Dao skrev:Secrist skrev:Dao skrev:lazy skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Sånt här passar inte in i KP-RC:s (eller Daos) tillrättalagda värld. Några ord att ta till sig för forumvänstern är också hämtade från samma artikel.
Den som klart och tydligt visar upp kvinnoförnedrande åsikter bland muslimska ledare och på muslimska hemsidor, bär inte ansvaret för spridning av hat mot muslimer. Det är existensen av dessa kvinnofientliga åsikter och de muslimska organisationernas ovilja att ta itu med dem som är grundproblemet.
Att tysta ned debatten eller blunda för verkligheten är att inte vilja ta ansvar för de problem som berör oss alla.
Låt oss ta vårt ansvar. Det finns en bedrövlig kvinnosyn bland muslimska ledare och på islamiska hemsidor. Den måste diskuteras, analyseras och bekämpas.
Det måste först och främst muslimerna göra, vilket de gör till stor del.
Du har som uppgiuft att på motsvarande sätt sopa rent framför din egen dörr, och sluta blunda för det vi har här - istället för att tala om för "andra" hur de skall göra eller tycka!
Tycker inte du det är bättre?
Du tycker att det är det som SUM som exempel gör?
Ja, mestadels - vad jag sett.
Problemet är väl att du "ser" det ingen annan ser. Om det är din skruvade ideologi som ger dig synfel eller vad det beror på vet bara du.
Ja, och då jag inte ser det du ser, så måste jag ju vara "dum"...
Har jag aldrig sagt. Men inskränkt och blind.