Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+17
x-medborgare
blueheaven
Susz X
IK HAAT COMMUNISME
KickTheRasist
lazy
GustavAnder
Regndrottning
Kakmonstret
SiP
ANNA2LINK
MammaGuevara
kanaljen
Blåfront
MartinLindgren
formsvackan
RedCloud
21 posters

Forumhögern krackelerar

IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME

Antal inlägg : 575

Forumhögern krackelerar - Sida 4 Empty Sv: Forumhögern krackelerar

Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-14, 00:57

RedCloud skrev:Jag tycker det är väldigt spännande att följa en del högernicks skrivningar på det här forumet.
    På ABs forum så var de någorlunda tvungna att följa en viss etik, men här när det är "fritt fram" så krackelerar fasaden, och deras innersta tankar kommer på pränt.

Ett axplock:

Någon vill förbjuda vänsterpartister att rösta
    Samma nick vill kriminalisera "kommunistiska tankar" (hur nu det skulle gå till)
    En annan vill förbjuda bilder på hammaren och skäran, samt bilder på Che.
    Någon vill betala för att slippa tjocka och invandrare.
    En tredje önskar livet ur andra skribenter,
    Samma nick publicerar nedsättande manipulerade bilder.
    MammaG blir kallad hora,

osv osv osv, ni har läst det allihop.

Min fråga: är dessa åsikter i legio hos högerkrafterna ?
    Något som legat latent och nu i medvind i opinionsundersökningarna så blommar det ut ?

Eller är det bara slumpen som gör att det är här det värsta avskrädet samlas ?

Jag har aldrig påstått något du skrev, så NEJ.

Och att personliga attacker förekommer från respektive sida måste du hålla med om.
    Du skrev nyligen idag att ett nick inte direkt hade en färdigutvecklad hjärna.

Korten på bordet!
    Susz X
    Susz X

Antal inlägg : 6327

Inlägg  Susz X 2009-04-14, 02:48

SiP skrev:
    RedCloud skrev:Jag förstår mig inte på dig SIP.
    Du försvarar högerns grodor, när du har chansen att klart och tydligt ta avstånd ifrån dom.
    Istället väljer du att fokusförskjuta å det grövsta.

var fördömde du då detta inlägg??

Jag har kommenterat det inlägget.
    Detta forums sökmotor funkar inte så jag hittar det inte, men visst jag har kommenterat det.

"Detta efter du lagt upp en bild på nazister som gör heil och påstått att det var han i brillorna som var FR, så han blev nog rätt provocerad av dig."

nu skjuter du över målet igen. Kolla in fredriks inlägg precis innan heil-bilden så förstår du bättre. Jag erkänner att jag ibland sänker mig till träsknivå, men jag BÖRJAR aldrig en pajkastning på den nivåm. Jag ger bara svar på tal, det är inte vackert, jag vet, men ganska mänskligt.

Nå, SIP, tycker du inte forumhögerns skrivningar om inskränkningar i våra fri o rättigheter är bra mycket allvarligare ?

Var försvarar jag högern? Det gör jag inte, men jag påvisar att med enögdhet kan man bara se det dåliga hos en sida..

Och vari ligger fokusförskjutningen, att just påvisa den röda sidans avarter??

Och nej, du kommenterade inte Susz inlägg om att gasa ihjäl sina meningsmotståndare..

Ja FR lade upp en bild av som förestälde en maskerad snubbe med en kalashnikow i händerna, men det är väl inte något mot din bild som du sade förestälde honom..eller?

Eftersom jag inte är höger, så kan jag ju inte dela deras agenda eller hur??

