Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

5 posters

Då jobbar dom, latmaskarna.

Infra
    Infra

Antal inlägg : 29644

Då jobbar dom, latmaskarna. Empty Då jobbar dom, latmaskarna.

Inlägg  Infra 2012-06-14, 12:19

Ny biljakt inom tätbebyggt har förorsakat oskyldiga människors
    död. Det tycks vara enda gången de får arbetslust, Sveriges
    totailitära frälse, polisen när de får chans att leka "tjuv
    och polis".

Och som vanligt hörs mantrat: "vi hade avblåst jakten strax innan
    olyckan hände". Jag tänkte starta en tråd om detta lögnaktiga
    mantra men kände att jag inte hade några belägg.

Nu uppenbarar sig sanningen iaf. Vittnen säger emot polisen. När
    ska rötäggen sorteras ut från denna kår? Men då räknar man väl
    inte att få några poliser kvar.

Sedan polisen under Reinfeldt fick 17 % fler resurser så har
    brottsuppklaringen sjunkit med 17 procent. När ska svenska
    folket tröttna på att pumpa in en halv försvarsbudget 20 miljarder
    kronor per år åt detta totalitära frälse som är svensk polis?

http://www.expressen.se/kvp/vittnen-motsager-polisen-om-biljakten/

http://www.expressen.se/kvp/polisen-nya-forhor-kommer-att-hallas/

Att avdelningen för polismål nu tar upp detta garanterar de anhöriga
    till den ihjälkörde gamle mannen att aldrig få ro i sina stjälar - att
    aldrig få ett avslut. Ty ingen kommer att fällas till ansvar fast det
    står skrivet i neonskrift att detta var vållande till annans död och
    missbruk av tjänsteställning. De skyldiga kommer aldrig att fällas
    ty de har frikort - de är poliser. De behöver inte visa hänsyn, de
    tillåts be sig hur svinaktigt åt som helst.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Då jobbar dom, latmaskarna. Empty Sv: Då jobbar dom, latmaskarna.

Inlägg  RedMentalCase 2012-06-14, 15:08

Bara en dåre kan lägga ansvaret hos polisen, ansvaret ligger ju hos den som körde ihjäl gubben.

Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2012-06-14, 15:16

RedMentalCase skrev:Bara en dåre kan lägga ansvaret hos polisen, ansvaret ligger ju hos den som körde ihjäl gubben.

Men vad säger du, tycker du att den stackars välartade ynglingen som av de brutala poliserna skrändes såm att han blev livrädd och flydde för att rädda livet ska lastas för att polisen i sitt maktbegär TVINGADE honom att göra som han gjorde, vad de i detta fall skulle gjort var att för att inte skrämma honom vända bort blickarna och låtsas att de inte såg honom.

Denna stackare har gång på gång pga sin utsatthet, och sin fattighet och sin påtvingade placering i ett ghetto handfast tvingats in i detta, allt i dennes utsatthet utmynnar i västs behandling av honom från början till slut, så nu bör samhället ersätta honom med en ny fin bil, och ett saftigt skadestånd.....

Den ihjälkörda pensionärens anhöriga bör dessutom ersätta honom för det obehag han fick uppleva genom att skada sin bil mot honom och hans cykel!! OBS IRONIN
    marxisten
    marxisten

Antal inlägg : 5060

Inlägg  marxisten 2012-06-14, 15:22

RedMentalCase skrev:Bara en dåre kan lägga ansvaret hos polisen, ansvaret ligger ju hos den som körde ihjäl gubben.

Fartdåren som körde är ju den som är direkt skyldig till dödsolyckan. Men Polisen får aldrig jaga någon i så hög hastighet i tätbebyggt område, de ska skicka upp helikopter och följa efter och stoppa när det är säkert. Att de inte får följa efter beror på flera orsaker. Bl.a. kan Polisen själva orsaka en olycka ifall de kör runt i 100km/h i tätbebyggt område med flera bilar och man kan dessutom stressa upp bilföraren som jagas så olycka sker pga det.

Ingen kritiserar Polisen för de försökte stoppa vansinnesfärden, men det är sättet de följde efter på som är under all kritik. Så visst har Polisen gjort fel här, det kan tom. vara så att de indirekt orsakat olyckan pga. att de stressade upp föraren. Fartdårar ska stoppas, men det ska inte ske via att Polisen kör runt som idioter i hög hastighet i tätbebyggt område och riskerar att skada andra.

http://www.polisen.se/Global/www%20och%20Intrapolis/FAP/FAP104_1_RPSFS2008_6%5B1%5D.pdf

Här är Polisens egna riktlinjer.

Vakthavande befäl bör, med kontinuerlig inrapportering kring förföljandet
    som underlag, löpande bedöma om det mot bakgrund av trafiksituationen
    och beslutsunderlaget i övrigt – bl.a. den flyende förarens
    farlighet, den brottsmisstanke som riktas mot denne, vad som i
    övrigt är känt om föraren – sammantaget kan anses försvarligt att fortsätta
    ett förföljande, om detta ska avbrytas, övergå i ett efterföljande
    eller om tekniska hjälpmedel ska användas för att stoppa fordonet.
    snart olycksrisken bedöms kunna bli för stor bör förföljandet avbrytas.

