men ännu har jag aldrig använt mina vapen på ett olämpligt sätt och inte heller övervägt att göra så
Det har förmodligen inte skolskyttarna i USA heller, eller Breivik för den delen....förr'n det är försent.
men ännu har jag aldrig använt mina vapen på ett olämpligt sätt och inte heller övervägt att göra så
formsvackan skrev:Dina inlägg angående konfliketn i mellanöstern har klart visat vilka dessa ALLA är, och dessutom vilka som har ALLA rättigheter att godtyckligt bruka ALLA vapen mot dessa.Sniperace skrev:för de jag OGILLAR är inte alla utan de som bär sig illa åt, och om du sedan anser att det är alla så har du problem
RedCloud skrev:men ännu har jag aldrig använt mina vapen på ett olämpligt sätt och inte heller övervägt att göra så
Det har förmodligen inte skolskyttarna i USA heller, eller Breivik för den delen....förr'n det är försent.
Å du säker på det, anklagar du mig för att vara ett potentiellt hot?
RedCloud skrev:Å du säker på det, anklagar du mig för att vara ett potentiellt hot?
Inte alls, jag bara påpekar det enkla i att tex Breivik inte " använt sina vapen på ett olämpligt sätt och inte heller övervägt att göra så" innan Utöya, så det är ju inget argument direkt....
RedCloud skrev:Å du säker på det, anklagar du mig för att vara ett potentiellt hot?
Inte alls, jag bara påpekar det enkla i att tex Breivik inte " använt sina vapen på ett olämpligt sätt och inte heller övervägt att göra så" innan Utöya, så det är ju inget argument direkt....
F.ö. alla med vapen är ett potentiellt hot...
Hur vet du att Breivik inte gjort det? Källa?
Det har jag ingen aning om men i förebyggande syfte bör man mininmera riskerna. Det finns väl en anledning till licenskraven på vapen, eller hur ?Sniperace skrev:Och det tycker du gört att jag skulle vilja använda mina vapen på ett felaktigt sätt?
Så bara för att jag har annan åsikt än du anser du att jag inte bör få ha vapen, det är skrämmande med hur åsiktsförtrycket tar sig form från vänsternformsvackan skrev:Det har jag ingen aning om men i förebyggande syfte bör man mininmera riskerna. Det finns väl en anledning till licenskraven på vapen, eller hur ?Sniperace skrev:Och det tycker du gört att jag skulle vilja använda mina vapen på ett felaktigt sätt?
Du får naturligtvis tro vad du vill. I mina ögon är den som anser att "lösningen" på palestinakonflikten är "GO Israel GO" inte lämplig att inneha vapen. Samma sak vore det om du skrek "GO Hamas GO". Enögda figurer som hyllar våld från ett visst håll skrämmer sådana fegisar som jag. Aktiva medlemmar i t.ex. Svenska motståndsrörelsen och Antifascistisk aktion är i mina ögon olämpliga vapeninnehavare, tycker du annorlunda ?Sniperace skrev:Så bara för att jag har annan åsikt än du anser du att jag inte bör få ha vapen, det är skrämmande med hur åsiktsförtrycket tar sig form från vänsternformsvackan skrev:Det har jag ingen aning om men i förebyggande syfte bör man mininmera riskerna. Det finns väl en anledning till licenskraven på vapen, eller hur ?Sniperace skrev:Och det tycker du gört att jag skulle vilja använda mina vapen på ett felaktigt sätt?
formsvackan skrev:Du får naturligtvis tro vad du vill. I mina ögon är den som anser att "lösningen" på palestinakonflikten är "GO Israel GO" inte lämplig att inneha vapen. Samma sak vore det om du skrek "GO Hamas GO". Enögda figurer som hyllar våld från ett visst håll skrämmer sådana fegisar som jag. Aktiva medlemmar i t.ex. Svenska motståndsrörelsen och Antifascistisk aktion är i mina ögon olämpliga vapeninnehavare, tycker du annorlunda ?Sniperace skrev:Så bara för att jag har annan åsikt än du anser du att jag inte bör få ha vapen, det är skrämmande med hur åsiktsförtrycket tar sig form från vänsternformsvackan skrev:Det har jag ingen aning om men i förebyggande syfte bör man mininmera riskerna. Det finns väl en anledning till licenskraven på vapen, eller hur ?Sniperace skrev:Och det tycker du gört att jag skulle vilja använda mina vapen på ett felaktigt sätt?
Varför det ? Jag är medveten om att min åsikt i frågan inte har någon betydelse utan måste lita på att våra myndigheter gör rätt. Gör de fel får vi tyvärr vad vapen beträffar reda på det på ofta mycket tråkigt sätt. Jag ser ingen som helst anledning att utfärda vapenlicenser för annat än jaktvapen och då naturligtvis till enbart aktiva jägare.Sniperace skrev:Men om du så vill så ring polisen och ifrågasätt mig
formsvackan skrev:Varför det ? Jag är medveten om att min åsikt i frågan inte har någon betydelse utan måste lita på att våra myndigheter gör rätt. Gör de fel får vi tyvärr vad vapen beträffar reda på det på ofta mycket tråkigt sätt. Jag ser ingen som helst anledning att utfärda vapenlicenser för annat än jaktvapen och då naturligtvis till enbart aktiva jägare.Sniperace skrev:Men om du så vill så ring polisen och ifrågasätt mig
Leksaker alltså. Efter att ha sett en yngling i pistolklubben visa sin 357:a i korvkön ger jag inte mycket för "säkerheten" i dessa sammanhang.Sniperace skrev:formsvackan skrev:Varför det ? Jag är medveten om att min åsikt i frågan inte har någon betydelse utan måste lita på att våra myndigheter gör rätt. Gör de fel får vi tyvärr vad vapen beträffar reda på det på ofta mycket tråkigt sätt. Jag ser ingen som helst anledning att utfärda vapenlicenser för annat än jaktvapen och då naturligtvis till enbart aktiva jägare.Sniperace skrev:Men om du så vill så ring polisen och ifrågasätt mig
Så då vill du få bort hela den svenska skyttesporten?
där dessa enbart skjuter på papptavlor och aldrig på något levande?
