He he he he.....Secrist skrev:Infra skrev:Jag tror "israel" begår en mängd olika misstag när de nu,
fullskaligt, blandar sig i Syrienkriget.
I dag gick en armada av Terrorisrael till attack mot mål
långt inne på syriskt territorium.
Bl a bombades en vapenkonvoj på väg till Hizbolah i Libanon.
"Flera mål i Syrien ska ha anfallits av israeliskt flyg.
Om uppgifterna stämmer kan det tyda på en upptrappning
i kapplöpningen om Assadregimens vapen. (Ekot)
Ska ha attackerat mål utanför Damaskus"
http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=4394820&codingformat=.m4a&metafile=asx Ljudfil
Hoppas nu bara att syrien sitter på några maffiga
långdistansmissiler så att ondskan får smaka sin
egen medicin.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5427235
Nu får du bestämma dig om du ska skratta eller gråta Lazy.
He, he...infra är så upphetsad i sitt israelhat och blodtörst att han knappt hittar på tangentbordet längre.
+9
DirtyDog
Thetaxpayer
R.O.F.L
RedclownIII
redalert
Infra
lazy
Sniperace
Dao
13 posters
Syrien, vad händer
Infra- Antal inlägg : 29644
- Inlägg 451
Sv: Syrien, vad händer
- Inlägg 452
He he he...Secrist skrev:Infra skrev:Jag tror "israel" begår en mängd olika misstag när de nu,
fullskaligt, blandar sig i Syrienkriget.
I dag gick en armada plan från Terrorisrael till attack mot mål
långt inne på syriskt territorium.
Bl a bombades en vapenkonvoj på väg till Hizbolah i Libanon.
"Flera mål i Syrien ska ha anfallits av israeliskt flyg.
Om uppgifterna stämmer kan det tyda på en upptrappning
i kapplöpningen om Assadregimens vapen. (Ekot)
Ska ha attackerat mål utanför Damaskus"
http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=4394820&codingformat=.m4a&metafile=asx Ljudfil
Hoppas nu bara att syrien sitter på några maffiga
långdistansmissiler så att ondskan får smaka sin
egen medicin.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5427235
Nu får du bestämma dig om du ska skratta eller gråta Lazy.
He, he...infra är så upphetsad i sitt israelhat och blodtörst att han knappt hittar på tangentbordet längre.
- Inlägg 453
Det här inlägget förstog jag inte,Secrist skrev:
Naturligtvis ser du gärna Syrien i
västerländska händer. Men att du
icke fattar vad förhatligt detta
är för alla muslimer, förvånat mig.
R.O.F.L- Antal inlägg : 8085
- Inlägg 454
Infra skrev:Det här inlägget förstog jag inte,Secrist skrev:
Secrist jämför Syrien med Iran, som att jämföra sd och vp
DirtyDog- Antal inlägg : 5089
- Inlägg 455
Ja, och?R.O.F.L skrev:Secrist jämför Syrien med Iran, som att jämföra sd och vp
Är skillnaden verkligen så stor mellan SD och V?
Men du har dock rätt i att Iran knappast kan anses vara en sekulär stat till skillnad mot Syrien. Dock så har Syrien villigt förmedlat stöd från Iran till Hizbollah och dessutom stött dem själva.
Intressant val av profilbild som du har.
Jumblatt är en av de mest uttalat anti-syriska politikerna i Libanon och är allierad med 14 mars-rörelsen som är en koalition av antisyriska politiska partier i Libanon. Enligt oppositionen, i 8 mars-rörelsen, är 14 mars-rörelsen USA-vänlig.
- Inlägg 456
DirtyDog skrev:Ja, och?R.O.F.L skrev:Secrist jämför Syrien med Iran, som att jämföra sd och vp
Är skillnaden verkligen så stor mellan SD och V?
Men du har dock rätt i att Iran knappast kan anses vara en sekulär stat till skillnad mot Syrien. Dock så har Syrien villigt förmedlat stöd från Iran till Hizbollah och dessutom stött dem själva.
Intressant val av profilbild som du har.
Jumblatt är en av de mest uttalat anti-syriska politikerna i Libanon och är allierad med 14 mars-rörelsen som är en koalition av antisyriska politiska partier i Libanon. Enligt oppositionen, i 8 mars-rörelsen, är 14 mars-rörelsen USA-vänlig.
