Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+9
Regndrottning
RedCloud
Sossar ee lata
Thetaxpayer
Secrist
Dao
DirtyDog
ericTheDog
F.I.S.T
13 posters

    "i den här delen av världen" sa forumhögern

    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  DMustaine 2012-12-16, 23:15

    Vissa vänsters illa dolda förtjusning kring detta äcklar mig!
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  Regndrottning 2012-12-16, 23:16

    ericTheDog skrev:
    Regndrottning skrev:
    ericTheDog skrev:
    Regndrottning skrev:
    ericTheDog skrev:
    Regndrottning skrev:
    ericTheDog skrev:
    Regndrottning skrev:
    Man kan undra varför detta sker med jämna mellanrum just i USA.

    Beror det på USA:s liberala vapenlagstiftning? Kanske.....

    Men, Kanada, Australien och Schweiz har också liberala vapenlagstiftning och skolmassakrar förekommer inte där.

    Vad är det i USA som gör att detta sker där?

    Jag tycker frågan är intressant. För detta är ett stort problem och oroskälla för amerikanerna själva.


    Nu väntar vi bara på siffror som stöder dina virriga teori. Hur förklarar du t.ex skolmassakern i lilla Finland. Vad var det som gjorde att den skedde just där?

    Vilken teori?


    Du lanserar teorin att detta sker med jämna mellanrum i usa. Hur jämna då. Du påstår att det finns något i usa som skulle vara orsaken - kanske gemensam nämnare för dessa illdåd - du har en del att förklara.

    *ASG*

    Att skolmassakrar sker ofta i just USA är ingen teori. Det är fakta. Eller hänger du inte med i nyheterna?

    Jag påstår inte.. jag ställer en fråga. Du vet, en mening med ett ? i slutet är en fråga.... Jag ställer frågan igen... Vad är det i USA som gör att detta sker där?

    Vanliga människor förväxlar inte frågor med teorier... Googla, vetja, så får du veta vad orden betyder.

    dock, så kan man undra varför skolskjutningar sker så ofta i USA när det inte sker i andra länder med liberal vapenlagstiftning? (Det sista var också en fråga, ingen teori....)

    För några år sen skedde en skolmassaker i lilla finland. USA är typ 70 ggr större. Inte så märkligt att det sker oftare där.

    Ja, det sista var en fråga, medan den tidigare frågan innehäll ett inbyggt påstående av typen "Har du slutat slå din fru?"

    Man kan undra varför massmord sker överhuvudtaget. Varför begränsa sig till skolor i USA. Alla massmördare ju virriga på sitt sätt.

    så.... din teori är att ungarna i USA tar mig sig skjutvapen till skolan och mördar klaskamrater och lärare beror på att USA har en stor befolkning?

    Intressant teori men det tror jag inte på.


    Om detta var din slutsats av vad jag skrev så är du precis så blåst som vi redan påpekat.

    Tack för det! Very Happy

    Jag använde ju ditt sätt att 'resonera' och du föll för det!
    lol!
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  DirtyDog 2012-12-16, 23:19

    ericTheDog skrev:Jag lutar nog åt samma teori som dd. Kombinationen av lättillgängliga vapen och att sjuka hjärnor tar efter andra sjuka hjärnor ska inte underskattas. Möjligen kan MM's film ha bidragit till att ge virrpannor idéer.
    Ja, även massakern i Finland kan även ha berott på inspiration från utlandet.

    1. A group of pro-Chechen armed rebels took more than 1,200 school children and adults hostage on September 1, 2004, at School Number One (SNO) in the town of Beslan, North Ossetia. On the third day of the standoff, gunfire broke out between the hostage-takers and Russian security forces.
    386 döda och 700 skadade.

    2. May 18, 1927 : In the deadliest mass school murder in United States history, former school board member Andrew Kehoe set off three bombs in Bath Township, Michigan killing 45 people and wounding 58. Kehoe killed himself and the superintendent by blowing up his own vehicle.

    3. The Virginia Tech massacre was a school shooting comprising two separate attacks about two hours apart on April 16, 2007, on the Virginia Tech campus in Blacksburg, Virginia, United States. The perpetrator, Seung-Hui Cho, killed 32 people and wounded many more, before committing suicide, making it the deadliest school shooting in U.S. history.

    4. May 15, 1974: The Ma’alot massacre was an attack, carried out in Ma’alot, Israel by members of the Democratic Front for the Liberation of Palestine, that occurred on May 15, 1974, the 26th anniversary of Israeli independence. In this massacre members of the DFLP murdered 22 religious high school students from the city of Safed. Ma’alot, located on a plateau in the hills of the Western Galilee region of Israel, some six miles south of the Lebanese border, was a development town founded in 1957 by Jewish refugees, mainly from Morocco and other Arab countries such as Tunisia. The terrorist attack was perpetrated by three members of the Popular Democratic Front for the Liberation of Palestine (PDFLP), al-Jabha al-Dimuqratiyya li-Tahrir Filastin.

