Sniperace 2012-08-09, 09:59
Infra skrev: Sniperace skrev: Infra skrev: Sniperace skrev:Idag rånades en guldsmedsbutik i Hässleholm av tv unga MÖRKA snaggade personer.
I denna butik jobbar min syster.
ytterligare en sak som naggar förtroendet för invandrarkaderns drägg.
Väntar nu på svar från min syster hur hon mår, men jag vär säker på att det tagit henne hårt.
Hoppas verkligen ded får tag i detta avskum och ser till att kasta ut dem ur landet.
http://www.nsk.se/article/20120808/HASSLEHOLM/120809773/-/ran-mot-guldfynd-i-hassleholm
Tagga ner, hetsporre! Det här är avigsidorna av det alltmer hårdnande samhälle som bl a
du själv är förespråkare för. Du förespråkar övervakning och hårdare
tag - allt det som skapar hat och sår split mellan människor i tvåtredjedelssamhället.
Jag beklagar att du drabbats genom din systers inblandning i händelsen. Men
det gäller att långsiktigt slipa av kanterna i detta hänsynslösa samhälle
som inte bara drabbar dig, mig och din syster utan på sikt alla medborgare
på ett eller annat sätt.
Det är så här det blir surru Snipern. I brist på rättvis fördelningspolitik
bedriver samvetslösa sin egen fördelningspolitik - ofta ser den ut på det
här viset. Tänk efter före nästa gång - brushuve!
Men när jag var barn så hade ex vår familj det väldigt knalt, en far som var totalförlamad, en mor som var manodepressiv, nya kläder fick vi barn aldrig utan det var kläder vi fick av folk på byn osv osv, menb inte fan stal vi eller var ute och satt fyr på saker eller kastade sten...
vad är den stora skillnaden?
förvarar du rånarna med att de stackarna har det svårt och rånar pga behov att de inte får mat eller så annars?
Nej lås in sådant pack på lång tid med noll förströelser i fängelset, har de inte svenskt medborgarskap så släng ut dem efter fängelsetiden med förbud på livstid att återvända
När jag var grabb fanns det en kille på en av gårdarna som stal cigaretter
av sin morsa. Hans stående ursäkt var "får man inte så tar man". Han var
svensk. vad är den stora skillnaden?
Att just detta gäng var svarthåriga och snaggade indikerar ej med
nödvändighet att de var utlänningar. Tycker du inte att dina utfall
mot hela invandrargruppen är litet väl häftiga, kategoriska och
övermaga?När jag säger att vissa bedriver sin egen fördelningspolitik från de
som har, till sig själva så rättfärdigar jag för den skull inga rån.
Förklarar bara mekanismerna bakom, som jag ser dem.
I ditt hem fick ni mat och kläder som välgörenhet. Jag är rädd för
att bredvilligheten bland den stora allmänheten är betydligt lägre
i dag då det gäller att föda och klä dessa samhällets lägsta,
speciellt om de invandrat. I det senare fallet verkar missunsamhet
och rädsla á lá dig själv ha fått ersätta omsorgen.
Ni led ingen nöd. Massor av folk gör det i dag. Tänk på Snorolles devis:
"Får man inte så tar man".
att nalla cigaretter av mamma är väl en bagatell mot att råna folk? eller?
idag ser soc till att människor har det de BEHÖVER, ingen behöver svälta i dagens sverige, såvida de inte grovt missköter sina pengar, men det är klart låter man dessa gå till cigaretter, knark och sprit blir det skit, men det är så att man måste använda pengar till rätt saker, 0ch inte förvänta sig att samhället ska betala för onödiga saker, på det sättet skulla ju annars alla bara slösa bort pengar på festande osv och sedan kräva soc på matpengar, och sedan köpa cigaretter eller knark för pengarna och sedan gnälla igen för att de är hungriga.
Tycker du snorolles devis är BRA?
'får jag ingen fin mobil rånar jag någon på denna, får jag inte fina guldsmycken rånar jag en guldsmedsbutik osv....