13200 ?RedMentalCase skrev:13000?
Skämt åsido skulle du med din fantasi kunna vara en stor tillgång för landet enligt Fredrik Häréns teorier. Varför skrev jag skämt åsido, det var ju fel .....
13200 ?RedMentalCase skrev:13000?
formsvackan skrev:ericTheDog skrev:Foliet,
Om nu alla dessa indier och kineser är så överlägsna oss på alla sätt kan man ju undra varför det inte kommer några nya uppfinningar därifrån? Det enda de gör är ju att efterapa västvärlden på alla sätt. De är jätteduktiga på att jobba effektivt efter inarbetade mönster.
Kanske åstkommer de en dag nåt nytt som de säljer till väst. Den dagen kommer bli ännu mer intressant.
Själv har jag massor av idéer kring nya produkter. Om det vore enkelt att låta en kines utveckla dessa skulle jag lägga en order imorgon. Men så enkelt är det icke.
Är man korkad om man inte motsäger dig, ja kanske det.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:ericTheDog skrev:Foliet,
Om nu alla dessa indier och kineser är så överlägsna oss på alla sätt kan man ju undra varför det inte kommer några nya uppfinningar därifrån? Det enda de gör är ju att efterapa västvärlden på alla sätt. De är jätteduktiga på att jobba effektivt efter inarbetade mönster.
Kanske åstkommer de en dag nåt nytt som de säljer till väst. Den dagen kommer bli ännu mer intressant.
Själv har jag massor av idéer kring nya produkter. Om det vore enkelt att låta en kines utveckla dessa skulle jag lägga en order imorgon. Men så enkelt är det icke.
Ingen invändning således. Foliet - korkad som få.
formsvackan skrev:Är man korkad om man inte motsäger dig, ja kanske det.ericTheDog skrev:formsvackan skrev:ericTheDog skrev:Foliet,
Ingen invändning således. Foliet - korkad som få.
Att du inte begrep innebär dock inte att invändning saknas. Det är just den råkorkade inställning som du uppvisar som kommer att få maktbalansen i världen att tippa över till asiens fördel.
Ensam kan du naturligtvis inte påverka allt för mycket men du och alla dina hjärndöda jämlikar sitter lugnt och flinar i er självgodhet medans asiaterna kör förbi er. Förhoppningsvis kommer ni att uppfatta vinddraget men att ni skulle förstå vad det var som hände kan ingen hoppas på. Något får mig att tänka på fågelholkar .....ericTheDog skrev:Tack för att du tror på mig, men jag tvivlar på att lilla jag kan påverka maktbalansen i världen.
formsvackan skrev:Ensam kan du naturligtvis inte påverka allt för mycket men du och alla dina hjärndöda jämlikar sitter lugnt och flinar i er självgodhet medans asiaterna kör förbi er. Förhoppningsvis kommer ni att uppfatta vinddraget men att ni skulle förstå vad det var som hände kan ingen hoppas på. Något får mig att tänka på fågelholkar .....ericTheDog skrev:Tack för att du tror på mig, men jag tvivlar på att lilla jag kan påverka maktbalansen i världen.
RedMentalCase skrev:Jag minns en invändning från vänsterhåll, det rasistiska fackupproret mot Lettiska byggföretag,
med demonstrationer och plakat som " Letts go Home!"
Förmodligen men vi har ännu inte sett alla konsekvenser av det.ericTheDog skrev:Det kanske redan hänt?
En hel del verkar det som.ericTheDog skrev:Eller har jag missat något?
formsvackan skrev:Förmodligen men vi har ännu inte sett alla konsekvenser av det.ericTheDog skrev:Det kanske redan hänt?En hel del verkar det som.ericTheDog skrev:Eller har jag missat något?
redalert skrev:formsvackan skrev:Förmodligen men vi har ännu inte sett alla konsekvenser av det.ericTheDog skrev:Det kanske redan hänt?En hel del verkar det som.ericTheDog skrev:Eller har jag missat något?
Hmmmm.....har du flyttat från Borlänge?
formsvackan skrev:Förmodligen men vi har ännu inte sett alla konsekvenser av det.ericTheDog skrev:Det kanske redan hänt?En hel del verkar det som.ericTheDog skrev:Eller har jag missat något?