    5. April 26, 2002 : Eighteen people died when an expelled former pupil went on a shooting spree at his school in the eastern German city of Erfurt. Masked and dressed in black, the gunman walked through classrooms killing 14 teachers, two schoolgirls and one of the first policemen on the scene before taking his own life. (Notera att tysken främst mördade vuxna)

    6. March 13, 1996 : Dunblane massacre. Unemployed former shopkeeper and Scout leader Thomas Hamilton walked into Dunblane Primary School armed with two 9 mm pistols and two .357 Magnum revolvers. He killed sixteen small children and a teacher. The subsequent police investigation revealed that Hamilton had loaded the magazines for his Browning with an alternating combination of fully metal jacketed and hollow point ammunition. This event led to the banning of handguns in the UK. 18 döda engelska barn.

    7. August 1, 1966 : University of Texas Clock Tower Shootings. After killing his wife and mother, Charles Whitman pointed a rifle from the observation deck of the University of Texas at Austin’s Tower and began shooting in a homicidal rampage that went on for 96 minutes. He killed fifteen people and wounded 31 others before being shot dead by police. David Gunby was wounded in the shooting but died 35 years later after ceasing dialysis

    8. April 20, 1999 : Two students stormed Columbine High School in Littleton, Colorado and murdered 12 other students aged 14 to 18 as well as a teacher. A further 24 people were injured before the attackers, Eric Harris and Dylan Klebold, killed themselves.

    9. December 6, 1989 : Twenty-five-year-old Marc Lepine killed 14 women and wounded a further 13 people at the École Polytechnique at the University of Montreal in the worst school massacre in Canada’s history. He then took his own life. In a letter he left behind, he indicated a hate for feminists as a motive for the shooting. It remains to this day the worst massacre in Canadian history.

    10. June 11, 1964: Cologne school massacre. Armed with an insecticide sprayer converted into a flamethrower, a lance and a homebuilt mace, 42-year-old Walter Seifert entered the Katholische Volksschule and opened fire on the girls playing in the courtyard. He then knocked in classroom windows with his mace and fired inside. Eight children and two teachers died, twenty children and two teachers survived with very severe burns. After taking a cyanide pill, Seifert died the following day, in custody.

    Dessa var alltså de 10 värsta innan den här senaste massakern.

    Statistiskt sett borde det ske 4 massakrer i USA för varje som sker i Tyskland (baserat på folkmängd) men nu skedde inte övriga 8 i USA utan den värsta skedde i Ryssland och även Kanada och England är drabbat.

    Frågan är alltså inte varför så många sker i USA utan varför inte FLER sker där med tanke på deras folkmängd och galna vapenlagar.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  Regndrottning 2012-12-16, 23:23

    DirtyDog skrev:
    Regndrottning skrev:så.... din teori är att ungarna i USA tar mig sig skjutvapen till skolan och mördar klaskamrater och lärare beror på att USA har en stor befolkning?

    Intressant teori men det tror jag inte på.
    Tja, orsaken till att det sker fler trafikolyckor i Stockholm än i Säffle tror jag beror på att det finns mer trafik här. Men med DIN logik så är inte detta ett rimligt antagande? Det säger väl ALLT om din logik?

    Ursäkta DD, det var inte min logik, det var dammråttans....

    Som du kanske har sett så har jag ställt en fråga, utan att dra slutsatser....

    Jag undrade varför skolmassakrar sker så ofta i USA? Jag undrade om det kunde bero på deras liberala vapenlagstiftning?

    Men så forsatte jag med att andra länder också har liberal vapenlagstiftning och skolmassakrar sker inte där. Åtminstone inte i lika hög frekvens.

    Därefter undrade jag, vad det är i just USA som gör att skolmassakrar förekommer med jämna mellanrum?

    Det är ingen teori... det är en undran...
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  ericTheDog 2012-12-16, 23:44

    Regndrottning skrev:
    DirtyDog skrev:
    Regndrottning skrev:så.... din teori är att ungarna i USA tar mig sig skjutvapen till skolan och mördar klaskamrater och lärare beror på att USA har en stor befolkning?

    Intressant teori men det tror jag inte på.
    Tja, orsaken till att det sker fler trafikolyckor i Stockholm än i Säffle tror jag beror på att det finns mer trafik här. Men med DIN logik så är inte detta ett rimligt antagande? Det säger väl ALLT om din logik?

    Ursäkta DD, det var inte min logik, det var dammråttans....

