formsvackan skrev:Solidaritet är förmodligen ett okänt begrepp för dig.redalert skrev:Var välfärden kom in dessa sammanhang vet jag inte men det kanske du vet?
Lätt att vara solidarisk med andras pengar eller hur?
formsvackan skrev:Solidaritet är förmodligen ett okänt begrepp för dig.redalert skrev:Var välfärden kom in dessa sammanhang vet jag inte men det kanske du vet?
formsvackan skrev:Sällar du dig till den skara som föredar välgörenhet före välfärd?Secrist skrev:Solidaritet är en bättre grund att bygga upp ett samhälle på än egoism!
Och välgörenhetsorganisationerna slår rekord i insamlade pengar.
Välgörenhet har jag inte så mycket emot, så länge den inte behövs för att ersätta välfärd.Secrist skrev:formsvackan skrev:Sällar du dig till den skara som föredar välgörenhet före välfärd?Secrist skrev:Solidaritet är en bättre grund att bygga upp ett samhälle på än egoism!
Det ena utesluter inte det andra. Dessutom kan du aldrig skatta bort problem. Men det visar att givildheten finns i sverige. Trots vänstern konstiga påståenden.
Secrist skrev:formsvackan skrev:Sällar du dig till den skara som föredar välgörenhet före välfärd?Secrist skrev:Solidaritet är en bättre grund att bygga upp ett samhälle på än egoism!
Det ena utesluter inte det andra. Dessutom kan du aldrig skatta bort problem. Men det visar att givildheten finns i sverige. Trots vänstern konstiga påståenden.
Dao skrev:RedMentalCase skrev:Jag håller med rödmupparna, du är den allra bäste vänsterdebattören på detta forum. De andra är fantastiskt nog ännu sämre än dig.
Född under farstun? Om man gått ur lekskolan vet man att uttrycket heter; "född i farstun.."
Du är ännu en extremt lågbegåvad vänstermupp.
De som är födda I farstun är begåvade i jämförelse...
På tal om debatt..: Var är dina sakliga debattinlägg? Hittills har jag bara sett dig göra dig liten genom att tycka att hela världen är emot dig, och att alla är "rödmuppar" och "dumma"... "jättedumma"...
Har du inget, typ, sakligt att komma med?
Alltså visa hur man inte är en dålig debattör! Föregå med gott exempel eller något sådant...
Om du vet vad det innebär..?
RedMentalCase skrev:På tal om debatt, det enda du sysslar med är infantilt dravel och snömos på en 5-årings nivå.
Jag har startat en hel radda med trådar med intressanta ämnen, har du inte ens läsförmåga?
Dao skrev:Secrist skrev:formsvackan skrev:Sällar du dig till den skara som föredar välgörenhet före välfärd?Secrist skrev:Solidaritet är en bättre grund att bygga upp ett samhälle på än egoism!
Skatt kan hjälpa en hel del, främst med fördelning av tillgångar och möjlighet att hjälpa de svaga och utsatta i samhället. Fast det måste ju då till en solidarisk politik för detta, och det har ju inte arrogansen!
Secrist skrev:Sorry. 70-talet kommer inte tillbaka. Oavsett vem som får makten.
Dao skrev:Secrist skrev:Sorry. 70-talet kommer inte tillbaka. Oavsett vem som får makten.
Varför inte? Arrogansen lyckades ju dra tillbaka tiden till 1800-talet!