OK, men motiverar egentligen dessa dina dagar per år flera vapen i samhället.Sniperace skrev:men visst jag har också jaktvapen, och är aktiv jägare med några dagar per år ute på jakt, sittande skönt i ett torn.
Vilken nytta är det med detta ?Sniperace skrev:tänk, inga som längre utbildas i vapenvett och detta med att aldrig använda dessa på fel sätt.
Visst är det förmodligen så men det försvarar lik förbaskat inte vapnen. Bort med skiten ! Jag har själv destruerat och gjort mig av med mitt.Sniperace skrev:99% av våra våldsbrott med vapen görs just av sådana som INTE fått lära sig detta med vapen och vapenvett i våra skytteföreningar.
formsvackan skrev:Dina inlägg angående konfliketn i mellanöstern har klart visat vilka dessa ALLA är, och dessutom vilka som har ALLA rättigheter att godtyckligt bruka ALLA vapen mot dessa.Sniperace skrev:för de jag OGILLAR är inte alla utan de som bär sig illa åt, och om du sedan anser att det är alla så har du problem
formsvackan skrev:Sniperace skrev:formsvackan skrev:Varför det ? Jag är medveten om att min åsikt i frågan inte har någon betydelse utan måste lita på att våra myndigheter gör rätt. Gör de fel får vi tyvärr vad vapen beträffar reda på det på ofta mycket tråkigt sätt. Jag ser ingen som helst anledning att utfärda vapenlicenser för annat än jaktvapen och då naturligtvis till enbart aktiva jägare.Sniperace skrev:Men om du så vill så ring polisen och ifrågasätt mig
Så då vill du få bort hela den svenska skyttesporten?
där dessa enbart skjuter på papptavlor och aldrig på något levande?Leksaker alltså. Efter att ha sett en yngling i pistolklubben visa sin 357:a i korvkön ger jag inte mycket för "säkerheten" i dessa sammanhang.
Han begick ett vapenbrott, hade du kontaktat polis, vilket du borde gjort skulle han mista sin licens, man får inte gå på stan med vapnen...
bara raka vägen mellan skjutbanan och hemmet, men får inte köra en omväg för att köpa korv osv...Sniperace skrev:men visst jag har också jaktvapen, och är aktiv jägare med några dagar per år ute på jakt, sittande skönt i ett torn.OK, men motiverar egentligen dessa dina dagar per år flera vapen i samhället.
Jasså inte, så du ska bestämma vad som är motivetat?Sniperace skrev:tänk, inga som längre utbildas i vapenvett och detta med att aldrig använda dessa på fel sätt.Jo, det gör att vapen mister sin spänning för dessa, och det är mindre troligt att dessa då använder ett illegalt sådant för spänningens skull eller för att stilaVilken nytta är det med detta ?Visst är det förmodligen så men det försvarar lik förbaskat inte vapnen. Bort med skiten ! Jag har själv destruerat och gjort mig av med mitt.Sniperace skrev:99% av våra våldsbrott med vapen görs just av sådana som INTE fått lära sig detta med vapen och vapenvett i våra skytteföreningar.
https://www.youtube.com/watch?v=WdmH3y3AxY0redalert skrev:formsvackan skrev:Dina inlägg angående konfliketn i mellanöstern har klart visat vilka dessa ALLA är, och dessutom vilka som har ALLA rättigheter att godtyckligt bruka ALLA vapen mot dessa.Sniperace skrev:för de jag OGILLAR är inte alla utan de som bär sig illa åt, och om du sedan anser att det är alla så har du problem
Men för fan ge er nu era vidriga assholes ja foliet och röde clownen!
Ni är ju för fasen de största svinen norr om dalälven!
Barnen var i "olämplig" ålder. Dessutom var det inget jaktvapen utan en vansinnig "leksak" inhandlad i USA.Sniperace skrev: Ja kände du dig osäker att ha ett sådant var det ju ett bra val av dig.
Men ett vapen går aldrig iväg på egen hand och skadar någon.
Var du rädd att göra det då?
Men för fan ge er nu era vidriga assholes ja foliet och röde clownen!
formsvackan skrev:Barnen var i "olämplig" ålder. Dessutom var det inget jaktvapen utan en vansinnig "leksak" inhandlad i USA.Sniperace skrev: Ja kände du dig osäker att ha ett sådant var det ju ett bra val av dig.
Spelar det någon roll ?Sniperace skrev:formsvackan skrev:Barnen var i "olämplig" ålder. Dessutom var det inget jaktvapen utan en vansinnig "leksak" inhandlad i USA.Sniperace skrev: Ja kände du dig osäker att ha ett sådant var det ju ett bra val av dig.
Med licens här, eller insmugglad?
formsvackan skrev:Spelar det någon roll ?Sniperace skrev:formsvackan skrev:Barnen var i "olämplig" ålder. Dessutom var det inget jaktvapen utan en vansinnig "leksak" inhandlad i USA.Sniperace skrev: Ja kände du dig osäker att ha ett sådant var det ju ett bra val av dig.
Med licens här, eller insmugglad?
Inte för den som råkar befinna sig i fel ände av vapnet !Sniperace skrev:Ja, ganska stor faktiskt
formsvackan skrev:Inte för den som råkar befinna sig i fel ände av vapnet !Sniperace skrev:Ja, ganska stor faktiskt