Jasså- ditt baktaleri tar aldrig slut SiP..Vart vill di egentligen komma?
    Vad har du egentligen att vinna på att påstå att jag uttryckt mig som du ovan beskriver?
    Jag blev förbannad att en av er hetsare mot en person som tagit sig upp ur ett helvete på jorden , ur missär, med amputation och förlust av sina kroppsdelar till ett liv- en egen bostad.
    Systematiskt trackaserades Martin - det såg ju för faan vem som helst att han
    medvetet trycktes ned- ett skapande av negativ stress som de flesta vet kan få en människa till en depression.
    Ni försökte få honom att känna sig mindervärdig, känna oro, skuld för att hans dotter råkat illa ut, förnedrade honom på alla plan.."vifta på stumparna etc...
    TVI FAAAN vilka jävla as säger jag bara.
    Sådan jävla skit accepterar jag aldrig- och undrar VAD har du att vinna på att
    förvrida fakta så fort jag inte är inne på forum????
    För tydligen finns en anledning- eftersom det inte är första gången- utan tredje jag förtydligar- och kom inte och påstå att du inte läst det.
    Vill ha ett rakt svar här och nu- av DIG SiP! Av vilken anledning tycks du gå i försvar att systematiskt trycka ned och skapa negativ stress hos en människa som är sårbar????
    Och- jag önskar av hela mitt hjärta att varenda människa som ni behandlar på det sättet gör en anmälan. Jag kommer att göra allt som står i min makt att synliggöra sådan SKIT- såväl på nätet som i hemmiljöer.Så du vet det.
    Och påstå inte en enda gång till att detta har med politik att göra från min sida-
    det är en förbannad lögn det oxå- men det är klart- kanske vill du vinna något på det oxå? Eller hur är det egentligen med handen på hjärtat?Förvisso har jag lärt mig massor av ditt eviga bzz:ande- och tackar givetvis för berikande kunskap i beteenden- men nu är det inte kul längre SiP- nu har jag fått nog! Fattarduva?

Senast ändrad av Susz X den 2009-04-14, 03:25, ändrad totalt 1 gång
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-04-14, 03:17

formsvackan skrev:
    RedCloud skrev:Min fråga: är dessa åsikter i legio hos högerkrafterna ?
    Något som legat latent och nu i medvind i opinionsundersökningarna så blommar det ut ?

Eller är det bara slumpen som gör att det är här det värsta avskrädet samlas ?
    Du tror inte att det kan ha med ålder och erfarenhet att göra ?

Min känsla är att många av forumets högertomtar är mycket unga individer som ännu inte hittat sin plats i livet. I stort sett inga "argument" från detta håll är förankrade i verkligheten, utan känns mera som det skrytsamma dravel man hör från ett gäng pojkar med var sin påse pilsner.
    .

Kan ju oxå vara så- att man måste se det som okunskap. Men det är en vågskål kan jag tycka- när det systematiskt stalkas, förnedras, förlöjligas etc...
    Då vet jag inte om det handlar om okunskap längre- samtidigt KAN det vara "ett rop på hjälp"- se mig....Det finns en skillnad- småjävlas kan man väl göra men-det finns en gräns. Säger man ifrån när den gränsen är nådd och det inte respekteras tja...hur ska dessa människor någonsin lära sig att respektera andra alls då egentligen- om andra bara håller med eller tiger?
    Och visst- kan man se masken- masken av eget känslomässigt förtryck där oxå- men det ger ingen rätt att ge sig på den som är svagare.Hoppas några lärt sig något och inte enbart känner skuld- då lär man sig aldrig att leva och låta leva- som en fri människa.Livet är inte enbart en kamp- det är en möjlighet oxå..
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Antal inlägg : 15685

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-14, 09:35

Så är det, visst får den som ger sig in i leken,
    leken tåla!
    Men visst finns det klara gränser, något som enligt mig,
    Dom flesta högeranhängarna inte begriper, inte alla,
    men många!
    För man kan bete sig, och behandla andra, som man själv vägrar bli behandlad,
    samtidigt som dessa människor alltid rättfärdigar sig själva! No

Kan varmt rekommendera ett av Red Clouds alster inne på "Mitt Klipp",
    Där han skilldrar högerdrevet, och hur dessa vargar attackerar oftast i flock,
    Måste säga att Red Cloud besitter en stor talang! Wink
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2009-04-14, 09:43

"Kan varmt rekommendera ett av Red Clouds alster inne på "Mitt Klipp",
    Måste säga att Red Cloud besitter en stor talang!"

