Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Join the forum, it's quick and easy

Välkommen till ACB. Förändring av forumet kommer att ske under februari månad.
För att det ska bli så trivsamt som möjligt så följ forumets regler. Ju fler vi är på forumet ju roligare kan vi ha det. Hjälp därför till att sprida vår existens till vänner och bekanta, samt sidor du besöker.
Mvh Sebastian

Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Trött på all censur? Då har du kommit rätt.

+11
RedMentalCase
Thetaxpayer
berralarzon
Regndrottning
Secrist
Infra
redalert
F.I.S.T
formsvackan
Sniperace
RedCloud
15 posters

Den "underbara" marknaden....

RedMentalCase
    RedMentalCase

Antal inlägg : 12415

Den "underbara" marknaden.... - Sida 4 Empty Sv: Den "underbara" marknaden....

Inlägg  RedMentalCase 2012-06-13, 01:36

Bara ett gäng grönsaker med RKU-hjärnor spottar på marknaden, och de gör de ju.Smile

Marknaden har gett grönsakerna datorer så de kan sitta på ett forum och bära sig åt som de idioter de är och spotta på marknaden.

Vem sa att inte världen och ödet är ironiskt?Smile

RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-06-13, 02:11

Secrist skrev:
    RedCloud skrev:

Så du framhåller att sveriges konsumenter inte kan ställa krav?

Nej Secrist det gör jag inte.

Nu är du töntigt enkelspårig.

Du brukar skriva så när dina argument tagit slut, jag vet....

Det syns när du vecklar in dig i en argumentation du inte reder ut för då börjar påhoppen och personangreppen direkt. Sakfrågan göms undan. Pinsamt KP-RC.

Hur många tusen ggr måste det bevisas att miffot roffe inte kan debattera , det grundar sig i hans låga IQ och politiska extremism.

Vad förväntar sig de som försöker byta inlägg med honom?, att hans hjärna ska 10 dubblas som genom ett mirakel?, för det är vad som skulle krävas.

Vad är nytt här?, sånt här har ju idioten roffe visat upp under 5-6 år, han och hans lika lågbegåvade familj.
    RedCloud
    RedCloud

Antal inlägg : 23039

Inlägg  RedCloud 2012-06-13, 07:21

skånsk/rumänska mentalfallet skrev:Hur många tusen ggr måste det bevisas att miffot roffe inte kan debattera , det grundar sig i hans låga IQ och politiska extremism.

Vad förväntar sig de som försöker byta inlägg med honom?, att hans hjärna ska 10 dubblas som genom ett mirakel?, för det är vad som skulle krävas.

Vad är nytt här?, sånt här har ju idioten roffe visat upp under 5-6 år, han och hans lika lågbegåvade familj.

skånsk/rumänska mentalfallet skrev:
    Klart jag kan diskutera, jag står ju skyhögt över er vänstertomtar
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-06-13, 10:37

Fråga; var är roffans dator tillverkad, av vem, och hur mycket tjänade de i timmen?

Roffan ska bara stänga sin foderlucka, alternativet att använda fogskum verkar han inte ha fattat.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-13, 10:39

RedMentalCase skrev:
    Roffan ska bara stänga sin foderlucka, alternativet att använda fogskum verkar han inte ha fattat.

Hur orkar du leva med dig själv ?
    Secrist
    Secrist

Antal inlägg : 32216

Inlägg  Secrist 2012-06-13, 10:40

RedMentalCase skrev:Fråga; var är roffans dator tillverkad, av vem, och hur mycket tjänade de i timmen?

Vilka datormärken kommer från Kube eller Nordkorea eller något av de andra proletära paradisen?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-06-13, 10:43

Ja du fisten, du skulle kanske ställa den frågan till dig själv, hur orkar du leva på andras arbete och ändå vara den som gapar mest?

Svaret är väl att du är så dum att du inte begriper din egen situation.

Men, du tycks alltså anse att det är helt ok att gapa som en gökunge på steroider, på att ANDRA ska ändra sina liv.
    Inget nytt med din, eller roffes argumentation, så har den ju sett ut forever.

Ni har ingen som helst trovärdighet.
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-06-13, 10:45

Secrist skrev:
    RedMentalCase skrev:Fråga; var är roffans dator tillverkad, av vem, och hur mycket tjänade de i timmen?

Vilka datormärken kommer från Kube eller Nordkorea eller något av de andra proletära paradisen?

