Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.


+11
DirtyDog
Secrist
berralarzon
redalert
SiP
RedCloud
Dao
Sniperace
Regndrottning
Thetaxpayer
Infra
15 posters

    Är detta Sverige 2013?

    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Är detta Sverige 2013? - Sida 4 Empty Sv: Är detta Sverige 2013?

    Inlägg  Infra 2012-10-24, 22:03

    SiP skrev:
    Infra skrev:
    SiP skrev:
    Infra skrev:
    SiP skrev:
    Infra skrev:
    Regndrottning skrev:
    SiP skrev:
    Regndrottning skrev:
    SiP skrev:
    Regndrottning skrev:
    SiP skrev:
    berralarzon skrev:
    SiP skrev:
    berralarzon skrev:
    SiP skrev:
    RedCloud skrev:
    Här är bara ett exempel.

    nu är rassehögern desperat och plockar "sanningar" från privata bloggar....

    Något som Dao alltid praktiserat, utan ett enda ord från dig.....

    Och som den "hobbysossen" du är sipp så väljer du att bara kritisera ena sidan vad är det för fel på dig?
    //Niklas
    edit:stavas det EnÖgd-ynkrygg du ÄR..

    Hahaha, var du tvungen att logga in med brusiga Berra nicket för att svara RC??

    Har du lärt dig att Vivalla är en stadsdel och inte en stad än???

    Sen skall väl inte du komma och tjata om enögdhet, enda sättet att du skall se är om du drar ned brallorna och böjer dig fram, och som bonus får dina två hjärceller luft samtidigt, bra va???

    Så den stora frågan är, varför dricker du så mycket???

    Överskyll inte ditt handikapp av två hjärnceller på mig, det (stavas inte med två hjärceller) skärp dig nu, samt att man avslutar inte med tre "?" frågetecken.
    Bonnläpp!
    //Berra

    Nu får du se till att skaffa ett alkolås till datorn Niklas, det blir gärna lite A-lagsvibbar när du försöker dig på att vara "frän" här.
    Att du har IQ sten är det nog ingen som tvivlar på, att du sedan tar hjälp av någon fem åring för att kunna skriva ett inlägg som i alla fall hänger ihop hedrar dig, då vet du ialla fall om ditt problem med spriten...

    Är det Vivalla som du härleder till när du kallar mig bonnläpp?
    Det är ingen stad har jag förklarat för dig, och för övrigt så att det tar dig 40 minuter att cykla genom byn där du lever på parkbänken betyder inte att det är en storstad, det visar enbart på hur mycket du vinglar när du cyklar på fyllan, troligtvis tar det ca: 5 minuter att gå...

    FylleBerra!!!

    Få se här...Jag 'går på gatan', Berra 'sover på parkbänkar'..... Har du fler önskemål?

    Det blir uppenbart att du inte har några argument och inte kan hantera argument från andra. Då hemfaller du åt att kränka och ljuga. Skyll inte ifrån på att andra har minsann varit fula mot dig. Det ursäktar inte ditt beteende.

    Blinda hönan RD är ute och mästrar andra ser jag, tyvärr har tåget med förstånd lämnat dig på perongen...

    Sen menar du alltså helt allvarligt att om dina sjuka polare hoppar på mig så skall jag bara snällt hålla käft??
    Tyvärr funkar det inte så pucko, jag bemöter andra exakt som de/ni bemöter mig, kan du inte hantera det så är det ditt djävla problem..

    Och om jag nu hade viljat kalla dig hora så hade jag gjort det, men nu var det ett hypotetiskt exempel på vad du INTE skyllde på att du jobbat svart...

    Det var inte hypotetisk... Du ankagade MIG för att gå på gatan när du använde iordet *du*.... Och detta kan bevisas...

    Du kallade mig faktisk för hora, indirekt och du anser jag borde vara tacksam?

    Pucko kan du vara själv när du inte ens begriper dig på ditt eget språk.

    Och märk väl... det var inte jag som har börjat med epiteterna.

    Håll dig hyfsat eller håll käft!

    jag tog upp ett hypotetiskt exempel, har du svårt att förstå ordet hypotetiskt så kan du väl fråga en förstaklassare, han har nog mer fattningsförmåga än dig!!

    Var har jag sagt att du skall vara tacksam för något?? Du är ju helt vrickad..

    "jag har jobbat svart, men jag var ung och röstade på moderaterna" på tal om att inte bergripa vad man själv skriver...

    NEHE, men då kan du väl göra som du säger åt mig, "Skyll inte ifrån på att andra har minsann varit fula mot dig. Det ursäktar inte ditt beteende", men det kanske bara gäller andra och inte dig själv....Pucko!!

    tja, den dagen du kan säga åt mig att hålla käft och jag lyder dig, den dagen är inte ens påtänkt än..

