Tog mig lite extra tid att gå igenom denne "Uffes" sätt att resonera. Här är några av hans kullerbyttor:
"Allting tyder på att personer med utländsk bakgrund nu står bakom en majoritet av den polisanmälda brottsligheten."
Detta visade inte hans statistik alls, utan var ett antagande!
"Om svenskarna (svenskfödda med båda föräldrarna svenskfödda1) stod för 68.5 procent av den polisanmälda brottsligheten i slutet av 1980-talet och 55 procent i slutet på 90-talet är det uppenbart att svenskarna någon gång på 00-talet kommer att stå för mindre än hälften av brotten."
Också ett antagande. Men KAN stämma. Dock tar han aldrig upp eventuella "orsaken" till detta, TheTaxpayer hävdar! Bara gissar!
"Dessa områden är framförallt Mellanöstern och Afrika, och invandringen därifrån har ökat kraftigt de senaste 11 åren."
Gissning igen!
Det som dock HAR hänt de senaste 12 åren, är att folk från östeuropa anlänt, och med dem en stor organiserad brottslighet, ex. trafficking! Vilket troligen är vad BRÅ hänvisar till i sitt resonemang!
Sedan sådant här:
"Min beräkning..."
"Enligt mina beräkningar..."
Alltså traditionell ideell förvansksning av statistiken!
Skulle vara intressant att höra en analys av denna statistik, från någon med en en annan ideologisk grund än denne "Uffe". Själv tycker jag bara sådant här är tröttande...
Människor är inte siffror!!!
Problem har en ORSAK - ta reda på dessa (ni som inte redan vet), och se till att åtgärda dessa istället!