Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+10
R.O.F.L
Thetaxpayer
Infra
redalert
DirtyDog
lazy
formsvackan
Dao
Sniperace
RedCloud
14 posters

Läsning för israelkramarna....

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Läsning för israelkramarna.... - Sida 4 Empty Sv: Läsning för israelkramarna....

Inlägg  Dao 2012-11-22, 16:41

Sniperace skrev:
    Infra skrev:
    Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:
    Läsning för israelkramarna.... - Sida 4 600043_10151154290644077_249734027_n

Accepterad världsbild enl. Sniper....

I krig möts attacker alltid av motattacker, Hamaz o co BESTÄLLER mao dessa, kanske borde de fundera på en annan sorts kamp?
    Jasså. Nu när "israel" får smaka sin egen medicin
    så vill du ha "en annan sorts kamp". Helt förväntat av en fegis
    som du.

Nu rämnar det artificiella Terrorbygget. Det ska bli extra intressant att
    detaljstudera din egen vånda under denna nedförsbacke för ondskan.
    Börja sy sorgband.

och Gaza fick hundrafalt tilbaka, ser du det som seger så undrar jag vad förlust betyder för dig Laughing

Hamaz är snart historia, nedgrävd i historiens sophög

[/color]Lustigt! Alla andra bedömer att Israels agerande STÄRKER Hamas!

Hur kan de anse detta, tror du?
    [color=cyan]
    Dao
    Dao

Läsning för israelkramarna.... - Sida 4 Empty Sv: Läsning för israelkramarna....

Inlägg  Dao 2012-11-22, 16:44

Sniperace skrev:
    RedCloud skrev:

I krig möts attacker alltid av motattacker, Hamaz o co BESTÄLLER mao dessa, kanske borde de fundera på en annan sorts kamp?

Så hur skall man motangripa Israels attacker då? De är ju alltså berättigade enligt dig! Mer självmordsdåd? Mer avancerade raketer? En ny intifada?
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2012-11-22, 16:45

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Jag ser en del av vad Israel gör som dumt, men ändå är det en konsekvens av vad araberna gjort mot dem......
    Det är en konsekvens av islams förtryck mot judar

[/color]Alltså... När de muslimska regionerna lät bli att massmörda judar, och lät den utöva vilka religioner de ville och bo var de ville och sådana saker - så var det egentligen ett förtryck som ger Israel rätt att terrorisera palestinier???

Att det "regnat" raketer över före detta palestinska områden i Israel i lite mer än tio år, innebär att Israels 60 års terror mot palestinierna är berättigade???

Du har ett märkligt tänkande, må jag säga.

Varför inte istället ha en inställning där INGEN terror, eller INGA krig är berättigade? Varför ens välja sida??
    [color=cyan]

Ja, varför väljer du så totalt sida?
    och faktan är att Judar förtryckts av islam och araber LÅNGT tidigare än israels bildande, och att du förneka det som hänt under alla de åren eller kommer med bortförklaringar visar bara på ditt judehat som du FÖRSÖKER förneka men är så genomskinligt
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-11-22, 16:50

Sniperace skrev:
    Dao skrev:
    Sniperace skrev:Jag ser en del av vad Israel gör som dumt, men ändå är det en konsekvens av vad araberna gjort mot dem......

[/color]Alltså... När de muslimska regionerna lät bli att massmörda judar, och lät den utöva vilka religioner de ville och bo var de ville och sådana saker - så var det egentligen ett förtryck som ger Israel rätt att terrorisera palestinier???

Att det "regnat" raketer över före detta palestinska områden i Israel i lite mer än tio år, innebär att Israels 60 års terror mot palestinierna är berättigade???

