Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+17
x-medborgare
blueheaven
Susz X
IK HAAT COMMUNISME
KickTheRasist
lazy
GustavAnder
Regndrottning
Kakmonstret
SiP
ANNA2LINK
MammaGuevara
kanaljen
Blåfront
MartinLindgren
formsvackan
RedCloud
21 posters

    Forumhögern krackelerar

    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty Sv: Forumhögern krackelerar

    Inlägg  RedCloud 2009-04-13, 12:07

    "Japp, och ingen "sida" är sämre/bättre än den andra"

    Här tycker jag faktiskt att du har fel sip, ingen från det vänstra laget vill göra inskränkningar i demokratin, ingen från det vänstra laget kallar någon annan för prostituerad, ingen från det vänstra laget tycker att hundbajs är värt mer respekt än en motdebattör, osv osv

    Allt finns ju på pränt här, läs en gång till.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty Sv: Forumhögern krackelerar

    Inlägg  SiP 2009-04-13, 12:09

    Sluta nu, som du formulerade det så är det självklart hur du antyder det...
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty Sv: Forumhögern krackelerar

    Inlägg  SiP 2009-04-13, 12:11

    RedCloud skrev:"Japp, och ingen "sida" är sämre/bättre än den andra"

    Här tycker jag faktiskt att du har fel sip, ingen från det vänstra laget vill göra inskränkningar i demokratin, ingen från det vänstra laget kallar någon annan för prostituerad, ingen från det vänstra laget tycker att hundbajs är värt mer respekt än en motdebattör, osv osv

    Allt finns ju på pränt här, läs en gång till.

    Nu var ju mitt svar till Anna om hur låg nivån var i debatten, inte om vad som är rätt och fel i densamma...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty Sv: Forumhögern krackelerar

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-13, 12:19

    Har det hänt något Mr. SiP! No
    Du verkar vara på stridshumör, trodde ett tag att det var min skalp somm var målet idag?
    Men tydligen är du ute efter allt som kommer i din väg?
    Mitt tips är, lugna ner dig, annars är det risk att du får det motigt i uppförsbacken!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty Sv: Forumhögern krackelerar

    Inlägg  RedCloud 2009-04-13, 12:24

    Jag tycker det är ganska solklart.
    Om man skriver något så har man självklart tolkningsföreträde till det skrivna.
    Vad andra tolkar in eller inte tolkar in i det skrivna är ovidkommande.

    Synd att forumhögern inte är så rakryggade och kan stå upp och säga: fy fan vad lågt att kalla en annan skribent för prostituerad.

    Istället tigs det ihjäl och fokus ska flyttas till något helt annat, i detta fallet vad martin skrivit.


    Senast ändrad av RedCloud den 2009-04-13, 12:37, ändrad totalt 1 gång
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty Sv: Forumhögern krackelerar

    Inlägg  Regndrottning 2009-04-13, 12:34

    Fokusförflyttningar och förolämpningar är vad forumhögern är bäst på. Samt att slingra ur att svara på direkta frågor. Ytterst sällan jag får svar från högern här.

    Och att det finns den som anser det är helt acceptablet att kalla någon för hora är förkastligt! Jag kritiserade martin när han antydde det ordet och jag förkastar Margret när han använder ordet rent ut.

    En fråga till margret.... Har du som vana att kalla kvinnor för horor? För i så fall är du ett lågt stående, sexfixerad pojke med en hora/madonna komplex. Margret kan inte ha många vänner när han inte kan uttrycka sig hyfsad och de vänner han har då kvar är nog av samma drägg sort som Margret har visat sig vara.


    queen
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty Håller med här

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-13, 12:42

    [color=orange]"Japp, och ingen "sida" är sämre/bättre än den andra"

    Här tycker jag faktiskt att du har fel sip, ingen från det vänstra laget vill göra inskränkningar i demokratin, ingen från det vänstra laget kallar någon annan för prostituerad, ingen från det vänstra laget tycker att hundbajs är värt mer respekt än en motdebattör, osv osv

    Allt finns ju på pränt här, läs en gång till.
    RC
    [/color]





    Håller med här att vissa i forumhögern bord vakta sina ord....
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty Sv: Forumhögern krackelerar

    Inlägg  SiP 2009-04-13, 12:57

    Okeeey, så om någon från det blå laget kallar någon för H ordet så skall detta fördömmas å det skarpaste, men om någon från det röda laget kommer med antydningar om att kalla någon H ordet, då är det fokusförskjutning att ens lyfta fram detta??

    Ser ni överhuvudtaget skogen för alla träd??

    Är ni så inskränkta att ni inte ser dom i "ert" lag som kör med påhopp och insinuationer??

