Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+4
Dao
RedCloud
Blåfront
Redvictory
8 posters

    Försäkringskassans anställda kräver ursäkt

    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Försäkringskassans anställda kräver ursäkt Empty Försäkringskassans anställda kräver ursäkt

    Inlägg  Redvictory 2009-12-09, 08:51

    http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3910939.svd

    Personal på Försäkringskassan kräver en ursäkt från socialförsäkringsministern efter att regeringen har backat om sjukförsäkringen. – Vi blir utpekade som de som jagar de sjuka, men vi tycker att det är regeringen som ställer de här kraven, säger Siv Norlin, ordförande för ST-facket på Försäkringskassan.

    Debatten om sjukförsäkringen tog ny fart förra veckan. Flera cancerläkare på Karolinska universitetssjukhuset larmade då om att svårt sjuka patienter måste söka nya heltidsjobb efter 180 dagars sjukskrivning.

    Socialförsäkringsminister Christina Husmark-Pehrssons inställning har tidigare varit att det är Försäkringskassan som måste se över hur man tillämpar regeringens regler. Men Siv Norlin, som representerar 8 500 av Försäkringskassans anställda, menar att personalen har följt lagen.

    – Vi tycker att hon försöker skylla ifrån sig och inte tar ansvar för regeringens politik. Det är ett opportunt beteende när det blåser kallt, säger Siv Norlin.

    Personal på Försäkringskassan har under lång tid påpekat följderna av regelverket för socialförsäkringsministern, utan att de få gehör, säger Norlin.

    Jag förstår dem! min handläggare tycker också att reglerna är orättvisa och ohumana! det sa hon senast igår när jag talade med henne! de gör bara sitt skitjobb och förjer det sjuka regelverk husmark tagit fram med Regeringen!
    sen om det finns osmidiga handläggare är en annan sak för det finns i alla yrkesgrupper!
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Försäkringskassans anställda kräver ursäkt Empty Sv: Försäkringskassans anställda kräver ursäkt

    Inlägg  Blåfront 2009-12-09, 08:52

    DET ÄR JU DE SOM TOLKAR SJUKREGLERNA ANNORLUNDA!

    DET ÄR JU DE SOM TAR BESLUTEN!

    IDIOTER!
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Försäkringskassans anställda kräver ursäkt Empty Sv: Försäkringskassans anställda kräver ursäkt

    Inlägg  Blåfront 2009-12-09, 08:53

    DU SKA JU HA RÄTT TILL FÖRLÄNGD SJUKPENNING MED DIN CANCERBEHANDLING

    HÅLL KÄFT OCH VAR GLAD!
    RedCloud
    RedCloud


    Antal inlägg : 23039
    Join date : 09-02-23
    Ort : NorrOmDalälven

    Försäkringskassans anställda kräver ursäkt Empty Sv: Försäkringskassans anställda kräver ursäkt

    Inlägg  RedCloud 2009-12-09, 08:55

    Nya Arbetarpartiets valslogan inför 2010 ?

    HÅLL KÄFT OCH VAR GLAD!
    avatar
    Blåfront


    Antal inlägg : 5440
    Join date : 09-04-07

    Försäkringskassans anställda kräver ursäkt Empty Sv: Försäkringskassans anställda kräver ursäkt

    Inlägg  Blåfront 2009-12-09, 08:56

    SÅ NU ÄR DET DÅLIGT CANCERSJUKA SKA FÅ FÖRLÄNGD SJUPPENNING FÖR SIN BEHANLING?

    HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Försäkringskassans anställda kräver ursäkt Empty Sv: Försäkringskassans anställda kräver ursäkt

    Inlägg  Redvictory 2009-12-09, 09:01

    Blåfront skrev:SÅ NU ÄR DET DÅLIGT CANCERSJUKA SKA FÅ FÖRLÄNGD SJUPPENNING FÖR SIN BEHANLING?

    HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA

    Ett gott råd! Ta dina cipramil m,m nu Nazze!
    Dao
    Dao


    Antal inlägg : 26567
    Join date : 09-02-20

    Försäkringskassans anställda kräver ursäkt Empty Sv: Försäkringskassans anställda kräver ursäkt

    Inlägg  Dao 2009-12-09, 12:58

    Blåfront skrev:DET ÄR JU DE SOM TOLKAR SJUKREGLERNA ANNORLUNDA!

    DET ÄR JU DE SOM TAR BESLUTEN!

    IDIOTER!

    De måste rätta sig efter de riktlinjer som regeringen har bestämt, när de tar besluten!

    Är du så naiv att du tror att personalen på försäkringskassan får göra vilka bedömningar som helst????

    De är MYCKET HÅRT styrda av politikerna!
    Susz X
    Susz X


    Antal inlägg : 6327
    Join date : 09-02-21
    Ort : Borås Stad

    Försäkringskassans anställda kräver ursäkt Empty Sv: Försäkringskassans anställda kräver ursäkt

    Inlägg  Susz X 2009-12-10, 00:31

    Redvictory skrev:
    Blåfront skrev:SÅ NU ÄR DET DÅLIGT CANCERSJUKA SKA FÅ FÖRLÄNGD SJUPPENNING FÖR SIN BEHANLING?

    HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA HATA

    Ett gott råd! Ta dina cipramil m,m nu Nazze!

    Cipramil lär inte hjälpa- de ökar seroteninet i hjärnan- och en person med seroteninbrist bär si icke åt på detta sadistiska onda sätt.
    Det är ju inte ens ett rop på hjälp- så länge som denne hållt på!
    Ren ondska finns- det måste vi välja att se.
    Fast det tar tid- man vill inte tro så illa om en person- men att
    "face the fact" är det enda rätta här.
    Kanske oxå om nån står bakom- som för det mesta är tyst?
    Eller hatar BF si själv så till den grad ? I så fall varför BF?
    Hur är det nu- ärligt talat BF? Vad går du på? Anabola? Rohypnol?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Försäkringskassans anställda kräver ursäkt Empty Sv: Försäkringskassans anställda kräver ursäkt

    Inlägg  Redvictory 2009-12-10, 00:45

    Husmark ber personalen om ursäkt på sitt vis!

    Personalen på försäkringskassan har krävt en ursäkt från socialförsäkringsminister Cristina Husmark Pehrsson i bråket om sjukförsäkringen.
    - Vi blir utpekade som de som jagar de sjuka, men vi tycker att det är regeringen som ställer de här kraven.
    - Människor här känner att de blir kränkta i sin yrkesheder, säger Siv Norlin, ST-fackets ordförande på försäkringskassan till SvD.
    Svarar på kravet

    Nu svarar Cristina Husmark Pehrsson på kravet.
    - Försäkringskassans personal gör ett bra och viktigt arbete. Om de känner att jag har sagt eller gjort något som föranleder en ursäkt så får de den, säger Cristina Husmark Pehrsson enligt TT.
    - Men signaler från läkare om att de får olika bedömningar i landet när det gäller tillämpningen borde också vara skäl för försäkringskassan att gå genom sin information och utbildning, säger Cristina Husmark Pehrsson.


    Sen vinklar Husmark det till att handläggarna skulle lyssnat på läkarna? det är ju för fan Försäkringskassans egna läkare som totalt nonchalerat de riktiga läkarna och försäkringsläkarna är ju nåt som husmark anförtrott sig åt hela tiden!
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Försäkringskassans anställda kräver ursäkt Empty Sv: Försäkringskassans anställda kräver ursäkt

    Inlägg  berralarzon 2009-12-10, 00:49

    Redvictory skrev:http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3910939.svd

    Personal på Försäkringskassan kräver en ursäkt från socialförsäkringsministern efter att regeringen har backat om sjukförsäkringen. – Vi blir utpekade som de som jagar de sjuka, men vi tycker att det är regeringen som ställer de här kraven, säger Siv Norlin, ordförande för ST-facket på Försäkringskassan.