Shit, nu rodnar jag så där ödmjukt igen Cool

En dag på forum
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-14, 09:54

Jag tycker dina grejer är klockrena, Sagan om statsministern är ju rent lysande,
    hoppas han tvingats krypa till korset och se sig själv,
    För till skillnad mot Mr. Rahms betende med min bild, så använder du ju bara Reinfeldts egna ord, Wink
    Jag är övertygad om att du själv är nöjd med dina klipp, vem skulle inte ha varit det?

Sen om du rodnar kan ju inte hjälpas, du får väl skylla dig själv, Very Happy
    Susz X
    Susz X

Inlägg  Susz X 2009-04-14, 10:52

[quote="RedCloud"]"Kan varmt rekommendera ett av Red Clouds alster inne på "Mitt Klipp",
    Måste säga att Red Cloud besitter en stor talang!"

Shit, nu rodnar jag så där ödmjukt igen Forumhögern krackelerar - Sida 4 Icon_cool

En dag på forum

Strålande RC- rodna inte sträck på dig vettja..En djupanalys som återkommer på alla plan från minsta cellnivå- tja- förmodligen även balansen av näring, hormoner etc...
    Inte ens humlorna tillåts zurra i doften av lavendel. Det ser getingarna till- bara de får lite sött för stunden att smaska på..Vilket är förståeligt- de är ju hungriga.Getingens leverbröd

Inte ens ultraljuden får lugn och ro- då infra envetet vill ta över...
    Är det därför vi sällan skådar såväl småfåglar som fjärilar och humlor.
    Vad tror Ni?
    Forumhögern krackelerar - Sida 4 Humla0807113860790

Infra och Oljud - solens död
    och månens för mig vackra sken.Dock inte för alla.
    blueheaven

Antal inlägg : 5228

Inlägg  blueheaven 2009-04-14, 11:09

Oh ja vilken fantastisk analysförmåga? No

Ögonbindlar på och öronproppar i?
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2009-04-14, 11:20

blueheaven skrev:Oh ja vilken fantastisk analysförmåga? No

Ögonbindlar på och öronproppar i?

Du är bara sur för att du inte fick vara med Very Happy
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-04-14, 11:45

"Du är bara sur för att du inte fick vara med"

Jag kan självklart göra ett videoklipp om forumhögern i allmänhet och BlueHeaven i synnerhet.
    Men vem vill se 3 minuter svartruta ?
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-14, 14:05

RedCloud skrev:"Du är bara sur för att du inte fick vara med"

Jag kan självklart göra ett videoklipp om forumhögern i allmänhet och BlueHeaven i synnerhet.
    Men vem vill se 3 minuter svartruta ?

Svartruta, är detta det enda du klarar av?
    RedCloud
    RedCloud

Inlägg  RedCloud 2009-04-14, 14:08

"Svartruta, är detta det enda du klarar av?"

Nej det kan alla se som sett mina klipp Blue att jag inte gör.

Svartrutorna skulle på ett förträffligt sätt spegla din totala okunskap i princip alla trådar som du försöker delta i. Framgick inte det ?
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2009-04-14, 15:34

Susz X skrev:
    SiP skrev:
    RedCloud skrev:Jag förstår mig inte på dig SIP.
    Du försvarar högerns grodor, när du har chansen att klart och tydligt ta avstånd ifrån dom.
    Istället väljer du att fokusförskjuta å det grövsta.

var fördömde du då detta inlägg??

Jag har kommenterat det inlägget.
    Detta forums sökmotor funkar inte så jag hittar det inte, men visst jag har kommenterat det.

"Detta efter du lagt upp en bild på nazister som gör heil och påstått att det var han i brillorna som var FR, så han blev nog rätt provocerad av dig."

nu skjuter du över målet igen. Kolla in fredriks inlägg precis innan heil-bilden så förstår du bättre. Jag erkänner att jag ibland sänker mig till träsknivå, men jag BÖRJAR aldrig en pajkastning på den nivåm. Jag ger bara svar på tal, det är inte vackert, jag vet, men ganska mänskligt.

