Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+7
MartinLindgren
RedCloud
redalert
Sniperace
Thors
Hungary
captaincodd
11 posters

    Ännu en gång,,,,

    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Ännu en gång,,,, Empty Ännu en gång,,,,

    Inlägg  captaincodd 2010-02-13, 13:35

    så har vi fuskande och hycklande politiker i högerleden.Moderaten betalade sina nyvärvade "medlemmars" avgift,,,,Vilket skitsnack,,,
    avatar
    Hungary


    Antal inlägg : 87
    Join date : 09-02-23

    Ännu en gång,,,, Empty Moderaterna värvar nya medlemar.

    Inlägg  Hungary 2010-02-13, 14:06

    avatar
    Hungary


    Antal inlägg : 87
    Join date : 09-02-23

    Ännu en gång,,,, Empty Kul läsning!

    Inlägg  Hungary 2010-02-13, 14:19

    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Ännu en gång,,,, Empty Sv: Ännu en gång,,,,

    Inlägg  Thors 2010-02-13, 14:30

    captaincodd skrev:så har vi fuskande och hycklande politiker i högerleden.Moderaten betalade sina nyvärvade "medlemmars" avgift,,,,Vilket skitsnack,,,

    http://www.expressen.se/1.76274

    Två socialdemokratiska valarbetare dömdes på måndagen av Stockholms tingsrätt till 75 dagsböter för fusk i samband med valet hösten 2002.

    RÖDINGAR GÖR ALDRIG FEL!! NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!

    http://figureskate2008hb.svt.se/2.22620/1.391906/ssu_tappar_var_tredje_medlem

    SSU har tappat var tredje medlem sedan årsskiftet. Efter uppgifterna om fusk med medlemsregistren har SSU undersökt hur många som vill vara kvar. Drygt 9.000 tackade nej.

    RÖDINGAR FUSKAR ALDRIIIIIIIIIIIIIIIIGGGG!
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ännu en gång,,,, Empty Sv: Ännu en gång,,,,

    Inlägg  Sniperace 2010-02-13, 14:32

    en sak försår jag INTE, hur kan det vinnas val genom att betala andra medlemmars medlemsavgift?

    iofs så är det väl inget som vissa vill bli påminda om, men hur var det med SSU-medlemmarna som fanns i TUSENTAL som inte ens visste om och som ssu fick pengar från staten för?
    redalert
    redalert


    Antal inlägg : 13973
    Join date : 10-01-27

    Ännu en gång,,,, Empty Sv: Ännu en gång,,,,

    Inlägg  redalert 2010-02-13, 14:46

    Någonting säger mig att intelligensnivån här är befriande låg? Shocked
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Ännu en gång,,,, Empty Men Red

    Inlägg  captaincodd 2010-02-13, 21:27

    då har du hittat din plats i etern ju,,,,
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Ännu en gång,,,, Empty Sv: Ännu en gång,,,,

    Inlägg  RedCloud 2010-02-13, 21:40

    hur kan det vinnas val genom att betala andra medlemmars medlemsavgift?

    partiet får mer statsbidrag beroende på medlemsantal.
    mer ekonomiska muskler, mer propaganda...
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Ännu en gång,,,, Empty Sv: Ännu en gång,,,,

    Inlägg  MartinLindgren 2010-02-13, 21:42

    Hur står det till i ditt eget älskade pajasparti SD, och er fjant till ledare Jimmy Åkesson,
    LillThor?

    Bara tjåla och roffa åt sig Astrid Lindgrens verk, sno låtar av Peps Persson, spridafalska och rent lögnaktiga påståenden utan betänkligheter!


    Prästens lilla kråka LillThor skulle ut och åka, än slank den lilla kråkan LillThor hit än slank han dit, sen körde den korkade kråkan LillThor rakt ner i diket! cheers
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ännu en gång,,,, Empty Sv: Ännu en gång,,,,

    Inlägg  Sniperace 2010-02-13, 22:17

    RedCloud skrev:
    hur kan det vinnas val genom att betala andra medlemmars medlemsavgift?

    partiet får mer statsbidrag beroende på medlemsantal.
    mer ekonomiska muskler, mer propaganda...

    JAg tvivlar på att det ger sådan genomslagskraft, men ok, då förstår jag ÄNNU mer SSU,s myglande i detta även om jag trodde att det där rörde sig om aktivitetsstöd mm...

    att det skulle göra nytta i riksdagsvalet trodde jag INTE.

    vad tycker du förresten om ssus myglande, det var ju i storleksordningen tusen gånegr fler?

