Sniperace 2013-07-01, 14:51
Infra skrev: Sniperace skrev: Infra skrev:Nu har alla tvivel skingrats: du är en idiot! Snipern skrev:demokratin i Egypten är nog skenbar sedan många rensats ut och hindrats delta
Vill du vara vänlig att lägga en länk till att "många rensats ut", tack Snipern skrev:återigen så blev det mycket av skendemokrati efter denna revolution
Nu hörs det tydligt att du är SD-re. Lyssna på dig själv: Snipern skrev: återigen så blev det mycket av skendemokrati efter denna revolution
Revolutionens mål var demokrati, inte sant? Nu har Egypten en demokrati med folkvald
president. Det du kallar "skendemokrati" är inget annat än öppna, fria och demokratiska val.
Sedan undrar man stilla vilka val du kallar skendemokrati: valet av president eller
valet av konstitution som hölls vid två olika tidpunkter. Du är sannerligen blåst i kolan: det var domarkåren som rensade ut en tredjedel av parlamentet inklussive talmannen. Och du skyller på Mursi din stackars krake.
Som sagt: du har skingrat alla tvivel.
du tillhör det fåtal som blivit lurade och TROR det är en fulländad demokrati, säg mig tror du de omn kuba med, demokratiswka val osv där? *asg*
egypten kommer troligen återigen att falla, och då hoppas jag att de religiösa fanatikerna håller sig undan
Om du kallar den USA-utbildade Mursi för fanatiker så har
du gått från klarhet till klarhet då det gäller din facsistiska
samhällssyn, livsåskådning och ideotí.
Om inte annat så börjar man inte öppna, fria och
demokratiska val med att varna vissa väljargrupper
att hålla sig undan.
Vad du vill se är en nattväktarstat och en demolering av
den unga demokratin till förmån för din egen älskade
diktatur.
BTW: Du kommer inte att få mig att diskutera nåt annat
land i denna tråd som handlar om Egypten.
Vill du hellre diskutera Cuba så starta en sån tråd så får vi
se om jag har lust att replikera.
*fniss* *fniss*
som jag tidigare sagt vill jag se en demokratiskt vald regering, helt utan religiösa tvång och utan sådant förtryck, även här har regeringssidans män visat på sådant förtryck, och från att vara fredade under Mubarak är idag de kristnba villebråda som till varje pris ska utplånas eller kastas ut,m vilket också brödraskapet klart utalat, att är man iunte rättrogen muslim har man inte i egypten att göra....
men sådant applåderar du väl Infra?
ps REPLIKERA betyder INTE att svara på ett inlägg