    T.o.m. RD såg vad Martin antydde..

    Av Regndrottning on fre apr 03, 2009 8:38 pm
    martin7lindgren skrev:
    Jag har aldrig kallat någon för hora, det är du som säger det Lazy,


    Indirekt så har du det, Martin...

    T.o.m. jag har sett det....


    Men det kanske du råkat "glömma" nu RD??

    Och Anna// tycker inte det är så trevligt att någon skriver att "då föreslår jag att du går och slätar av en sådan hög" Sen att det kanske är befogat är en sak, men att sitta och påstå att "vi är inte så låga som dom" är bara djävligt larvigt när man skriver dylika inlägg själv..
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty crack

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-13, 13:01

    ANNA2LINK skrev:Vilken låg nivå vi har hamnat på nu i debatten....


    Vem har startat tråden är det enda svaret som behövs på varför det är så låg nivå, han är ju en djupvattensgrav i beteende och intelligens, den röda tomten.
    Han har väl gått ifrån marijuana till crack(elera) ? Smile
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty Sluta

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-13, 13:03

    [color=orange]Sluta Gustav A och du kan du ta en funderare på varför denna tråd har uppkommit???[/color]


    Senast ändrad av ANNA2LINK den 2009-04-13, 13:08, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty Sv: Forumhögern krackelerar

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-13, 13:07

    Och Anna// tycker inte det är så trevligt att någon skriver att "då föreslår jag att du går och slätar av en sådan hög" Sen att det kanske är befogat är en sak, men att sitta och påstå att "vi är inte så låga som dom" är bara djävligt larvigt när man skriver dylika inlägg själv..
    SIP






    Ja jag gör det inte i alla fall och flera med mig. Om jag har hoppat på personer så har jag gjort det i försvar, det är skillnad tycker jag.



    Däremot så är det fel att börja att hoppa på någon på ett hårt sätt personligt, men då får man skylla sig själv att man får svar på tal, FÖRSVAR kallas det!!!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty Sv: Forumhögern krackelerar

    Inlägg  RedCloud 2009-04-13, 13:10

    "Vem har startat tråden är det enda svaret"

    Så du menar att det är mitt fel att forumhögern kracklelerar i osamkligheter ?
    Intressant vinkel, men jag tror att du då tillskriver mig ngt för stort inflytande på högervalparna.

    " han är ju en djupvattensgrav i beteende och intelligens"

    och du är då en grund pöl ?

    "den röda tomten"

    ho ho, finns det några snälla högerbarn ?
    öhhh, nej

    "Han har väl gått ifrån marijuana till crack(elera) ?"

    osmakligheterna eskalerar.....
    GustavAnder
    GustavAnder


    Antal inlägg : 2835
    Join date : 09-04-05

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty 2msek

    Inlägg  GustavAnder 2009-04-13, 13:11

    ANNA2LINK skrev:[color=orange]Sluta Gustav A och du kan du ta en funderare på varför denna tråd har uppkommit???[/color]

    Ja ,jag funderar i 2 millisekunder och vet att den uppkommit för att rc helt enkelt är kort i huvet. Det finns ju ingen större sketpratare på något forum i detta land än han själv.
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty Sv: Forumhögern krackelerar

    Inlägg  RedCloud 2009-04-13, 13:13

    "tycker inte det är så trevligt att någon skriver att "då föreslår jag att du går och slätar av en sådan hög" "

    men sip, du är tyst om meningen som föregick den skrivningen ?
    Så praktiskt.....

    Den löd: Har större respekt för en hög med hundbajs än för mammaG
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty Respekt

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-13, 13:14

    Tyvärr så ser många av er högernissar ner på dom som är åt vänster. Ni respekterar ofta inte andras åsikter än era egna. Respekt Gustav A vet du vad det är?
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty Sv: Forumhögern krackelerar

    Inlägg  SiP 2009-04-13, 13:15

    ANNA2LINK skrev:Och Anna// tycker inte det är så trevligt att någon skriver att "då föreslår jag att du går och slätar av en sådan hög" Sen att det kanske är befogat är en sak, men att sitta och påstå att "vi är inte så låga som dom" är bara djävligt larvigt när man skriver dylika inlägg själv..
    SIP






    Ja jag gör det inte i alla fall och flera med mig. Om jag har hoppat på personer så har jag gjort det i försvar, det är skillnad tycker jag.


    Däremot så är det fel att börja att hoppa på någon på ett hårt sätt personligt, men då får man skylla sig själv att man får svar på tal, FÖRSVAR kallas det!!!

    Då kanske man inte skall förfasa sig över nivån på forumet heller, för då är det ju legetimt att skylla på alla andras "påhopp" och hävda försvar...
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty Hur många?