Nå, SIP, tycker du inte forumhögerns skrivningar om inskränkningar i våra fri o rättigheter är bra mycket allvarligare ?

Var försvarar jag högern? Det gör jag inte, men jag påvisar att med enögdhet kan man bara se det dåliga hos en sida..

Och vari ligger fokusförskjutningen, att just påvisa den röda sidans avarter??

Och nej, du kommenterade inte Susz inlägg om att gasa ihjäl sina meningsmotståndare..

Ja FR lade upp en bild av som förestälde en maskerad snubbe med en kalashnikow i händerna, men det är väl inte något mot din bild som du sade förestälde honom..eller?

Eftersom jag inte är höger, så kan jag ju inte dela deras agenda eller hur??

Jasså- ditt baktaleri tar aldrig slut SiP..Vart vill di egentligen komma?
    Vad har du egentligen att vinna på att påstå att jag uttryckt mig som du ovan beskriver?
    Jag blev förbannad att en av er hetsare mot en person som tagit sig upp ur ett helvete på jorden , ur missär, med amputation och förlust av sina kroppsdelar till ett liv- en egen bostad.
    Systematiskt trackaserades Martin - det såg ju för faan vem som helst att han
    medvetet trycktes ned- ett skapande av negativ stress som de flesta vet kan få en människa till en depression.
    Ni försökte få honom att känna sig mindervärdig, känna oro, skuld för att hans dotter råkat illa ut, förnedrade honom på alla plan.."vifta på stumparna etc...
    TVI FAAAN vilka jävla as säger jag bara.
    Sådan jävla skit accepterar jag aldrig- och undrar VAD har du att vinna på att
    förvrida fakta så fort jag inte är inne på forum????
    För tydligen finns en anledning- eftersom det inte är första gången- utan tredje jag förtydligar- och kom inte och påstå att du inte läst det.
    Vill ha ett rakt svar här och nu- av DIG SiP! Av vilken anledning tycks du gå i försvar att systematiskt trycka ned och skapa negativ stress hos en människa som är sårbar????
    Och- jag önskar av hela mitt hjärta att varenda människa som ni behandlar på det sättet gör en anmälan. Jag kommer att göra allt som står i min makt att synliggöra sådan SKIT- såväl på nätet som i hemmiljöer.Så du vet det.
    Och påstå inte en enda gång till att detta har med politik att göra från min sida-
    det är en förbannad lögn det oxå- men det är klart- kanske vill du vinna något på det oxå? Eller hur är det egentligen med handen på hjärtat?Förvisso har jag lärt mig massor av ditt eviga bzz:ande- och tackar givetvis för berikande kunskap i beteenden- men nu är det inte kul längre SiP- nu har jag fått nog! Fattarduva?

JAG har inte skrivit så till Martin!!
    Martin och jag har huggit på varandra, visst, men jag har aldrig gått till så grova angrepp som du gjorde på mig.
    Du sade att..
    1. Jag skulle sys in på Kumla.
    2. hugga ned dig i parken om du mötte mig.
    3. spruta insektsgift samt stampa ihjäl mig.
    Samt några fina trevliga inlägg till.
    Så var är de förvridna faktan om detta?

Jag gillar inte dig, du är en mytoman som skriver inlägg som skall göra dig intresant..
    Men jag möter dig halvvägs, om du inte kommenterar vad jag skriver så nochar jag dig också!!
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-14, 16:00

Jag gillar iallafall suszX, och dom flesta andra tjejerna som kliver in här på forumet och tycker till om det mesta, Wink
    Vad vore forumet utan forumtjejerna, ingenting tycker jag, No

Vi ska vara glada att alla tjejerna, Anna, Corven, Cleopatra, suszX, x-medborgare,
    visuellt, t.o.m Lazy och allt vad dom nu heter finns med här och förgyller vardagen!

