RedMentalCase 2012-12-10, 19:26
ericTheDog skrev: RedMentalCase skrev: ericTheDog skrev: Secrist skrev: ericTheDog skrev: Secrist skrev:
Just när man trodde att svensk mesighet inte kunde sjunka lägre så kommer sånt här. Det är ju så hårresande korkat att man blir mörkrädd. Om man man nu får använda ordet mörkrädd. Någon mörkhyad kan ju ta illa upp. Det är precis sådana här sanslöst idiotiskt beslut som får folk att springa till SD.
Du menar att dessa idioter får andra idioter att springa till sd?
Var inte barnslig. Alla som röstar på SD är inte idioter. Lika lite som att alla som röstar på V är idioter.
Jag har inte påstått att alla som röstar sd skulle vara idioter, även om empirin säger mig att medelintelligensen hos sd-väljarna kan vara skrämmande låg. Enligt en undersökning i Dagens Industri är sd starkast bland män i byhålor med 9-årig grundskola eller lägre utbildning.
Det jag påstår är att den som väljer att rösta på sd p.g.a att en idiot stoppat pepparkaksgubbar i luciatåget; högst sannolikt är en idiot.
Lessen, du har fel här, inte för att jag vill försvara sd väljare, men,
om det råkar uppträda en detalj som får en viss väljare att fatta ett visst beslut innebär inte det att vederbörande måste vara en idiot, bara för att detaljen är idiotisk.
NÅT får folk att välja SD, tror du inte att såna här detaljer sammantagna kan vara en orsak?
Det finns undantagsfall där du kan ha rätt. Det finns t.ex många väljare som tvekar mellan sd och s. Då kan en detalj bli avgörande. Å andra sidan...om man tvekar mellan sd och s så...
btw,
Bland högutbildade kvinnor i Stockholm har sd ett stöd på 1,1% enligt samma undersökning.
Jag betvivlar inte för en sekund att stödet för SD är lägre bland högutbildade tanter i Stockholm, MEN, det kan ju bero på att högutbildade tanter i 08 området är en samling vinnare, som utan egna stora förtjänster får fett betalada arbeten där man inte behöver göra nån större insats, typ i statsförvaltning. Det behöver iNTE bero på att högutbildade tanter är smartare, hur smart behöver man vara för att studera till socionom på högskolan?, det räcker väl med rätt politisk åsikt för att passa in där.
(foliet är mindmelded med kackerlackan, han dör om han lösgör sig fel, och han är inte smart nog att klara det, en röd dumskalle i grunden)