Secrist skrev:Dao skrev:Sniperace skrev:Dao skrev:ericTheDog skrev:Dao skrev:ericTheDog skrev:Tycker absolut att det vore bra med fler sådana dokumentärer.
Sen kan ju jag tycka att världen hade kunnat klara sig utan terrordåd såsom WTC, tunnebanebomber, Breivikar o.s.v. Samtidigt kan jag se en viss poäng med att bekämpa terrorismen för att förhindra dylika massmord. Det var som bekant mycket när ett massmord i Stockholm för mindre än 2 år sedan.
Håller med dig, utom i det sista. "Kriget mot terrorismen" har troligen ÖKAT risken för ytterligare terrorhot i världen idag!
Vill man bekämpa terrorism, är det bästa sättet att göra det med fred, demokrati och mänskliga rättigheter!
I såväl Sverige som Norge har vi demokrati, fred och mänskliga rättigheter. Trots detta drabbades Norge av Breivik och vi kom undan Stockholmsbombaren med hjärtat i halsgropen. Så nej, dessa saker hjälper inte ett dugg mot terror. Tvärtom är terrorn en attack mot det öppna samhället.
Öhhh... Nu får du nu förklara lite mer här...
du skrevVill man bekämpa terrorism, är det bästa sättet att göra det med fred, demokrati och mänskliga rättigheter
i sverige gör vi detta eller hur, men ändå slog denna bastard till?
men vill du att det ska vara ännu mer demokrati osv för att stoppa sådana galningar, eller ska dessa bara negligeras och låtsas som de inte finns?
vilket av de saker du skrev finns inte här? och ändå skedde det?
så kan du nu förklara hur detta skulle gått till?
självfallet ska sådana tendenser stoppas och det tidigt och det6 SKA bekämpas med hårda nypor, de ska mötas efter hur de gör...
det enda positiva med stockholmsbombaren är att HAN dog utan att ta någon annan med sig, och för att vara grym i detta fallet så hoppas jag att han verkligen fick lida innan döden befriade honom, för gör man en sådan sak så förtjänar man att lida
Men snälla lilla vän...
"Kriget mot terrorismen", alltså dina "hårda nypor", har ökat terrorproblemen ÖVER ALLT!!!
Det är just på grund av dina "hårda nypor" problemet finns idag, i den storleksmängden!
Se till att det blir fred i de delar världen där det nu inte råder fred. Se till att folk får mat, husrum och trygghet! Se till att få bort de där idiotiska diktaturerna överallt, och stöd FN och människorättsorganisationerna i sina arbeten!
DÅ kommer terrorismen att minska DRASTISKT!!!
Men om vi väljer att fortsätta kriga och bomba civila, föra en internationell polotik som skapar fattigdom och missär, så länge vi låter profiten gå för människor och miljö - jag då ÖKAR problemen!
Är inte detta SJÄLVKLART?????
Och hur ska du få bort regimer som Burma eller Nordkorea? Hur ska du få fred i alla femtioelva konflikthärdar i Afrika? Somalia har ju inte ens en fungerande regering. Vem ska du förhandla med menar du? Snacka går ju.
Dao är enväldig king of bullshit och det kommer således inte mycket matnyttigt där.