    Sitt du på dina höga hästar, klaffset som blir när ditt feta arsle träffar marken är så nice...

    Vi kan citera hela inlägget... Det var INTE hypotetisk! Men, jag förstår att du försöker skylla ifrån dig...

    När du använder ordet 'du' i en mening så innbär det att det är personligt och inte hypotetisk. Jag är faktisk förvånad att du påstår att du inte begriper skillnaden....

    Du retade dig på att jag sade att jag hade jobbat svart och att jag röstade på moderaterna vid samma tidpunkt. Båda påståenden är sanna.

    Snacka om fegt... inte karl nog att stå för det du säger... Ynkligt.

    *skratt* Jag hade inga tankar på att du skulle lyda mig.... (fast tanken är onekligen trevlig).

    Samt, min arsle är inte fet. Men du kanske vet detta bättre än jag?
    lol!
    WORD!

    Jag har hålit min del av "vapenvilan" mellan oss, men du gör tydligen som de fega skitarna hamas, slänger in raketer i löndom..

    Så jag antar att du vill ha tillbaka tjafset med mig, yja, jag är med på leken..
    Regns bak är då sannerligen inte fet, inte! En kvinna ska vara lite rund om baken för att dra till sig männens intresse.

    BTW: jag har också jobbat svart! När jag var fjorton satt jag i en potatiskällare och vägde upp bruna 1, 2 och 5-kilospåsar med
    hjälp av vikter på en gammal våg. Vad tjänade jag? Kanske 5 kr/tim.

    Det har liksom inte med saken att göra, jag kommenterade att när hon "erkände" att hon jobbat svart var tvungen att skriva "Men jag var ung och röstade på moderaterna" det jag reagerade mot var det faktum att hon var tvungen att skylla på att hon röstade på moderaterna.

    Det hon anser att jag kallat henne hora för är att jag skrev tre hypotetiska saker hon inte skyllde på, då helt plötsligt förstår hon inte hypotetiska exempel enbart för att spela någon sorts martyr och patetisk skriker tyck synd om mig NU!!

    Jag skiter fullständigt i om någon gjort svarta pengar, men skyll för fan inte på något annat än egen vinning!!
    Ja, ja. De där bråken är jag inte så insatt i. T v koncentrerar jag mig på Regns bak!

    Så du fantiserar att du är Columbus, upptäckare av nya världar..
    Ja.
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Är detta Sverige 2013? - Sida 4 Empty Sv: Är detta Sverige 2013?

    Inlägg  Infra 2012-10-25, 07:13

    Infra skrev:
    SiP skrev:
    Infra skrev:
    Regndrottning skrev:
    SiP skrev:
    Regndrottning skrev:
    SiP skrev:
    Regndrottning skrev:
    SiP skrev:
    berralarzon skrev:
    SiP skrev:
    berralarzon skrev:
    SiP skrev:
    RedCloud skrev:
    Här är bara ett exempel.

    nu är rassehögern desperat och plockar "sanningar" från privata bloggar....

    Något som Dao alltid praktiserat, utan ett enda ord från dig.....

    Och som den "hobbysossen" du är sipp så väljer du att bara kritisera ena sidan vad är det för fel på dig?
    //Niklas
    edit:stavas det EnÖgd-ynkrygg du ÄR..

    Hahaha, var du tvungen att logga in med brusiga Berra nicket för att svara RC??

    Har du lärt dig att Vivalla är en stadsdel och inte en stad än???

    Sen skall väl inte du komma och tjata om enögdhet, enda sättet att du skall se är om du drar ned brallorna och böjer dig fram, och som bonus får dina två hjärceller luft samtidigt, bra va???

    Så den stora frågan är, varför dricker du så mycket???

    Överskyll inte ditt handikapp av två hjärnceller på mig, det (stavas inte med två hjärceller) skärp dig nu, samt att man avslutar inte med tre "?" frågetecken.
    Bonnläpp!
    //Berra

    Nu får du se till att skaffa ett alkolås till datorn Niklas, det blir gärna lite A-lagsvibbar när du försöker dig på att vara "frän" här.
    Att du har IQ sten är det nog ingen som tvivlar på, att du sedan tar hjälp av någon fem åring för att kunna skriva ett inlägg som i alla fall hänger ihop hedrar dig, då vet du ialla fall om ditt problem med spriten...

    Är det Vivalla som du härleder till när du kallar mig bonnläpp?
    Det är ingen stad har jag förklarat för dig, och för övrigt så att det tar dig 40 minuter att cykla genom byn där du lever på parkbänken betyder inte att det är en storstad, det visar enbart på hur mycket du vinglar när du cyklar på fyllan, troligtvis tar det ca: 5 minuter att gå...