Nordkorea har nog en del produktion av varor, där förekommer ju den definitivt värsta behandlingen av männiksor på denna planeten, deras utsikter till förbättring är 0 i motsats till resten av asien och Afrika. Roffe har naturligtvis inte tatt upp det exemplet.
    Roffe är ursäktad, roffe är en extremist, av det allra västa slaget.
    F.I.S.T
    F.I.S.T

Antal inlägg : 17511

Inlägg  F.I.S.T 2012-06-13, 10:48

RedMentalCase skrev:Ja du fisten, du skulle kanske ställa den frågan till dig själv, hur orkar du leva på andras arbete och ändå vara den som gapar mest?

Att du projicerar över din arbetslöshetsstatus på mig, är inget som bekommer mig.
    Jag arbetar varje dag vare sig det är för lön eller solidariskt ideellt arbete... sådant som du inte förstår varken vikten av eller förstår att uppskatta....
    Dao
    Dao

Antal inlägg : 26567

Inlägg  Dao 2012-06-13, 11:16

Secrist skrev:

Vilka datormärken kommer från Sverige? Norge? Island?

Hua, de måste vara hemska länder!!! Very Happy

Har du någon gång undrat var delarna i de av väst så underbara datorerna är tillverkade, och under vilka förhållanden?
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-06-13, 11:37

Dao skrev:
    Secrist skrev:

Har du någon gång undrat var delarna i de av väst så underbara datorerna är tillverkade, och under vilka förhållanden?

Du tycks ju använda en dator, mot allt vett och sans iofs.

Varför tar inte du ställning och stänger ner, men det går bra att peka finger mot andra.
    Dao och de andra vänstermupparna är sämre ihopkopplade än en nordkoreansk dator.
    Sniperace
    Sniperace

Antal inlägg : 32948

Inlägg  Sniperace 2012-06-13, 11:52

Dao skrev:
    Secrist skrev:

vi vr en gång föregångare med eget datormärke
    http://fof.se/tidning/2000/5/forsta-svenska-datorn-varldsbast

http://pc-museum.com/swedish.htm

vem minns inte de gamla abc80, compis eller erikssons....

Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-13, 12:27

RedMentalCase skrev:Du tycks ju använda en dator, mot allt vett och sans iofs.

Varför tar inte du ställning och stänger ner, men det går bra att peka finger mot andra.
    Dao och de andra vänstermupparna är sämre ihopkopplade än en nordkoreansk dator.

Du menade tidigare alltså att de inte ANVÄNDER datorer. Märkligt, jag som trodde Secrist skrev:

"Vilka datormärken kommer från Kube eller Nordkorea eller något av de andra proletära paradisen?"

Kan jag ha sett fel???

Att du skulle kunna hålla dig inom sakämnet, är nog svårare än att få en moderat att skapa rättvisa för arbetslösa!!! Very Happy
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-13, 12:32

Sniperace skrev:vi vr en gång föregångare med eget datormärke

OK! Då väntar jag bara på Island och Norge! Smile

Sedan har nog även de där hemska länderna du räknat upp sina egna kopior av datorer de också, men just det - de är ju "proletära paradis"? Very Happy

Bara för att vara tydlig, innan du eller någon av dina kumpaner tillskriver mig åsikter jag inte har: Jag gillar inte den Nordkoeranska diktaturen, lika lite som jag inte gillar liberala diktaturer!

Till skillnad från dig, och dina kumpaner, så ogillar jag alla diktaturer!

Och jag skulle kunna gissa att OM Norkorea hade HAFT datorer, som i fallet med kärnvapen och en del andra positiva liberala bevis för utveckling, så hade du givetvis sagt något annat som de inte har. För det är inga problem att hitta saker i vilket land som helst som de INTE har egen produktion av.

Det är nog den enda "bevisform" du klarar av, tror jag! Smile
    Dao
    Dao

Inlägg  Dao 2012-06-13, 12:35

På tal om marknaden: Det finns de som inte har en marknadsanpassad kropp, som ni vet. De är antingen för långa eller för korta, eller för tjocka, för att kunna sitta ordentligt på en vanlig busstol, eller biografstol, och liknande. Eller också, gud förbjude, har de ingen TV!!! Smile
    formsvackan
    formsvackan

Antal inlägg : 14778

Inlägg  formsvackan 2012-06-13, 12:38

Dao skrev:Eller också, gud förbjude, har de ingen TV!!! Smile
    Jag har idag ingen TV. Förbjuder Gud mig då?
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2012-06-13, 12:54

Dao skrev:
    Secrist skrev:

Du menar datorer som du själv har köpt? Bevisligen har du dator. Nämn övrhuvudtaget någon teknisk produkt eller stor inovation från något av de proletära paradisen
    RedMentalCase
    RedMentalCase

Inlägg  RedMentalCase 2012-06-13, 12:55

Dao skrev:
    RedMentalCase skrev:Du tycks ju använda en dator, mot allt vett och sans iofs.