    Som du kanske har sett så har jag ställt en fråga, utan att dra slutsatser....

    Jag undrade varför skolmassakrar sker så ofta i USA? Jag undrade om det kunde bero på deras liberala vapenlagstiftning?

    Men så forsatte jag med att andra länder också har liberal vapenlagstiftning och skolmassakrar sker inte där. Åtminstone inte i lika hög frekvens.

    Därefter undrade jag,
    vad det är i just USA som gör att skolmassakrar förekommer med jämna mellanrum?

    Det är ingen teori... det är en undran...


    Jag kan knappast ta ansvar för vad du skriver.

    Tog mig friheten att ofetmarkera din s.k fråga. I frågan påstår du att det finns något i USA som är en generell orsak till massmord på skolor. Ungefär som att fråga "har du slutat slå din fru?".


    Senast ändrad av ericTheDog den 2012-12-16, 23:59, ändrad totalt 1 gång
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  DirtyDog 2012-12-16, 23:47

    Regndrottning skrev:
    DirtyDog skrev:
    Regndrottning skrev:så.... din teori är att ungarna i USA tar mig sig skjutvapen till skolan och mördar klaskamrater och lärare beror på att USA har en stor befolkning?

    Intressant teori men det tror jag inte på.
    Tja, orsaken till att det sker fler trafikolyckor i Stockholm än i Säffle tror jag beror på att det finns mer trafik här. Men med DIN logik så är inte detta ett rimligt antagande? Det säger väl ALLT om din logik?

    Ursäkta DD, det var inte min logik, det var dammråttans....
    Du är verkligen helt jävla blåst!
    Du skrev att du inte TROR på teorin att fler massakrer sker i USA pga av större folkmängd. Alltså tror du inte heller på att fler trafikolyckor sker i Stockholm än i Säffle beroende på mer trafik. ETD däremot INSER nog att ju fler som bor i ett land desto fler våldtäckter, mord, trafikolyckor och vad fan du vill sker och att detta är helt logiskt.
    Regndrottning skrev:Som du kanske har sett så har jag ställt en fråga, utan att dra slutsatser....
    Du har ställt insunianta frågor och förkastat andras svar. DET är väl ändå att ha en åsikt? Du är en feg stackare helt enkelt!
    Regndrottning skrev:Jag undrade varför skolmassakrar sker så ofta i USA? Jag undrade om det kunde bero på deras liberala vapenlagstiftning?
    Och jag visade med min uppräkning att de är procentuellt vanligare i Tyskland ifall man tar hänsyn till folkmängd. Att du inte anser att man kan ta hänsyn till folkmängd bevisar väl din idioti?
    Regndrottning skrev:Men så forsatte jag med att andra länder också har liberal vapenlagstiftning och skolmassakrar sker inte där. Åtminstone inte i lika hög frekvens.
    Kanada har bara en tiondel av befolkningen i USA så därför är det RIMLIGT att det sker 10 ggr så många skolmassakrer i USA. Fattar du inte det?
    Du anser kanske att det är rimligt att jämföra USA med Island också? Du är helt faschinerande blåst!
    Regndrottning skrev:Därefter undrade jag, vad det är i just USA som gör att skolmassakrar förekommer med jämna mellanrum?
    Och i andra länder sker de med ojämna mellanrum?
    Regndrottning skrev:Det är ingen teori... det är en undran...
    Visst, men när du förkastar andras svar så är det inte längre en undran utan något annat.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  DirtyDog 2012-12-16, 23:53

    Canada:

    May 28, 1975: At Brampton's Centennial Secondary School, 16-year-old student Michael Slobodian kills a teacher, fatally wounds another student and injures 13 others before killing himself. Slobodian is the first recorded high-school killer in the country

    Oct. 27, 1975: Robert Poulin, 18, kills one student, injures 4 at Ottawa's St. Pius X High School, then kills himself.

    October 1978: A 17-year-old student shoots a 16-year-old to death at Sturgeon Creek Regional Secondary School in Winnipeg, allegedly for ridiculing the rock group Kiss. He is found not guilty of first-degree murder by reason of insanity.

    Dec. 6, 1989: Canada's worst school shooting occurs when Marc Lepine, 25, shoots 14 women dead at Montreal's L'Ecole Polytechnique before killing himself.

    Feb. 26, 1990: A jilted 17-year-old shoots 3 other teenagers, including his ex-girlfriend, at General Brock High School in Burlington, Ont. All three survive.

    August 24, 1992: Concordia University mechanical engineering professor Valery Fabrikant fatally shot four of his colleagues, including the chair of the department, after repeatedly being denied tenure.

    June, 1993: A teenager is wounded outside Gladstone Secondary School in Vancouver in a drive-by shooting.

