Dao skrev:Jag har inte jämfört högeråsikter med fascism! Däremot hävdade jag att det genom vissa högerdebattörers betende kan ses en förståelse varför högern så ofta likställs med fascism! Läs gärna det jag skriver i sin helhet mer än uppstyckat mening för mening.
När du skriver:
Egentligen kan man här ganska lätt se likheterna mellan höger och fascism så behöver man inte läsa mer för att förstå vad du säger. Förnekar du att du menar att vi inte bedriver liberal argumentation utan en fascistisk? Det är ju för fan vad hela ditt resonemang går ut på även om man som utomstående bara kan skratta åt dina liknelser.
Dao skrev:Det finns många inom vänstern som inte respekterar åsikterna hos en Nationaldemokrat, det stämmer. Men tråden handlar om detta forumet här, och BETEENDET hos vissa människor!
Vissa?
Menar du att det finns NÅGON vänsterdebattör här som respekterar åsikter från de som ni kallar rasister eller nazister? Du driver med mig hoppas jag?
Dao skrev:Censur finns oavsett. Antingen inom ordnade former, som på Flashback, eller på oordnade former, som på detta forumet! Det är därdör jag ställde de frågor om detta forumet i min TS!
Antingen så finns det någon som raderar dina inlägg (CENSUR) eller så finns det INTE det. Det kan inte vara lite eller mycket censur. Antingen förekommer det censur eller så förekommer den inte. Skall detta verkligen vara så jävla svårt för dig att begripa?
Att det funnits folk som genom att spamma försökt få folk att missa vettiga inlägg är INTE censur med det är precis lika illa ur demokratisk synpunkt. Detta kan ske på många sätt, antingen genom att göra tydliga spaminlägg eller genom att starta en jävla massa nya trådar så att folk missar vad som skrivits i de gamla. Men någon censur är det förvisso inte. Censur är ENDAST när någon FÖRHINDRAR dina inlägg från att överhuvudtaget publiceras eller att de raderas efter att de är publicerade. Sen kan du svamla om att inlägg som påstår att du eller någon annan är en idiot är lika med censur men så länge du påstår det så ger du ju dem rätt. Bara en idiot kan påstå något så idiotiskt!
Dao skrev:För en intelligent person är det självklart att man ställer de frågor jag gör här. Detta då forumets språkbruk faktiskt HINDRAR sakliga och konstruktiva debatter! Detta betyder att även om den är ickecensurerande i teorin, så är den det i praktiken.
Nej, det är aldrig språkbruket och innehållet i inläggen som hindrar debatten. De beskriver däremot mentaliteten hos de som skriver. Det är först när man börjar spamma i större bemärkelse och gör att ingen orkar läsa några inlägg (och missar de vettiga) som de förstör debatten.
Dao skrev:
Det är då "djungelns lag" som gäller, vilket är konsekvensen varje gång ett samhälle står utan sammanhållande regelsystem - den som är "starkast" vinner. Och då menar jag inte stark som i intelligent, utan i vem som kan orga slänga pajer mest...
Är detta verkligen det som liberal frihet handlar om?
Är motsatsen vad kommunistisk debatt handlar om?
Båda sidor här verkar jobba i flock och sitter ofta och håller med varann och hjälper till att kasta skit på motståndarna. Även denna tråd är ett bra exempel på att det förekommer från bägge sidor och denna tråd främst från dina sympatisörer som även varit i majoritet.
Dao skrev:"Liberalt" kom in, vilket jag varit tydlig med här, då många (inte alla) uttalade liberaler verkar gilla att nedtona och förstöra en i realiteten fri debatt!
Dessa individer finns på bägge sidor. Du måste vara blind för att inte se detta.
Dao skrev:Därmed min fråga. Hur kan man hävda sig tillhöra en ideologi vars grund är baserad på synen på respekt för allas åsikter, och samtidigt tydligt visa att man inte följer just detta. Därmed linelsen med en kristen som inte tror på Jesus.
Hur många påstår sig tillhöra nån speciell "ideologi"?
Folk framför sina åsikter och skiter nog fullständigt i ideologier. Sen klistras epitet på dem såsom liberal, nyliberal fast oftast brukar ni nöja er med att kalla alla med åsikter till höger om er för "extremhöger", rasister, fascister, nazister och liknande. Kan inte erinra mig att någon tidigare blivit beskylld för att vara "liberal". Det är ett begrepp som jag aldrig känt behov av att klistra på mig själv.
Dao skrev:Problemet med ditt resonemang, är att i realiteten står inte liberalism per automatik för demokratiska värderingar - om det är OK att hålla på med pajkastning för att förstöra en fri och ickecensurerad debatt!!!
