Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+8
R.O.F.L
F.I.S.T
DirtyDog
Sossar ee lata
Secrist
Redvictory
RedMentalCase
ericTheDog
12 posters

    sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset

    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset - Sida 3 Empty Sv: sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset

    Inlägg  RedMentalCase 2012-11-30, 23:43

    Jag är böjd att hålla med ROFL, det verkar som om landet Sverige lagt sig för att dö?
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset - Sida 3 Empty Sv: sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset

    Inlägg  DirtyDog 2012-12-01, 00:31

    Thetaxpayer skrev:Jag anser att de som inte har rätt att vara i landet borde lämna det. dvs hittepåordet papperslösa sedan har jag aldrig sett at SD inte vill ge dem vård. Hittepå kanske? Shocked
    Självklart syftade jag på "fri" sjukvård.

    SD ansåg (i likhet med M) att papperslösa inte skall ha rätt till fri sjukvård som övriga medborgare. Då övriga partier var för detta så var M tvungna att kompromissa med övriga regeringspartier och man kom fram att det skulle gälla alla under 18 år. Detta var oacceptabelt för S och SD (av olika orsaker) och därför gjorde man upp med MP som köpte denna kompromiss. Svårare än så var det faktiskt inte.

    Från Läkartidningen: Även om merparten av SD:s vårdpolitik är tämligen »mainstream« lyser likafullt kritiken mot invandringen och värnandet av »det svenska« igenom på en del punkter. Så vill man till exempel inte att papperslösa och gömda ska ha rätt till fri vård. I den frågan står man isolerad. Tidigare har S och M stått för en mer restriktiv hållning, medan småpartierna tryckt på. I vintras gick dock M med på att utreda en utökad rätt till subventionerad vård för bland and­ra papperslösa.

    – Man ska inte neka en akut sjuk person vård. Däremot ska de betala fullpris för den vård de får och det får lösas i efterhand. Vet man med sig att en person vistas i landet illegalt eller inte kan betala för sig ska man tillkalla polis eller myndigheter, säger Björn Söder.

    Ni vill lägga den efterforskningsfunktionen på sjukvårdspersonalen?
    – Givetvis ska man ge akut vård först men sedan när personuppgifterna registreras ska det automatiskt signaleras till polismyndigheterna så att de kan verkställa utvisningen så fort de kan lämna sjukhuset.

    Tror du att de här personerna kommer att söka sig till vården under de omständigheterna?
    – Det vet jag inte, men det är upp till dem. De har sig själva att skylla eftersom de befinner sig här på illegal grund.


    Björn Söder är alltså Sverigedemokraternas partisekreterare.

    Mao så kunde knappast SD tillföra något till kompromissen då M och SD inte själva bildar någon majoritet, eller hur? Wink
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset - Sida 3 Empty Sv: sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-12-01, 00:37

    DirtyDog skrev:
    Thetaxpayer skrev:Jag anser att de som inte har rätt att vara i landet borde lämna det. dvs hittepåordet papperslösa sedan har jag aldrig sett at SD inte vill ge dem vård. Hittepå kanske? Shocked
    Självklart syftade jag på "fri" sjukvård.

    SD ansåg (i likhet med M) att papperslösa inte skall ha rätt till fri sjukvård som övriga medborgare. Då övriga partier var för detta så var M tvungna att kompromissa med övriga regeringspartier och man kom fram att det skulle gälla alla under 18 år. Detta var oacceptabelt för S och SD (av olika orsaker) och därför gjorde man upp med MP som köpte denna kompromiss. Svårare än så var det faktiskt inte.

    Från Läkartidningen: Även om merparten av SD:s vårdpolitik är tämligen »mainstream« lyser likafullt kritiken mot invandringen och värnandet av »det svenska« igenom på en del punkter. Så vill man till exempel inte att papperslösa och gömda ska ha rätt till fri vård. I den frågan står man isolerad. Tidigare har S och M stått för en mer restriktiv hållning, medan småpartierna tryckt på. I vintras gick dock M med på att utreda en utökad rätt till subventionerad vård för bland and­ra papperslösa.

    – Man ska inte neka en akut sjuk person vård. Däremot ska de betala fullpris för den vård de får och det får lösas i efterhand. Vet man med sig att en person vistas i landet illegalt eller inte kan betala för sig ska man tillkalla polis eller myndigheter, säger Björn Söder.

    Ni vill lägga den efterforskningsfunktionen på sjukvårdspersonalen?
    – Givetvis ska man ge akut vård först men sedan när personuppgifterna registreras ska det automatiskt signaleras till polismyndigheterna så att de kan verkställa utvisningen så fort de kan lämna sjukhuset.

