ericTheDog 2012-08-01, 21:59
Dao skrev: ericTheDog skrev:Stödet till arbetslösa tror jag kallas för a-kassa. Har du hört talas omdet?
Riktiga jobb skapas när det finns arbetskraft som motsvarar vad arbetsgivare behöver. Ett bra exempel är hur pass bra det gått för de som förlorade jobbenn i Trollhättan. Finns det kompetens på orten så kommer jobben till orten.
Annars är det intressant att vänstern aldrig kan förklara varitfrån pengarna ska komma som de ska ge till allt och alla. Allt åt alla är er paroll. Alltid bara en fråga i taget.
A-kassa är bara EKONOMISKT stöd, och då ganska liten. Jag pratade om alla former av stöd, som kan ge folk styrkan och motivationen att förändra sitt liv. Idag talas det bara om straff och krav, som bara resulterar att folk inte orkar kämpa.
Riktiga jobb, är inte aktuella under fas 3!
Pengarna skall givetvis komma från samma ställe som arrogansen hämtar sina till alla de bidrag som de byggt ut och ökat på - från alla medborgare i samhället. Desutom kostar det mindre att få ut arbetslösa på arbete, så kostnaderna kommer att bli MINDRE än arrogansens bidragspolitik.
Det är ingen hemlighet varifrån pengarna kommer ifrån.
Japp a-kassan är ett ekonmoiskt stöd för den som aktivt söker jobb och står till arbetsmarknadens förfogande.
Daoren brukar ju inte mena något med sina inlägg. Säkert inte denna gång heller. Så oavsett vad Daoren skriver så anser jag att den som är för klen eller saknar motivation att ens söka jobb faktiskt inte är kvalificerad för a-kassa.
Daoren vill sätta in ytterligare resurser till att motivera och/eller bota bidragslyftares klenhet. Vet inte hur många miljarder han vill kasta bort på detta, men alltid räcker det till att avlöna ett antal pappersvändare på ams.
Det är på ren svenska så j-a f-g löjligt att jiddra om bidragslyftare som inte orkar kämpa. Tror ni det är så enkelt för alla 4,8 miljoner arbetande? Tror ni inte de kämpar?
Alla medborgare i samhället inkluderar de lata bidragslyftarna. Ge dem nya fanttasifulla bidrag med ena handen och höj skatten för dem med den andra. Samtidigt drabbas alla arbetare. Patetiskt.