    FylleBerra!!!

    Få se här...Jag 'går på gatan', Berra 'sover på parkbänkar'..... Har du fler önskemål?

    Det blir uppenbart att du inte har några argument och inte kan hantera argument från andra. Då hemfaller du åt att kränka och ljuga. Skyll inte ifrån på att andra har minsann varit fula mot dig. Det ursäktar inte ditt beteende.

    Blinda hönan RD är ute och mästrar andra ser jag, tyvärr har tåget med förstånd lämnat dig på perongen...

    Sen menar du alltså helt allvarligt att om dina sjuka polare hoppar på mig så skall jag bara snällt hålla käft??
    Tyvärr funkar det inte så pucko, jag bemöter andra exakt som de/ni bemöter mig, kan du inte hantera det så är det ditt djävla problem..

    Och om jag nu hade viljat kalla dig hora så hade jag gjort det, men nu var det ett hypotetiskt exempel på vad du INTE skyllde på att du jobbat svart...

    Det var inte hypotetisk... Du ankagade MIG för att gå på gatan när du använde iordet *du*.... Och detta kan bevisas...

    Du kallade mig faktisk för hora, indirekt och du anser jag borde vara tacksam?

    Pucko kan du vara själv när du inte ens begriper dig på ditt eget språk.

    Och märk väl... det var inte jag som har börjat med epiteterna.

    Håll dig hyfsat eller håll käft!

    jag tog upp ett hypotetiskt exempel, har du svårt att förstå ordet hypotetiskt så kan du väl fråga en förstaklassare, han har nog mer fattningsförmåga än dig!!

    Var har jag sagt att du skall vara tacksam för något?? Du är ju helt vrickad..

    "jag har jobbat svart, men jag var ung och röstade på moderaterna" på tal om att inte bergripa vad man själv skriver...

    NEHE, men då kan du väl göra som du säger åt mig, "Skyll inte ifrån på att andra har minsann varit fula mot dig. Det ursäktar inte ditt beteende", men det kanske bara gäller andra och inte dig själv....Pucko!!

    tja, den dagen du kan säga åt mig att hålla käft och jag lyder dig, den dagen är inte ens påtänkt än..

    Sitt du på dina höga hästar, klaffset som blir när ditt feta arsle träffar marken är så nice...

    Vi kan citera hela inlägget... Det var INTE hypotetisk! Men, jag förstår att du försöker skylla ifrån dig...

    När du använder ordet 'du' i en mening så innbär det att det är personligt och inte hypotetisk. Jag är faktisk förvånad att du påstår att du inte begriper skillnaden....

    Du retade dig på att jag sade att jag hade jobbat svart och att jag röstade på moderaterna vid samma tidpunkt. Båda påståenden är sanna.

    Snacka om fegt... inte karl nog att stå för det du säger... Ynkligt.

    *skratt* Jag hade inga tankar på att du skulle lyda mig.... (fast tanken är onekligen trevlig).

    Samt, min arsle är inte fet. Men du kanske vet detta bättre än jag?
    lol!
    WORD!

    Jag har hålit min del av "vapenvilan" mellan oss, men du gör tydligen som de fega skitarna hamas, slänger in raketer i löndom..

    Så jag antar att du vill ha tillbaka tjafset med mig, yja, jag är med på leken..
    Regns bak är då sannerligen inte fet, inte! En kvinna ska vara lite rund om baken för att dra till sig männens intresse.

    BTW: jag har också jobbat svart! När jag var fjorton satt jag i en potatiskällare och vägde upp bruna 1, 2 och 5-kilospåsar
    med hjälp av vikter på en gammal våg hos en livsmedelshandlare. Vad tjänade jag? Kanske 5 kr/tim.
    P.S: arrangemanget syftade till att skola in mig i min blivande
    roll som proletär samt att lära ynglingen arbetets värde och
    ändamål. Jag gjorde nåt snarlikt med mina egna barn. Det var
    bra. Jag kunde ha blivit en odåga annars [fast det anser väl
    vissa att jag blev ändå].
    Very Happy
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Är detta Sverige 2013? - Sida 4 Empty Sv: Är detta Sverige 2013?

    Inlägg  Infra 2012-10-27, 17:57


    Här är en som tycker att hemundervisning är att beröva barn friheten.

    http://www.expressen.se/ledare/sakine-madon/madon-hemskolning-ar-att-frihetsberova/
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Är detta Sverige 2013? - Sida 4 Empty Sv: Är detta Sverige 2013?