    Oct. 20, 1994: Two guidance counsellors who warned a mature student at Brockton High School in Toronto about his performance were shot and wounded. Phu Cuong Ta, 27, was charged with two counts of attempted murder. He is serving a 20-year jail sentence.

    April 28,1999: A 17 year old student is shot dead and another wounded at W.R. Myers High School in Taber, Alberta by a 14 year old boy. This was the first fatal high school shooting in Canada in 20 years.

    Feb. 8, 1999: A man fires a shot at Woodland Elementary School in Verdun, Que., after a woman in an adjacent adult education centre said she had been threatened by another student. No one was injured.

    Sept. 27, 1999: Alvin Brown, 23, was shot and seriously wounded outside Shoreham Public School, near Steeles Ave. W. and Jane St. in Toronto, during a confrontation. Although many students saw the shooting, none were directly involved.

    April 27, 1998: A 15-year-old boy fires two shots from a pellet gun into the pool area at Harbord Collegiate, near Bathurst and Bloor Sts. A teacher and a lifeguard were hit.

    Feb. 5, 2000: Dwayne Williams, 20, is shot in the back and leg at a community talent show at Scarborough's Lester B. Pearson Collegiate.

    Nov. 2005: A Grade 12 student at Chinguacousy Secondary School in Brampton is shot while sitting in his car in the school's parking lot. Police say the 18-year-old is recovering in hospital.

    Sept 13, 2006: Kimveer Gill opens fire at Dawson College in Montreal, killing one student and injuring 20 before killing himself.

    May 23, 2007: 14-year-old Jordan Manners is shot and killed at C.W. Jefferys secondary school in Toronto. The school is locked down with students inside while police searched for the gunman.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  DirtyDog 2012-12-17, 00:00

    Germany is now second only to the US in terms of the number of deaths that have resulted from school shootings. It is in the unenviable position of being top of the league in Europe, and many are beginning to ask whether radical changes to the country's gun control laws are not long overdue.

    The carnage at the school in the provincial town of Winnenden, near Stuttgart, was wrought by Tim Kretschmer a 17-year-old former pupil. He walked calmly into three classrooms on Wednesday and gunned down eight teenagers and three women teachers. All were shot in the head at close range. He later killed three bystanders outside the school before he was cornered by police and turned his gun on himself.

    The Erfurt massacre was a school massacre that occurred on April 26, 2002 at the Gutenberg-Gymnasium in Erfurt, Germany. The gunman, 19-year-old expelled student Robert Steinhäuser, shot and killed 16 people; comprising 13 faculty members, 2 students, and one police officer, before committing suicide. One person was also wounded by a bullet fragment.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  Regndrottning 2012-12-17, 00:14

    DirtyDog skrev:
    Regndrottning skrev:
    DirtyDog skrev:
    Regndrottning skrev:så.... din teori är att ungarna i USA tar mig sig skjutvapen till skolan och mördar klaskamrater och lärare beror på att USA har en stor befolkning?

    Intressant teori men det tror jag inte på.
    Tja, orsaken till att det sker fler trafikolyckor i Stockholm än i Säffle tror jag beror på att det finns mer trafik här. Men med DIN logik så är inte detta ett rimligt antagande? Det säger väl ALLT om din logik?

    Ursäkta DD, det var inte min logik, det var dammråttans....
    Du är verkligen helt jävla blåst!
    Du skrev att du inte TROR på teorin att fler massakrer sker i USA pga av större folkmängd. Alltså tror du inte heller på att fler trafikolyckor sker i Stockholm än i Säffle beroende på mer trafik. ETD däremot INSER nog att ju fler som bor i ett land desto fler våldtäckter, mord, trafikolyckor och vad fan du vill sker och att detta är helt logiskt.
    Regndrottning skrev:Som du kanske har sett så har jag ställt en fråga, utan att dra slutsatser....
    Du har ställt insunianta frågor och förkastat andras svar. DET är väl ändå att ha en åsikt? Du är en feg stackare helt enkelt!
    Regndrottning skrev:Jag undrade varför skolmassakrar sker så ofta i USA? Jag undrade om det kunde bero på deras liberala vapenlagstiftning?
    Och jag visade med min uppräkning att de är procentuellt vanligare i Tyskland ifall man tar hänsyn till folkmängd. Att du inte anser att man kan ta hänsyn till folkmängd bevisar väl din idioti?
    Regndrottning skrev:Men så forsatte jag med att andra länder också har liberal vapenlagstiftning och skolmassakrar sker inte där. Åtminstone inte i lika hög frekvens.
    Kanada har bara en tiondel av befolkningen i USA så därför är det RIMLIGT att det sker 10 ggr så många skolmassakrer i USA. Fattar du inte det?
    Du anser kanske att det är rimligt att jämföra USA med Island också? Du är helt faschinerande blåst!
    Regndrottning skrev:Därefter undrade jag, vad det är i just USA som gör att skolmassakrar förekommer med jämna mellanrum?
    Och i andra länder sker de med ojämna mellanrum?
    Regndrottning skrev:Det är ingen teori... det är en undran...
    Visst, men när du förkastar andras svar så är det inte längre en undran utan något annat.

