RedCloud skrev:Var du med?
Var du ?
Näpp. Jag bara påpekar skillnaden mellan hedersmord och "vanliga" mord. Skillnaden finns. Oavsett om du väljer att se den eller väljer att gapa om rasism.
RedCloud skrev:Var du med?
Var du ?
Jag bara påpekar skillnaden mellan hedersmord och "vanliga" mord.
RedCloud skrev:Jag bara påpekar skillnaden mellan hedersmord och "vanliga" mord.
Och för den mördade innebär "skillnaden" vadå ?
Däremot andra som sitter i riskzonen för att råka ut för samma sak
RedCloud skrev:Däremot andra som sitter i riskzonen för att råka ut för samma sak
Svenska kvinnor som lever med svartsjuka män ?
Lever fortfarande inte under hotet att hennes egen familj ska döda henne.
RedCloud skrev:
Så om en svartsjuk iransk man mördar sin hustru i ett svartsjukedrama utan att familjen tittar på så är det inte någon heder inblandad ?
Familjen ska helt tas bort ur ekvationen.
Secrist skrev:RedCloud skrev:
Så om en svartsjuk iransk man mördar sin hustru i ett svartsjukedrama utan att familjen tittar på så är det inte någon heder inblandad ?
Familjen ska helt tas bort ur ekvationen.
RedCloud skrev:15 årig pojke dödar sin syster på order av sin far,mor äldre bror och farbror pga hennes intresse för "fel man" = hedersmord.
Och vari ligger hedern i detta ?
Thetaxpayer skrev:RedCloud skrev:15 årig pojke dödar sin syster på order av sin far,mor äldre bror och farbror pga hennes intresse för "fel man" = hedersmord.
Och vari ligger hedern i detta ?
Fråga dem. Det är ju de som tror att de har återupprättat släktens heder. Inte jag.
RedCloud skrev:En 44-årig man hittades på fredagen knivskuren i halsen i Kalix, rapporterar lokala medier. Då larmet kom vid 17-tiden befann sig mannen utanför ett hotell i Kalix, varifrån han fick föras med ambulans till sjukhus. Tips ledde polisen till en lägenhet i närheten där en 55-årig man senare kunde gripas. Han misstänks för mordförsök.
Polisen vet inte vad som låg bakom knivöverfallet. Den knivskurne mannens tillstånd beskrivs som stabil
Ständigt dessa sverigedemokrater....
Herrejösses killen har förstånd som en 5-åring som inte fattar detta!
Och nu var det inte så kul längre att diskutera hedersrelaterade brott?
RedCloud skrev:Och nu var det inte så kul längre att diskutera hedersrelaterade brott?
För att jag hittar på nya SD-brott ?
Och dem hör ihop?
RedCloud skrev:Och dem hör ihop?
Vad heter tråden ?
lazy skrev:RedCloud skrev:Och nu var det inte så kul längre att diskutera hedersrelaterade brott?
Och dem hör ihop?
Secrist skrev:lazy skrev:RedCloud skrev:Och nu var det inte så kul längre att diskutera hedersrelaterade brott?
Och dem hör ihop?
Han höll på att förlora (som vanligt), då gäller det att snabbt kasta in något hitte-på om SD för att flytta fokus.
lazy skrev:Secrist skrev:lazy skrev:RedCloud skrev:Och nu var det inte så kul längre att diskutera hedersrelaterade brott?
Och dem hör ihop?
Han höll på att förlora (som vanligt), då gäller det att snabbt kasta in något hitte-på om SD för att flytta fokus.
Tråden borde kanske heta "Dagens fokusförskjutning à la RC" istället?
Tråden borde kanske heta "Dagens fokusförskjutning à la RC" istället?
RedCloud skrev:
En man i 20-årsåldern hittades tidigt i morse i ett trapphus i skånska Kävlinge – svårt knivskuren i halsen och buken.
Han vårdas nu allvarligt skadad på sjukhus.
En man har gripits misstänkt för mordförsök.
Polisen fick larm om ett bråk på en adress i Kävlinge centrum, norr om Lund, vid 06.30-tiden i morse.
Ständigt dessa Sverigedemokrater....
Knappast sverigedemokrat misstänker jag, varifrån har du fått uppgiften att det skulle vara en sådan?