    Debatten om sjukförsäkringen tog ny fart förra veckan. Flera cancerläkare på Karolinska universitetssjukhuset larmade då om att svårt sjuka patienter måste söka nya heltidsjobb efter 180 dagars sjukskrivning.

    Socialförsäkringsminister Christina Husmark-Pehrssons inställning har tidigare varit att det är Försäkringskassan som måste se över hur man tillämpar regeringens regler. Men Siv Norlin, som representerar 8 500 av Försäkringskassans anställda, menar att personalen har följt lagen.

    – Vi tycker att hon försöker skylla ifrån sig och inte tar ansvar för regeringens politik. Det är ett opportunt beteende när det blåser kallt, säger Siv Norlin.

    Personal på Försäkringskassan har under lång tid påpekat följderna av regelverket för socialförsäkringsministern, utan att de få gehör, säger Norlin.

    Jag förstår dem! min handläggare tycker också att reglerna är orättvisa och ohumana! det sa hon senast igår när jag talade med henne! de gör bara sitt skitjobb och förjer det sjuka regelverk husmark tagit fram med Regeringen!
    sen om det finns osmidiga handläggare är en annan sak för det finns i alla yrkesgrupper!

    Apskaftet husmark-person (hon som var utbränd i tre dagar sedan frisk) nä tror inte det kylskåpet till kvinna har den förmågan.
    //berra
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Försäkringskassans anställda kräver ursäkt Empty Sv: Försäkringskassans anställda kräver ursäkt

    Inlägg  Redvictory 2009-12-10, 01:10

    berralarzon skrev:
    Redvictory skrev:http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_3910939.svd

    Personal på Försäkringskassan kräver en ursäkt från socialförsäkringsministern efter att regeringen har backat om sjukförsäkringen. – Vi blir utpekade som de som jagar de sjuka, men vi tycker att det är regeringen som ställer de här kraven, säger Siv Norlin, ordförande för ST-facket på Försäkringskassan.

    Debatten om sjukförsäkringen tog ny fart förra veckan. Flera cancerläkare på Karolinska universitetssjukhuset larmade då om att svårt sjuka patienter måste söka nya heltidsjobb efter 180 dagars sjukskrivning.

    Socialförsäkringsminister Christina Husmark-Pehrssons inställning har tidigare varit att det är Försäkringskassan som måste se över hur man tillämpar regeringens regler. Men Siv Norlin, som representerar 8 500 av Försäkringskassans anställda, menar att personalen har följt lagen.

    – Vi tycker att hon försöker skylla ifrån sig och inte tar ansvar för regeringens politik. Det är ett opportunt beteende när det blåser kallt, säger Siv Norlin.

    Personal på Försäkringskassan har under lång tid påpekat följderna av regelverket för socialförsäkringsministern, utan att de få gehör, säger Norlin.

    Jag förstår dem! min handläggare tycker också att reglerna är orättvisa och ohumana! det sa hon senast igår när jag talade med henne! de gör bara sitt skitjobb och förjer det sjuka regelverk husmark tagit fram med Regeringen!
    sen om det finns osmidiga handläggare är en annan sak för det finns i alla yrkesgrupper!

    Apskaftet husmark-person (hon som var utbränd i tre dagar sedan frisk) nä tror inte det kylskåpet till kvinna har den förmågan.
    //berra

    Jag blir så förbannad då jag ser kärringen stå och (Blåljuga) svenska folket rakt i ögonen i Tv! skulle jag träffa på henne på stan så skulle jag spotta på henne och gladerligen betala böterna!
    MartinLindgren
    MartinLindgren


    Antal inlägg : 15685
    Join date : 09-02-16
    Ort : Stockholm

    Försäkringskassans anställda kräver ursäkt Empty Sv: Försäkringskassans anställda kräver ursäkt

    Inlägg  MartinLindgren 2009-12-10, 01:18

    Ja Kris-Tina slingrare och krumbuktar sig helt i klass med lillfront och rådisen och dom andra,

    Hon sa sig inte ha något att be FK om ursäkt för,istället refererade hon till något pressmeddelande där hon påstår att FK påvisar hur bra sjuka blir behandlade?