    Ursäkta, men var har jag förkastat dina svar?

    Jag har ställt frågor. Frågor som jag inte vet svaret på.... Jag förkastar inte dina svar.

    Däremot så gissar jag att det är flera faktorer som spelar in. Den libera vapenlagstiftningen är en faktor. Jag gissar också på amerikanernas mentalitet. Inte att de skulle vara dumma på något sätt..... men, vad jag har uppfattat, så har de en annan inställning till våld än vad vi har. Och vad större delen av välden har... Våld 'glorifieras' mer i USA än i andra länder, vad jag har märkt.

    Att det finns fler människor i USA tror jag inte är svaret. Visst, de är många men det är också ett stort land. Det är inte någon direkt trängsel i USA, mig veterligen.

    Ovanstående är bara en gissning, en undran...en spekulation, om du vill... (ingen teori).

    Så, du behöver inte bli snipig för att jag tilltalar dig. Ärligt talat så förväntar jag mer hyfs från dig.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  ericTheDog 2012-12-17, 00:26

    dd har just visat att det är vanligare med skloskjutningar i en del andra länders skolor.

    Är det amerikanens mentalitet som gör att de har färre skjutningar?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  DirtyDog 2012-12-17, 00:46

    Regndrottning skrev:
    DirtyDog skrev:
    Regndrottning skrev:
    DirtyDog skrev:
    Regndrottning skrev:så.... din teori är att ungarna i USA tar mig sig skjutvapen till skolan och mördar klaskamrater och lärare beror på att USA har en stor befolkning?

    Intressant teori men det tror jag inte på.
    Tja, orsaken till att det sker fler trafikolyckor i Stockholm än i Säffle tror jag beror på att det finns mer trafik här. Men med DIN logik så är inte detta ett rimligt antagande? Det säger väl ALLT om din logik?

    Ursäkta DD, det var inte min logik, det var dammråttans....
    Du är verkligen helt jävla blåst!
    Du skrev att du inte TROR på teorin att fler massakrer sker i USA pga av större folkmängd. Alltså tror du inte heller på att fler trafikolyckor sker i Stockholm än i Säffle beroende på mer trafik. ETD däremot INSER nog att ju fler som bor i ett land desto fler våldtäckter, mord, trafikolyckor och vad fan du vill sker och att detta är helt logiskt.
    Regndrottning skrev:Som du kanske har sett så har jag ställt en fråga, utan att dra slutsatser....
    Du har ställt insunianta frågor och förkastat andras svar. DET är väl ändå att ha en åsikt? Du är en feg stackare helt enkelt!
    Regndrottning skrev:Jag undrade varför skolmassakrar sker så ofta i USA? Jag undrade om det kunde bero på deras liberala vapenlagstiftning?
    Och jag visade med min uppräkning att de är procentuellt vanligare i Tyskland ifall man tar hänsyn till folkmängd. Att du inte anser att man kan ta hänsyn till folkmängd bevisar väl din idioti?
    Regndrottning skrev:Men så forsatte jag med att andra länder också har liberal vapenlagstiftning och skolmassakrar sker inte där. Åtminstone inte i lika hög frekvens.
    Kanada har bara en tiondel av befolkningen i USA så därför är det RIMLIGT att det sker 10 ggr så många skolmassakrer i USA. Fattar du inte det?
    Du anser kanske att det är rimligt att jämföra USA med Island också? Du är helt faschinerande blåst!
    Regndrottning skrev:Därefter undrade jag, vad det är i just USA som gör att skolmassakrar förekommer med jämna mellanrum?
    Och i andra länder sker de med ojämna mellanrum?
    Regndrottning skrev:Det är ingen teori... det är en undran...
    Visst, men när du förkastar andras svar så är det inte längre en undran utan något annat.

    Ursäkta, men var har jag förkastat dina svar?

    Jag har ställt frågor. Frågor som jag inte vet svaret på.... Jag förkastar inte dina svar.
    Jag skrev inte att du förkastade MINA svar men kan du inte själv läsa vad du skriver nederst i ditt översta citat ovan? Är du full, eller?

    Du upprepar även nedan att du INTE tror att antalet brott ökar med folkmängden (åtminstone inte om landet är stort). Vad fan har STORLEKEN på landet med saken att göra? Såg du min lista på attentat i Kanada? Bor de trängre där? Skulle inte tro det va?