    Sedan är det ju så att ännu är det BARA Sossar som fällts för valfusk i Sverige, vad tycker du om det, och då är det ändå ett reellt valfusk, inte vad som jag mer ser som ett internt fusk som inte påverkar en valutgång mellan partierna?

    Är det då inte värre med PP, som man blir medlem i UTAN medlemsavgift, enbart anmälan att man vill vara med?

    och då har vi en fruktansvärd sak när det gällser SAP, att man automatiskt blir medlem i sap när man går med i facket om man inte uttryckligen säger NEJ till detta, hur ska det ses där med fusk då? Very Happy
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Ännu en gång,,,, Empty Val

    Inlägg  Secrist 2010-02-14, 02:49

    partiet får mer statsbidrag beroende på medlemsantal.
    mer ekonomiska muskler, mer propaganda....


    Nja, detta var väl av ett mer egoistiskt fuskande för att främja sin egen karriär inom partiet.
    F.I.S.T
    F.I.S.T


    Antal inlägg : 17511
    Join date : 09-03-05
    Ort : Sveriges vackraste stad

    Ännu en gång,,,, Empty Sv: Ännu en gång,,,,

    Inlägg  F.I.S.T 2010-02-16, 10:28

    Secrist skrev:partiet får mer statsbidrag beroende på medlemsantal.
    mer ekonomiska muskler, mer propaganda....


    Nja, detta var väl av ett mer egoistiskt fuskande för att främja sin egen karriär inom partiet.

    Egoistiskt .... något mycket familjärt för Moderater, som bygger sin politik på denna livsfilosofi
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ännu en gång,,,, Empty Sv: Ännu en gång,,,,

    Inlägg  Sniperace 2010-02-16, 10:57

    F.I.S.T skrev:
    Secrist skrev:partiet får mer statsbidrag beroende på medlemsantal.
    mer ekonomiska muskler, mer propaganda....


    Nja, detta var väl av ett mer egoistiskt fuskande för att främja sin egen karriär inom partiet.

    Egoistiskt .... något mycket familjärt för Moderater, som bygger sin politik på denna livsfilosofi

    du menar att de är likadana i ssu och s där sådant tydligen florerat i många år?

    jag tror nog att det INTE är ett spår partipolitiskt utan något som väldigt många politiker sysslar med i sig kamp att komma upp sig och nå nomenklaturen där de kan dra nytta av systemet för egen vinning, något man ser atti stort sett ALLA politiker verkar vilja göra. OAVSETT partitillhörighet!!
    avatar
    Thors


    Antal inlägg : 2065
    Join date : 10-01-20

    Ännu en gång,,,, Empty Sv: Ännu en gång,,,,

    Inlägg  Thors 2010-02-16, 17:03

    captaincodd skrev:så har vi fuskande och hycklande politiker i högerleden.Moderaten betalade sina nyvärvade "medlemmars" avgift,,,,Vilket skitsnack,,,

    OCH DET HAR INTE SOSSAR GJORT!!
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Ännu en gång,,,, Empty Sv: Ännu en gång,,,,

    Inlägg  Redvictory 2010-02-16, 17:15

    Ni alliansare som envisas med er fokusförskjutning tillsammans med erat eget psykmonster! det finns flera trådar som bl,a psyknazze startat om sossars fuskande 1973 m,m! här debatteras färska nyheter om Moderaternas fusk! (Fatta)
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ännu en gång,,,, Empty Sv: Ännu en gång,,,,

    Inlägg  Sniperace 2010-02-16, 17:34

    Men som jag i stort sett alltid säger, så kvittar det vilket parti någon håller på, denne är ändå bara människa, och brott och fusk är INTE någon partiberoende sak....

    men det verkar viktigt att peka TITTA så gör de djävla alliansarna, jordens avskum, om en sådan åkt dit för rattfylla, fuskat eller något liknande, och på samma sätt gör många alliansare, varför inte konstatera att det är människor som gör så, utan att det i verkligheten ligger politik i det?

    och vet du varför Thor nu starta detta, jo just för att alliansare som grupp pekas ut som klandervärda för vad en eller ett par gjort internt i sina provval, då kommer självfallet svaret,ja med se på er egna vad DE gör....

    tycker du det är konstigt?

    det tycker inte jag, inte så länge det ska pekas mot hela partiet så snart en sådan sak inträffar.
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Ännu en gång,,,, Empty Men

