Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+9
Thetaxpayer
Infra
ericTheDog
Vercingetorix
R.O.F.L
Dao
RedCloud
F.I.S.T
Secrist
13 posters

Varför det rödgröna samarbetet var dömt att misslyckas

Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Varför det rödgröna samarbetet var dömt att misslyckas - Sida 3 Empty Sv: Varför det rödgröna samarbetet var dömt att misslyckas

Inlägg  Dao 2012-10-07, 00:50

Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Du förstår, inget parti kan vinna valet själva. Majoritet kan bara nås via samarbete.

Alliansen har hittills varit tydliga med att samarbete med sd är uteslutet. Man förlorar hellre några gånger i riksdan än ger dem en chans att driva sina frågor.

Det vore sannerligen på sin plats att s på ett lika tydligt sätt utesluter vänsterextrema v från samarbete. Jag tror att s skulle vinna en del väljare på det. Jag tror man skulle tappa andra väljare. Jag tror man är livrädd för tydlighet.

Arrogansen hade inte kunnat regera om inte SD i nio fall av tio, där detta spelat roll, har röstat för deras politik. Arrogansen driver liksom redan de flesta av SD:s frågor.

Jag tror att s kommer att förlora väljare om de föregår det demokratiska valet! Sverige skulle garanterat förlora på detta...

Hur många gånger har (s) eller (mp) röstat med regeringspartierna?

Några gånger mig veteligen. Ibland för att hindra att sd får för mycket inflytande i politiken...

Du menar alltså att "de rödgröna" hellre röstar för alliansens förslag snarare än att vinna gehör för sina egna förslag med hjälp av (sd)?
    Tror du på det själv?

Blir du förvånad av något Dao påstår? Med tanke på tidigare hårresande påståenden. Men USA och alliansen hamnar i samma fack. Allt är deras fel. Även om det är någon annan som gör något konstigt.

Mp skriver om detta idag, i Aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/debatt/article15559644.ab

"Dessutom stänger den ute Sverigedemokraterna från inflytande i dessa frågor."

Och ger de fler röster.

Du häcklade mig för ett påstående, som jag sedan visade var korrekt - och då byter du sakfråga!

Du är en fascinerande motdebattör, må jag säga!!! Smile

Huruvida det ger mer röster eller inte återstår att se. Själv tror jag bara att mp här lät sig luras av arrogansen. Lite blåögt, faktiskt...
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Varför det rödgröna samarbetet var dömt att misslyckas - Sida 3 Empty Sv: Varför det rödgröna samarbetet var dömt att misslyckas

Inlägg  Secrist 2012-10-07, 01:04

Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Dao skrev:
    Secrist skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Dao skrev:
    ericTheDog skrev:Du förstår, inget parti kan vinna valet själva. Majoritet kan bara nås via samarbete.

Alliansen har hittills varit tydliga med att samarbete med sd är uteslutet. Man förlorar hellre några gånger i riksdan än ger dem en chans att driva sina frågor.

Det vore sannerligen på sin plats att s på ett lika tydligt sätt utesluter vänsterextrema v från samarbete. Jag tror att s skulle vinna en del väljare på det. Jag tror man skulle tappa andra väljare. Jag tror man är livrädd för tydlighet.

Arrogansen hade inte kunnat regera om inte SD i nio fall av tio, där detta spelat roll, har röstat för deras politik. Arrogansen driver liksom redan de flesta av SD:s frågor.

Jag tror att s kommer att förlora väljare om de föregår det demokratiska valet! Sverige skulle garanterat förlora på detta...

Några gånger mig veteligen. Ibland för att hindra att sd får för mycket inflytande i politiken...

Du menar alltså att "de rödgröna" hellre röstar för alliansens förslag snarare än att vinna gehör för sina egna förslag med hjälp av (sd)?
    Tror du på det själv?

Blir du förvånad av något Dao påstår? Med tanke på tidigare hårresande påståenden. Men USA och alliansen hamnar i samma fack. Allt är deras fel. Även om det är någon annan som gör något konstigt.