    Men hon lär sjunka med resten av alliansen och deras skuta!


    Christina Husmark/Person visar bara upp ett skammfullt nylle och betende?
    Undrar om hon kan ha någon man i sitt liv,måste vara någon kuvad typ i så fall?
    Redvictory
    Redvictory


    Antal inlägg : 12028
    Join date : 09-02-19

    Försäkringskassans anställda kräver ursäkt Empty Sv: Försäkringskassans anställda kräver ursäkt

    Inlägg  Redvictory 2009-12-10, 01:22

    martin7lindgren skrev:Ja Kris-Tina slingrare och krumbuktar sig helt i klass med lillfront och rådisen och dom andra,

    Hon sa sig inte ha något att be FK om ursäkt för,istället refererade hon till något pressmeddelande där hon påstår att FK påvisar hur bra sjuka blir behandlade?

    Men hon lär sjunka med resten av alliansen och deras skuta!


    Christina Husmark/Person visar bara upp ett skammfullt nylle och betende?
    Undrar om hon kan ha någon man i sitt liv,måste vara någon kuvad typ i så fall?

    Tänka sig om hon jobbat kvar som sjuksköterska och man låg på en avdelning! då skulle hon dela ut arsenik till patienterna och säga! jag förstår att ni blir oroliga men detta är bara en bro mellan er sjukdom till en jättebra plats!
    Secrist
    Secrist


    Antal inlägg : 32216
    Join date : 09-02-24
    Ort : Falkenberg

    Försäkringskassans anställda kräver ursäkt Empty Oj...

    Inlägg  Secrist 2009-12-10, 01:26

    Jag blir så förbannad då jag ser kärringen stå och (Blåljuga) svenska folket rakt i ögonen i Tv! skulle jag träffa på henne på stan så skulle jag spotta på henne och gladerligen betala böterna!

    Hatet når nya höjder. Obalans i dina kroppsvätskor? Laughing
    berralarzon
    berralarzon


    Antal inlägg : 6964
    Join date : 09-03-08

    Försäkringskassans anställda kräver ursäkt Empty Sv: Försäkringskassans anställda kräver ursäkt

    Inlägg  berralarzon 2009-12-10, 01:26

    Redvictory skrev:
    martin7lindgren skrev:Ja Kris-Tina slingrare och krumbuktar sig helt i klass med lillfront och rådisen och dom andra,

    Hon sa sig inte ha något att be FK om ursäkt för,istället refererade hon till något pressmeddelande där hon påstår att FK påvisar hur bra sjuka blir behandlade?

    Men hon lär sjunka med resten av alliansen och deras skuta!


    Christina Husmark/Person visar bara upp ett skammfullt nylle och betende?
    Undrar om hon kan ha någon man i sitt liv,måste vara någon kuvad typ i så fall?

    Tänka sig om hon jobbat kvar som sjuksköterska och man låg på en avdelning! då skulle hon dela ut arsenik till patienterna och säga! jag förstår att ni blir oroliga men detta är bara en bro mellan er sjukdom till en jättebra plats!

    Hon avarten av kvinna sitter snart i det blåskåptet, bara att se hennes svettblanka ansikte talar för det.
    //berra
    pst. tror hellre jag transformerar mig till det otäcka könet än belägrar husmark-person.
    Wink

    Sponsored content


    Försäkringskassans anställda kräver ursäkt Empty Sv: Försäkringskassans anställda kräver ursäkt

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-05-19, 07:44