Du är nog en av få som kände igen avataren, lady undantaget.
Jumblat är en politiker som får mycket tid i libanesisk media och som du säger tillhöra västfalangen.
- Inlägg 457
R.O.F.L skrev:Infra skrev:Det här inlägget förstog jag inte,Secrist skrev:
Tyvärr kommer vi nog att få se SD-Secrist allt oftare
i trådarna på den här kanalen i takt med allt pisk han
får av RC på den andra.
- Inlägg 458
SAA i Idlib. Skön musik
Secrist- Antal inlägg : 32216
- Inlägg 459
Infra skrev:R.O.F.L skrev:Infra skrev:Det här inlägget förstog jag inte,Secrist skrev:
Tyvärr kommer vi nog att få se SD-Secrist allt oftare
i trådarna på den här kanalen i takt med allt pisk han
får av RC på den andra.
Du menar alla hans personangrepp? Ja, det bygger ju verkligen på intelligens, kunskaper och retoriska fördigheter.
Lite ledsen över att din idol har tappat stinget?
- Inlägg 462
Syriska flyktingar får det värre och värre.
Här ser vi en knatte väntande på mjölkersättning.
[img][/img]
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3304&grupp=6240&artikel=5430659
- Inlägg 463
Infra skrev:
Syriska flyktingar får det värre och värre.
Här ser vi en knatte väntande på mjölkersättning.
[img][/img]
http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3304&grupp=6240&artikel=5430659
om ett par månader kommer hettan,,,
- Inlägg 464
Väpnade opositionsgrupper grupper i Syrien använder barnsoldater.
Så unga som 14-åringar deltar i väpnade strider.
Här der vi en 15- åring som slåss för rebellgruppen Norra
stormbrigaden.
[img][/img]
http://sverigesradio.se/api/radio/radio.aspx?type=db&id=4401177&codingformat=.m4a&metafile=asx
(ljudfil)
Källa SR 4-ekot
- Inlägg 465
På torsdagen bröt förbittrade strider ut i Aleppo som under de senaste sex månaderna drabbas av inbördeskriget.
Striderna började i gryningen utanför arméns baracker. Regimstyrkornas stridsvagnar besköt samtidigt staden, både sidorna led förluster, uppgav människorättsorganisationer som får informationen av aktivister och läkare.
Igår dog i Syrien minst 123 personer varav 48 var civila, 36 rebeller och 39 regimsoldater.
Usas nyttiga idioter har det tufft, tror man grovt underskattat SAA (Syrian Arab Army).
Striderna började i gryningen utanför arméns baracker. Regimstyrkornas stridsvagnar besköt samtidigt staden, både sidorna led förluster, uppgav människorättsorganisationer som får informationen av aktivister och läkare.
Igår dog i Syrien minst 123 personer varav 48 var civila, 36 rebeller och 39 regimsoldater.
Usas nyttiga idioter har det tufft, tror man grovt underskattat SAA (Syrian Arab Army).
- Inlägg 467
Nu är även den antika staden Palmyra attackerad,staden finns med på Unescos världsarvslista. Det är ju själva fan att denna sekulära nation ska förstöras.
Jag blir genuint ledsen och bestört över att dessa stater ska brytas sönder till lydstater åt usa och väst.
Jag blir genuint ledsen och bestört över att dessa stater ska brytas sönder till lydstater åt usa och väst.
- Inlägg 468
Korrekt ROFL. Så här säger svt text:R.O.F.L skrev:Nu är även den antika staden Palmyra attackerad,staden finns med på Unescos världsarvslista. Det är ju själva fan att denna sekulära nation ska förstöras.
UTRIKES PUBLICERAD 6 FEBRUARI
Bombdåd i Palmyra i Syrien
Minst tolv medlemmar av regerings-
styrkorna dödades på onsdagen när
självmordsbombare sprängde två bilar
i staden Palmyra i centrala Syrien,
uppgav det Londonbaserade Syriska
människorättsobservatoriet (SOHR).
Reuters rapporterar att den första
bilbomben sprängde hål i muren som
omgärdar säkerhetstjänstens anläggning
i närheten av stadens antika romerska
ruiner som världsarvsstämplats av FN.
Därefter ska ytterligare en bil med
sprängmedel körts in i själva anlägg-
ningen och exploderat. Dådet bekräftas
av den statliga nyhetsbyrån Sana.