Förfölja i typ 100km/h i tätbebyggt område bör anses vara farligt...

Senast ändrad av marxisten den 2012-06-14, 15:45, ändrad totalt 1 gång
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-06-14, 15:44

marxisten skrev:

Fartdåren som körde är ju den som är direkt skyldig till dödsolyckan. Men Polisen får aldrig jaga någon i så hög hastighet i tätbebyggt område, de ska skicka upp helikopter och följa efter och stoppa när det är säkert. Att de inte får följa efter beror på flera orsaker. Bl.a. kan Polisen själva orsaka en olycka ifall de kör runt i 100km/h i tätbebyggt område med flera bilar och man kan dessutom stressa upp bilföraren som jagas så olycka sker pga det.

Ingen kritiserar Polisen för de försökte stoppa vansinnesfärden, men det är sättet de följde efter på som är under all kritik. Så visst har Polisen gjort fel här, det kan tom. vara så att de indirekt orsakat olyckan pga. att de stressade upp föraren. Fartdårar ska stoppas, men det ska inte ske via att Polisen kör runt som idioter i hög hastighet i tätbebyggt område och riskerar att skada andra. Finns bättre sätt.

Spikmatta eller vägspärr ex.

Dina åsikter om rättssamhället har vi ju sett förr när du dravlade om att företag skulle vara typ skyldiga till att utsättas för politiska granskningar.

Och jag är föga förvånad över att du och infra, 2 vänstermänniskor anser att man inte ska stressa upp de stackars yrkeskriminella,
    de ska ju också få leva i fred och hålla på med sitt?

marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2012-06-14, 15:48

RedMentalCase skrev:Dina åsikter om rättssamhället

Är att de bör följas. Läs reglerna själv.

Vakthavande befäl bör, med kontinuerlig inrapportering kring förföljandet
    som underlag, löpande bedöma om det mot bakgrund av trafiksituationen
    och beslutsunderlaget i övrigt – bl.a. den flyende förarens
    farlighet, den brottsmisstanke som riktas mot denne, vad som i
    övrigt är känt om föraren – sammantaget kan anses försvarligt att fortsätta
    ett förföljande, om detta ska avbrytas, övergå i ett efterföljande
    eller om tekniska hjälpmedel ska användas för att stoppa fordonet. Så
    snart olycksrisken bedöms kunna bli för stor bör förföljandet avbrytas.

Är det farligt att förfölja bilar i 100km/h i tätbebyggt område?

Det är Polisens egna riktlinjer jag citerar, inget dravel. Bör inte Polisen följa sina egna regler?
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2012-06-14, 15:50

RedMentalCase skrev:de ska ju också få leva i fred och hålla på med sitt?

Läs igen. Jag kritiserar inte att de stoppade en fartdåre, vad jag kritiserar är sättet man gjorde det på, att man gjorde det genom att förfölja bilden i väldigt hög hastighet i tätbebyggt område.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-06-14, 15:51

Och de har nog följt reglerna, men du tycker naturligtvis annorlunda.

Märkligt.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2012-06-14, 16:02

RedMentalCase skrev:Och de har nog följt reglerna, men du tycker naturligtvis annorlunda.

Märkligt.

Märkligt då också att riksenheten för polismål tycker annorlunda och ska utreda händelsen, ifall det nu är så självklart Polisen följt reglerna till punkt och pricka.

Enligt polisen avbröt de i tid och då är det inga problem, då har de följt reglerna vilket polisen själva säger de gjort. Men om det är som vittnen sa och de förföljde längre, då kan de ha begått fel. Det är de som kommer avgöras av riksenheten för polismål vilket är bra det.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-06-14, 16:09

marxisten skrev:
    RedMentalCase skrev:Och de har nog följt reglerna, men du tycker naturligtvis annorlunda.

Märkligt.

Märkligt då också att riksenheten för polismål tycker annorlunda och ska utreda händelsen, ifall det nu är så självklart Polisen följt reglerna till punkt och pricka.

Och ännu märkligare att Malmö Polisen bedömde att olycksrisken i 100 knyck inte var särskilt stor i tätbebyggt område. De ska ju avbryta säger deras regler ifall den bedöms som stor.

Utredning i samband med en dödsolycka är inte märkligt,det är rutinförfarande.
    De enda som är märkliga är du och infra som genast hugger på polisen, inte på den som orsakade dödsfallet och nu är anhållen för mordförsök på poliser.
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2012-06-14, 16:10

Detta var intressant dock.

Den misstänkte är känd av polisen sedan tidigare. På frågan om det rör sig om grova brott svarar Johansson:

– Nja, ja, sådär medel.

Nästa sida:

Under ett och samma år dömdes 20-åringen bland annat för mordbrand, försök till utpressning, olaga hot och narkotikabrott.

Kallas man det där medelgrova brott idag? Shocked

Jag anser samtliga de punkterna är väldigt grova men...
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2012-06-14, 16:15

RedMentalCase skrev:
    marxisten skrev:

Märkligt.