Pajkastning sker även regelbundet i svensk riksdag och i resten av den fria världen. Pajkastning är en del av demokratin. Det är i kommunistländer eller fascistiska länder som sådant inte förekommer. Förstår om du föredrar debatten i sådana länder men kalla det fan inte för demokrati.
Dao skrev:Att du och dina kumpaner har en idelbild av "liberalism" det har jag vetat hela tiden. Det jag undrar är varför det då är så ofta som "liberaler" BRYTER mot denna idealbild. Då utgick jag från detta forum som utgångspunkt! Man kan dra högre växlar, och se på liberalers förkärliek till krig och diktatur. Om nu en "liberal" är det du tillskriver dem, varför är det då så vanligt att de går emot detta?
Ärligt talat, vad är det för jävla droger som du går på? "liberalers förkärliek till krig och diktatur" ?
Och så undrar du varför folk kallar dig för en jävla idiot?
Dao skrev:
Du tillskriver bl.a. "kommunismen" som något att bekämpa. Detta trots att kommunister betydligt mer än "liberaler" har kämpat mot förtryck och diktatur. Eller är det kanske just DÄRFÖR???
Vilka kända kommunister syftar du på nu? Stalin, Pol Pot, Mao, Castro eller kanske Kim Il-sung?
Varför åker du inte på en turné i öststaterna och berättar för alla hur kommunister kämpar mot förtryck?
Dao skrev:Att bekämpa nazismen, är i ert fall ett försök att bekämpa er egen skugga. Lycka till...
Som sagt,
Jag har inte jämfört högeråsikter med fascism! Det är märkligt hur nån kan bli en så jävla usel hycklare som dig? Har jag genom mitt tidigare inlägg i denna tråd förtjänat att jämställas med nazister? Alla som kan sin historia vet att det nazistiska partiet i Sverige under kriget var en utbrytning från kommunisterna. Partiledaren började i SSU innan han gick med i det kommunistiska partiet.
Dao skrev:
Hur kom du in på Reinfeldt helt plötsligt? Min fråga med liknelse om Lars Ohlys hållande en revolver mot någons huvud, var riktat till den jag skrev denna liknelse till. Om du såg inlägget som jag besvarade, så kan du förstå liknelsen också.
Nej, jag citerade dig givetvis utan att ha sett ditt inlägg. Hur hög IQ har du egentligen? Liknelsen var dålig, precis som min med Reinfeldt. Det var mitt budskap. Men visst förstod man budskapet. Man är ju inte lika korkad som "vissa".
Dao skrev:Sedan kommer du åter farande för med de rent teoretiska liberala ståndpunkterna, som jag håller med om. Min fråga är varför så många uttalat "liberala" inte FÖLJER DESSA!
Jag har läst en hel del om liberaler, och ideologin tycker jag om väldigt mycket! Det jag frågar efter är varför liberaler själva så sällan agerar som liberaler!
Tja du, hur kommer det sig att ingen känd kommunist i historien någonsin har agerat som en kommunist, eller har de kanske det?
Dao skrev:
Dina icke-svar på mina frågor är iofs intressanta, men som sagt - de besvarar inte mina frågor!
Icke-svar?
Jag citerade och besvarade varenda jävla fråga i ditt inlägg (till skillnad mot hur du beter dig!) och ditt problem är snarare att du inte förstår svar som du inte respekterar.
Du besvarade i praktiken inte:
Finns det verkligen olika "former" av "ickecensur"?Du förklarade heller inte varför du kastar paj det första du gör i ett inlägg som ONDGÖR sig över pajkastning?
Du svarade heller inte på om du ansåg att det var ett smart inlägg i avsikt att inleda en givande dialog.
Du svarade inte på vem som påstått att frihet är att kasta skit på andra?
Du kontrade med att kalla dina åsiktsmotståndare för att använda fascistiska metoder men säger sen att det inte är att likställa med fascister?
Så vi skall inte fortsättningsvis få kalla dig för idiot utan måste skriva "Egentligen kan man här ganska lätt se likheterna mellan Dao och en komplett idiot? Fast du kanske hellre blir kallad för fascist som du beskriver andra och nu senast för nazisternas skuggor?
Det som är mest roande i hela denna soppa är väl hur Infra ständigt höjer dig till skyarna som den bästa debattören. Jisses, du skall vara glad att du har sympatisörer som Infra. Då kanske du inte ständigt framstår som en nazist (vill ju inte kalla dig idiot då du kanske blir kränkt).