Rebeller på väg mot Damaskus hjärta
I en samordnad aktion rör sig
rebeller längre in Syriens huvudstad
Damaskus än vad som tidigare varit
möjligt. Ett genombrott som kan få
regimen på fall, anser de själva.
Flygräder och tungt artilleri har
länge hindrat dem från att ta sig in i
stadens centrala delar. Men enligt
oppositionella aktivister ska de nu ha
nått stadsdelen Jawabar som samman-
binder Abbasidtorget i stadens mitt
med rebellfästena i öst.
Regimtrogna statliga medier bekräftar
strider men hävdar att rebellerna
pressats tillbaka.
- Inlägg 469
R.O.F.L skrev:Nu är även den antika staden Palmyra attackerad,staden finns med på Unescos världsarvslista. Det är ju själva fan att denna sekulära nation ska förstöras.
Ja, världen har ju för lite diktaturstater.
- Inlägg 470
Secrist skrev:R.O.F.L skrev:Nu är även den antika staden Palmyra attackerad,staden finns med på Unescos världsarvslista. Det är ju själva fan att denna sekulära nation ska förstöras.
Nej, men Syrien var kanske inte den värsta? Var är dina protester mot s.a? Bahrain?
Har du ens varit i regionen ?
- Inlägg 471
R.O.F.L skrev:Secrist skrev:R.O.F.L skrev:Nu är även den antika staden Palmyra attackerad,staden finns med på Unescos världsarvslista. Det är ju själva fan att denna sekulära nation ska förstöras.
Nej, men Syrien var kanske inte den värsta? Var är dina protester mot s.a? Bahrain?
Så det är bara de värsta man ska reagera mot? Ungefär som vänsterns försvar av Kuba. Nordkorea är ju sämre.
Ingen vet hur det kommer att sluta i Syrien men vägen mot demokrati är tyvärr ofta lång, blodig och svår.
- Inlägg 472
Secrist skrev:R.O.F.L skrev:Secrist skrev:R.O.F.L skrev:Nu är även den antika staden Palmyra attackerad,staden finns med på Unescos världsarvslista. Det är ju själva fan att denna sekulära nation ska förstöras.
Så det är bara de värsta man ska reagera mot? Ungefär som vänsterns försvar av Kuba. Nordkorea är ju sämre.
Ingen vet hur det kommer att sluta i Syrien men vägen mot demokrati är tyvärr ofta lång, blodig och svår.
Du har ju noll koll på demografin och komplexiteten utan skriker bara efter demokrati, minoriteter tas det ingen hänsyn till. Du är som salafisterna, en nyttig idiot.
- Inlägg 473
R.O.F.L skrev:Secrist skrev:R.O.F.L skrev:Secrist skrev:R.O.F.L skrev:Nu är även den antika staden Palmyra attackerad,staden finns med på Unescos världsarvslista. Det är ju själva fan att denna sekulära nation ska förstöras.
Du har ju noll koll på demografin och komplexiteten utan skriker bara efter demokrati, minoriteter tas det ingen hänsyn till. Du är som salafisterna, en nyttig idiot.
Så Syrien ska inte ha demokrati menar du?
- Inlägg 474
Secrist skrev:R.O.F.L skrev:Secrist skrev:R.O.F.L skrev:Secrist skrev:R.O.F.L skrev:Nu är även den antika staden Palmyra attackerad,staden finns med på Unescos världsarvslista. Det är ju själva fan att denna sekulära nation ska förstöras.
Självklart, men det är ju en process där inga fria val hållits .
Assad sträckte ut handen i början men väst och den syriska beväpnade oppositionen ville inte genomföra fria val i Syrien.
- Inlägg 475
R.O.F.L skrev:Secrist skrev:R.O.F.L skrev:Secrist skrev:R.O.F.L skrev:Secrist skrev:R.O.F.L skrev:Nu är även den antika staden Palmyra attackerad,staden finns med på Unescos världsarvslista. Det är ju själva fan att denna sekulära nation ska förstöras.
Självklart, men det är ju en process där inga fria val hållits .
Assad sträckte ut handen i början men väst och den syriska beväpnade oppositionen ville inte genomföra fria val i Syrien.
Därför att de är väl medvetna om att hans maktbegär är alldeles för starkt för att han ska mena allvar med sin utsträckta hand.