    Tror du att de här personerna kommer att söka sig till vården under de omständigheterna?
    – Det vet jag inte, men det är upp till dem. De har sig själva att skylla eftersom de befinner sig här på illegal grund.


    Björn Söder är alltså Sverigedemokraternas partisekreterare.

    Mao så kunde knappast SD tillföra något till kompromissen då M och SD inte själva bildar någon majoritet, eller hur? Wink









    http://www.friatider.se/reinfeldt-erknner-migrationsuppgrelsen-var-en-bestraffning-av-vljarna


    Du glömde svara på om du tyckte att det var en bra uppgörelse.
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset - Sida 3 Empty Sv: sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset

    Inlägg  DirtyDog 2012-12-01, 00:50

    Thetaxpayer skrev:Du glömde svara på om du tyckte att det var en bra uppgörelse.
    Det beror på att du aldrig frågade. Wink

    Nej, jag anser att de som är papperslösa och håller sig undan INTE skall ha rätt till samhällets olika förmåner. Att de får vård så länge som undersökning pågår är ok så länge som de inte smiter undan och lever gömda. Att ge dem rätt till vård/skola/omsorg skickar bara signalen att det är helt ok att komma hit och leva på svenska skattebetalare så länge som man håller sig undan och att spela med öppna kort är något för idioter.

    Nöjd?

    Politik är ofta att kompromissa!
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset - Sida 3 Empty Sv: sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset

    Inlägg  lazy 2012-12-01, 00:58

    Moderaternas uppgörelse med mp är säkerligen en av anledningarna till att SD får fler anhängare från m.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset - Sida 3 Empty Sv: sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-12-01, 01:00

    DirtyDog skrev:
    Thetaxpayer skrev:Du glömde svara på om du tyckte att det var en bra uppgörelse.
    Det beror på att du aldrig frågade. Wink

    Nej, jag anser att de som är papperslösa och håller sig undan INTE skall ha rätt till samhällets olika förmåner. Att de får vård så länge som undersökning pågår är ok så länge som de inte smiter undan och lever gömda. Att ge dem rätt till vård/skola/omsorg skickar bara signalen att det är helt ok att komma hit och leva på svenska skattebetalare så länge som man håller sig undan och att spela med öppna kort är något för idioter.

    Nöjd?

    Politik är ofta att kompromissa!



    Jo jag frågade tidigare men ja jag är nöjd.
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset - Sida 3 Empty Sv: sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset

    Inlägg  Secrist 2012-12-01, 01:38

    Thetaxpayer skrev:
    DirtyDog skrev:
    Thetaxpayer skrev:Vad jag menar är att Reinfelt mer eller mindre erkänt att uppgörelsen enbart kom till pga att SD kommit in i riksdagen. Riksdagen är ju ingen lekstuga. (tror jag)
    Vilken idiot som helst inser väl att en regering som inte har egen majoritet måste samarbeta med NÅGON och att detta knappast påverkas av huruvida SD sitter i riksdagen eller inte? Men jag kanske har fel? Vissa idioter förstår inte ens så elementära saker? Rolling Eyes

    DD// Forumets trevligaste medlem Laughing





    He he, Jo men den uppgörelsen hade ju aldrig kommit till om inte SD funnits. Därav idiotin. Tycker du att det var en bra ide´? Jag håller med dig i att man måste vara en komplett idiot om man inte vet det.

    Kategorin "om inte om hade varit".
    DirtyDog
    DirtyDog


    Antal inlägg : 5089
    Join date : 09-02-20

    sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset - Sida 3 Empty Sv: sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset

    Inlägg  DirtyDog 2012-12-01, 01:54

    lazy skrev:Moderaternas uppgörelse med mp är säkerligen en av anledningarna till att SD får fler anhängare från m.
    Troligen, men knappast en anledning för mig att rösta på dem.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset - Sida 3 Empty Sv: sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset

    Inlägg  ericTheDog 2012-12-01, 03:01

    berralarzon skrev:
    RedMentalCase skrev:
    ericTheDog skrev:Vad är problemet med m-mp-uppgörelsen?

    Jag tycker det känns rimligt att man undviker inflytande från de som bara nån månad innan uppgörelsen bar järnrör på stan.

    Problemet enligt mig är att man är så förblindade av sin påstådda medmänsklighet att man börjat tappa fotfästet om VEM och VAD man ska se till att tjänstgöra åt.
    Svenska politiker är valda av Sveriges befolkning för att se till Sveriges befolknings bästa, inte Somalias!