    Inlägg  Infra 2013-01-02, 04:53

    Nu reagerar flera negativt på denna underliga familjs betéende.

    Mosaiskt troende räknar sig över lag som mer upplysta än sina
    muslimska släktingar. har ingen talat om för dem att det gäller
    skolplikt i Sverige.

    Familjen vill tydligen hålla barnen isolerade från övrig samhällsaktivitet i Sverige.

    Man måste kunna få fråga: vad skulle dom hit och göra om det
    första de gör begär undantag från sveriges lagar?

    Om de får igenom sitt groteska önskemål så måste soc tveklöst
    ingripa och skydda barnen från dess föräldrar.



    http://www.dn.se/nyheter/sverige/oenigt-om-judisk-ortodoxa-barn

    "– Det finns inte ett enda judiskt ortodoxt barn i hela världen som går
    i en vanlig skola, säger flickornas pappa, Alexander Namdar."


    Det där är inte sanning! Jag hade själv en jude i en
    grannklass i Gymnasiet.

    Vad säger Secrist? Vad skulle SD säga? Ska dyra skattepengar
    offras för att bygga ett skolväsende där barnen sedan inte får gå?
    Sossar ee lata
    Sossar ee lata


    Antal inlägg : 5378
    Join date : 09-12-18

    Är detta Sverige 2013? - Sida 4 Empty Sv: Är detta Sverige 2013?

    Inlägg  Sossar ee lata 2013-01-02, 09:07

    Infra skrev:Nu slipper plötsligt mosaiska barn skolplikten.
    Varför då? Jo. Särlevnad vad gäller klädsel och
    mat förhindrar normal skolgång.

    Minst en gång i veckan är SD ute och ojar sig om
    intregationssvårigheter. Vad ska man i såna fall
    säga om flatheten inför det här särintresset.

    Föräldrarna är ortodoxa och vill undervisa barnen
    själv. Då frågar man sig hur de försörjer sig själva
    och sina barn? Kanske borde dom klippa sig och skaffa
    sig varsitt hederligt arbete.

    Skulle inte skälet "särlevnad vad gäller klädsel och
    föda" kunna gälla vilken muslimsk familj som helst här
    i landet. Men nu tiger brunhögern! Detta är ändå en
    invandrargrupp som funnits i sekel här i landet och vid
    detta laget borde vara välintegrerade. Vilket dalt!


    [img]Är detta Sverige 2013? - Sida 4 Ortodoxt[/img]

    Helt sjukt, klart barnen skall gå i skolan som alla andra!!! Vi bor ju i Sverige & här följer svenska regler!! BRA INFRA!!!!......
    Sniperace
    Sniperace


    Antal inlägg : 32948
    Join date : 09-02-16
    Age : 69

    Är detta Sverige 2013? - Sida 4 Empty Sv: Är detta Sverige 2013?

    Inlägg  Sniperace 2013-01-02, 13:19

    Ja, självfallet ska de goå i skolan, MEN detta ska då gälla även de mångfalt fler MUSLIMSKA barnr som får hemundervisning, är det okej för Infra o co?

    Det ärt ju så att tillåts en enda detta så bör det gälla ALLA, eller hur?
    Infra
    Infra


    Antal inlägg : 29644
    Join date : 09-03-11

    Är detta Sverige 2013? - Sida 4 Empty Sv: Är detta Sverige 2013?

    Inlägg  Infra 2013-01-02, 16:28

    Sniperace skrev:Ja, självfallet ska de goå i skolan, MEN detta ska då gälla även de mångfalt fler MUSLIMSKA barnr som får hemundervisning, är det okej för Infra o co?

    Det ärt ju så att tillåts en enda detta så bör det gälla ALLA, eller hur?

    De muslimer som kommer hit ställer aldrig till med sånt här
    tjaffs. De anpassar sig till skicket som råder i det land
    de kommit till.

    Det har aldrig hänt att ett fall med muslimer med samma önskemål
    gått ända upp till rättslig prövning. Ett bevis på att muslimer
    tycker att den svenska skolan duger gott åt barnen är det ständiga
    gnället om slöjor och det flitigt användna årdet "muslimhora" som
    dagligen genljuder i våra skolkorridorer.

    Det är bara den folkgrupp det handlar om här som hela tiden ska
    ha gräddfiler, dalt och specialbehandling. Dom ska snällt göra som
    sina nära broderfolk - ta skeden i vacker hand, krypa till korset
    och falla till föga. Alternativet är att flytta till ett liberalare
    land.

    Sponsored content


    Är detta Sverige 2013? - Sida 4 Empty Sv: Är detta Sverige 2013?

    Inlägg  Sponsored content


      Aktuell tid och datum: 2024-09-22, 16:34