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-13, 13:15

    Hur många av er på högerkanten respekterar att folk röstar på vänsterkanten??? Var ärliga nu...


    Senast ändrad av ANNA2LINK den 2009-04-13, 13:19, ändrad totalt 1 gång
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty SIP

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-13, 13:16

    Man är ju inte mer än människa...
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty Sv: Forumhögern krackelerar

    Inlägg  RedCloud 2009-04-13, 13:17

    "jag funderar i 2 millisekunder och vet att den uppkommit för att rc helt enkelt är kort i huvet. Det finns ju ingen större sketpratare på något forum i detta land än han själv."

    Du klarar alltså inte att ta avstånd från de odemokratiska tendenser som forumhögern levererar ?
    Hot och dödsönskningar är OK i din värld ?

    Helt OK att kalla en annan debattör för prostituerad ?

    För att vara ärlig, det förvånar inte det minsta Awfultruth.
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty Sv: Forumhögern krackelerar

    Inlägg  SiP 2009-04-13, 13:19

    RedCloud skrev:"tycker inte det är så trevligt att någon skriver att "då föreslår jag att du går och slätar av en sådan hög" "

    men sip, du är tyst om meningen som föregick den skrivningen ?
    Så praktiskt.....

    Den löd: Har större respekt för en hög med hundbajs än för mammaG

    NEJ, det gjorde jag inte, men att hävda att den ena eller andra sidan är oskyldig är bara larvigt, vi är lika goda kålsupare allihopa, det handlar bara om vilken sida som man skall hålla på...
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty Sv: Forumhögern krackelerar

    Inlägg  RedCloud 2009-04-13, 13:23

    "men att hävda att den ena eller andra sidan är oskyldig är bara larvigt"

    Håller inte med, de ENDA som föreslagit inskränkningar i våra fri och rättigheter, tex att vägra vänsterpartister att rösta, kommer från det högra laget INTE från det vänstra.

    Jag ser inte det som "larvigt" utan som mycket mycket allvarligt.
    den frihet och demokrati vi har i Sverige har tagit sekler och generationer att skapa, nu vill element från högern göra inskränkningar i detta. Vad händer om sådan tossar någonsin kommer i maktställning ?
    avatar
    ANNA2LINK


    Antal inlägg : 10893
    Join date : 09-02-17

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty Hur många?

    Inlägg  ANNA2LINK 2009-04-13, 13:27

    Hur många av er ifrån högerkanten på forumet respekterar inte en person som röstar på vänsterkanten och dömmer han/henne personligt för sitt tyckande och tänkande???
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty Sv: Forumhögern krackelerar

    Inlägg  formsvackan 2009-04-13, 13:28

    GustavAnder skrev:Det finns ju ingen större sketpratare på något forum i detta land än han själv.
    Vad beträffar "sketprat" lär väl dina alster, "Rapport från en pottkant" stå i en klass för sig själva Very Happy
    SiP
    SiP


    Antal inlägg : 4427
    Join date : 09-02-16

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty Sv: Forumhögern krackelerar

    Inlägg  SiP 2009-04-13, 13:33

    Nu är jag lite konfunderad RC, du liksom jag tar ju avstånd från dödshot och dylika avarter på detta forum?

    var fördömde du då detta inlägg??

    "Jag liknar dem vid vägglöss- de kryper fram på natten och suuuger blod..trampa bara på dem- eller bespruta med insektsgift.."

    Här har vi alltså ett inlägg där skribenten vill trampa ihjäl samt gasa dom med insektsgift, med andra ord, döda dom.

    Visst detta skrevs efter att hon varit hårt ansatt av bl.a. mig själv, men är det ok??

    Du själv blev önskad livet ur av FR, som skrev "Nästan så jag HOPPAS att du självdör irl..ber en BÖN att en blomkruka skall falla på ditt sjuka huvud"

    Detta efter du lagt upp en bild på nazister som gör heil och påstått att det var han i brillorna som var FR, så han blev nog rätt provocerad av dig.

    Så var går gränsen??
    Är det beroende på partifärg??
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty Sv: Forumhögern krackelerar

    Inlägg  MartinLindgren 2009-04-13, 13:36

    Så sant så, Red Cloud!
    Själv har jag många gånger påtalat, att 2010, när vi förhoppningsvis förpassar borgerligheten ut i historien,
    Blir vi alla lika värda igen, även våra små älskvärda blånäsor blir värderade precis lika som alla andra?
    Trots många av deras betende mot menningsmotståndare dom senaste fyra åren! Wink

    Sponsored content


    Forumhögern krackelerar - Sida 2 Empty Sv: Forumhögern krackelerar

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 14:40