    Inlägg  captaincodd 2010-02-16, 19:12

    det var ju inte bara en "vanlig" medlemsvärvning(eller hur många det nu va`), det handlade om utan han fick ju dessa att högst troligen kryssa honom på valsedeln oxå och då kan man komma in i reksdan´ och då har du livstidsgaranti på försörjningen,,,,Inte dumt va???
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ännu en gång,,,, Empty Sv: Ännu en gång,,,,

    Inlägg  Sniperace 2010-02-16, 19:20

    captaincodd skrev:det var ju inte bara en "vanlig" medlemsvärvning(eller hur många det nu va`), det handlade om utan han fick ju dessa att högst troligen kryssa honom på valsedeln oxå och då kan man komma in i reksdan´ och då har du livstidsgaranti på försörjningen,,,,Inte dumt va???


    njaa, till provvalet JA, men inte i det riktiga riksdagsvalet eller kommunalvalet.

    detta skit är bevisat att ha förekommit inom alla partier mer eller mindre, vissa har toppstyrning av vilka som ska finnas och i vilken ordning osv...

    där är nog alla partier av samma skrot och korn...
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Ännu en gång,,,, Empty Förvisso

    Inlägg  captaincodd 2010-02-16, 19:33

    men vad garanterar att det inte fortsätter??Och troligen förekommer det inom de flesta partierna me´.Och dom anser att vi har massa skyldigheter mot dom men vad gör dom själv irl egentligen???
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ännu en gång,,,, Empty Sv: Ännu en gång,,,,

    Inlägg  Sniperace 2010-02-16, 19:45

    captaincodd skrev:men vad garanterar att det inte fortsätter??Och troligen förekommer det inom de flesta partierna me´.Och dom anser att vi har massa skyldigheter mot dom men vad gör dom själv irl egentligen???

    Ja, då får du ju kolla med sossarna, det är bara hos dem medlemmar åtalats och fällts för valfusk i riksdagsval och kommunalval!!

    men som jag har skrivit, detta har troligen inte med partipolitik att göra, utanm det är enskilda MÄNNISKOR/politiker som gör så mot partiernas vilja, dvs har eg noll att göra med vilket parti de tillhör.

    Som jag ser det är de flesta polkitiker makthungrigt pack som tror de står över oss alla andra OAVSETT PARTIFÄRG!!


    och MArtin, du får gärna börja gläfsa och hugga igen, dig tar man aldrig på allvar ändå!!
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Ännu en gång,,,, Empty

    Inlägg  captaincodd 2010-02-16, 19:51

    klart att partierna vill växa.Varje ny medlem genererar säkert en handfull väljare på valdan,så visst är det partipolitiskt,min vän,,,Och för egen vinning så klart.Man är sig alltid närmst själv ju Shocked
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ännu en gång,,,, Empty Sv: Ännu en gång,,,,

    Inlägg  Sniperace 2010-02-16, 19:57

    captaincodd skrev:klart att partierna vill växa.Varje ny medlem genererar säkert en handfull väljare på valdan,så visst är det partipolitiskt,min vän,,,Och för egen vinning så klart.Man är sig alltid närmst själv ju Shocked

    ok, då ser du ju ssu,s jättefusk, sap,s riktiga valfusk osv... så hur är det då när de enda som åtalats och fällts för valfusk är just SOCIALDEMOKRATER, är de då ett parti värt att förakta eftersom deras fusk är långt värre än ett internt valfusk INOM partiet, som inte berör andra partier på något sätt?
    captaincodd
    captaincodd


    Antal inlägg : 904
    Join date : 09-02-17
    Ort : Upplands-Bro

    Ännu en gång,,,, Empty Vi

    Inlägg  captaincodd 2010-02-16, 20:17

    har inte sett slutet på denna saga än,säger jag bara,,,,Höger som vänster,lika odemokratiskt är det iaf.
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Ännu en gång,,,, Empty Sv: Ännu en gång,,,,

    Inlägg  Sniperace 2010-02-16, 20:23

    captaincodd skrev:har inte sett slutet på denna saga än,säger jag bara,,,,Höger som vänster,lika odemokratiskt är det iaf.

    Yepp, och helt förkastligt, min enda sak jag vill framhäva är att det är INTE partipolitiskt bundet, utan att enskilda medlemmar gör så i alla partier, mer eller mindre
    Regndrottning
    Regndrottning


    Antal inlägg : 6691
    Join date : 09-02-16
    Age : 66
    Ort : Halmstad

    Ännu en gång,,,, Empty Sv: Ännu en gång,,,,

    Inlägg  Regndrottning 2010-02-19, 17:45

    Upp!

    Sponsored content


    Ännu en gång,,,, Empty Sv: Ännu en gång,,,,

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-17, 11:32