+7
MartinLindgren
RedCloud
redalert
Sniperace
Thors
Hungary
captaincodd
11 posters
Ännu en gång,,,,
captaincodd- Antal inlägg : 904
- Inlägg 1
Ännu en gång,,,,
så har vi fuskande och hycklande politiker i högerleden.Moderaten betalade sina nyvärvade "medlemmars" avgift,,,,Vilket skitsnack,,,
Hungary- Antal inlägg : 87
- Inlägg 2
Moderaterna värvar nya medlemar.
Man kan ta till alla metoder för att vinna ett val!
http://www.dn.se/nyheter/valet2010/m-i-tensta-rinkeby-ny-maktfaktor-i-partiet-1.1044675
http://www.dn.se/nyheter/valet2010/m-i-tensta-rinkeby-ny-maktfaktor-i-partiet-1.1044675
Hungary- Antal inlägg : 87
- Inlägg 3
Kul läsning!
Lite nytt om Alliansen!
http://blogg.expressen.se/riksdagsrummet/
http://blogg.expressen.se/riksdagsrummet/
Thors- Antal inlägg : 2065
- Inlägg 4
Sv: Ännu en gång,,,,
captaincodd skrev:så har vi fuskande och hycklande politiker i högerleden.Moderaten betalade sina nyvärvade "medlemmars" avgift,,,,Vilket skitsnack,,,
http://www.expressen.se/1.76274
Två socialdemokratiska valarbetare dömdes på måndagen av Stockholms tingsrätt till 75 dagsböter för fusk i samband med valet hösten 2002.
RÖDINGAR GÖR ALDRIG FEL!! NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!
http://figureskate2008hb.svt.se/2.22620/1.391906/ssu_tappar_var_tredje_medlem
SSU har tappat var tredje medlem sedan årsskiftet. Efter uppgifterna om fusk med medlemsregistren har SSU undersökt hur många som vill vara kvar. Drygt 9.000 tackade nej.
RÖDINGAR FUSKAR ALDRIIIIIIIIIIIIIIIIGGGG!
Sniperace- Antal inlägg : 32948
- Inlägg 5
en sak försår jag INTE, hur kan det vinnas val genom att betala andra medlemmars medlemsavgift?
iofs så är det väl inget som vissa vill bli påminda om, men hur var det med SSU-medlemmarna som fanns i TUSENTAL som inte ens visste om och som ssu fick pengar från staten för?
iofs så är det väl inget som vissa vill bli påminda om, men hur var det med SSU-medlemmarna som fanns i TUSENTAL som inte ens visste om och som ssu fick pengar från staten för?
redalert- Antal inlägg : 13973
- Inlägg 6
Någonting säger mig att intelligensnivån här är befriande låg?
- Inlägg 7
Men Red
då har du hittat din plats i etern ju,,,,
RedCloud- Antal inlägg : 23039
- Inlägg 8
hur kan det vinnas val genom att betala andra medlemmars medlemsavgift?
partiet får mer statsbidrag beroende på medlemsantal.
mer ekonomiska muskler, mer propaganda...
MartinLindgren- Antal inlägg : 15685
- Inlägg 9
Hur står det till i ditt eget älskade pajasparti SD, och er fjant till ledare Jimmy Åkesson,
LillThor?
Bara tjåla och roffa åt sig Astrid Lindgrens verk, sno låtar av Peps Persson, spridafalska och rent lögnaktiga påståenden utan betänkligheter!
Prästens lilla kråka LillThor skulle ut och åka, än slank den lilla kråkan LillThor hit än slank han dit, sen körde den korkade kråkan LillThor rakt ner i diket!
LillThor?
Bara tjåla och roffa åt sig Astrid Lindgrens verk, sno låtar av Peps Persson, spridafalska och rent lögnaktiga påståenden utan betänkligheter!
Prästens lilla kråka LillThor skulle ut och åka, än slank den lilla kråkan LillThor hit än slank han dit, sen körde den korkade kråkan LillThor rakt ner i diket!