    Så säger en äkta nazze/gris som dig gustavander/rmc!
    //Niklas


    Det är självfallet en vettig invändning från RMC. Jag är övertygad om att seriösa överläggningar pågår inom Alliansen avseende invandringspolitiken. Det viktiga för oss är att såväl sd som tokavänstern är jubelidioter som bara kommer orsaka mer problem.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset - Sida 3 Empty Sv: sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset

    Inlägg  ericTheDog 2012-12-01, 03:08

    DirtyDog skrev:
    lazy skrev:Moderaternas uppgörelse med mp är säkerligen en av anledningarna till att SD får fler anhängare från m.
    Troligen, men knappast en anledning för mig att rösta på dem.


    Tveksamt. Hur många känner ens till uppgörelsen.

    Jag tror sd's frmagångar har helt andra förklaringar. Speciellt efter kvällens intressanta middag med vänner.
    avatar
    Thetaxpayer


    Antal inlägg : 7997
    Join date : 09-02-18

    sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset - Sida 3 Empty Sv: sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset

    Inlägg  Thetaxpayer 2012-12-01, 11:53

    ericTheDog skrev:
    DirtyDog skrev:
    lazy skrev:Moderaternas uppgörelse med mp är säkerligen en av anledningarna till att SD får fler anhängare från m.
    Troligen, men knappast en anledning för mig att rösta på dem.


    Tveksamt. Hur många känner ens till uppgörelsen.

    Jag tror sd's frmagångar har helt andra förklaringar. Speciellt efter kvällens intressanta middag med vänner.






    Ja men låt höra då vad hjärntrusten kommit fram till. Spotta ut det.
    lazy
    lazy


    Antal inlägg : 12772
    Join date : 09-02-16

    sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset - Sida 3 Empty Sv: sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset

    Inlägg  lazy 2012-12-03, 20:30

    När jag trodde att jag sett allt som numera rubriksätts med extra i extra stora bokstäver och ordet skandal vid sidan så kommer det här..Erik har nog rätt, det finns nog andra anledningar också till SD:s höga siffror.


    sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset - Sida 3 Bauta100




    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset - Sida 3 Empty Sv: sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset

    Inlägg  ericTheDog 2012-12-03, 22:10

    Den viktigaste anledningen är att gemene man ruttnat på kriminaliteten som drabbar mannen på gatan. Det kan vara tonåringen som får en fet smäll i skolan, pappan som blir bestulen på sina vinterdäck, mamman som inte vågar säga ifrån när ungdomsgäng snattar.

    Tyvärr är överrepresentationen närmast total till invandrarnas nackdel. De som begår dessa brott borde verkligen skämmas å sina landsmäns vägnar.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset - Sida 3 Empty Sv: sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset

    Inlägg  RedMentalCase 2012-12-04, 13:09

    ericTheDog skrev:Den viktigaste anledningen är att gemene man ruttnat på kriminaliteten som drabbar mannen på gatan. Det kan vara tonåringen som får en fet smäll i skolan, pappan som blir bestulen på sina vinterdäck, mamman som inte vågar säga ifrån när ungdomsgäng snattar.

    Tyvärr är överrepresentationen närmast total till invandrarnas nackdel. De som begår dessa brott borde verkligen skämmas å sina landsmäns vägnar.

    Men goddag yxskaft, den utvecklingen har ju pågått i 30 år typ, och ingen som har makten att agera bryr sig ett dyft.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset - Sida 3 Empty Sv: sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset

    Inlägg  ericTheDog 2012-12-04, 19:15

    RedMentalCase skrev:
    ericTheDog skrev:Den viktigaste anledningen är att gemene man ruttnat på kriminaliteten som drabbar mannen på gatan. Det kan vara tonåringen som får en fet smäll i skolan, pappan som blir bestulen på sina vinterdäck, mamman som inte vågar säga ifrån när ungdomsgäng snattar.

    Tyvärr är överrepresentationen närmast total till invandrarnas nackdel. De som begår dessa brott borde verkligen skämmas å sina landsmäns vägnar.

    Men goddag yxskaft, den utvecklingen har ju pågått i 30 år typ, och ingen som har makten att agera bryr sig ett dyft.


