Sniperace 2012-12-11, 15:44
Dao skrev: Sniperace skrev: Dao skrev: Sniperace skrev: Dao skrev: Sniperace skrev:Det var där jag läste det, om hur det pissas i hissar i dessa områden, om invandrare som arbetat SVART hela tiden sedan de kom hit, i företag som deras fränder driver.... jo det är säkert bra för sverige eller hur?
Förstår att sakfrågan blev för jobbig för dig nu...
Vi tar det igen när du är redo...
Snarare var det du som fick ge dig, du kunde inte ge svar så, jag förstår att du drar dig tillbaka under din sten
Det är du som frångår det vi diskuterade helt plötsligt. Inte jag...
Nix, stod det eller stod det inte om pissandet i hissarna i invandrarområde, stod det eller stod det inte om en massa invandrare som aldig jobbat vitt utan istället svart i dessa områden?
stod det eller stod det inte om invandrare som bott i mer än tjugo år och ännu inte talade ett smack svenska?
tror du det är kanstigt då att de inte får nya bostäder eller får jobb?
Vi pratade om orsakerna, inte konsekvenserna!
Det jag tog upp var de som sökte jobb, talade svenska och inte varit kriminell.
Som sagt - väntar tills du är redo...
Orsakerna är ju att vi tar emot folk vi inte har jobb till, att vi ti8llåter dem samlas i egna enklaver osv osv, är du för ett tvång när det gäller bosättningsplats för invandrare för att lösa detta, eller är du för att begränsa invandringen tills vi har bostäder och arbeten till dem?
är det inte ganska naturligt att i första hand anställa våra arbetslösa svenskar?
är det inte så att många arbetsgivare drar öronen åt sig för att de upplevt problem med andra invandrare som haft jobb hos dem?