- Inlägg 10
RedCloud skrev:hur kan det vinnas val genom att betala andra medlemmars medlemsavgift?
mer ekonomiska muskler, mer propaganda...
JAg tvivlar på att det ger sådan genomslagskraft, men ok, då förstår jag ÄNNU mer SSU,s myglande i detta även om jag trodde att det där rörde sig om aktivitetsstöd mm...
att det skulle göra nytta i riksdagsvalet trodde jag INTE.
vad tycker du förresten om ssus myglande, det var ju i storleksordningen tusen gånegr fler?
Sedan är det ju så att ännu är det BARA Sossar som fällts för valfusk i Sverige, vad tycker du om det, och då är det ändå ett reellt valfusk, inte vad som jag mer ser som ett internt fusk som inte påverkar en valutgång mellan partierna?
Är det då inte värre med PP, som man blir medlem i UTAN medlemsavgift, enbart anmälan att man vill vara med?
och då har vi en fruktansvärd sak när det gällser SAP, att man automatiskt blir medlem i sap när man går med i facket om man inte uttryckligen säger NEJ till detta, hur ska det ses där med fusk då?
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 11
Val
mer ekonomiska muskler, mer propaganda....
Nja, detta var väl av ett mer egoistiskt fuskande för att främja sin egen karriär inom partiet.
Nja, detta var väl av ett mer egoistiskt fuskande för att främja sin egen karriär inom partiet.
F.I.S.T- Antal inlägg : 17511
- Inlägg 12
Secrist skrev:partiet får mer statsbidrag beroende på medlemsantal.
Egoistiskt .... något mycket familjärt för Moderater, som bygger sin politik på denna livsfilosofi
- Inlägg 13
F.I.S.T skrev:Secrist skrev:partiet får mer statsbidrag beroende på medlemsantal.
Egoistiskt .... något mycket familjärt för Moderater, som bygger sin politik på denna livsfilosofi
du menar att de är likadana i ssu och s där sådant tydligen florerat i många år?
jag tror nog att det INTE är ett spår partipolitiskt utan något som väldigt många politiker sysslar med i sig kamp att komma upp sig och nå nomenklaturen där de kan dra nytta av systemet för egen vinning, något man ser atti stort sett ALLA politiker verkar vilja göra. OAVSETT partitillhörighet!!
Thors- Antal inlägg : 2065
- Inlägg 14
captaincodd skrev:så har vi fuskande och hycklande politiker i högerleden.Moderaten betalade sina nyvärvade "medlemmars" avgift,,,,Vilket skitsnack,,,
OCH DET HAR INTE SOSSAR GJORT!!
Redvictory- Antal inlägg : 12028
- Inlägg 15
Ni alliansare som envisas med er fokusförskjutning tillsammans med erat eget psykmonster! det finns flera trådar som bl,a psyknazze startat om sossars fuskande 1973 m,m! här debatteras färska nyheter om Moderaternas fusk! (Fatta)
- Inlägg 16
Men som jag i stort sett alltid säger, så kvittar det vilket parti någon håller på, denne är ändå bara människa, och brott och fusk är INTE någon partiberoende sak....
men det verkar viktigt att peka TITTA så gör de djävla alliansarna, jordens avskum, om en sådan åkt dit för rattfylla, fuskat eller något liknande, och på samma sätt gör många alliansare, varför inte konstatera att det är människor som gör så, utan att det i verkligheten ligger politik i det?
och vet du varför Thor nu starta detta, jo just för att alliansare som grupp pekas ut som klandervärda för vad en eller ett par gjort internt i sina provval, då kommer självfallet svaret,ja med se på er egna vad DE gör....
tycker du det är konstigt?
det tycker inte jag, inte så länge det ska pekas mot hela partiet så snart en sådan sak inträffar.
men det verkar viktigt att peka TITTA så gör de djävla alliansarna, jordens avskum, om en sådan åkt dit för rattfylla, fuskat eller något liknande, och på samma sätt gör många alliansare, varför inte konstatera att det är människor som gör så, utan att det i verkligheten ligger politik i det?
och vet du varför Thor nu starta detta, jo just för att alliansare som grupp pekas ut som klandervärda för vad en eller ett par gjort internt i sina provval, då kommer självfallet svaret,ja med se på er egna vad DE gör....
tycker du det är konstigt?
det tycker inte jag, inte så länge det ska pekas mot hela partiet så snart en sådan sak inträffar.