    Samma dag som i USA för 2 dagar sedan så skedde detta:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Chenpeng_Village_Primary_School_stabbing
    Regndrottning skrev:
    Däremot så gissar jag att det är flera faktorer som spelar in. Den libera vapenlagstiftningen är en faktor. Jag gissar också på amerikanernas mentalitet. Inte att de skulle vara dumma på något sätt..... men, vad jag har uppfattat, så har de en annan inställning till våld än vad vi har. Och vad större delen av välden har... Våld 'glorifieras' mer i USA än i andra länder, vad jag har märkt.
    Jo, speciellt våld mot skolbarn? Du är ju fan helt jävla sjuk!

    Vi andra var överens om att händelser smittar av sig (som med kravallerna i Paris och Rsengård) och att det är en troligare faktor. Men du kanske menar att det är invandrarbarnens mentalitet som gör att de bränner bilar just i Sverige och Frankrike?
    Regndrottning skrev:
    Att det finns fler människor i USA tror jag inte är svaret. Visst, de är många men det är också ett stort land. Det är inte någon direkt trängsel i USA, mig veterligen.
    Detta är bland de dummaste påståendena som jag någonsin har läst. Att det sker fler trafikolyckor i Stockholm än i Säffle är fullständigt självklart och detta TROTS att Stockholm är STÖRRE än Säffle. Hur kan man bli så jävla korkad?
    Regndrottning skrev:Ovanstående är bara en gissning, en undran...en spekulation, om du vill... (ingen teori).
    Nej, det är BARA idioti, INGET ANNAT!
    Regndrottning skrev:Så, du behöver inte bli snipig för att jag tilltalar dig. Ärligt talat så förväntar jag mer hyfs från dig.
    Jag förväntar mig ingenting från dig efter att ha läst ovanstående.
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  Regndrottning 2012-12-17, 00:59

    DirtyDog skrev:
    Regndrottning skrev:
    DirtyDog skrev:
    Regndrottning skrev:
    DirtyDog skrev:
    Regndrottning skrev:så.... din teori är att ungarna i USA tar mig sig skjutvapen till skolan och mördar klaskamrater och lärare beror på att USA har en stor befolkning?

    Intressant teori men det tror jag inte på.
    Tja, orsaken till att det sker fler trafikolyckor i Stockholm än i Säffle tror jag beror på att det finns mer trafik här. Men med DIN logik så är inte detta ett rimligt antagande? Det säger väl ALLT om din logik?

    Ursäkta DD, det var inte min logik, det var dammråttans....
    Du är verkligen helt jävla blåst!
    Du skrev att du inte TROR på teorin att fler massakrer sker i USA pga av större folkmängd. Alltså tror du inte heller på att fler trafikolyckor sker i Stockholm än i Säffle beroende på mer trafik. ETD däremot INSER nog att ju fler som bor i ett land desto fler våldtäckter, mord, trafikolyckor och vad fan du vill sker och att detta är helt logiskt.
    Regndrottning skrev:Som du kanske har sett så har jag ställt en fråga, utan att dra slutsatser....
    Du har ställt insunianta frågor och förkastat andras svar. DET är väl ändå att ha en åsikt? Du är en feg stackare helt enkelt!
    Regndrottning skrev:Jag undrade varför skolmassakrar sker så ofta i USA? Jag undrade om det kunde bero på deras liberala vapenlagstiftning?
    Och jag visade med min uppräkning att de är procentuellt vanligare i Tyskland ifall man tar hänsyn till folkmängd. Att du inte anser att man kan ta hänsyn till folkmängd bevisar väl din idioti?
    Regndrottning skrev:Men så forsatte jag med att andra länder också har liberal vapenlagstiftning och skolmassakrar sker inte där. Åtminstone inte i lika hög frekvens.
    Kanada har bara en tiondel av befolkningen i USA så därför är det RIMLIGT att det sker 10 ggr så många skolmassakrer i USA. Fattar du inte det?
    Du anser kanske att det är rimligt att jämföra USA med Island också? Du är helt faschinerande blåst!
    Regndrottning skrev:Därefter undrade jag, vad det är i just USA som gör att skolmassakrar förekommer med jämna mellanrum?
    Och i andra länder sker de med ojämna mellanrum?
    Regndrottning skrev:Det är ingen teori... det är en undran...
    Visst, men när du förkastar andras svar så är det inte längre en undran utan något annat.

    Ursäkta, men var har jag förkastat dina svar?

    Jag har ställt frågor. Frågor som jag inte vet svaret på.... Jag förkastar inte dina svar.
    Jag skrev inte att du förkastade MINA svar men kan du inte själv läsa vad du skriver nederst i ditt översta citat ovan? Är du full, eller?

