Secrist skrev:Dao skrev:Secrist skrev:Vercingetorix skrev:Dao skrev:Vercingetorix skrev:Dao skrev:ericTheDog skrev:Du förstår, inget parti kan vinna valet själva. Majoritet kan bara nås via samarbete.
Alliansen har hittills varit tydliga med att samarbete med sd är uteslutet. Man förlorar hellre några gånger i riksdan än ger dem en chans att driva sina frågor.
Det vore sannerligen på sin plats att s på ett lika tydligt sätt utesluter vänsterextrema v från samarbete. Jag tror att s skulle vinna en del väljare på det. Jag tror man skulle tappa andra väljare. Jag tror man är livrädd för tydlighet.
Arrogansen hade inte kunnat regera om inte SD i nio fall av tio, där detta spelat roll, har röstat för deras politik. Arrogansen driver liksom redan de flesta av SD:s frågor.
Jag tror att s kommer att förlora väljare om de föregår det demokratiska valet! Sverige skulle garanterat förlora på detta...
Hur många gånger har (s) eller (mp) röstat med regeringspartierna?
Några gånger mig veteligen. Ibland för att hindra att sd får för mycket inflytande i politiken...
Du menar alltså att "de rödgröna" hellre röstar för alliansens förslag snarare än att vinna gehör för sina egna förslag med hjälp av (sd)?
Tror du på det själv?
Blir du förvånad av något Dao påstår? Med tanke på tidigare hårresande påståenden. Men USA och alliansen hamnar i samma fack. Allt är deras fel. Även om det är någon annan som gör något konstigt.
Mp skriver om detta idag, i Aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/debatt/article15559644.ab
"Dessutom stänger den ute Sverigedemokraterna från inflytande i dessa frågor."
Och ger de fler röster.
Du häcklade mig för ett påstående, som jag sedan visade var korrekt - och då byter du sakfråga!
Du är en fascinerande motdebattör, må jag säga!!!
Huruvida det ger mer röster eller inte återstår att se. Själv tror jag bara att mp här lät sig luras av arrogansen. Lite blåögt, faktiskt...