Varför inte istället ha en inställning där INGEN terror, eller INGA krig är berättigade? Varför ens välja sida??
    [color=cyan]

och faktan är att Judar förtryckts av islam och araber LÅNGT tidigare än israels bildande, och att du förneka det som hänt under alla de åren eller kommer med bortförklaringar visar bara på ditt judehat som du FÖRSÖKER förneka men är så genomskinligt

Kan du inte bara svara på min fråga istället för att ljuga om mina åsikter som en bortskämd tonåring!?

Då får du VISA den faktan, då - om den nu är så självklar.

Och kan du inte försöka visa att du är mogen att hålla en saklig debatt nån gång...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-11-22, 16:57

Dao skrev:
    Sniperace skrev:
    Dao skrev:

[color=cyan]

Kan du inte bara svara på min fråga istället för att ljuga om mina åsikter som en bortskämd tonåring!?

Då får du VISA den faktan, då - om den nu är så självklar.

Och kan du inte försöka visa att du är mogen att hålla en saklig debatt nån gång...
    Jah har redan visat dig att terrorattackerna från judarnas sida började inte förrän med irgun, och att judarna utsatts för sådana redan från 1920.....
    men sedan angående mogen, det är välsnarare du som alltid försöker nedvärdera dina motdebattörer
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-11-22, 17:23

Sniperace skrev:Jah har redan visat dig att terrorattackerna från judarnas sida började inte förrän med irgun, och att judarna utsatts för sådana redan från 1920.....
    men sedan angående mogen, det är välsnarare du som alltid försöker nedvärdera dina motdebattörer

Jag lyfte fram terrorn som blev aktuellt med bosättningarna, som påbörjades redan mot slutet av 1880-talet.

Ja, jag är "jättedum"...
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-11-22, 17:24

Dao skrev:
    Sniperace skrev:Jah har redan visat dig att terrorattackerna från judarnas sida började inte förrän med irgun, och att judarna utsatts för sådana redan från 1920.....

Jag lyfte fram terrorn som blev aktuellt med bosättningarna, som påbörjades redan mot slutet av 1880-talet.

Ja, jag är "jättedum"...

där visas inget om denna på wiki, däremot visas arabernas terror mot judarna
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2012-11-22, 17:43

RedCloud skrev:

Så sant .... var hittar du alla dina talande bilder ? ... googlar du alltid ?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-11-22, 17:48

F.I.S.T skrev:
    RedCloud skrev:

även om det stämmer så är det väl ganska dumt att slå till om man vet att det kommer hundrafalt tillbaka?
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-11-22, 19:32

Sniperace skrev:
    F.I.S.T skrev:
    RedCloud skrev:

även om det stämmer så är det väl ganska dumt att slå till om man vet att det kommer hundrafalt tillbaka?

Du menar att de skall "vika ner sig för övermakten"?

Nu är det sällan Hamas som står för raketbeskjutningen, utan det är först och främst Islamiska Jihad och Israel som har den största skulden. Hamas är dock de som regerar i Gaza, så mycket det är möjligt, så de har ett ansvar de också. Men så länge förtrycket och terrorn från Israel håller på, är det svårt att kontrollera enskilda gruppers ageranden...

Men det är ju bra för er att ha någon att skylla på...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-11-22, 19:37

Sniperace skrev:
    Dao skrev:

Ja, jag är "jättedum"...

där visas inget om denna på wiki, däremot visas arabernas terror mot judarna

Din sida tog inte upp detta, utan enbart terroristiska angrepp i regionen med dödliga konsekvenser. Inga analyser eller någonting. Ändå visar din länk mer än du gillar. Judisk terror var dominerande under mellankrigstiden.

Det som den INTE visade var den minst sagt grymma bosättningspolitiken som föranledde protesterna, som först var av icke-våldskaraktär. De våldsamma reaktionerna kom efter att man insåg att man inte får någon hjälp utifrån. Samma som idag, i stort sett.

Märk väl att före sionismen började sitt agerande, fanns det palestinska judar i regionen som levde på samma nivå som alla andra. Sionismen körde igång våldsspiralen.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 01:54