    Du upprepar även nedan att du INTE tror att antalet brott ökar med folkmängden (åtminstone inte om landet är stort). Vad fan har STORLEKEN på landet med saken att göra? Såg du min lista på attentat i Kanada? Bor de trängre där? Skulle inte tro det va?

    Samma dag som i USA för 2 dagar sedan så skedde detta:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Chenpeng_Village_Primary_School_stabbing
    Regndrottning skrev:
    Däremot så gissar jag att det är flera faktorer som spelar in. Den libera vapenlagstiftningen är en faktor. Jag gissar också på amerikanernas mentalitet. Inte att de skulle vara dumma på något sätt..... men, vad jag har uppfattat, så har de en annan inställning till våld än vad vi har. Och vad större delen av välden har... Våld 'glorifieras' mer i USA än i andra länder, vad jag har märkt.
    Jo, speciellt våld mot skolbarn? Du är ju fan helt jävla sjuk!

    Vi andra var överens om att händelser smittar av sig (som med kravallerna i Paris och Rsengård) och att det är en troligare faktor. Men du kanske menar att det är invandrarbarnens mentalitet som gör att de bränner bilar just i Sverige och Frankrike?
    Regndrottning skrev:
    Att det finns fler människor i USA tror jag inte är svaret. Visst, de är många men det är också ett stort land. Det är inte någon direkt trängsel i USA, mig veterligen.
    Detta är bland de dummaste påståendena som jag någonsin har läst. Att det sker fler trafikolyckor i Stockholm än i Säffle är fullständigt självklart och detta TROTS att Stockholm är STÖRRE än Säffle. Hur kan man bli så jävla korkad?
    Regndrottning skrev:Ovanstående är bara en gissning, en undran...en spekulation, om du vill... (ingen teori).
    Nej, det är BARA idioti, INGET ANNAT!
    Regndrottning skrev:Så, du behöver inte bli snipig för att jag tilltalar dig. Ärligt talat så förväntar jag mer hyfs från dig.
    Jag förväntar mig ingenting från dig efter att ha läst ovanstående.

    Och jag är ledsen att du inte kan föra ett hyfsat 'samtal'.

    Jag förväntade mig mer från dig.


    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  ericTheDog 2012-12-17, 01:05

    rd,

    Jag har inte sett ett enda vettigt argument från din sida. Om du nu är ute efter debatt skulle du kanske pröva att lyfta din egen nivå. Just nu håller rv-klass.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  ericTheDog 2012-12-17, 01:05

    rd,

    Jag har inte sett ett enda vettigt argument från din sida. Om du nu är ute efter debatt skulle du kanske pröva att lyfta din egen nivå. Just nu håller rv-klass.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  lazy 2012-12-17, 01:25

    ericTheDog skrev:rd,

    Jag har inte sett ett enda vettigt argument från din sida. Om du nu är ute efter debatt skulle du kanske pröva att lyfta din egen nivå. Just nu håller rv-klass.

    Stopp, stopp, stopp! Du kan inte anklaga RD för att hålla Redvictory-klass, RD försöker argumentera och lyckas ibland mycket bra, när såg vi rv göra det sist? Som non-alliance på AB? Laughing
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  ericTheDog 2012-12-17, 01:37

    lazy skrev:
    ericTheDog skrev:rd,

    Jag har inte sett ett enda vettigt argument från din sida. Om du nu är ute efter debatt skulle du kanske pröva att lyfta din egen nivå. Just nu håller rv-klass.

    Stopp, stopp, stopp! Du kan inte anklaga RD för att hålla Redvictory-klass, RD försöker argumentera och lyckas ibland mycket bra, när såg vi rv göra det sist? Som non-alliance på AB? Laughing

    Nu talade jag om denna tråd. Bedrövligt från rd.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  lazy 2012-12-17, 01:46

    ericTheDog skrev:
    lazy skrev:
    ericTheDog skrev:rd,

    Jag har inte sett ett enda vettigt argument från din sida. Om du nu är ute efter debatt skulle du kanske pröva att lyfta din egen nivå. Just nu håller rv-klass.

    Stopp, stopp, stopp! Du kan inte anklaga RD för att hålla Redvictory-klass, RD försöker argumentera och lyckas ibland mycket bra, när såg vi rv göra det sist? Som non-alliance på AB? Laughing

    Nu talade jag om denna tråd. Bedrövligt från rd.

    Fair enough men inte rv-klass. Smile
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  ericTheDog 2012-12-17, 01:49

    lazy skrev:
    ericTheDog skrev:
    lazy skrev:
    ericTheDog skrev:rd,

    Jag har inte sett ett enda vettigt argument från din sida. Om du nu är ute efter debatt skulle du kanske pröva att lyfta din egen nivå. Just nu håller rv-klass.