Mp skriver om detta idag, i Aftonbladet:

http://www.aftonbladet.se/debatt/article15559644.ab

"Dessutom stänger den ute Sverigedemokraterna från inflytande i dessa frågor."

Och ger de fler röster.

Du häcklade mig för ett påstående, som jag sedan visade var korrekt - och då byter du sakfråga!

Du är en fascinerande motdebattör, må jag säga!!! Smile

Huruvida det ger mer röster eller inte återstår att se. Själv tror jag bara att mp här lät sig luras av arrogansen. Lite blåögt, faktiskt...

Lät sig luras?? Shocked

Du förnekar dig aldrig! Razz
    ericTheDog

Antal inlägg : 15117

Inlägg  ericTheDog 2012-10-07, 01:24

Dao skrev:

Det är Allians för Sverige som regerar landet. Arrogansen...är det de rödgrönas nya namn? Göran Persson brukar ju åka på arroganskonferenser t.ex.

Om nu sd är så förtjusta i Alliansens politik så blir det svårt för röran att slå ut Alliansen efter nästa val.
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-10-07, 01:28

ericTheDog skrev:
    Dao skrev:

Det är Allians för Sverige som regerar landet. Arrogansen...är det de rödgrönas nya namn? Göran Persson brukar ju åka på arroganskonferenser t.ex.

Om nu sd är så förtjusta i Alliansens politik så blir det svårt för röran att slå ut Alliansen efter nästa val.

Det beror nog på hur Arrogansen väljer att göra här, mer...
    Vercingetorix
    Vercingetorix

Antal inlägg : 4633

Inlägg  Vercingetorix 2012-10-07, 10:35

Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Dao skrev:
    Vercingetorix skrev:
    Dao skrev:

Tror du på det själv?

Var skulle jag ha hävdat något sådant?

Det blir ju kontentan av dina teorier enligt ovan.
    Vidare måste de rödgröna vara väldigt angelägna om att inte låta (sd) få något inflytande, då de har röstat med Alliansen i drygt 40% av voteringarna. Det betyder att de rödgröna i minst 30% av voteringarna röstat samma som (sd) för att de "inte ska få något inflytande"??!!
    Wow...
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-10-07, 10:45

Vercingetorix skrev:Det blir ju kontentan av dina teorier enligt ovan.
    Vidare måste de rödgröna vara väldigt angelägna om att inte låta (sd) få något inflytande, då de har röstat med Alliansen i drygt 40% av voteringarna. Det betyder att de rödgröna i minst 30% av voteringarna röstat samma som (sd) för att de "inte ska få något inflytande"??!!
    Wow...

Det blir INTE kontentan av det jag skrev. När man aktivt jobbar med politik, är det minst lika viktigt att kunna kompromissa som att komma med tydlig politik. Det är DET som sker. Och med tanke på hur mycket värre det skulle sett ut om sd verkligen hade fått det inflytande de kunde ha, som vågmästare, hoppas jag att väljarna faktiskt ser hur de rödgröna faktiskt varit aktiva i att hindra sd:s sjuka politik att till fullo blomma ut!

Ja, i många voteringar så är det inte avgörande mellan blocken, varpå det i praktiken innebär att det är skitsamma vad många röstar på. Det jag tog upp ovan var då voteringarna verkligen var beroende på vågmästarna! Ca 90% av gångerna stödde SD arrogansens politik, vilket i praktiken gör SD till den femte parten i arrogansen - fast utan ministerpost!

Och de kammar in popularitetspoängen!!!
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Varför det rödgröna samarbetet var dömt att misslyckas - Sida 3 Empty Knas

Inlägg  Secrist 2012-10-07, 10:49

hoppas jag att väljarna faktiskt ser hur de rödgröna faktiskt varit aktiva i att hindra sd:s sjuka politik att till fullo blomma ut!

Vad förväntar du dig? Stående ovationer för de rödgröna? De bedriver den politik som är bäst för de själva. Precis som alla andra partier.

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 20:39