Vilken hemsk tanke, ett forum med bara en massa mansgrisar, nej tack? Wink
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2009-04-14, 16:41

martin7lindgren skrev:Jag gillar iallafall suszX, och dom flesta andra tjejerna som kliver in här på forumet och tycker till om det mesta, Wink
    Vad vore forumet utan forumtjejerna, ingenting tycker jag, No

Vi ska vara glada att alla tjejerna, Anna, Corven, Cleopatra, suszX, x-medborgare,
    visuellt, t.o.m Lazy och allt vad dom nu heter finns med här och förgyller vardagen!

Vilken hemsk tanke, ett forum med bara en massa mansgrisar, nej tack? Wink

kvinna eller man, falskingar kan jag vara utan...
    MartinLindgren
    MartinLindgren

Inlägg  MartinLindgren 2009-04-14, 16:50

Det är ju så, att det som är rätt för några är fel för andra? Wink
    blueheaven

Inlägg  blueheaven 2009-04-14, 18:11

martin7lindgren skrev:Det är ju så, att det som är rätt för några är fel för andra? Wink

Och vem skall då bestämma tycker du, de som lever på systemet eller de som får betala det?
    x-medborgare

Antal inlägg : 4745

Inlägg  x-medborgare 2009-04-14, 18:34

blueheaven skrev:
    martin7lindgren skrev:Det är ju så, att det som är rätt för några är fel för andra? Wink

Och vem skall då bestämma tycker du, de som lever på systemet eller de som får betala det?

I en demokrati bestämmer alla genom sin rösträtt Very Happy
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME

Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-14, 18:39

Tycker det är roligt att RC sökt efter något "smart" och intelligent ordval, därav "krackelera". Personen i fråga antog väl att han skulle bemötas med respekt pga sitt utomordentligt intellektuella val...

Såja, sitta på Word och leta synonymer, är det roligt?

pirat
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2009-04-14, 19:41

Ett hittepå kan aldrig bli rätt, hur "bra" och "på rätt sida" skribenten är..
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2009-04-14, 19:44

cpjavel skrev:Tycker det är roligt att RC sökt efter något "smart" och intelligent ordval, därav "krackelera". Personen i fråga antog väl att han skulle bemötas med respekt pga sitt utomordentligt intellektuella val...

pirat

Själv kan du väl fundera på varför talen 25 - 65 stämmer så bra på dig...
    IK HAAT COMMUNISME
    IK HAAT COMMUNISME

Inlägg  IK HAAT COMMUNISME 2009-04-14, 19:52

SiP skrev:
    cpjavel skrev:Tycker det är roligt att RC sökt efter något "smart" och intelligent ordval, därav "krackelera". Personen i fråga antog väl att han skulle bemötas med respekt pga sitt utomordentligt intellektuella val...

pirat

Jadu kan väl bara säga att jag är förjäkligt nöjd att jag inte är över 30 ännu.
    Livet leker fortfarande mao! pirat
    SiP
    SiP

Inlägg  SiP 2009-04-14, 19:55

cpjavel skrev:
    SiP skrev:

pirat

Fel fel fel....någon annan???
    theward
    theward

Antal inlägg : 6709

Forumhögern krackelerar - Sida 4 Empty Livet tar inte slut för att man fyllt 30

Inlägg  theward 2009-04-14, 20:28

SiP skrev:
    cpjavel skrev:
    SiP skrev:

pirat

SIP, jag har mina aningar..vad du menar, men det vore elakt att skriva det Wink
    Redvictory
    Redvictory

Antal inlägg : 12028

Inlägg  Redvictory 2009-04-14, 20:33

theward skrev:
    SiP skrev:
    cpjavel skrev:
    SiP skrev:

pirat

SIP, jag har mina aningar..vad du menar, men det vore elakt att skriva det Wink
    Jag har också mina små aningar SIP! men låt pojken komma på det själv Very Happy

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-24, 15:21