Och ännu märkligare att Malmö Polisen bedömde att olycksrisken i 100 knyck inte var särskilt stor i tätbebyggt område. De ska ju avbryta säger deras regler ifall den bedöms som stor.

De enda som är märkliga är du och infra som genast hugger på polisen, inte på den som orsakade dödsfallet och nu är anhållen för mordförsök på poliser.

Du har missat poängen i det jag sa som vanligt. Jag anklagar inte Polisen för att de försökte stoppa dåren eller säger Polisen dödade mannen. Jag anser dock totalt livsfarligt ha biljakt i hög hastighet i tätbebyggt område. Dessutom så säger vittnen till motsats till vad Polisen påstår att Polisen fortfarande förföljde bilen när dödsolyckan skedde och hade inte avbrutit jakten. Och om det stämmer så är det allvarligt. Det är ju därför det ska utredas, gjorde Polisen fel. Och det tycker jag bara är positivt att vi utreder myndigheter.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-06-14, 16:16

marxisten skrev:Detta var intressant dock.

Den misstänkte är känd av polisen sedan tidigare. På frågan om det rör sig om grova brott svarar Johansson:

– Nja, ja, sådär medel.

Nästa sida:

Under ett och samma år dömdes 20-åringen bland annat för mordbrand, försök till utpressning, olaga hot och narkotikabrott.

Kallas man det där medelgrova brott idag? Shocked

Jag anser samtliga de punkterna är väldigt grova men...

För Malmöpolisen är det väl medelgrova brott, länge leve det nya Sverige.
    SiP
    SiP

Antal inlägg : 4427

Inlägg  SiP 2012-06-14, 16:17

Dessa anabolstinna andrenalinjunkies i uniformer måste stoppas, det är inte första gången detta händer och slutar i död, nu var det en helt oskyldig som fick sätta livet till enbart för att snuten skulle ta honom direkt istället för att avakta och nypa honom senare, men det var väl som med motorcyklisten i Stockholm där snutarna satt och garvade medan de jagade honom..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14682153.ab

Vet ni för övrigt att snutarna får veta minst sex veckor innan de måste lämna pissprov, man kan ju undra varför???
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-06-14, 16:18

marxisten skrev:
    RedMentalCase skrev:
    marxisten skrev:

Märkligt.

Du har missat poängen i det jag sa som vanligt. Jag anklagar inte Polisen för att de försökte stoppa dåren eller säger Polisen dödade mannen. Jag anser dock totalt livsfarligt ha biljakt i hög hastighet i tätbebyggt område. Dessutom så säger vittnen till motsats till vad Polisen påstår att Polisen fortfarande förföljde bilen när dödsolyckan skedde och hade inte avbrutit jakten. Och om det stämmer så är det allvarligt. Det är ju därför det ska utredas, gjorde Polisen fel. Och det tycker jag bara är positivt att vi utreder myndigheter.

Då har jag missat vad du tänkte, jag utgick ifrån vad du skrev.

Jag delar inte din uppfattning att polisen skla sluta jaga kriminella för att de " känner sig stressade".
    marxisten
    marxisten

Inlägg  marxisten 2012-06-14, 16:21

RedMentalCase skrev:Då har jag missat vad du tänkte, jag utgick ifrån vad du skrev.

Jag delar inte din uppfattning att polisen skla sluta jaga kriminella för att de " känner sig stressade".

Skrev jag inte heller. Jag sa de ska stoppa idioterna, men de ska inte göra det via biljakter i hög hastighet i tätbebyggt område. Och det är inte för den kriminellas skull och stresströskel det handlar om, det handlar om att ju den stress som den kriminelle utsätts för kan orsaka olyckor. Dessutom kan Polisfordon i hög fart också köra på någon och orsaka allvarliga olyckor. Därför bör de inte hålla på med biljakter på detta sätt. det är för farligt för andra.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-06-15, 05:00

Den där "gubben" får de tag på ändå. Nej - grejen är att det här är en lek
    på liv och död hos unga polismän som inte är torra bakom öronen och som
    sett för mycket på amerikanska polisserier.

"Poliser i yttre tjänst är ofta för unga" erkänner polisen själva.

Nej - det förrädiska vid såna här tillfällen är polisens ynkliga
    undankrypande av ansvaret genom att ljuga: "polisjakten avbryts
    strax före krachen". De är inte bara för unga för att ta ansvar
    - de är fega också.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-06-15, 05:02

marxisten skrev:
    RedMentalCase skrev:Då har jag missat vad du tänkte, jag utgick ifrån vad du skrev.

Skrev jag inte heller. Jag sa de ska stoppa idioterna, men de ska inte göra det via biljakter i hög hastighet i tätbebyggt område. Och det är inte för den kriminellas skull och stresströskel det handlar om, det handlar om att ju den stress som den kriminelle utsätts för kan orsaka olyckor. Dessutom kan Polisfordon i hög fart också köra på någon och orsaka allvarliga olyckor. Därför bör de inte hålla på med biljakter på detta sätt. det är för farligt för andra.
    Exakt vad det handlar om.
    Infra
    Infra

Inlägg  Infra 2012-06-15, 18:59

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-23, 02:37