Du menade tidigare alltså att de inte ANVÄNDER datorer. Märkligt, jag som trodde Secrist skrev:

"Vilka datormärken kommer från Kube eller Nordkorea eller något av de andra proletära paradisen?"

Kan jag ha sett fel???

Att du skulle kunna hålla dig inom sakämnet, är nog svårare än att få en moderat att skapa rättvisa för arbetslösa!!! Very Happy

Ööööh va?
    det är sanslöst hur förvirrad du är, och att det finns andra vänstrerdebattörer som hyllar dig får en att brista ut i gapskratt,
    hur korkade är inte dom då?

Min poäng var, ( och nu kommer det på lätt Svenska) var att om du ska tala moral om producerade datorer så ska du väl föregå med gott exempel och sluta använda datorn istället för att peka finger och fråga andra.

Och kan du förgylla en förmiddag och roa normalt folk lite med att utveckla ditt resonemang om liberala diktaturer?
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2012-06-13, 12:58

Secrist skrev:Nämn övrhuvudtaget någon teknisk produkt eller stor inovation från något av de proletära paradisen
    AK-47 ?
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-06-13, 12:58

Dao skrev:
    Sniperace skrev:vi vr en gång föregångare med eget datormärke

OK! Då väntar jag bara på Island och Norge! Smile

Sedan har nog även de där hemska länderna du räknat upp sina egna kopior av datorer de också, men just det - de är ju "proletära paradis"? Very Happy

Bara för att vara tydlig, innan du eller någon av dina kumpaner tillskriver mig åsikter jag inte har: Jag gillar inte den Nordkoeranska diktaturen, lika lite som jag inte gillar liberala diktaturer!

Till skillnad från dig, och dina kumpaner, så ogillar jag alla diktaturer!

Och jag skulle kunna gissa att OM Norkorea hade HAFT datorer, som i fallet med kärnvapen och en del andra positiva liberala bevis för utveckling, så hade du givetvis sagt något annat som de inte har. För det är inga problem att hitta saker i vilket land som helst som de INTE har egen produktion av.

Det är nog den enda "bevisform" du klarar av, tror jag! Smile

http://sv.wikipedia.org/wiki/Norsk_Data

se där fanns också....

och i detta har jag INTE lagt annat än att det fanns visst svenska datorer, INGET annat...
    så mvar snäll och klistra inte på mig en massa av dina fantasier
    Secrist
    Secrist

Inlägg  Secrist 2012-06-13, 13:01

formsvackan skrev:
    Secrist skrev:Nämn övrhuvudtaget någon teknisk produkt eller stor inovation från något av de proletära paradisen
    AK-47 ?

Världens mest sålda handeldvapen som billigt och effektivt svämmar över i trasiga konfliktländer. Dock inte speciellt tekniskt avancerat.
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-06-13, 13:01

formsvackan skrev:
    AK-47 ?
    ett av världens mest tillförlitliga vapen, dock i orginalform utan "tuning" ebarmligt dåliga i just precisionen, där är den gamla svenska kpisten m,45 och m45/ bättre Smile

men som sgt dess berömmelse ligger mest i antal spridda sådana just pga dess enkelhet och fruktansvärt låga produktionskostnad
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2012-06-13, 13:08

Sniperace skrev: där är den gamla svenska kpisten m,45 och m45/ bättre
    Slangbella för större pojkar Very Happy
    Sniperace
    Sniperace

Inlägg  Sniperace 2012-06-13, 13:15

formsvackan skrev:
    Sniperace skrev: där är den gamla svenska kpisten m,45 och m45/ bättre
    Slangbella för större pojkar Very Happy
    en myt, den skjuter igenom 4mm kortenstål på 50 meters avstånd, den skjuter cigenom båda sidor på et tomt fotogenfat på trehundra meter.
    det är inga problem att träffa en helfigur på upp till 200m om man är någorlunda duktig skytt, och den som skulle tro att detn är ofarlig på det avståndet bör fundera lite, för som jag skrev genomslag på fotogenfat på 300 meter är inte att leka med, visste du att denna var ett vapen som användes flitigt av usa under ex vietnamkriget?

nej, det är inte dåligt tvärtom.... Smile
    formsvackan
    formsvackan

Inlägg  formsvackan 2012-06-13, 13:24

Sniperace skrev:för som jag skrev genomslag på fotogenfat på 300 meter är inte att leka med
    Och när fasiken lekte du fotogenfat sist?
    Very Happy

Sponsored content

Inlägg  Sponsored content

Aktuell tid och datum: 2024-11-22, 12:15