    Exakt. Det nya är att gemene man nu ruttnat totalt på detta. Det handlar om MYCKET större grupp än de som säger sig rösta på sd.
    formsvackan
    formsvackan


    Antal inlägg : 14778
    Join date : 09-03-02

    sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset - Sida 3 Empty Sv: sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset

    Inlägg  formsvackan 2012-12-04, 20:39

    ericTheDog skrev:
    RedMentalCase skrev:
    ericTheDog skrev:Den viktigaste anledningen är att gemene man ruttnat på kriminaliteten som drabbar mannen på gatan. Det kan vara tonåringen som får en fet smäll i skolan, pappan som blir bestulen på sina vinterdäck, mamman som inte vågar säga ifrån när ungdomsgäng snattar.

    Tyvärr är överrepresentationen närmast total till invandrarnas nackdel. De som begår dessa brott borde verkligen skämmas å sina landsmäns vägnar.

    Men goddag yxskaft, den utvecklingen har ju pågått i 30 år typ, och ingen som har makten att agera bryr sig ett dyft.

    Exakt. Det nya är att gemene man nu ruttnat totalt på detta. Det handlar om MYCKET större grupp än de som säger sig rösta på sd.
    Jag tror att du kan utgå från att alla ser detta problem. Det behövs kraftiga åtgärder från samhället, naturligtvis reaktiva sådana men främst proaktiva.
    avatar
    ericTheDog


    Antal inlägg : 15117
    Join date : 10-05-11

    sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset - Sida 3 Empty Sv: sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset

    Inlägg  ericTheDog 2012-12-04, 21:02

    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:
    RedMentalCase skrev:
    ericTheDog skrev:Den viktigaste anledningen är att gemene man ruttnat på kriminaliteten som drabbar mannen på gatan. Det kan vara tonåringen som får en fet smäll i skolan, pappan som blir bestulen på sina vinterdäck, mamman som inte vågar säga ifrån när ungdomsgäng snattar.

    Tyvärr är överrepresentationen närmast total till invandrarnas nackdel. De som begår dessa brott borde verkligen skämmas å sina landsmäns vägnar.

    Men goddag yxskaft, den utvecklingen har ju pågått i 30 år typ, och ingen som har makten att agera bryr sig ett dyft.

    Exakt. Det nya är att gemene man nu ruttnat totalt på detta. Det handlar om MYCKET större grupp än de som säger sig rösta på sd.
    Jag tror att du kan utgå från att alla ser detta problem. Det behövs kraftiga åtgärder från samhället, naturligtvis reaktiva sådana men främst proaktiva.


    Jag har nog svårt att sätta REAKTIV före PROAKTIV eller tvärtom.

    Gör de proaktiva åtgärder som krävs. De reaktiva åtgärderna torde ju bli händelsestyrda.
    RedMentalCase
    RedMentalCase


    Antal inlägg : 12415
    Join date : 10-04-22

    sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset - Sida 3 Empty Sv: sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset

    Inlägg  RedMentalCase 2012-12-05, 17:41

    ericTheDog skrev:
    formsvackan skrev:
    ericTheDog skrev:
    RedMentalCase skrev:
    ericTheDog skrev:Den viktigaste anledningen är att gemene man ruttnat på kriminaliteten som drabbar mannen på gatan. Det kan vara tonåringen som får en fet smäll i skolan, pappan som blir bestulen på sina vinterdäck, mamman som inte vågar säga ifrån när ungdomsgäng snattar.

    Tyvärr är överrepresentationen närmast total till invandrarnas nackdel. De som begår dessa brott borde verkligen skämmas å sina landsmäns vägnar.

    Men goddag yxskaft, den utvecklingen har ju pågått i 30 år typ, och ingen som har makten att agera bryr sig ett dyft.

    Exakt. Det nya är att gemene man nu ruttnat totalt på detta. Det handlar om MYCKET större grupp än de som säger sig rösta på sd.
    Jag tror att du kan utgå från att alla ser detta problem. Det behövs kraftiga åtgärder från samhället, naturligtvis reaktiva sådana men främst proaktiva.


    Jag har nog svårt att sätta REAKTIV före PROAKTIV eller tvärtom.

    Gör de proaktiva åtgärder som krävs. De reaktiva åtgärderna torde ju bli händelsestyrda.

    Jag småler, denna situation har pågått och eskalerat i 20 år, ingen tror att den svenska bestämmareliten bryr sig om det för 5 öre,
    det är väl ändå uppenbart.
    För dem finns ett "högre mål" än tusentals personrån och gruppvåldtäkter och det faktum att allt som inte är fastsvetsas stjäls, målet är det mångkulturella samhället, vad f-n nu det är.

    Sponsored content


    sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset - Sida 3 Empty Sv: sd på nya äventyr - i självaste riksdagshuset

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 16:36