- Inlägg 17
Men
det var ju inte bara en "vanlig" medlemsvärvning(eller hur många det nu va`), det handlade om utan han fick ju dessa att högst troligen kryssa honom på valsedeln oxå och då kan man komma in i reksdan´ och då har du livstidsgaranti på försörjningen,,,,Inte dumt va???
- Inlägg 18
captaincodd skrev:det var ju inte bara en "vanlig" medlemsvärvning(eller hur många det nu va`), det handlade om utan han fick ju dessa att högst troligen kryssa honom på valsedeln oxå och då kan man komma in i reksdan´ och då har du livstidsgaranti på försörjningen,,,,Inte dumt va???
njaa, till provvalet JA, men inte i det riktiga riksdagsvalet eller kommunalvalet.
detta skit är bevisat att ha förekommit inom alla partier mer eller mindre, vissa har toppstyrning av vilka som ska finnas och i vilken ordning osv...
där är nog alla partier av samma skrot och korn...
- Inlägg 19
Förvisso
men vad garanterar att det inte fortsätter??Och troligen förekommer det inom de flesta partierna me´.Och dom anser att vi har massa skyldigheter mot dom men vad gör dom själv irl egentligen???
- Inlägg 20
captaincodd skrev:men vad garanterar att det inte fortsätter??Och troligen förekommer det inom de flesta partierna me´.Och dom anser att vi har massa skyldigheter mot dom men vad gör dom själv irl egentligen???
Ja, då får du ju kolla med sossarna, det är bara hos dem medlemmar åtalats och fällts för valfusk i riksdagsval och kommunalval!!
men som jag har skrivit, detta har troligen inte med partipolitik att göra, utanm det är enskilda MÄNNISKOR/politiker som gör så mot partiernas vilja, dvs har eg noll att göra med vilket parti de tillhör.
Som jag ser det är de flesta polkitiker makthungrigt pack som tror de står över oss alla andra OAVSETT PARTIFÄRG!!
och MArtin, du får gärna börja gläfsa och hugga igen, dig tar man aldrig på allvar ändå!!
- Inlägg 21
Så
klart att partierna vill växa.Varje ny medlem genererar säkert en handfull väljare på valdan,så visst är det partipolitiskt,min vän,,,Och för egen vinning så klart.Man är sig alltid närmst själv ju
- Inlägg 22
captaincodd skrev:klart att partierna vill växa.Varje ny medlem genererar säkert en handfull väljare på valdan,så visst är det partipolitiskt,min vän,,,Och för egen vinning så klart.Man är sig alltid närmst själv ju
ok, då ser du ju ssu,s jättefusk, sap,s riktiga valfusk osv... så hur är det då när de enda som åtalats och fällts för valfusk är just SOCIALDEMOKRATER, är de då ett parti värt att förakta eftersom deras fusk är långt värre än ett internt valfusk INOM partiet, som inte berör andra partier på något sätt?
- Inlägg 23
Vi
har inte sett slutet på denna saga än,säger jag bara,,,,Höger som vänster,lika odemokratiskt är det iaf.
- Inlägg 24
captaincodd skrev:har inte sett slutet på denna saga än,säger jag bara,,,,Höger som vänster,lika odemokratiskt är det iaf.
Yepp, och helt förkastligt, min enda sak jag vill framhäva är att det är INTE partipolitiskt bundet, utan att enskilda medlemmar gör så i alla partier, mer eller mindre
Regndrottning- Antal inlägg : 6691
- Inlägg 25
Upp!