    Stopp, stopp, stopp! Du kan inte anklaga RD för att hålla Redvictory-klass, RD försöker argumentera och lyckas ibland mycket bra, när såg vi rv göra det sist? Som non-alliance på AB? Laughing

    Nu talade jag om denna tråd. Bedrövligt från rd.

    Fair enough men inte rv-klass. Smile

    Kanske överdrev jag lite.

    Det var dock roligare på nonAlliance/Down's tid.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  DirtyDog 2012-12-17, 01:49

    Regndrottning skrev:så.... din teori är att ungarna i USA tar mig sig skjutvapen till skolan och mördar klaskamrater och lärare beror på att USA har en stor befolkning?

    Intressant teori men det tror jag inte på.
    Det märkliga med RD är ju att hon INTE anser att det är normalt att fler begår brott i Kina än på Island. Att det beror på att det finns fler kineser är inte en förklaring som hon köper och varför inte då? Jo, Kina har en större LANDYTA än Island? cheers cheers cheers

    Vad skall man säga? Går det överhuvudtaget att föra en intelligent diskussion med en sådan människa?

    Det ENDA som är intressant är ju huruvida PROCENTUELLT FLER kineser begår brott jämfört med islänningar men så självklara saker är för svåra för henne att begripa.

    Nu skulle jag dock inte bli överraskad om PROCENTUELLT fler skolungdomar mördas i USA jämfört med Sverige på samma sätt som PROCENTUELLT fler ungdomar i Sverige bränner upp bilar. Orsakerna kan vara många och bortser man från vapenlagarna så blir nog den "smittoeffekt" som jag nämnde en troligare orsak, men är man RD så för man istället fram teorin om att svenska ungdomar har en mer bilbrännarglorifierande ideologi?

    I rest my case!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  DMustaine 2012-12-17, 01:53

    Alltså...RD begriper ingenting..hon hänger med när andra (vänster) tar vid! Det är en grälsjuk kärring som inte inser hon saknar fundament! För mig är det slående att hon verkar sakna kunnande i det mesta. Att ens försöka debattera med rd...a waste of time and effort!
    DMustaine
    DMustaine


    Antal inlägg : 3914
    Join date : 09-04-07

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  DMustaine 2012-12-17, 02:01

    Förövrigt så äcklar det mig något så fruktansvärt att äckelfisten försöker sprida sitt USA hat med en sån här tråd! Jag har aldrig sett äcklet posta en tråd om ex talibaners vansinniga dåd mot oskyldiga afghaner, lr andra radikala islamisters dåd mot civila var än de sker i världen! Nu har en vansinnig attack, igen, skett i USA och då är fistäcklet genast där att påvisa hur illa ställt det är där. Fisten är enligt mig den som är mest förtjust i det som hänt! Äcklet talar om högerns människosyn utan att inse att äcklets syn på mänsklighet är den som blottas mest!
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  F.I.S.T 2012-12-17, 02:18

    ericTheDog skrev: Det är inte du som bestämmer vad jag "tror".

    precis det är du som bestämmer det, och du basunerar ut det dagligen här på AC
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  F.I.S.T 2012-12-17, 02:20

    DMustaine skrev:Vissa vänsters illa dolda förtjusning kring detta äcklar mig!

    har du nåt exempel på denna "förtjusning" ? Shocked
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  F.I.S.T 2012-12-17, 02:22

    DMustaine skrev:Förövrigt så äcklar det mig något så fruktansvärt att äckelfisten försöker sprida sitt USA hat med en sån här tråd! Jag har aldrig sett äcklet posta en tråd om ex talibaners vansinniga dåd mot oskyldiga afghaner, lr andra radikala islamisters dåd mot civila var än de sker i världen! Nu har en vansinnig attack, igen, skett i USA och då är fistäcklet genast där att påvisa hur illa ställt det är där. Fisten är enligt mig den som är mest förtjust i det som hänt! Äcklet talar om högerns människosyn utan att inse att äcklets syn på mänsklighet är den som blottas mest!

    intressant inlägg för dom som tycker det är kul att läsa öknamn på andra debattörer ... i övrigt ... njä ! Rolling Eyes
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  ericTheDog 2012-12-17, 02:26

    F.I.S.T skrev:
    ericTheDog skrev: Det är inte du som bestämmer vad jag "tror".

    precis det är du som bestämmer det, och du basunerar ut det dagligen här på AC

    Precis. Läs vad jag skriver istället för att hitta på.

    Sponsored content


    "i den här delen av världen" sa forumhögern - Sida 4 Empty Sv: "i den här delen av världen" sa forumhögern

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 02:00