning. Om inkomsterna ökar i samhället men stora grupper släpar efter, då ökar fattigdomen. I EU har detta sätt att se på fattigdom gällt sedan 1984.Ser du något om iPhone ?
http://www.expressen.se/nyheter/har-tre-barn---och-lever-pa-11-073-kr/Expressen har träffat en familj som bara har mat på bordet tack vare Frälsningsarmén.
Vänner har hjälpt till med kläder till barnen och när någon i bekantskapskretsen köper en ny mobiltelefon får familjen ta över den gamla.Ska denna familj endast anses vara fattig om den mottagna telefonen inte är en iPhone ?
HAr denna familj ställt sig utanför det sociala kyddsnätet, ger soc av någon anledninbg inte pengar till dem?
frågan är då varför, och här vad det ju dessutom SVÄLT... men vad orsakar att denna familj har det så knapert, fel prioriteringar, eller har de mer än vad socialnormen säger?
redogörs för de faktiska förhållanden, det är tyst om ex bostadsbidrag, vid sådana fall brukar HELA hyran kunna fås i sådant.
något verkar konstigt tycker inte du det?
så är det så att hon vägrar söka försörjningsbidrag, vägrar söka bostadsbidrag osv osv, eller äger hon kanske ett fritidshus hon hellre behåller .
jag ser inte mycket i detta som skull påvisa en fattigdom om inte självvald.