FIST skrev: Återigen.... problemet med er marknadsliberaler som påstår er vara "kritiska mot invandrarpolitik" är att ni är enögda, och inte VILL se helheten i hur saker ligger till i världen, med kulturer, rasism, marknadsekonomin och dess konsekvenser i dess nuvarande skenande form.
Om och om igen letar ni efter enskilda fall som styrker er tes om att Svensk kultur, eller det svenska folket, och amerikaner, Skandinaver etc etc ...är bättre människor, har en bättre kultur.
I er fanatiska strävan efter detta mål, så ser ni inte helheten.
För det första buntar ni för det mesta ihop ALLA invandrare i Sverige, till en enda grupp vilket bara det är så fundamentalt korkat att det borde innebära en stund i skamvrån med dumstrut för er som gör så. Betänk att inte Svenskar alla är likadana, inte Stockholmare .... inte ens din lilla "perfekta familj" är likadana, ej heller perfekta...
Men "invandrare" som grupp, med över 150 nationaliteter, brukar gå bra för er att klumpa ihop,.... skämmigt ta me fan !
Ja den företeelse du nämner är en tradition i vissa länder, som även jag är motståndare till. Skillnaden mellan dig och mig är att jag kan se helheten. Jag är emot detta, och jag är emot barngiftermål, där det förekommer. Men jag kan respektera deras kultur i stort, och ändå kritisera vissa företeelser... och jag kan därmed oxå respektera individerna.
Vidare så finns det en sak till som skiljer oss åt i frågan. Jag kan på precis samma sätt se och respektera västerländsk kultur i stort, men även där se avigsidorna och baksidorna med den och kritisera vårt eget beteende och andra västländer, som tex USA.
Tex så förekommer tex hustrumisshandel i stora antal även i Sverige, vilket många som är "kritiska till svensk invandringspolitik" inte ser som kultur, därför är det ursäktat i era ögon.
Vår västerländska kultur har medfört många bra saker i uppfinningar, sanitet, osv ... men på samma mynt finnas en baksida, och den vägrar du hårdnackat se...
Det gör människor som dig extremt farliga, när ni gör politik av dessa snedvridna värderingar, baserade på selektiv information